Ilmalämpöpumpun ulkoyksikön postovesiletkusta ei tule vettä? . Laite on Cree merkkinen ja noin 3 vuotta vanha.
Olen yrittänyt seurailla veden tuloa mutta en ole huomannut että sieltä valuisi vettä. Tai sitten se on niin vähäistä ettei sitä huomaa.
Nyt pumppu ollut jäähdytyksellä pari vuorokautta.
Pitääkö olla huolissaan???
ilmalämpöpumpusta kyse
10
279
Vastaukset
- Anonyymi
Jäähdytyskäytössä vettä kehittää sisäyksikkö. Sen letkun päästä pitää tulla vettä. Kyllä sinun pitää tietää mihin se letku on vedetty.
- Anonyymi
kyselyikäiset eivät tietenkään tiedä...
- Anonyymi
Meillä ulkoseinällä olevan suojakourun alla olevan kondenssivesiletkun (asentajan tekemä) liitos oli irronnut. Vesi valui onneksi vain ulkoseinää pitkin, eikä ennättänyt aiheuttaa vaurioita.
- Anonyymi
Vedentulo riippuu sisäilman kosteudesta. Ei minunkaan uudesta ilpistäni ole tullut juurikaan vettä.
- Anonyymi
Näillä kosteuslukemilla pitää putkesta tulla vettä. Kokeile laittaa sisäyksikköön vettä ja katso tuleeko se ulos, jos ei tule niin se on rakenteissa.
- Anonyymi
Aloittaja puhui ulkoyksiköstä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja puhui ulkoyksiköstä
Voi vitsi miten hauska kommentti. Kondenssivesi muodostuu sisäyksikössä ja menee putkea pitkin yleensä ulkoyksikön luokse. Eli kyllä se vesi sisäyksiköstä tulee
- Anonyymi
Laitoin sisäyksikköön vettä ja tuli ulos. Eli kaikki kunnossa! Jeeeeees!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vitsi miten hauska kommentti. Kondenssivesi muodostuu sisäyksikössä ja menee putkea pitkin yleensä ulkoyksikön luokse. Eli kyllä se vesi sisäyksiköstä tulee
Onko sinulla useinkin ongelmia ymmärtämisen kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin sisäyksikköön vettä ja tuli ulos. Eli kaikki kunnossa! Jeeeeees!
Ihan aiheellinen tarkastus.
ILPit aiheuttavat paljon kosteusvaurioita. Syynä on useimmiten se, että sisäyksikköön jäähdytystilanteessa muodostuva kondessivesi päätyy väärään paikkaan. Esin poistoletkussa vuoto (vedet kusee seinän sisään) tai tukos (kondenssivesi valuu lopulta yli laidan = seinää pitkin).
Huom. joskus sisäyksikkö on viemäröity muualle kuin ulkoyksikköön, esim. pesualtaan vesilukkoon. Asunnoissa harvemmin näin, mutta liikerakennuksissa yms. ihan yleistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882