Ostetaan itsetuntoa

Anonyymi-ap

Onko missään myynnissä itsetuntoa? Haluaisin ostaa, hinnalla ei niin väliä. Huono itsetunto haittaa ihmisiin tutustumista ja hyvinvointiani. Kaiken pitäisi olla suht koht kohdillaan, koulutus, terveys ym. En vaan arvosta itseäni toisten joukossa. Tämä vaivaa etenkin minulle hieman vieraassa ympäristössä. Tutussa ja mukavuusalueella liikuttaessa ei juuri ongelmaa. Mutta kun olen ympäristössä, mihin hakeudutaan tutustumistarkoituksessa, niin en arvosta itseäni juuri ollenkaan. Kaikki muut tuntuvat oleva sinut itsensä kanssa ja juttu luistaa ikään kuin kaikki olisivat vanhoja tuttuja keskenään. Minä kartan näitä paikkoja vaikka niissä minun ehdottomasti kannattasi käydä. Siksipä olen ilman naista!

4

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsetuntoa e voi ostaa mistään, sitä ei voi myöskään antaa toiselle, itse sitä pitäisi pystyä vahvistamaan.
      Olisi uskottava ja luotettava itseensä, silloin ei tulisi niitä huonommuuden tunteita.
      Luulisin, että suurin osa ihmisistä tuntee ajoittain itsensä muita huonommaksi joissain yhteyksissä, mutta vain pienemmällä osalla ihmisistä se haittaa elämää, ja vaikeuttaa sosiaalisissa tilanteissa olemista.

Se, kun kuvittelee, että muilla ei sellaista ongelmaa olisi, muita ei muka jännittäisi, muilla näyttäisi kaikki sujuvan hyvin, tekee oman olemisen vaikeammaksi.
      Yleensä porukoissa ihmisiä on aina useampi jännittävä ihminen, vaikka saattaa tuntua, että itse olisi ainoa.

Itsetuntoa on hankala alkaa muuttamaan paremmaksi, koska siihen on laitettava oma ajatusmaailma, omat käsitykset, omat asenteet, suhtautuminen omaan itseen, oikeastaan tosi monet omaan itseen liittyvät asiat uuteen järjestykseen.
      Pitäisi alkaa miettimään, miksi pitää itseään muita huonompana, mistä sellainen ajatus/luulo kumpuaa. Onko siihen ihan tiedossa oleva syy, vai onko se pelkkä ajatus, pelko, luulo, olettamus.

Joitain terapioitakin on olemassa, joissa pystytään työstämään itsetunto-ongelmia, aika paljon taitaa keskittyä tilanteiden harjoitteluun, itseensä luottamisen vahvistamiseen.
      Sitä ei kannata ajatella, että muilla ei olisi tällaisia ongelmia, meitä/heitä on aika paljon.
      Voimia kaikille, jotka ongelmasta kärsivät. Aiemmin olin itsekin tosi pulassa olemattoman itsetunnon kanssa, mutta vuosien myötä olen saanut sitä vahvistettua, ja valmiiksi, täysin hyväksi, se tuskin tuleekaan tämän elämän aikana.
      Pientä kehitystä pikkuhiljaa, tulostakin alkaa näkyä ajoittain.

• Anonyymi

Eihän itsetuntoa ostaa voi. Se on itse kehitettävä itselle, jos se on jäänyt kovin vajaaksi.

Kannattaisi hakeutua tilanteisiin, joista selviytyy hyvin. Se lisää itseluottamusta. Tee asioita, joissa olet hyvä! Varmasti olet hyvä jossakin toiminnassa tai taidossa. Ja paranna vielä osaamistasi. Alat saada kiitosta. Ai että se tekee hyvää itsetunnolle! Mutta älä sentään halkea ylpeydestä.

Hyvällä itsetunnolla varustettu (ei liikaa eikä liian vähän) ihminen on aina mukavaa seuraa ja saa ystäviä.

• Anonyymi

Minulla on harrastus, jossa koen kuuluvani joukkoon. Kyllä se onkin lisännyt viime vuosina itsetuntoani. Olen jopa aiemmasta poiketen lähestynyt vieraita naisia ja aloittanut keskustelua. Vielä se ei ole johtanut sen pidemmälle. Syytä olisi että hyvä vire säilyisi. Ei loputtomasti jaksa sellaista, mikä ei johda mihinkään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on harrastus, jossa koen kuuluvani joukkoon. Kyllä se onkin lisännyt viime vuosina itsetuntoani. Olen jopa aiemmasta poiketen lähestynyt vieraita naisia ja aloittanut keskustelua. Vielä se ei ole johtanut sen pidemmälle. Syytä olisi että hyvä vire säilyisi. Ei loputtomasti jaksa sellaista, mikä ei johda mihinkään!

Tiedostan selvästi, mistä huono itsetuntoni on lähtöisin. Lapsuudenkotiini oli rikkinäinen, vanhempieni asenne, että herran pelko on viisauden alku, muut ihmiset ovat parempia, koulukiusattuna koko kouluajan lukion loppuun, olin ruma lapsi. Jos ei näistä ammenna huonoa itsetuntoa niin ei mistään.

Kolmikymppiseksi asti ei mitään kokemusta naisista. He olivat vain kaukaisia unia, ei minulle kuuluvia asioita. Mieli olisi kovasti tehnyt tutustua, mutta ei ollut eväitä. Jatko-opiskelun aikana eräskin kaunis nainen oli kiinnostunut minusta, mutta en osannut toimia. Oli muitakin, mutta en saanut mitään aikaiseksi.

Nyt yritän vanhemmalla iällä ja kaikista virheistäni oppineena korjata näitä asioita, jotka olisi pitänyt hoitaa monta kymmentä vuotta sitten. Hankalaa kun ei ole enää nuori!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe