Koska kumpikaan ei saa sanaa suustaan

Anonyymi-ap

niin miten olisi, jos opeteltaisiin viittomakieli ja hoidettaisiin kommunikointi sillä? Olisi varmasti helpompi murtaa jää.

61

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa niinkuin.
      Minä: 👉👌
      Hän: 🤏
      Minä: 😢

      • Anonyymi

        Voit mies myös nylkyttää ilmaa jos sillä tulisi asia selväksi


      • Anonyymi

        Ei ei ei, ei näin 🤏, vaan näin🔬


    • Anonyymi

      Mies miehelle?

    • Anonyymi

      Osaan viittoa iso rekka- auto ja vielä isompi rekka- auto.

    • Anonyymi

      etkö sä osaa jo? ;) minä ihan vähän mitä muistan

    • Anonyymi

      Silloin pitäisi kehittää viittomakieli vain meille. Esim. pyöritän lanteita oikealle: Kyllä, pyöritän lanteita vasemmalle: Ei, työnnän etumustani eteenpäin rytmikkäästi: En osaa sanoa, pyllistän taaksepäin rytmikkäästi samalle taaksepäin edeten: Ehkä myöhemmin.

      • Anonyymi

        Miten olisi hyödyntää kynää ja paperia? Halu tutustua toiseen, mut usko hyvään puuttuu sinulla? Toinen herätti sinut jonkinlaisesta "unesta", mut olet vähän tokkurainen edelleen ja siksi tällainen kaino viesti vain hänelle? Jolla enempi halu herättää dialogia hänen kanssaan? Toivon mukaan vastaa myöntävästi? Jollei, jatkat unia vaan, todeten samalla, et sellainen juttu tällä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi hyödyntää kynää ja paperia? Halu tutustua toiseen, mut usko hyvään puuttuu sinulla? Toinen herätti sinut jonkinlaisesta "unesta", mut olet vähän tokkurainen edelleen ja siksi tällainen kaino viesti vain hänelle? Jolla enempi halu herättää dialogia hänen kanssaan? Toivon mukaan vastaa myöntävästi? Jollei, jatkat unia vaan, todeten samalla, et sellainen juttu tällä kertaa.

        Tuota viestiä ei tarvitse lukea kirjaimellisesti. Idea siinä on mennä enemmän henkilökohtaisempaan viestintään, jossa mennään asiaan mahdollisimman suoraan jättäen epävarmuudet pois, kynä ja paperikin OK idea. Minulla ja hänellä pitää ottaa erinäisiä asioita huomioon, ei kaikki ole minun saamattomuutta, vaikka voi näyttääkin siltä. Parhaani yritän enkä ole tosiaan välinpitämätön hänelle.


    • Anonyymi

      Huomennahan tuo nähdään kuinka juttu luistaa 😁

      • Anonyymi

        🤔🧐🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤔🧐🙂

        😌😚🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😌😚🤪

        😂😂❤️☀️🤗


    • Anonyymi

      Tämä oli hyvä idea. Kannatan tätä, koska haluan asioiden etenevän. Mieheltä naiselle.

      • Anonyymi

        Miehen voin todeta, että rohkeampi onnistuu näissä paremmin. Sama koskee naisiakin, aloitteellinen nainen onnistuu paremmin, ku kaikki on vain aistien varassa? Tehkää asiat helpommaksi toiselle, jos on vähänkin pelkoa niin liian vaikea harvemmin johtaa maaliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen voin todeta, että rohkeampi onnistuu näissä paremmin. Sama koskee naisiakin, aloitteellinen nainen onnistuu paremmin, ku kaikki on vain aistien varassa? Tehkää asiat helpommaksi toiselle, jos on vähänkin pelkoa niin liian vaikea harvemmin johtaa maaliin?

        Hyvällä voi olla montakin mielessä, mut itse ei uskalla tehdä aloitteita, silloin rohkean ei tarvi nuolla haavoja, jos on vähänkin jo tunteita pelissä ja uskallusta?


    • Anonyymi

      No osaan kyllä viittoa rakastan sinua!
      Kannattaa opetella vaikka youtubesta. Ei ole vaikeaa ja parasta ettei ihan kaikki sitä ymmärrä 👍🏻
      Opettele vaikka HEI nyt aluksi 😉

      • Anonyymi

        Entäs jos sattuu niin hassusti, tilanteessa on pari muutakin ja minä viiton Rakastan sinua ja he kaikki vastaavat myös rakastavansa. No sitten pitäisi vaan sormella osoittaa, vaikkei se ole kovin kohteliasta.


      • Anonyymi

        Hei, minä rakastan sinua - ihailtavan lyhyeksi kiteytetty jo tapahtuneisiin nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, minä rakastan sinua - ihailtavan lyhyeksi kiteytetty jo tapahtuneisiin nähden.

        Toivottavasti opetat minua 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos sattuu niin hassusti, tilanteessa on pari muutakin ja minä viiton Rakastan sinua ja he kaikki vastaavat myös rakastavansa. No sitten pitäisi vaan sormella osoittaa, vaikkei se ole kovin kohteliasta.

        Tuskin he kaikki yhtäkkiä osaavat viittomakieltä.. ei ole kovin yleinen kuitenkaan tässä maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti opetat minua 🙂

        Opetan, ja sitten kun ei muuta opettele, ei tarvitse sanoa mitään ikävää toiselle ikinä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin he kaikki yhtäkkiä osaavat viittomakieltä.. ei ole kovin yleinen kuitenkaan tässä maassa.

        Ruotsinkieli on pakollinen Suomen koulujärvjestelmässä esikoulusta alkaen koko koulutus kaaren ajan. Kuinka moni tosiasiassa oppii sitä? Kannnettu vesi ei kaivossa pysy. Sehän tiedetään. Tuo kieli on erittäin vihattu Suomessa, koska se koetaan vääryydeksi, nöyryyttäväksi, eriarvoisuutta lisäävänä verraten herrakansa suomenruotsalaisiin, sekä käyttökelvottomaksi ylipäätänsä.


    • Anonyymi

      Nimenomaan sormella osoitat häntä jota rakastat. Viittomakielessä nimenomaan juuri saa osottaa sormella!

    • Anonyymi

      Mä olen aina halunu osata viittoa. En vaan ole saanu aikaiseksi opetella.

    • Anonyymi

      Sen pitäisi olla koulussa jo pakollisena. Olis enemmän hyötyä kuin uskoisikaan siitä taidosta.
      Ruotsi pois ja se tilalle 👍🏻

      • Anonyymi

        minulla oli ammattikoulussa semmonen valinnainen kahden viikon kurssi viittomakieleen mutta en mä siitä hirveästi muista


    • Anonyymi

      Riittää kun toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Epäilen että uskallettais sitäkään edes.


    • Anonyymi

      Etkö uskalla edes Hei 😉

      • Anonyymi

        En ehtinyt sitä vielä opettelemaan. Esim.käden heilautus voi tarkoittaa ihan muuta.


    • Anonyymi

      Ei meillä ole jäätävät välit vaan olemme vain hiljaa.

    • Anonyymi

      Minä en ole ujo. En vaan halua ahdistella jos hän ei olekaan kiinnostunut.
      En nimittäin näe mitään merkkiä siitä.

    • Anonyymi

      Mites ois savumerkit! Niitä voi lähettää kauempaakin!

      • Anonyymi

        Eikös sielläpäin yksi vuosi jo savunnut ihan tarpeeksi? 😉
        Asumme tulisella seudulla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sielläpäin yksi vuosi jo savunnut ihan tarpeeksi? 😉
        Asumme tulisella seudulla..

        En tiedä onko mulle tuo kommentti, mutta kerrostalon yläkerran kämppä paloi meilläpäin. Ei ollut mun sytyttämä 😄. Savu varmaan näkyi kauas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko mulle tuo kommentti, mutta kerrostalon yläkerran kämppä paloi meilläpäin. Ei ollut mun sytyttämä 😄. Savu varmaan näkyi kauas!

        Sulle just 👍🏻😉 oli talo tyhjänä vuoden verran muistaakseni. Nuorempana asuin siellä vitosissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle just 👍🏻😉 oli talo tyhjänä vuoden verran muistaakseni. Nuorempana asuin siellä vitosissa.

        Ei se errostalo niin vanha ole, että hän nuorempana olisi sielä asunut. Tai riippuu siitä mitä käsitetään nuoreksi. Olenhan minäkin nyt erilainen nuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se errostalo niin vanha ole, että hän nuorempana olisi sielä asunut. Tai riippuu siitä mitä käsitetään nuoreksi. Olenhan minäkin nyt erilainen nuori.

        Kyllä ne talot oli siellä päällä kaikki, pikkulikka olin kun sinne muutettiin.
        Nyt myös erilainen nuori iässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne talot oli siellä päällä kaikki, pikkulikka olin kun sinne muutettiin.
        Nyt myös erilainen nuori iässä.

        Paitsi jos tarkoitat niitä uusia siinä oikealla puolella. Ne ei ollu siinä tietenkään silloin.
        Tarkoitan niitä vanhempia.
        Se oli 7. talo missä oli se tulipalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jos tarkoitat niitä uusia siinä oikealla puolella. Ne ei ollu siinä tietenkään silloin.
        Tarkoitan niitä vanhempia.
        Se oli 7. talo missä oli se tulipalo.

        Me ollaan nyt eri taloista puhumassa ja varmaan eri kylissäkin. Savumerkitkin oli naiselta miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan nyt eri taloista puhumassa ja varmaan eri kylissäkin. Savumerkitkin oli naiselta miehelle.

        So sullakin on ujo mies 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So sullakin on ujo mies 😁

        En nyt tiiä onko hän niin ujo. Meillä vaan on noita mutkia matkassa ollut!Hankalaksi on tullut. Tsemppiä sulle!


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja helteellä voisi heitellä toisiamme jääpaloilla... 🙄

      • Anonyymi

        Tai jäävedellä, ne eivät olisi jäähileiset, vasta lämmittelyä.


    • Anonyymi

      Tai sitten ei 🙄

    • Anonyymi

      No, ehkä sä opettelet viittomaan ne tietyt sanat siiheksi kun seuraavan kerran nähdään. Kun viilenee..
      Tai sitten et.. 😐 näkymisiin ja take care of yourself 😉

      • Anonyymi

        Osaan jo, jollen unohda. En ole kielissä oikein hyvä, mutta eihän siinä kieltä tarvitakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan jo, jollen unohda. En ole kielissä oikein hyvä, mutta eihän siinä kieltä tarvitakaan.

        👍🏻😉 näin on.


    • Anonyymi

      En todella jaksa enää...Mennään omilla poluilla ja jatketaan elämäämme irti toisistamme.

    • Anonyymi

      "rontti"
      Kyllä rakas osaan jo vähän viittomakieltä.❤️

    • Anonyymi
      UUSI

      Kiitos 🤭. Nyt vasta huomasin tämän ja ikävä kyllä hetkeen aikaan ei taida olla mahdollistakaan. Mutta siinähän sitä kärsivällisyyttä(kin) opetellaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Meidän katseiden välillä tapahtuva kommunikointi toimii täydellisesti. Ei siinä sanoja tarvita. 🧡🧡🧡

      • Anonyymi
        UUSI

        Onko sillä onnellinen loppu?


    • Anonyymi
      UUSI

      Joo! Heti kun mies on jälleen kääntänyt mulle selkänsä, viiton uskomattoman nopeasti rakkaudentunnustukseni. Sitten taas jatkamme matkaa.

      Aloitan heti viittoma-harjoittelun! ;)

      • Anonyymi
        UUSI

        Aistin kyllä senkin poskieni kautta. Jos olisit tarpeeksi lähellä sen viimeisen viittomasanan voisi tökätä perille saakka.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aistin kyllä senkin poskieni kautta. Jos olisit tarpeeksi lähellä sen viimeisen viittomasanan voisi tökätä perille saakka.

        Söpö pieni punoitus joskun hänellä nähnyt.... aivan helyyttävää... ei siinä mitään.

        siv.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aistin kyllä senkin poskieni kautta. Jos olisit tarpeeksi lähellä sen viimeisen viittomasanan voisi tökätä perille saakka.

        Lähelle en pääse, koska sinä (mies) juokset karkuun.

        Voisit opetella sellaisen viestinnän että jos kohtaamme vaikka kaupassa, niin käänny välittömästi ja palaa lähtöruutuun. Vaikka kaupan kassalle :)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähelle en pääse, koska sinä (mies) juokset karkuun.

        Voisit opetella sellaisen viestinnän että jos kohtaamme vaikka kaupassa, niin käänny välittömästi ja palaa lähtöruutuun. Vaikka kaupan kassalle :)

        Toivon sinultakin tiukempia toimenpiteitä, voisitko näyttää henkkarisi, voi olla että et pääse minusta eroon nyt vai tarviiko poliisia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      65
      5327
    2. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      6
      2702
    3. Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin

      Matti, 72, on myynyt jäätelöä Espalla 27 vuotta, mutta nyt hänelle riittää: "Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin". Rep
      Maailman menoa
      61
      2235
    4. Nythän sitä sopii hallituksen lepäillä lomilla

      kun on Suomi saatu perikadon partaalle. Työpttömyys on huipussaan ja velkaa on vedetty kaksin käsin. Valtion yhtiöistä o
      Maailman menoa
      79
      1432
    5. J mies jos vain vielä voit

      Tule luo https://m.youtube.com/watch?v=F5pinBuBRwE&pp=ygUdam9zIHZhaW4gdmllbMOkIHZvaXQgdHVsZSBsdW8%3D Ikuisuutta ei van
      Ikävä
      18
      1276
    6. Nainen haluaisitko

      Mieluiten viettää mökkiviikobloppua viinamiehen, himogrillaajan, fitness-addiktin vai vauva kuumeisen miehen kanssa ?
      Sinkut
      36
      1115
    7. Onko sulla joku

      Suunnitelma jo olemassa
      Ikävä
      61
      1077
    8. Mites ois nainen?

      Lähdettäisiinkö yhteiselle lenkille joku ilta? Vaikka sinne metsään. Olisi varmaan juteltavaa puolin ja toisin.
      Ikävä
      59
      1072
    9. Koska kumpikaan ei saa sanaa suustaan

      niin miten olisi, jos opeteltaisiin viittomakieli ja hoidettaisiin kommunikointi sillä? Olisi varmasti helpompi murtaa j
      Ikävä
      61
      992
    10. Captain suuttui ja mustaksi muuttui

      Nyt on sitten laadittu oikein tiedote. Viimeksi oli siirtämässä laivojaan kun hävisi oikeudessa Savonlinnan kaupunkia va
      Savonlinna
      44
      976
    Aihe