Ulkomaan matka vähennyksiin

Anonyymi-ap

Kuinka mone t teistä laittavat lennot ja hotellin ulkomaan matkoista toiminimen vähennyksiin?

Käsittääkseni toiminimiyrittäjä saa vuokrata ulkopuolisen tilan työntekemistä varten (teen siis etätöitä) eikä sille ole rajoitusta, mistä sen saa vuokrata?

7

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saahan sinne laittaa vaikka mitä, eriasia mitkä hyväksytään. Toisaalta jos sinne tyrkkää kaikkea mahdillista skeidaa, niin pääsee aina tarkempaan syyniin.

• Anonyymi

Jos se on toiminimen kulu, niin tietysti hyväksytään. Verottaja ei voi ottaa kantaa siihen, olisiko toinen toimitila löytynyt halvempaa tai lähempänä. Verottajan tehtävä ei ole arvioida sitä, tekeekö yrittäjä toiminimensä kannalta järkeviä/taloudellisia päätöksiä. Siitä tulee löytyä kuitit ja olla merkittynä kirjanpitoon.

Vaikka itse ostaisit tavallisesti 60 egen puhelimen, kannattaa harkita haluatko sittenkin toiminimi-yrittäjänä 1300 euron iPhonen. Jos olet ALV velvollinen, niin saat siitä ensinnäkin pois arvonlisäveron eli hintaa jää 1050e. Tämä summa taas pois toiminimen verotuksessa säästää vielä lisäksi 30-40% hinnasta. Ei verottaja voi ottaa kantaa siihen, kuinka kalliin puhelimen saat ostaa, vaan toiminimen kulu on toiminimen kulu.

Jos omaa kotiaan käyttää toimistona tehden etätyötä tietokoneella, oman asumisen kustannuksia ei voi vähentää toiminimen kuluna. Sen sijaan voit hakea henkilökohtaisessa verotuksessa työhuonevähennyksen.

Jos sen vuokraat ulkopuolisen tilan toimistoksesi vaikkapa edes väliaikaisesti (tälle ei tietääkseni ole maa- tai hintarajoitusta), silloin se on 100% vähennyskelpoinen suoraan toiminimen tuloksesta.

• Anonyymi

>> Toisaalta jos sinne tyrkkää kaikkea mahdillista skeidaa, niin
      pääsee aina tarkempaan syyniin.>>

Yrityksen kaikkien pankkitilien saldot verottaja näkee omalta päätteeltään rutiinilla ja vaivatta. Minkäänlainen pankkisalaisuus ei ole koskenut verottajaa enää vuosiin.
      https://yle.fi/a/3-10444551

Mutta verottajan päätteeltään käsinkään ei näe että millaisia kuluja yritykset ylipäätään kirjaavat yrityksensä kuluiksi. Siksi se mahdollinen "skeidakin" tulee hyvin harvoin esille.

Verohallintoa eivät pienimmän pään Toiminimien verotarkastuksien tekemiset kiinnosta penninkään vertaa. Harmaansävyiset skeidakirjaamiset pysyvät siksi hyvin piilossa.

• Anonyymi

Näytä minulle rehellinen yrittäjä
      Miin minä näytän sinulle Jeesuksen

• Anonyymi

Prosentuaalisesti palkansaajissa on kuitenkin enemmän rikoksentekijöitä kuin yrittäjissä.

Kaikenlaiset huumeiden sakakuljetusjengien jäsenet, asuntomurtojen tekijät pahoinpitelijät ym. ovat etupäässä palkansaajia tai työttömiä palkansaajia. Harvemmin noissa mitään omaa yritystä pyörittävää yrittäjää tapaa.

• Anonyymi

Laita kuule Yrittäjä lomamatkasi vain kirjanpitoon, aina se voi olla mm: asiastapamisia/ markkinointi matkoja. Kyllä ne Mariinit ja Haavistot ja monet muutkin osaa kusettaa verorahoja, miksei yrittäjäkin?

• Anonyymi

Näin se suomi kuihtuu köyhyytään .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe