Eikö se ole niin, että jokainen henkilökohtaisesti päättää omasta elämästään? Kukaan muu ei tee päätöksiä sinun elämästäsi, niin se menee. Nyt kun olen myöhäisemmällä keski- iällä ottanut tämän viisauden käyttööni, on lähipiirini aivan kummissaan. Eli olen menettämässä kaikki läheiseni, koska en enää taivu heidän manipulointeihin. Terapeuttiani ovat sanoneet, että toimin täysin oikein! Jotenkin tämä pitäisi kestää. Uuden elämän aloittaminen tällä iällä ei ole aivan yksinkertaista. Onneksi en ole linnoittautunut kotiini vaan harrastan. Tällä tiellä jatkan, en palaa enää kenenkään johdateltavaksi kävi miten kävi.
Omasta elämästään päättäminen
7
189
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin itsellä on helpompaa, kun toimii kuten itse haluaa, ei tarvitse miellyttää muita.
Ymmärrettävästi lähipiiri voi olla ihmeissään, kun toimintatavat muuttuvat, osa lähipiiristä voi karsiutuakin. Mutta parhaat ystävät ja kaverit eivät lähde pois, vaikka joskus sanoisikin muille ei, heidän pyytäessään tai tahtoessaan jotain. - Anonyymi
Toden totta, on viisainta toimia niin, että voi itse hyväksyä oman toimintansa. Mutta silti pitäisi ottaa huomioon myös ympäristö ja muutkin ihmiset. Ihan yksin kun et kuitenkaan tule toimeen.
Ehkä joskus on vaikea sovittaa omat pyrkimykset olosuhteisiin, mutta aikuiselta tiettyä sääntöjen noudattamista sekä vastuuta itsestä ja muista kuitenkin yhteisessä maailmassa on oikeus odottaa. - Anonyymi
On kokemusta alistamisesta,mitätöinnistä,määräilystä,puuttumisesta,mykkäkoulusta,hallitsemista,eristämisestä ym.kun sitten otin etäisyyttä niin kahta kauheammin yrittivät syyllistää.Nyt sitten ihmetellään kun en ole tekemisissä mokoman paskasakin kanssa ja yritetään maireasti luikerrella elämään. Nykyään sanon suorat sanat jos yritetään vähänkin kettuilla oli sitten suku tai muut.Ah,elämä on nykyään mukavaa ja seuran saa valita itse.
- Anonyymi
Kyllä! Oman seuran saa valita itse. Olisi tyhmää seurustella sellaisten ihmisten kanssa, joista on pelkkää harmia.
- Anonyymi
Suomessa on yksilön itsepäättämisvalta kaikessa, kunhan pysyy lain puitteissa.
- Anonyymi
Ja tietenkin pitää olla vielä pää siinä kunnossa että pystyy toimimaan.
- Anonyymi
Hyvä ap,aseta itsesi nyt etusijalle.Antaa suvun siunailla jos suvusta kyse.Se että on vuosikausia ollut manipuloitavissa voi olla joillekin kova pala kun eivät enää pysty hallita ja siinähän tästä on kyse. Ne tai se on ilmeisesti tottunut että sulle nyt voi sanoa ja ohjailla kun ei pistä vastaan. Kusipäät voit menettää ja heidän hovinsa mutta mitä saat tilalle,vapauden ja uuden elämän,uudet ihmiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37519Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3832018Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2681705Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291663Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2921375- 741124
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61809- 47796
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749