Eläkkeen lykkääminen vähentää eläkepäiviä.

Anonyymi-ap

Kukaan ei saa lykätystä eläkkeestä mitää jos henki lähtee.
Lykätty eläke ei korota eläkettä, mutta vähentää eläkeellä olevia päiviä jotka vietät työssä vaikka oikeus eläkeellä olemaan ilman palkka työtä.

Kukaan ei ole kuolivuoteella valitellut että teki liian vähän töitä?
No joillakin on elämän tärkeintä aikaa se työ ja pyrkiä olemaan varakkaimmillaan kuolinaamunaan ja mieluiten työssä ollessa kun lykännyt eläkettä...

9

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yllättävän moni kuitenkin itkee huonoa eläkettä eläkkeelle jäädessään ja eläkkeellä ollessaan. Eli siis on harmissaan, että on tehnyt liian vähän töitä.

      • Anonyymi

        Töitä on voinut tehdä, mutta eläkemaksut jäänyt maksamatta.


    • Anonyymi

      Aikaisin eläkkeelle jääminen aikaistaa kuolemaa, varsinkin kun moni jää oleilemaan, siinä rapistuu. Vastaavasti työelämässä pysyminen pitää virkeänä ja lupaalisää elinpäiviä.

      Ihmettelen myös miksi joku julistaa omaa ratkaisuaan pätemällä sitä oikeaksi. Eiköhän jikainen tiedä mikä itselle sopii.

      • Anonyymi

        Kukin tavallaan, minä jäin 65 v eläkkeelle, olin kaksi vuotta yli oman alimman eläkeiän, se riitti mulle. 40 vuotta töitä putkeen.
        Mulla paljon harrastuksia ja hoidan vanhan äitini taloutta, matkustelen kolme kertaa vuodessa ulkomailla, opiskelen kansalaisopistossa Espanjaa, teen paljon käsitöitä, ompelen omat vaatteeni ja äidille myös, ja tuunaan vanhoista uutta.
        Käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja muutenkin liikun paljon ja syön terveellisesti.


      • Anonyymi

        Ei mikään työ lisää terveyttä eli ei työ ole mikään lääke vaan psykologinen väittämä vaikkakin se luovatyö kuitenkin on ok!
        Kun koko työelämässä ollut työssä jossa päivää ei näe eli tehtaassa, ollaan tilassa jossa valonmäärä jo auttaa ihmisen elämää.
        Siis lopputili on parasta ainoaan elämään ja muuttaa kaiken!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin tavallaan, minä jäin 65 v eläkkeelle, olin kaksi vuotta yli oman alimman eläkeiän, se riitti mulle. 40 vuotta töitä putkeen.
        Mulla paljon harrastuksia ja hoidan vanhan äitini taloutta, matkustelen kolme kertaa vuodessa ulkomailla, opiskelen kansalaisopistossa Espanjaa, teen paljon käsitöitä, ompelen omat vaatteeni ja äidille myös, ja tuunaan vanhoista uutta.
        Käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa ja muutenkin liikun paljon ja syön terveellisesti.

        Terveet eivät tarvitse kuntosalia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveet eivät tarvitse kuntosalia!

        Kuntosalilla ylläpidetään terveyttä ja myös lihasvoima pysyy hyvänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään työ lisää terveyttä eli ei työ ole mikään lääke vaan psykologinen väittämä vaikkakin se luovatyö kuitenkin on ok!
        Kun koko työelämässä ollut työssä jossa päivää ei näe eli tehtaassa, ollaan tilassa jossa valonmäärä jo auttaa ihmisen elämää.
        Siis lopputili on parasta ainoaan elämään ja muuttaa kaiken!

        Missä tehtaissa, ei Suomessa enää ole paljoakaan tehtaita, kaikki tehdään Kiinassa ja muualla kauko idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveet eivät tarvitse kuntosalia!

        Kyllä tarvii, jollei huolehdi itsestään ja kunnostaan, romahtaa, ja tulee ekana liikuntaongelmia, jalat lakkaa toimimasta ja tarvii rollaattorin jo aikaisemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe