Toridiiliä ei niin tavallinen kansa juuri viitsi käyttääkään, koska se aiheuttaa kustannuksia eivätkä kaikki halua kertoa saldotietojaan. Mutta huijarit ulkomailta ovat iskeneet tekoälyn avulla pahemman kerran. Ne käyttäjät ostajan nimenä perisuomalaisia tekaistuja henkilönnimiä, kuten joku Vilho Kantola ym. Nyttenkin sähköpostiini oli tullut ostoilmoitus 18 eri myyntituotteestani ja ostaja halusi ne Toridiilinä, vaikka tori ottaa jokaisesta eriseen välityspaökan ja postimaksun, jolloin hinta muodostuu viisinkertaiseksi. Ostaja ilmoitti, että hän on maksanut jo kaikki kulut ja kuriiri tulee hakemaan tuotteet. Kuittikin oli jo mukana ja olisi vain tarvinnut klikata ohessa olevaa linkkiä. Katsoin lähettäjän sähköpostiosoitetta ja siinä on yleensä hotmail.com pääte.
Toridiilistä tullut huijarien temmellyskenttä
3
332
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, aina kannattaa katsoa lähettäjän sähköpostiosoite ensimmäiseksi. jos ostaja on rehellinen, siinä pitäisi näkyä noreply.
- Anonyymi
Sitä vaan ihmettelen, mistä rikolliiset saavat ne sähköpostiosoitteet?
- Anonyymi
Toridiilipetokset ovat todella hämääviä! Sain viestin mieheltä, sähköpostissa suomalainen nimi, että hän ostaa myynnissä olevan pöytäni ja maksaa (tinkimättä) pöydän ja kuljetuksen. Pian s-postissaan oli viesti, jossa ”Tori” ilmoittaa ,että tuote on maksettu ja sivulla klikattava linkki joka vanhenee 24 tunnissa. Sivu muistuttaa täysin Torin sivua. Onneksi olen ollut pitkään torin käyttäjä, osasin ihmetellä, miksi ”ostajan” viesti tulee suoraan sähköpostiini. Torin kautta ei tullut viestiä lainkaan. Mistä huijari sai S-osoitteeni? Sen ei pitänyt näkyä ilmoituksessani.
Torin pitäisi kertoa, että ainakin aluksi vain järjestelmän kautta tulleisiin viesteihin kannattaa reagoida.
Ilmoitin asiasta Toriin, eivät ole reagoineet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222