Olin tällä palstalla sheriffinä aikoinaan runsaan pari vuotta. Koska piti seurata ahkerasti kommentteja, niin kiinnostuin myös sisällöstä. Sherifin nimimerkki oli: vihne ja sitten kommentoin nimimerkillä: Lasse-setä. Vähän aikaa kommentoin tehtävästä luopumisen jälkeen nimimerkillä vihne. Kun aikanaan yhteys katkesi ja liityin uudestaan, tein sen omalla nimelläni. Olen koko ajan halunnut pelata reilusti nimelläni, niin moitittaessa tiedätte ketä moittia.
Olen ollut 90-luvun lopulle mukana yhtenäisessä Esikoislestdiolaisuudessa, mutta sitten vaiheiden jälkeen en ajautunut vaan harkitun päätöksen mukaan etäännyin ajallisesta hengellisestä kodistani. Tavallani toimi muutama ystäväni, joiden motiiveja en lähde arvailemaan. Kävin joskus keskustelemassa Olavi Simolinin kanssa, koska me saimme aikaan välillä jotain mielenkiintoista. Häneltä kuulin taustahuhun, että olen vietellyt 200 jäsentä paikallisosastosta pois. En tiedä minne ne loput menivät, kun Liedon seurakuntatalolla alkoi kokoontua paikkakuntalaisten lisäksi meidän porukkaa noin 20 henkeä. Haluan olla täsmällinen, koska en ota syyllisyyttä siitä, mikä ei syytäni ole.
Monien vaiheiden jälkeen perustimme yhdistyksen, joka voi käsitellä rahaa ja hankkia tiloja ostamalla tai vuokraamalla. Vuokrasimme Uudenheräyksen rukoushuoneen 2011, jolloin yhdistys oli perustettu. Se ilo jäi lyhyeksi putkiremontin myötä vajaa vuosi oli hyvää aikaa sikäli, että siellä oli täysi varustus kahvikuppeja myöten.
Olen siis marinoitunut lestadiolaisessa vainme-hengessä pitkään. Tästä pois oppiminen on ollut kituliasta, vaikka sainkin Kelton kirkkotalkoiden aikana Hengenilmoituksen, että Herran työssä on paljon muita kuin ne, jotka nimeltä tunnen. Uudenheräyksen julistaja sai korvani Jeesuksen nimessä aukeamaan.
Olen sitten harjoitellut sanan jakamista Agae-kodin puitteissa ja sitten Jouko Jutilan kaverina vankilatyössä. Ole siis saarnannut vankiloiden jumalanpalveluksissa noin 14 vuoden aikana 12 eri vankilassa joissakin säännöllisesti.
Kun tuli corona epidemia ja esti yhteen kokoontumisen, sain Herralta kehotuksen pitää yllä yhteyttä netin kautta. Niinpä hankin tube kanavan ja aloin säännöllisesti tehdä noin puolen tunnin ohjelmia viikoittain ja se on jatkunut ja jatkuu niin kauan kun kielletään. Katsojia olen saanut myös oman piirin ulkopuolelta.
Nykyisen toimintani motiivina ei ole itseni suositteleminen tietoisesti, mutta kokonaan en sitä voi kieltää. Kuka tuntee ihmisen mielen sopukat. Enempi olen halunnutsitä, että silmiä avautuisi Jumalan sanan kokonaisvaikutukselle koko maanpiirissä. Olen saanut muutamia kestokriitikoita jatkuvaan vastarintaan, joista on pakko kiittää Jumalaa. Ei ainakaan menestys pääse nousemaan päähän nykyisillä lukemilla.
Olen huomannut, että armon avarassa ilmassaon hyvää ja siunattua leijailla ja siksi linkitän fb sivulleni joitakin juttuja, jotka olen itse ensin kuunnellut ja saanut niistä rakennusaineita uskonelämääni. Tärkein kysymys kuuluu: Onko vielä aitoa huolta hukkuvista sieluista ja edellyttääkö se uskovilta jotain.
Henkilökohtainen tilitys!
72
1352
Vastaukset
Ehkä kannattaisi lukea, niin tieto ei ole pelästään huhujen perustalla.
- Anonyymi
Voimia Sinulle Lauri toivon jatkossakin. Ilmeistä on, että ei se Sinullekaan ole aina ollut helppoa tehdä eroa vainme-henkeen.
Oikeastaan kerroitkin, että Kelton kirkkotalkoiden aikana siitä tuli helppoa. Mitä ajattelet siitä, että noin tapahtuu kai aika aika harvalle vainme-henkeen marinoiduille ihmisille?Ei taivastie ole helppoa aina, koska sitä ei ole meille helpolla ansaittukaan Meillä ihmisillä on aivoissa "lihasmuisti", joka tuo omat mausteensa asioihin. Eikä sielunvihollinen myöskään jätä käyttämättä tilaisuutta muistuttaa asioista. Kun vielä saa veljiltä kuulla asiasta. Olen kuitenkin sanasta oppinut, että on annettava anteeksi ja saatava anteeksi kaikki kauna ja kiivaus. Suuri kipuilu liittyy siihen, että oppisin suhtautumaan entiseen hengelliseen kotiini luonnollisesti kuin mihin tahansa seurakuntaan mihin en kuulu. Toisaalta Paavalikin kärsi veriveljiensä autuuden takia ja puhuu siitä ainakin Room 10 alussa. Lapsuudessa hihkurilaisuus oli julkihäpeän aihe, mutta sisäisesti ylpeyden ja vahingonilon aihe, kun kaikki muut joutuu pahaan paikkaan. Tälläinen kuva itselläni oli.
- Anonyymi
lauri.lahtinen kirjoitti:
Ei taivastie ole helppoa aina, koska sitä ei ole meille helpolla ansaittukaan Meillä ihmisillä on aivoissa "lihasmuisti", joka tuo omat mausteensa asioihin. Eikä sielunvihollinen myöskään jätä käyttämättä tilaisuutta muistuttaa asioista. Kun vielä saa veljiltä kuulla asiasta. Olen kuitenkin sanasta oppinut, että on annettava anteeksi ja saatava anteeksi kaikki kauna ja kiivaus. Suuri kipuilu liittyy siihen, että oppisin suhtautumaan entiseen hengelliseen kotiini luonnollisesti kuin mihin tahansa seurakuntaan mihin en kuulu. Toisaalta Paavalikin kärsi veriveljiensä autuuden takia ja puhuu siitä ainakin Room 10 alussa. Lapsuudessa hihkurilaisuus oli julkihäpeän aihe, mutta sisäisesti ylpeyden ja vahingonilon aihe, kun kaikki muut joutuu pahaan paikkaan. Tälläinen kuva itselläni oli.
"Lapsuudessa hihkurilaisuus oli julkihäpeän aihe, mutta sisäisesti ylpeyden ja vahingonilon aihe, kun kaikki muut joutuu pahaan paikkaan. Tälläinen kuva itselläni oli."
Kiitos ajatustesi , tunteittesi ja kokemustesi jakamisesta.
Minä en muista ylpeyden tai vahingonilon tunteita koskaan kokeneeni esikoislestadiolaisuudesta lapsuudestani, mutta häpeämään esikoislestadiolaisuutta jouduin noin 11 -vuotiaasta alkaen. Ihan työikään asti ja työpaikallakin.
En kai kuitenkaan ollut sisäistänyt koskaan sitä vainme -ajatusta. EI siis ollut vaikeaa kasvaa siitä pois. Ei se nyt ehkä ole pelastuskysymys, mutta Jumalan valtakunta voittaisi siinä paljon, jos ihmiset avautuisivat kuuntelemaan mitä sanotaan. Ilman ennakkokäsitystä, että kaikki muu on vierasta ja lihallisuuden tuotetta. Pyhä Henki voi yllättää ja monille olen rukoillut Sauluksen salamaa, joka romuttaisi kaiken vastarinnan.
- Anonyymi
Ei se nyt ehkä ole pelastuskysymys, mutta Jumalan valtakunta voittaisi siinä paljon, jos ihmiset avautuisivat kuuntelemaan mitä sanotaan. Ilman ennakkokäsitystä, että kaikki muu on vierasta ja lihallisuuden tuotetta. Pyhä Henki voi yllättää ja monille olen rukoillut Sauluksen salamaa, joka romuttaisi kaiken vastarinnan.
Luin tuon minulle kirjoitetun tekstin vasta nyt. Kaikkea en ymmärtänyt, mutta kiitos! Jotakin kuitenkin sain.
Oikeastaan aika paljonkin, tuosta ennakkokäsityksestä ja sen merkityksestä.
- Anonyymi
Kyllähän Eero Halme aikanaan siihen vaikutti, että minullekin alkoi evankeliumi kirkastumaan. Hänen johdollaan Suomessa alkoi evankeelinen aika esikoislestadiolaisuudessa. Kun sitten Ruotsissa johto vaihtui, alkoi voimakas lakihenkinen julistustyö, "lapinluottamuksen" julistustyö, ja maamme evankeelisten julistajien mustamaalaaminen. Suomessa oli muutama ns. lähetysmies, jotka tekivät mustamaalausmatkoja Ruotsiin, näistä evankeelisista julistajista. 20 vuotta taisteltiin evankeliumin voittamiseksi. Homma kilpistyi taisteluun ev.lut. kirkosta eroamiseksi käynnistämällä sakramanttiseparatistisen toiminnan, joka tarkoitti maallikoiden ryhtymistä papin tehtäviin toimittamaan siis kasteita ja jakamaan HPE.
Ev.lut. kirkon herätysliikkeelle tämä on kirkkolain ja kirkkojärjestyksen vastaista toimintaa. Tästä seurasi sakraaliyhteyden purkaminen esikoislestadiolaisen liikkeeseen. Siis liikkeen erottaminen luterilaisen kirkon yhteydesta. Samalla yhteydet Inkerin ja Viron kirkkihin katkesivat.
Tämän ratkaisimme perustamalla Esikoiset ry:n, jatkamaan esikoislestadiolaista perinnettä Suomen evankelisluterilaisen kirkon yhteydessä.
Esikoiset ry ei opeta vain me oppia. Lestadiolaisuus eikä mikään muukaan laisuus pelasta yhtäkään ihmistä helvetistä. Ainut pelastaja on Jeesus Kristus. Kaikki jotka häneen uskovat syntisinä saavat synnit anteeksi hänen ristinkuolemansa tähden. Ilo Jeesuksessa Kristuksessa pelastetuista on kaikille kristityille yhteinen ilo. 🙏✝️❤️- Anonyymi
Kuinkas selität sen, että Lutherin mukaan sananpalvelijan tehtäviin ehdottomasti kuuluu sakramenttien jakaminen.
- Anonyymi
Kyllä uskon, että jatkatte perinnettä, niin ne juutalaiset kun teki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas selität sen, että Lutherin mukaan sananpalvelijan tehtäviin ehdottomasti kuuluu sakramenttien jakaminen.
Meinaatko, että esikoislestadiolaisuus "eli pimeydessä", kun saarnaajat eivät ehtoollista jakaneet?
Sananpalvelija on hassu uusi keksitty nimi, saarnaajia ne kai ne aina ennen olleet on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että esikoislestadiolaisuus "eli pimeydessä", kun saarnaajat eivät ehtoollista jakaneet?
Sananpalvelija on hassu uusi keksitty nimi, saarnaajia ne kai ne aina ennen olleet on?Hyvä kun käytät sanaa kai, Luther puhuu sananpalvelijoita, mutta ei kiistellä sanoista, se tarkoittaa henkilöitä joita seurakunta on kutsunut puhumaan toisille, heidän tulee myös jakaa ehtoollista ja kastaa.
- Anonyymi
Täydennyksenä edelliseen. Alkuperäinen lestadiolaisuus ei ollut ekslusiivinen, (Lestadiuksen aikana vuoteen 1861 saakka), se on myöhempien aikojen tuotosta hajaannusten ja tyhmien oppiriitojen seurausta.
Eilen mietin n'itä asioita ja sain hengenilmoituksen/ahaa elämyksen tai vain muuten hoksasin: Vainme-henki sai ilmeisesti alkunsa jo LLL:N aikana, koska oli vain kaksi porukkaa. Normaalit kunnialliset luterilaiset ja sitten lukijaisten jatkena heränneet, jotka kuuluivat LLL:n kaitsentaan. Joista myöhemmin syntyo liike nimeltä Lestadiolaiset. Liikkeen ajattelun jäykkyydestä kertoose, että tultaessa Suomen puolelle ei tultu hengelliseen korpeen vaan täällä oli jo moninaista hengellistä liikehdintää. Joten määrittely me vstaan muut ei ollut enää rehtiä ja hengellisesti tervettä toimintaa.
- Anonyymi
Aika kummallinen ilmaisu tämä alkuperäinen lestadiolaisuus. Mikä ihme se on? Milloin se on alkanut? Milloin sen toimintamuoto määriteltiin niin, että voitiin sanoa tästä alkaa lestadiolaisuus, johon kaikkina myöhempiä aikoin pitää pyrkiä?
Alkuperäinen lestadiolaisuuden haikailu on ihan samanlaista puuhaa kuin lähtisit etsimään sateenkaaren - kumpaa tahansa - päätä. Ei löydy!
Meillä on vähän yli vuosisadan aikana muodostunut ja muotoutunut useita lestadiolaisia seurayhteisöjä, joista yksikään ei ole enää herätysliike.
Kiittäkäämme siitä, että saamme kuulua maailman laajuiseen Kristuksen Kirkkoon, johon yhdistyy kaikkien aikojen kristityt kaikkialta. - Anonyymi
Ensimmäiset 300-400 vuotta kristillisessä kirkossa oli vallalla oppi kaiken ennalleen asettamisesta eli siitä, että Jumala kykenee pelastamaan ja haluaa pelastaa lopulta kaikki ihmiset.
Helvettioppi sai jalansijaa Hieronymoksen Raamatun latinannoksen myötä. Hän käänsi monissa kohdissa kreikan kielen haadeksen, gehennan ja tartaroksen samoin kuin heprean kielen sheolin sanalla infernos, joka kääntyi sitten esim. saksan kielessä Hölleksi, englannin kielessä helliksi jne. jotka kaikki on lainattu pakanuskonnosta.
Eli koko oppi tarvitsi syntyäkseen ja pysyäkseen eri kielissä LAINASANAN PAKANUSKONNOSTA, vaikka heprean sheol tarkoittaa lähinnä hautaa ja kreikan haades tuonelan kaltaista paikkaa/olotilaa ja gehenna yksinkertaisesti kaatopaikkaa.
Ja nyt kun näistä asioista kirjoittaa kristillisellä palstalla, ihmisten aivoissa ei synny minkäänlaista reaktiota, hylkimisreaktio korkeintaan.
Niin syvälle on tuo demoninen helvettioppi ihmismieliin satojen vuosien akana iskostunut.
Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, sillä Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin.
Tuon selvemmin ei asiaa voi ilmaista, mutta helvettioppi on tehnyt ihmiset sokeiksi tosi evankeliumille.- Anonyymi
"Tuon selvemmin ei asiaa voi ilmaista, mutta helvettioppi on tehnyt ihmiset sokeiksi tosi evankeliumille".
Sinä sokea olet. Kieliopilla yrität itsesi helvetistä pelastaa, ilman verta, ilman uudestisyntymistä, ilman kuolemaa itsellesi ja ilman ylösnousemusta yhdessä Kristuksen kanssa. - Olet harhaoppinen, höynäytetty ihmisparka.
- Anonyymi
Muistan kun Raamatun totuus sai sinut kihisemään kiukusta ollessasi seriffinä, se paljasti millä pohjalla kuljet.
En ymmärrä ihan kokonaan. Sellaista strategiaa harrasstin, että ketjun ajautuessa asiasta sivuun saatoin poistaa koko ketjun, koska en olisi osannut katkaista oikeasta kohdasta olematta puolueellinen ainakin jonkin mielestä,
- Anonyymi
En ymmärrä ihan kokonaan. Sellaista strategiaa harrasstin, että ketjun ajautuessa asiasta sivuun saatoin poistaa koko ketjun, koska en olisi osannut katkaista oikeasta kohdasta olematta puolueellinen ainakin jonkin mielestä,
Muistelen, että Vihneenä puolustelit omia ajatuksia Raamattua ja Lutheria vastaan. Näitä ketjuja et poistanut, vaikka ehkä mieli olisi tehnyt. Törkyketjujen poiston ymmärrän hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Muistelen, että Vihneenä puolustelit omia ajatuksia Raamattua ja Lutheria vastaan. Näitä ketjuja et poistanut, vaikka ehkä mieli olisi tehnyt. Törkyketjujen poiston ymmärrän hyvin.
Raamattua vastaan en muista taistelleeni, mutta kaikki tulkinnat eivät ole mieleeni ei nyt eikä silloin. Kun kadottava perisynti tuli esille, sitä vastustin ja vastusta edelleen.
- Anonyymi
Raamattua vastaan en muista taistelleeni, mutta kaikki tulkinnat eivät ole mieleeni ei nyt eikä silloin. Kun kadottava perisynti tuli esille, sitä vastustin ja vastusta edelleen.
Jeesus ei rajoittanut sanan vapautta vaan perkele se tietäkää sillä se on iankaikkinen totuus.
Perkeleellä oli työ saada Jeesusta vaikenemaan kunnes viimein ristiinnaulitsi hänet.
Se muistakaa. Jeesus ei rajoittanut sanan vapautta ei päinvastoin hän saarnasi vääryyttä vastaan ja korjasi valheen totuudella mutta kuulkaa miehet rakkaat veljet kuinka joku mies joka tulee jolle on annettu valta rajoittaa keskustelua kuinka hän kun hän kuulee totuuden korjaisi totuuden totuudella sillä ei hän taida sitä tehdä!
Niin näkyy siis että sananvapauden rajoittaminen tulee silloin kuin totuutta ei voida muuten hiljentää. Koska ei valhe tarvi sensurointia koska valhe on aina nopea ja helppo korjata totuudella mutta kuinkas korjaat totuuden totuudella? Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei rajoittanut sanan vapautta vaan perkele se tietäkää sillä se on iankaikkinen totuus.
Perkeleellä oli työ saada Jeesusta vaikenemaan kunnes viimein ristiinnaulitsi hänet.
Se muistakaa. Jeesus ei rajoittanut sanan vapautta ei päinvastoin hän saarnasi vääryyttä vastaan ja korjasi valheen totuudella mutta kuulkaa miehet rakkaat veljet kuinka joku mies joka tulee jolle on annettu valta rajoittaa keskustelua kuinka hän kun hän kuulee totuuden korjaisi totuuden totuudella sillä ei hän taida sitä tehdä!
Niin näkyy siis että sananvapauden rajoittaminen tulee silloin kuin totuutta ei voida muuten hiljentää. Koska ei valhe tarvi sensurointia koska valhe on aina nopea ja helppo korjata totuudella mutta kuinkas korjaat totuuden totuudella?Jos pidät kastamattoman lapsen kadotusta Jumalan rakkautena ja totuutena, en voi ymmärtää. Jeesus tuli särkalan vanhurskaus ja rakkaus edllyttivät sen, että ihminen saa uuden valinnan mahdollisuuden ja sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi.mään kaikki perkeleen työt, joista syntiinlankeemukseen houkutteleminen oli niistä ensimmäinen ja sen Jeesus myös ensimmäisenä mursi! Jumalan rakkaus ja vanhurskaus antoi ihmiselle uuden valinnan mahdollisuuden ja sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi.
- Anonyymi
Jos pidät kastamattoman lapsen kadotusta Jumalan rakkautena ja totuutena, en voi ymmärtää. Jeesus tuli särkalan vanhurskaus ja rakkaus edllyttivät sen, että ihminen saa uuden valinnan mahdollisuuden ja sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi.mään kaikki perkeleen työt, joista syntiinlankeemukseen houkutteleminen oli niistä ensimmäinen ja sen Jeesus myös ensimmäisenä mursi! Jumalan rakkaus ja vanhurskaus antoi ihmiselle uuden valinnan mahdollisuuden ja sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi.
Lauri sinä olet valehtelija koska sinä laitat sanoja minun suuhuni. Minä en ole sanonut lapsen kasteesta mitään. Mutta valehtelija on perkele
Mutta minä sanoin että jos joku valehtelee niin totuus voittaa valheen kuinka siis valhetta tarvii sensuroida koska totuus voittaa sen? Pois se, ei vaan totuutta täytyy sensuroida koska ei heillä ole millä kumota se valhe.
Jos joku sensuroi valheita niin mitä hän sensuroi? Ja miksi?
Ehkä hän vain paljastaa ettei hänessä asu itsessäkään totuus koska jos hänessä asuisi totuus niin hän myös taitaisi sen valheen ilman sensurointiakin voittaa totuuden Hengen kanssa! Mutta koska hänessä asuu itsessäänkin valheen Henki niin ei taida perkele perkelettä voittaa eikä totuus totuutta voittaa. Niin näkyy siis että sensurointi tulee omasta kyvyttömyydestä joka taas tulee siitä ettei omista totuuden Henkeä joka voittaa valheen. Siksi tulee sensurointi mutta totuuden Henki ei tarvitse sensurointia koska sillä on vastaus siihen valheeseen mutta kuka on se joka vastaa valehtelijalle jos paikalla ei ole kuin valehtelijoita ehkä joku niistä älyää valheen mutta on myös itse valheen Hengen lapsi ja ei taida muuta sitten tehdä kuin perkele teki Jeesukselle eli hiljentää.
Totuus ei hiljene koskaan koska se on kirjoitettu ettei totuus pala tulessakaan. Totuuden Hengen* ei tarvi sensuroida koska se tietää kaiken ja osaa vastata jokaiseen kysymykseen jos tahtoo.
Mutta perkele sensuroi eli hiljentää koska häneltä uupuu vastaus koska ei perkele taida totuutta kertoa koska hänessä asuu valhe. Valehtelija ei taida ei osaa korjata valhetta totuudella ja niin jää vaihtoehdoksi ainoastaan hiljentäminen. Ja silloin hän hiljentää joko totuuden tai valheen niin kuin Lauri sanoi että eikö kastamaton lapsi pääse myös taivaaseen eli eikö sellaista saa sensuroida joka väittää kastamattomien joutuvan kadotukseen niin siitä saattoi ymmärtää vaikka ei hän niin sanonut. Mutta hän taitaa kuitenkin totuuden hiljentää sillä kuulkaa ei ole perkeleellä yhtäkään syytä hiljentää toista perkelettä ei koska valheen henki rakastaa valhetta. Mutta Jeesus ei hiljennä ketään vaan pikaiseen valheet totuudella ja kuulkaa ei kastamatonta lasta ole olemassakaan. Mutta jos joku sanoo että kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin hän on valehtelija. Koska se lapsi on jo kastettu jo syntymästä. Ettekö te tiedä vai että mitä kaste merkitsee te ulkokullatut puhutte ainaostaan siitä mitä silmillänne näette mutta ette tahdo tietää että taivaan valtakunta on sisällisesti meissä eli kristityissä ja se kaste minkä Jumala antaa ei ole silmillä nähtävä vaan näkymätön sen tähden älkää ymmärtäkö kaikkea niin kuin näette eli kuulette sillä jos joku sanoo ettei kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin varmasti hän puhuu sisällisestä kasteesta eli näkymättömästä kasteesta ja hän puhuu totuutta. Ja sekös vasta perkelettä kismittää sitten täytyy hiljentää se totuuden saarnaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri sinä olet valehtelija koska sinä laitat sanoja minun suuhuni. Minä en ole sanonut lapsen kasteesta mitään. Mutta valehtelija on perkele
Mutta minä sanoin että jos joku valehtelee niin totuus voittaa valheen kuinka siis valhetta tarvii sensuroida koska totuus voittaa sen? Pois se, ei vaan totuutta täytyy sensuroida koska ei heillä ole millä kumota se valhe.
Ehkä hän vain paljastaa ettei hänessä asu itsessäkään totuus koska jos hänessä asuisi totuus niin hän myös taitaisi sen valheen ilman sensurointiakin voittaa totuuden Hengen kanssa! Mutta koska hänessä asuu itsessäänkin valheen Henki niin ei taida perkele perkelettä voittaa eikä totuus totuutta voittaa. Niin näkyy siis että sensurointi tulee omasta kyvyttömyydestä joka taas tulee siitä ettei omista totuuden Henkeä joka voittaa valheen. Siksi tulee sensurointi mutta totuuden Henki ei tarvitse sensurointia koska sillä on vastaus siihen valheeseen mutta kuka on se joka vastaa valehtelijalle jos paikalla ei ole kuin valehtelijoita ehkä joku niistä älyää valheen mutta on myös itse valheen Hengen lapsi ja ei taida muuta sitten tehdä kuin perkele teki Jeesukselle eli hiljentää.
Totuus ei hiljene koskaan koska se on kirjoitettu ettei totuus pala tulessakaan. Totuuden Hengen* ei tarvi sensuroida koska se tietää kaiken ja osaa vastata jokaiseen kysymykseen jos tahtoo.
Mutta perkele sensuroi eli hiljentää koska häneltä uupuu vastaus koska ei perkele taida totuutta kertoa koska hänessä asuu valhe. Valehtelija ei taida ei osaa korjata valhetta totuudella ja niin jää vaihtoehdoksi ainoastaan hiljentäminen. Ja silloin hän hiljentää joko totuuden tai valheen niin kuin Lauri sanoi että eikö kastamaton lapsi pääse myös taivaaseen eli eikö sellaista saa sensuroida joka väittää kastamattomien joutuvan kadotukseen niin siitä saattoi ymmärtää vaikka ei hän niin sanonut. Mutta hän taitaa kuitenkin totuuden hiljentää sillä kuulkaa ei ole perkeleellä yhtäkään syytä hiljentää toista perkelettä ei koska valheen henki rakastaa valhetta. Mutta Jeesus ei hiljennä ketään vaan pikaiseen valheet totuudella ja kuulkaa ei kastamatonta lasta ole olemassakaan. Mutta jos joku sanoo että kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin hän on valehtelija. Koska se lapsi on jo kastettu jo syntymästä. Ettekö te tiedä vai että mitä kaste merkitsee te ulkokullatut puhutte ainaostaan siitä mitä silmillänne näette mutta ette tahdo tietää että taivaan valtakunta on sisällisesti meissä eli kristityissä ja se kaste minkä Jumala antaa ei ole silmillä nähtävä vaan näkymätön sen tähden älkää ymmärtäkö kaikkea niin kuin näette eli kuulette sillä jos joku sanoo ettei kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin varmasti hän puhuu sisällisestä kasteesta eli näkymättömästä kasteesta ja hän puhuu totuutta. Ja sekös vasta perkelettä kismittää sitten täytyy hiljentää se totuuden saarnaaja.Oikaisee valheet totuudella*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta perkele sensuroi eli hiljentää koska häneltä uupuu vastaus koska ei perkele taida totuutta kertoa koska hänessä asuu valhe. Valehtelija ei taida ei osaa korjata valhetta totuudella ja niin jää vaihtoehdoksi ainoastaan hiljentäminen. Ja silloin hän hiljentää joko totuuden tai valheen niin kuin Lauri sanoi että eikö kastamaton lapsi pääse myös taivaaseen eli eikö sellaista saa sensuroida joka väittää kastamattomien joutuvan kadotukseen niin siitä saattoi ymmärtää vaikka ei hän niin sanonut. Mutta hän taitaa kuitenkin totuuden hiljentää sillä kuulkaa ei ole perkeleellä yhtäkään syytä hiljentää toista perkelettä ei koska valheen henki rakastaa valhetta. Mutta Jeesus ei hiljennä ketään vaan pikaiseen valheet totuudella ja kuulkaa ei kastamatonta lasta ole olemassakaan. Mutta jos joku sanoo että kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin hän on valehtelija. Koska se lapsi on jo kastettu jo syntymästä. Ettekö te tiedä vai että mitä kaste merkitsee te ulkokullatut puhutte ainaostaan siitä mitä silmillänne näette mutta ette tahdo tietää että taivaan valtakunta on sisällisesti meissä eli kristityissä ja se kaste minkä Jumala antaa ei ole silmillä nähtävä vaan näkymätön sen tähden älkää ymmärtäkö kaikkea niin kuin näette eli kuulette sillä jos joku sanoo ettei kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin varmasti hän puhuu sisällisestä kasteesta eli näkymättömästä kasteesta ja hän puhuu totuutta. Ja sekös vasta perkelettä kismittää sitten täytyy hiljentää se totuuden saarnaaja.Mutta nyt minä Lauri puhuin lapsen hengellisestä kastamisesta.
Kaste on myös hengellinen niin kuin kaikki muutkin kristillisyyden käsitteet eli asiat. Mutta ulkokullatut farisealaiset eli kirjan ja lainoppineet joka laki on Jumalansana tahtovat ainoastaan puhua siitä mitä he silmillään näkevät mutta sisäinen kristillisyys on heille tuntematonta jotka puhuvat uskosta Jeesukseen ja Jumalaan ja kiusauksen hetkellä uskovat kuitenkin perkelettä enemmän kuin Jumalaa ja eivät usko Jumalansanojakaan niin kuin ne on kirjoitettu vaan vääntelevät omaan korvasyyhyynsä jos Jumalansana sanoo että homous tulee Jumalattomille jotka katsovat ylön luojansa ja rakastavat enemmän luonto kappaleita kuin luojaansa eli toisin sanoen homot ovat hyljänneet elävän Jumalan ja hänen sanansa niin kuitenkin he sanovat että homoille kuuluu taivas yhtä lailla kuin heteroille eli tuotteko te taivaaseen niitä jotka ovat Jumalasta kasvaneet pois eli vieraantuneet elävästä ja totisesta Israelin Jumalasta ja alkaneet rakastamaan katoavia luonto kappaleita tätä turhaa maailmaa himoinensa ja haluinensa jotka viimein ovat himoissaan menneet niin pitkälle että luonnollisen miehen ja naisen yhteen menemisen vaihtaneet luonnon vastaiseen himojensa eksytyksessä he hullut jotka eivät koskaan kantaneet sydämestään eli veisanneet kiitosta Jumalalle ja karitsalle vaan käänsivät sydämensä tämän maailman ja sen himojen tykö senkaltaisia te ulkokullatut tahdotte taivaaseen tuoda!
Mutta taivaan valtakunta on sisällinen parannus ihmisessä jonka sydän revitään maailman rakkaudesta rakastamaan iankaikkista Jumalaa ja senkaltaisis ei asu perkeleen antamat himot jotka ovat sen luonnon vastaisia jotka Jumala on alusta säätänyt. Ja ette te tunne Jumalaa koska te teette sitä vastaan teidän sydämissänne jonka Jumala on alusta hyväksi nähnyt että mies jättäkööt isänsä ja äitinsä ja nainen jättäköön myös perheensä ja menkööt yhteen mies naisen kanssa ja nainen miehen kanssa sen on Jumala säätänyt ja se pitää kutsuttaman Pyhäksi avioliitoksi iankaikkisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nyt minä Lauri puhuin lapsen hengellisestä kastamisesta.
Kaste on myös hengellinen niin kuin kaikki muutkin kristillisyyden käsitteet eli asiat. Mutta ulkokullatut farisealaiset eli kirjan ja lainoppineet joka laki on Jumalansana tahtovat ainoastaan puhua siitä mitä he silmillään näkevät mutta sisäinen kristillisyys on heille tuntematonta jotka puhuvat uskosta Jeesukseen ja Jumalaan ja kiusauksen hetkellä uskovat kuitenkin perkelettä enemmän kuin Jumalaa ja eivät usko Jumalansanojakaan niin kuin ne on kirjoitettu vaan vääntelevät omaan korvasyyhyynsä jos Jumalansana sanoo että homous tulee Jumalattomille jotka katsovat ylön luojansa ja rakastavat enemmän luonto kappaleita kuin luojaansa eli toisin sanoen homot ovat hyljänneet elävän Jumalan ja hänen sanansa niin kuitenkin he sanovat että homoille kuuluu taivas yhtä lailla kuin heteroille eli tuotteko te taivaaseen niitä jotka ovat Jumalasta kasvaneet pois eli vieraantuneet elävästä ja totisesta Israelin Jumalasta ja alkaneet rakastamaan katoavia luonto kappaleita tätä turhaa maailmaa himoinensa ja haluinensa jotka viimein ovat himoissaan menneet niin pitkälle että luonnollisen miehen ja naisen yhteen menemisen vaihtaneet luonnon vastaiseen himojensa eksytyksessä he hullut jotka eivät koskaan kantaneet sydämestään eli veisanneet kiitosta Jumalalle ja karitsalle vaan käänsivät sydämensä tämän maailman ja sen himojen tykö senkaltaisia te ulkokullatut tahdotte taivaaseen tuoda!
Mutta taivaan valtakunta on sisällinen parannus ihmisessä jonka sydän revitään maailman rakkaudesta rakastamaan iankaikkista Jumalaa ja senkaltaisis ei asu perkeleen antamat himot jotka ovat sen luonnon vastaisia jotka Jumala on alusta säätänyt. Ja ette te tunne Jumalaa koska te teette sitä vastaan teidän sydämissänne jonka Jumala on alusta hyväksi nähnyt että mies jättäkööt isänsä ja äitinsä ja nainen jättäköön myös perheensä ja menkööt yhteen mies naisen kanssa ja nainen miehen kanssa sen on Jumala säätänyt ja se pitää kutsuttaman Pyhäksi avioliitoksi iankaikkisesti.Väärää tulkintaa tahatonta vai tahallista, en tiedä. En ole laittanut sanoja kenenkään suuhun, Vastasin vai siihen, kun joku väitti, että olen taistellut Raamattua ja Lutheria vastaan. Tässä perisyntiasiassa taistelin enkä ole muuttanut mieltäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärää tulkintaa tahatonta vai tahallista, en tiedä. En ole laittanut sanoja kenenkään suuhun, Vastasin vai siihen, kun joku väitti, että olen taistellut Raamattua ja Lutheria vastaan. Tässä perisyntiasiassa taistelin enkä ole muuttanut mieltäni.
No kuitenkin kastamaton lapsi kadotetaan ja se on totuus. Jos sinun hengellinen ymmärrys ei sitä taida käsittää niin ei totuus siitä miksikään muutu.
Ja sinä aloit puhumaan
"Jos pidät kastamattoman lapsen kadotusta Jumalan rakkautena ja totuutena, en voi ymmärtää."
Minä en ole lapsista puhunut sanaakaan älä valehtele.
Sinä olisit voinut myös kirjoittaa sen pidätkö sinä kastamattomia lapsia kadotettuna koska sellaisia valhe viestejä minä olen poistanut nyt sinä aloit vain puhumaan asiasta josta minä en tiedä yhtään mitään. Eli mitä viestejä olet poistanut en minä niistä tiedä älä siis ala mitään jossittelemaan kun en tiedä sinun poistoistasi mitään. Vaan kerro asia selkeästi ja aseta kysymykset kysymysmerkin kanssa nyt siinä oli kuule Lauri piste EI KYSYMYSMERKKIÄ. joten sinä olet se perkele se valehtelija tai sitten sinä puhelet ohi suusi sen enempää miettimättä. Mutta tuo lause minkä esitit ei ollut kysymys. Senlisäksi siitä puuttui kysymysmerkki. Joten älä selittele vanha mies.
Ja itse asiaan Lauri minua ei kiinnosta niin paljon sinun ajatukset nyt vaan minä puhuin Hengistä ja siitä että mistä Hengestä se tulee se tarve poistaa viestejä. Vaikka sinun ajatukset ovat jotain niin perkele ei silti siedä kaikkea. Ja riettaan henki se poistaa niitä viestejä niin kuin se hiljensi Jeesuksen niin se myös tahtoo hiljentää totuuden saarnaajat ja ei siinä eli sillä ole mitään tekemistä Lauri sinun ajatustesi kanssa koska sinä olet ihminen mutta hän on rietas Henki. Ja minä puhun Hengistä.
Ja totuus on ettei kastamaton lapsi pääse taivaaseen. Ja kuule Lauri se lapsi olet sinä kuuletko ja se kaste on sisällinen kaste jossa sydän ostetaan maailmalta Jumalalle iankaikkisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärää tulkintaa tahatonta vai tahallista, en tiedä. En ole laittanut sanoja kenenkään suuhun, Vastasin vai siihen, kun joku väitti, että olen taistellut Raamattua ja Lutheria vastaan. Tässä perisyntiasiassa taistelin enkä ole muuttanut mieltäni.
Tässä kirjoittaa Lauri kaksi eri henkilöä tuo ensimmäinen on toinen ja tämä jälkimmäinen ei ole Lutherista puhunut sanaakaan. Vastaa yhteen viestiin yhdellä viestillä älä vastaan toiseen viestiin niin että kirjoitat vastauksen toiseen viestiin koska vastaat anonyymille ja meitä on täällä monta.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kirjoittaa Lauri kaksi eri henkilöä tuo ensimmäinen on toinen ja tämä jälkimmäinen ei ole Lutherista puhunut sanaakaan. Vastaa yhteen viestiin yhdellä viestillä älä vastaan toiseen viestiin niin että kirjoitat vastauksen toiseen viestiin koska vastaat anonyymille ja meitä on täällä monta.
Minulle anonyymi on anonyymi! Ei ole rakas anonyymi, vihainen anonyymi, pakana anonyymi. Ei tälläistä kannata jatkaa. Ei rakenna mitään enkä muutenkaan pysty keskusteleman asioista, joita en enää muista.
- Anonyymi
Minulle anonyymi on anonyymi! Ei ole rakas anonyymi, vihainen anonyymi, pakana anonyymi. Ei tälläistä kannata jatkaa. Ei rakenna mitään enkä muutenkaan pysty keskusteleman asioista, joita en enää muista.
No sen verran muistat kuitenkin että poistit viestejä. Ja minä kerroin vain että mistä hengestä se tulee eli perkeleestä en minäkään muista sinun poiatamia viestejä koska en ole koskaan kuullut niitä.
- Anonyymi
Riittää kuin ymmärrät sen että se oli perkeleen henki sinussa joka laittoi sinut niitä poistamaan muuta ei tarvitsekaan keskustella kunhan vain ymmärrät sen.
- Anonyymi
Misis kapteeni partajouhi se kapteenin arvo jos pitää paikkaansa oli ainoa syy miksi sinua olen kunnioittanut koska tiedän , no tiedän mitä tiedän ei siitä mitään.
Mutta.
Toivottavasti Suomeen ei tule sotaa ei millään pahalla tai mitään... vähän pelottaa ajatella että Suomea johtaa mahdollisessa sodassa rietas eikä Jumala. Ei millään pahalla tai mitään mutta se vain taitaa olla totuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta perkele sensuroi eli hiljentää koska häneltä uupuu vastaus koska ei perkele taida totuutta kertoa koska hänessä asuu valhe. Valehtelija ei taida ei osaa korjata valhetta totuudella ja niin jää vaihtoehdoksi ainoastaan hiljentäminen. Ja silloin hän hiljentää joko totuuden tai valheen niin kuin Lauri sanoi että eikö kastamaton lapsi pääse myös taivaaseen eli eikö sellaista saa sensuroida joka väittää kastamattomien joutuvan kadotukseen niin siitä saattoi ymmärtää vaikka ei hän niin sanonut. Mutta hän taitaa kuitenkin totuuden hiljentää sillä kuulkaa ei ole perkeleellä yhtäkään syytä hiljentää toista perkelettä ei koska valheen henki rakastaa valhetta. Mutta Jeesus ei hiljennä ketään vaan pikaiseen valheet totuudella ja kuulkaa ei kastamatonta lasta ole olemassakaan. Mutta jos joku sanoo että kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin hän on valehtelija. Koska se lapsi on jo kastettu jo syntymästä. Ettekö te tiedä vai että mitä kaste merkitsee te ulkokullatut puhutte ainaostaan siitä mitä silmillänne näette mutta ette tahdo tietää että taivaan valtakunta on sisällisesti meissä eli kristityissä ja se kaste minkä Jumala antaa ei ole silmillä nähtävä vaan näkymätön sen tähden älkää ymmärtäkö kaikkea niin kuin näette eli kuulette sillä jos joku sanoo ettei kastamaton lapsi pääsee taivaaseen niin varmasti hän puhuu sisällisestä kasteesta eli näkymättömästä kasteesta ja hän puhuu totuutta. Ja sekös vasta perkelettä kismittää sitten täytyy hiljentää se totuuden saarnaaja.En lukenut kuin pari ensimäistä virkettä tekstistäsi ja voin sanoa, että olet paha!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sen verran muistat kuitenkin että poistit viestejä. Ja minä kerroin vain että mistä hengestä se tulee eli perkeleestä en minäkään muista sinun poiatamia viestejä koska en ole koskaan kuullut niitä.
Sinä siis tiedät, että Lauri poisti viestejä perkeleen hengessä?
Jos kirjoittaa noin, on varmasti jotenkin esikoislestadiolainen tai vain muuten rajoittunut ihminen?
Ja tämä kysymys Sinulle on vain kaikessa rakkaudessa ja Sinulle vain hyvää tarkoittaen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Misis kapteeni partajouhi se kapteenin arvo jos pitää paikkaansa oli ainoa syy miksi sinua olen kunnioittanut koska tiedän , no tiedän mitä tiedän ei siitä mitään.
Mutta.
Toivottavasti Suomeen ei tule sotaa ei millään pahalla tai mitään... vähän pelottaa ajatella että Suomea johtaa mahdollisessa sodassa rietas eikä Jumala. Ei millään pahalla tai mitään mutta se vain taitaa olla totuus.Vai pelkäät riettaan johtavan seuraavaa Suomen sotaa, mistä moiset luulot olet kalloosi saanut? Oletko ihan itse tuumaillut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai pelkäät riettaan johtavan seuraavaa Suomen sotaa, mistä moiset luulot olet kalloosi saanut? Oletko ihan itse tuumaillut?
Jos meidän kapteenimme jne on palvelee rietasta niin eikö silloin rietas johda sotaa?
Mistähän sen voisin päähäni saada katso itse ei se kaipaa selitystä vaan silmiä eli näköä. Sensuurin perkele ei eroa mitenkään muista perkeleistä.
Huomaa kuitenkin leikkisä keskustelu lopussa* eli tahallinen provosointi. Se ei ollut vakavissaan kirjoitettu enemmänkin herättämään ajatusta että keitä laitatte johto tehtäviin eli rietasko voittaa sodan jne...ei sinun tarvitse ymmärtää mutta jos joku ymmärtää niin se riittää.
- Anonyymi
Kyllä se on totta, että Facebookin lestadiolaisuutta käsittelevällä palstalla ei kauaa tarvitse Jeesuksesta kirjoitella, kun suljetaan kaveriporukasta ulos. Siis kirjoittelijat yksitellen blokkaavat minut. Lauri ei kuulu siihen porukkaan.
Kyllä tuossa perää on, että muutamille on pilkuntarkkaa, että opin muoto ja yliopistollinen koulutus on kavereilla. - Mieluiten tohtorin tutkinto.
Kristuksen opissa kasvetaan aina vain pienemmiksi, niin että pienin joukossa on suuri ja suurimmaksi kasvanut on pienin. Jumalan maailmassa järjestys on päinvastainen mihin meidät ihmisinä opetetaan.
Muilla palstoilla voi suoraankin päästellä muiden mielipiteistä poikkeavia kirjoituksia. Mitään hedelmällistä keskustelua synnykkään, jos muiden näkemykset ja kokemukset suljetaan pois.- Anonyymi
Kerro jotain mitä olet sinne kirjoittanut mistä blokattiin haluan kuulla.
Tai ihan mitä vaan tule mieleesi mistä tahansa paikasta. Esimerkiksi siitä evankeliumin venaa hetki venttaposekka.
15luku, kuulin sen kuuntelupalvelun kautta, minulla on tähän ajatus mutta haluan kuulla sinun ajatuksesi.
"ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän."
Eli minkä hedelmän se puhdistaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ihan mitä vaan tule mieleesi mistä tahansa paikasta. Esimerkiksi siitä evankeliumin venaa hetki venttaposekka.
15luku, kuulin sen kuuntelupalvelun kautta, minulla on tähän ajatus mutta haluan kuulla sinun ajatuksesi.
"ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän."
Eli minkä hedelmän se puhdistaa?En siis ole kertomassa omaa ajatustani koska. En jaksa. Puhun vaan mitä tulee mieleen paitsi jos kysyn kysymyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli minkä hedelmän se puhdistaa?Tai ehkä se ei puhdista sitä hedelmää ei siinä suoraan niin lue vaikka niin sen voi ymmärtää.
Mutta selitä sana sanalta se jae. Minä en arvostele yhtään lupaan sen. Koska en ole nyt sillä päällä. Aika tyhjä fiilis siis tällä hetkellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ehkä se ei puhdista sitä hedelmää ei siinä suoraan niin lue vaikka niin sen voi ymmärtää.
Mutta selitä sana sanalta se jae. Minä en arvostele yhtään lupaan sen. Koska en ole nyt sillä päällä. Aika tyhjä fiilis siis tällä hetkellä.Joh 15 siis. Kuuntelen. Kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
Joh 15 siis. Kuuntelen. Kiitos.
Saanen sekaantua? Minä olen Bibliaihmisiä ja siellä muistelen puhuttavan hedelmää kantavan oksan puhdistamisesta
P. Johanneksen Evankeliumi 15
1. Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on peltomies:
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois, ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän.
joku ajatus: Jokainen uskova, joka saa elämänsä siitä viinipuusta on hedelmällinen oksa ja jantaa hyvää hedelmää. Kuitenkin ihmisen elämässä on asioita ja harrastuksia, jotka rajoittavat hedelmän kasvua. Siksi viinitarjhan Hoitaja koittaa karsia uskovlta pois niitä asioita, jotka rajoittavat hedelmän unsasta kasvua.- Anonyymi
Saanen sekaantua? Minä olen Bibliaihmisiä ja siellä muistelen puhuttavan hedelmää kantavan oksan puhdistamisesta
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois, ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän.
joku ajatus: Jokainen uskova, joka saa elämänsä siitä viinipuusta on hedelmällinen oksa ja jantaa hyvää hedelmää. Kuitenkin ihmisen elämässä on asioita ja harrastuksia, jotka rajoittavat hedelmän kasvua. Siksi viinitarjhan Hoitaja koittaa karsia uskovlta pois niitä asioita, jotka rajoittavat hedelmän unsasta kasvua.Hyvä ajatus kuitenkaan en luvannut sinulle että olisin hiljaa vaan ainoastaan tuolle toiselle.
Mutta se jatkuu.
"5. Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy* ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.
6. Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen*, ja palavat."
Eli se sanoo että ihmiset ovat oksia. Joten se tarkoittaa että hedelmät ovat niitä tekoja ei oksat. Joka antaa siihen aivan toisen syvyydeen kuulkaa rakkaat lapset jos te Kristuksen päälle uskotte niin kuin opetuslapset uskoivat ja katselivat Jeesuksen kuolemaa ristinpuulla niin ensimmäinen hedelmä oli murhe joka opetuslapsilla tuli kuin he katselivat kuolleen vapahtajan ruumista Golgatan keskimmäisellä ristillä se oli ensimmäinen hedelmä. Ja nyt se jatkaa joka hedelmän kansaa sen minä tahdon puhdistaa että se runsaamman hedelmän kantaisi. Ja niin oli seuraava tapahtuma syntien anteeksi antamuksen puhtaus että se oksa eli Jeesukseen uskova kantaisi runsaamman hedelmän koska nyt siinä ainoastaan oli ollut se heräys eli synnin murhe Jeesuksen kuoleman kautta joka uskosta ja näkemisestä tuli. Mutta se tahtoo puhdistaa sen joka on murheellinen hänen uskossaan Jeesuksen päälle. Että se runsaamman hedelmän kantaisi.
Se ei puhu siis voimasta ensin sillä voima on se puhtaus. Mutta se puhuu ensin hedelmästä sitten puhtaudesta katso sillä se on niin tarkka että se tahtoo ensin nähdä hedelmän ja vasta sitten puhdistaa ja puhdistus on Jeesuksen sovintoveri jokaiselle joka uskoo että hän joka hedelmän kantoi ja tuli uskon kautta synnistä raskaaksi saisi nyt Kristuksen vanhurskauden ja kirkkauden pukea päällensä ja olla puhdas että hän sen uskon ja puhtauden kautta kantaisi runsaamman hedelmän.
Niin sanoo sana selkeästi että jokainen oksa eli ihminen joka Jeesuksessa riippuu kiinni täytyy ensin hedelmän kantaa ja vasta sitten se puhdistetaan. En minä taas enempää selitä vaan selittäkää te taas ja minä kuulen kaiken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ajatus kuitenkaan en luvannut sinulle että olisin hiljaa vaan ainoastaan tuolle toiselle.
Mutta se jatkuu.
"5. Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy* ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.
6. Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen*, ja palavat."
Eli se sanoo että ihmiset ovat oksia. Joten se tarkoittaa että hedelmät ovat niitä tekoja ei oksat. Joka antaa siihen aivan toisen syvyydeen kuulkaa rakkaat lapset jos te Kristuksen päälle uskotte niin kuin opetuslapset uskoivat ja katselivat Jeesuksen kuolemaa ristinpuulla niin ensimmäinen hedelmä oli murhe joka opetuslapsilla tuli kuin he katselivat kuolleen vapahtajan ruumista Golgatan keskimmäisellä ristillä se oli ensimmäinen hedelmä. Ja nyt se jatkaa joka hedelmän kansaa sen minä tahdon puhdistaa että se runsaamman hedelmän kantaisi. Ja niin oli seuraava tapahtuma syntien anteeksi antamuksen puhtaus että se oksa eli Jeesukseen uskova kantaisi runsaamman hedelmän koska nyt siinä ainoastaan oli ollut se heräys eli synnin murhe Jeesuksen kuoleman kautta joka uskosta ja näkemisestä tuli. Mutta se tahtoo puhdistaa sen joka on murheellinen hänen uskossaan Jeesuksen päälle. Että se runsaamman hedelmän kantaisi.
Se ei puhu siis voimasta ensin sillä voima on se puhtaus. Mutta se puhuu ensin hedelmästä sitten puhtaudesta katso sillä se on niin tarkka että se tahtoo ensin nähdä hedelmän ja vasta sitten puhdistaa ja puhdistus on Jeesuksen sovintoveri jokaiselle joka uskoo että hän joka hedelmän kantoi ja tuli uskon kautta synnistä raskaaksi saisi nyt Kristuksen vanhurskauden ja kirkkauden pukea päällensä ja olla puhdas että hän sen uskon ja puhtauden kautta kantaisi runsaamman hedelmän.
Niin sanoo sana selkeästi että jokainen oksa eli ihminen joka Jeesuksessa riippuu kiinni täytyy ensin hedelmän kantaa ja vasta sitten se puhdistetaan. En minä taas enempää selitä vaan selittäkää te taas ja minä kuulen kaiken.Niin ja sen verran jatkan vielä että olisin kyllä mielelläni kuunnellut ne mikkelinpäivä seuratkin mutta ei kukaan tahtonut kertoa että sellaiset on kun rauhan siteen sivuilla näkyi ettei ole seuroja. Huomasin vain kun kello 14 piti alkaa pyhä seurat. Sellaista se tuntuu olevan nykyään kun ei edes omiakaan lapsia toivoteta tervetulleeksi kunhan saadaan vain piilossa kaikilta pidettyä omat salaiset pidot keskenään mihin kenelläkään muulla ei vain olisi asiaa. Joo kiitos vaan informaatiosta. Jeesuksen kutsu on taas kuulunut kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sen verran jatkan vielä että olisin kyllä mielelläni kuunnellut ne mikkelinpäivä seuratkin mutta ei kukaan tahtonut kertoa että sellaiset on kun rauhan siteen sivuilla näkyi ettei ole seuroja. Huomasin vain kun kello 14 piti alkaa pyhä seurat. Sellaista se tuntuu olevan nykyään kun ei edes omiakaan lapsia toivoteta tervetulleeksi kunhan saadaan vain piilossa kaikilta pidettyä omat salaiset pidot keskenään mihin kenelläkään muulla ei vain olisi asiaa. Joo kiitos vaan informaatiosta. Jeesuksen kutsu on taas kuulunut kaikille.
Tai oikeastaan Jeesuksen kutsu kyllä kuuluu paitsi jos Jeesusta ei ole paikalle niin sitten varmaan ei kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai oikeastaan Jeesuksen kutsu kyllä kuuluu paitsi jos Jeesusta ei ole paikalle niin sitten varmaan ei kuulu.
Kyllä ajatus tuli perjantaina eilen illalla ja tänään kello 12 ette mene kuuntelupalveluun mutta kun rauhan siteen sivuilla näkyi ettei ole seuroja niin.
Sellaisia outoja ihmisiä istuu siellä ensin kuuntelupalvelun ylläpidossa sekä rauhan siteen sivujen vastaavassa. Kun tuntuu että kuuntelupalvelukin häiritsee saarnoja aina kun Pyhä Henki alkaa kuulumaan. Välillä tekisi mieli sanoa että saatana istuu siellä kuuntelupalvelun ylläpidossa. Mutta en ole kehdannut sanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ajatus tuli perjantaina eilen illalla ja tänään kello 12 ette mene kuuntelupalveluun mutta kun rauhan siteen sivuilla näkyi ettei ole seuroja niin.
Sellaisia outoja ihmisiä istuu siellä ensin kuuntelupalvelun ylläpidossa sekä rauhan siteen sivujen vastaavassa. Kun tuntuu että kuuntelupalvelukin häiritsee saarnoja aina kun Pyhä Henki alkaa kuulumaan. Välillä tekisi mieli sanoa että saatana istuu siellä kuuntelupalvelun ylläpidossa. Mutta en ole kehdannut sanoa.Siitä muistui mieleen yksisäkeinen virsi
Kutsu on taas kuulunut koko maailmalle, kun ei edes lapsetkaan tiedä missä kuljet. - Anonyymi
joku ajatus: Jokainen uskova, joka saa elämänsä siitä viinipuusta on hedelmällinen oksa ja jantaa hyvää hedelmää. Kuitenkin ihmisen elämässä on asioita ja harrastuksia, jotka rajoittavat hedelmän kasvua. Siksi viinitarjhan Hoitaja koittaa karsia uskovlta pois niitä asioita, jotka rajoittavat hedelmän unsasta kasvua.Mitä asioita ja harrastuksia tarkoitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä asioita ja harrastuksia tarkoitat?
Ei vaan hän karsii oksia ei hedelmiä mädät omenat jäävät ei hän niitä karsi tässä vertauksessa vaan oksat. Ja oksat hän itse sanoo että te olette oksat. Lauri sanoo oksia harratuksiksi jne mutta Jeesus sanoo että te olette oksat. Älkää lisäilkö siihen omianne.
Hedelmättömät oksat hän karsii.
Se sanoo te sanotte Jeesuksessa olevanne ja ette kuitenkaan kanna hedelmää. Teidät karsitaan pois viimein ja heitetään tuleen niin kuin siinä lukee.
Ja koska se sanoo joka minussa pysyy kantaa runsaan hedelmän niin se on käänteisverrannollisesti sanottu että koska te ette hedelmää kanna niin se todistaa ettette te ole kiinni viinipuussa vaikka niin sanotte.
Vaikka hän ei hedelmää suoraan sano niin me näemme sen opetuslapsista koska hedelmä tuli ennen puhdistusta ja mikä hedelmä opetuslapsissa oli ennen kuin Jeesus ilmestyi heille uudestaan? Eipä heillä muuta ollut kuin murhe. Ja ei minun tarvitse näihin viisautta silleen anoa vaan ne lukee Raamatussa selkeästi te näette itse myös älkää kuvitelko mitään vaan katsokaa niin te näette. Minkä hedelmän te näette opetuslapsissa ennen kuin Jeesus ilmestyi heille uudestaan en minä näe muuta kuin murheen lukittujen ovien takana eli mikä muu se hedelmä olis ennen puhtautta? Eli mitä te tahdotte nähdä opetuslapsissa ennen kuin Jeesus tervehti heitä rauhan tervehdyksellä? Olisko heissä ehkä ollut viisautta tai mitä heissä oli?
Kyllä heissä varmaan oli murheen lisäksi jotain muutakin. Ehkä oli väärä rakkaus kuollut pois toivo maailmaan ja sen kunniaan ja rikkauksiin. Ehkä nyt oli tullut tarve saada jotain muuta rikkautta. Ehkä oli tullut maailman rakkauden tilalle rakkaus tai kaipaus jotain muuta kohtaan.
Katsokaa eli lukekaa Raamatusta mikä hedelmä opetuslapsissa näkyi ennen Kristuksen toista tulemista.
Ei se tarvi hengen ilmoitusta kun luette eli katsotte Raamatusta se lukee siellä selkeästi mitä heissä oli ennen kuin heidät puhdistettiin.
Ja niin saatte lukea. Ei tarvitse ymmärtää eli odottaa joitakin ihmeellisiä henkipalloja ja ilmoituksia joltakin tuntemattomalta kun luette sen vain Raamatusta niin siinä näette totuuden. Lapset.
Raamattujen ymmärtämisessä tulee ongelmia ensin silloin jos ei omista Pyhää Henkeä mutta myös silloin jos ei tunne kirjoituksia niin ei pysty hahmottamaan sitä kokonaisuutta että ne ovat tavallaan yhtä yksi kirjoitus todistaa toisesta ja toinen toisesta niin sitä kautta voi aueta jotain. Ei ole yhtäkään Raamatun tapahtumaa jossa ei Jumalansana eläisi todeksi. Vaan kaikissa tapahtumissa niin näkyy joku Jumalansanan paikka eläväksi. Ja kun tunnet ne tietyt oleelliset tapahtumat niin silloin voit luonnollisella järjelläkin hahmottaa jotakin. Jos ei henki tahdo ilmoittaa. Kuitenkin jos Henki ilmoittaa niin se on parempi koska järki ei tuo autuuden tuntoa se on siemen ilman elämää joka kyllä antaa ulkonaisen tiedon eli muodon mutta ei itse elämää. Joka muoto kyllä sinänsä on hyvä tuntea että tiedetään missä elämä olisi suurinpiirtein eli jos minä tai joku tietää sanoa että miehen siemenestä nainen tulee raskaaksi niin se tieto on hyväksi silloin kun joku haluaa lapsen synnyttää mutta kuitenkin olkoot se kaikille tiettävä ettei itse siemenen muoto vaan se elämä jonka Jumala siihen kätkenyt on, on kuitenkin viimein elämän antaja, että siemen joka Jumalalta siunattu on vaikuttaa elämän, ei silleen tiedossa eli ymmärryksessä viime kädessä vaan sen elämän tähden jonka Jumala siihen siemeneen kätki mutta ettet sinä vieraan siemen perään kysyisi josta ei lasta tule koskaan niin se on hyväksi sinulle myös ymmärtää että siemen joka raskaaksi tekee tulee miehestä mutta ei se ymmärrys kuitenkaan synnytä lasta vaan se viitoittaa tietä sille naiselle eli vaimolle joka tahtoo lasta synnyttää. Niin kuulkaa siis että mies on itse Jumala niin kuin Jeesus sanoo minun Isäni on peltomies niin myös me eli vaimo joka tahtoo lapsia seurakunnalle synnyttää kysyy sen yhden siemenen perään Isältä joka taivaassa asuu mutta maan päällä vaikuttaa elävän Jumalansanan kautta jonka Pyhä Henki kirkastaa ja siitä syntyy elävän Jumalan lapsia tosin se tarvii myös vaimon välikappaleeksi* sillä se on totuus ja hyväksi nähty että vaimon pitää lapset synnyttämän mutta olkoot kuitenkin se vaimoille iankaikkisesti tiettävä että teidän pitää teidän siemenenne joka raskaaksi teitä tekee että lapsi syntyisi saaman mieheltä se on hengellisesti teidän Isältänne joka on taivaassa sillä ei muuta siementä ole joka raskaaksi tekee kuin miehen siemen. Ei muuta synnyttäjää kuin vaimo eli seurakunta sen miehen vaimo jonka kanssa Hän on kihlattu niin kuin ylkä on morsiamensa kihlattu ja siittää sen raskaaksi elävällä siemenellä niin myös te kihlatkaa toisianne miehet ja naiset keskenänne ja tehkää toisenne raskaaksi eli miehet vaimonne raskaaksi samalla tavalla kuin elävä Jumalansana tekee seurakuntansa raskaaksi ja synnyttää yhdessä kuulijassa pojan joka nimitetään Kristukseksi Jeesukseksi elävän Jumalan Pojaksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan hän karsii oksia ei hedelmiä mädät omenat jäävät ei hän niitä karsi tässä vertauksessa vaan oksat. Ja oksat hän itse sanoo että te olette oksat. Lauri sanoo oksia harratuksiksi jne mutta Jeesus sanoo että te olette oksat. Älkää lisäilkö siihen omianne.
Se sanoo te sanotte Jeesuksessa olevanne ja ette kuitenkaan kanna hedelmää. Teidät karsitaan pois viimein ja heitetään tuleen niin kuin siinä lukee.
Ja koska se sanoo joka minussa pysyy kantaa runsaan hedelmän niin se on käänteisverrannollisesti sanottu että koska te ette hedelmää kanna niin se todistaa ettette te ole kiinni viinipuussa vaikka niin sanotte.
Vaikka hän ei hedelmää suoraan sano niin me näemme sen opetuslapsista koska hedelmä tuli ennen puhdistusta ja mikä hedelmä opetuslapsissa oli ennen kuin Jeesus ilmestyi heille uudestaan? Eipä heillä muuta ollut kuin murhe. Ja ei minun tarvitse näihin viisautta silleen anoa vaan ne lukee Raamatussa selkeästi te näette itse myös älkää kuvitelko mitään vaan katsokaa niin te näette. Minkä hedelmän te näette opetuslapsissa ennen kuin Jeesus ilmestyi heille uudestaan en minä näe muuta kuin murheen lukittujen ovien takana eli mikä muu se hedelmä olis ennen puhtautta? Eli mitä te tahdotte nähdä opetuslapsissa ennen kuin Jeesus tervehti heitä rauhan tervehdyksellä? Olisko heissä ehkä ollut viisautta tai mitä heissä oli?
Kyllä heissä varmaan oli murheen lisäksi jotain muutakin. Ehkä oli väärä rakkaus kuollut pois toivo maailmaan ja sen kunniaan ja rikkauksiin. Ehkä nyt oli tullut tarve saada jotain muuta rikkautta. Ehkä oli tullut maailman rakkauden tilalle rakkaus tai kaipaus jotain muuta kohtaan.
Katsokaa eli lukekaa Raamatusta mikä hedelmä opetuslapsissa näkyi ennen Kristuksen toista tulemista.
Ei se tarvi hengen ilmoitusta kun luette eli katsotte Raamatusta se lukee siellä selkeästi mitä heissä oli ennen kuin heidät puhdistettiin.
Ja niin saatte lukea. Ei tarvitse ymmärtää eli odottaa joitakin ihmeellisiä henkipalloja ja ilmoituksia joltakin tuntemattomalta kun luette sen vain Raamatusta niin siinä näette totuuden. Lapset.
Raamattujen ymmärtämisessä tulee ongelmia ensin silloin jos ei omista Pyhää Henkeä mutta myös silloin jos ei tunne kirjoituksia niin ei pysty hahmottamaan sitä kokonaisuutta että ne ovat tavallaan yhtä yksi kirjoitus todistaa toisesta ja toinen toisesta niin sitä kautta voi aueta jotain. Ei ole yhtäkään Raamatun tapahtumaa jossa ei Jumalansana eläisi todeksi. Vaan kaikissa tapahtumissa niin näkyy joku Jumalansanan paikka eläväksi. Ja kun tunnet ne tietyt oleelliset tapahtumat niin silloin voit luonnollisella järjelläkin hahmottaa jotakin. Jos ei henki tahdo ilmoittaa. Kuitenkin jos Henki ilmoittaa niin se on parempi koska järki ei tuo autuuden tuntoa se on siemen ilman elämää joka kyllä antaa ulkonaisen tiedon eli muodon mutta ei itse elämää. Joka muoto kyllä sinänsä on hyvä tuntea että tiedetään missä elämä olisi suurinpiirtein eli jos minä tai joku tietää sanoa että miehen siemenestä nainen tulee raskaaksi niin se tieto on hyväksi silloin kun joku haluaa lapsen synnyttää mutta kuitenkin olkoot se kaikille tiettävä ettei itse siemenen muoto vaan se elämä jonka Jumala siihen kätkenyt on, on kuitenkin viimein elämän antaja, että siemen joka Jumalalta siunattu on vaikuttaa elämän, ei silleen tiedossa eli ymmärryksessä viime kädessä vaan sen elämän tähden jonka Jumala siihen siemeneen kätki mutta ettet sinä vieraan siemen perään kysyisi josta ei lasta tule koskaan niin se on hyväksi sinulle myös ymmärtää että siemen joka raskaaksi tekee tulee miehestä mutta ei se ymmärrys kuitenkaan synnytä lasta vaan se viitoittaa tietä sille naiselle eli vaimolle joka tahtoo lasta synnyttää. Niin kuulkaa siis että mies on itse Jumala niin kuin Jeesus sanoo minun Isäni on peltomies niin myös me eli vaimo joka tahtoo lapsia seurakunnalle synnyttää kysyy sen yhden siemenen perään Isältä joka taivaassa asuu mutta maan päällä vaikuttaa elävän Jumalansanan kautta jonka Pyhä Henki kirkastaa ja siitä syntyy elävän Jumalan lapsia tosin se tarvii myös vaimon välikappaleeksi* sillä se on totuus ja hyväksi nähty että vaimon pitää lapset synnyttämän mutta olkoot kuitenkin se vaimoille iankaikkisesti tiettävä että teidän pitää teidän siemenenne joka raskaaksi teitä tekee että lapsi syntyisi saaman mieheltä se on hengellisesti teidän Isältänne joka on taivaassa sillä ei muuta siementä ole joka raskaaksi tekee kuin miehen siemen. Ei muuta synnyttäjää kuin vaimo eli seurakunta sen miehen vaimo jonka kanssa Hän on kihlattu niin kuin ylkä on morsiamensa kihlattu ja siittää sen raskaaksi elävällä siemenellä niin myös te kihlatkaa toisianne miehet ja naiset keskenänne ja tehkää toisenne raskaaksi eli miehet vaimonne raskaaksi samalla tavalla kuin elävä Jumalansana tekee seurakuntansa raskaaksi ja synnyttää yhdessä kuulijassa pojan joka nimitetään Kristukseksi Jeesukseksi elävän Jumalan Pojaksi!Kuulkaa vielä hetki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattujen ymmärtämisessä tulee ongelmia ensin silloin jos ei omista Pyhää Henkeä mutta myös silloin jos ei tunne kirjoituksia niin ei pysty hahmottamaan sitä kokonaisuutta että ne ovat tavallaan yhtä yksi kirjoitus todistaa toisesta ja toinen toisesta niin sitä kautta voi aueta jotain. Ei ole yhtäkään Raamatun tapahtumaa jossa ei Jumalansana eläisi todeksi. Vaan kaikissa tapahtumissa niin näkyy joku Jumalansanan paikka eläväksi. Ja kun tunnet ne tietyt oleelliset tapahtumat niin silloin voit luonnollisella järjelläkin hahmottaa jotakin. Jos ei henki tahdo ilmoittaa. Kuitenkin jos Henki ilmoittaa niin se on parempi koska järki ei tuo autuuden tuntoa se on siemen ilman elämää joka kyllä antaa ulkonaisen tiedon eli muodon mutta ei itse elämää. Joka muoto kyllä sinänsä on hyvä tuntea että tiedetään missä elämä olisi suurinpiirtein eli jos minä tai joku tietää sanoa että miehen siemenestä nainen tulee raskaaksi niin se tieto on hyväksi silloin kun joku haluaa lapsen synnyttää mutta kuitenkin olkoot se kaikille tiettävä ettei itse siemenen muoto vaan se elämä jonka Jumala siihen kätkenyt on, on kuitenkin viimein elämän antaja, että siemen joka Jumalalta siunattu on vaikuttaa elämän, ei silleen tiedossa eli ymmärryksessä viime kädessä vaan sen elämän tähden jonka Jumala siihen siemeneen kätki mutta ettet sinä vieraan siemen perään kysyisi josta ei lasta tule koskaan niin se on hyväksi sinulle myös ymmärtää että siemen joka raskaaksi tekee tulee miehestä mutta ei se ymmärrys kuitenkaan synnytä lasta vaan se viitoittaa tietä sille naiselle eli vaimolle joka tahtoo lasta synnyttää. Niin kuulkaa siis että mies on itse Jumala niin kuin Jeesus sanoo minun Isäni on peltomies niin myös me eli vaimo joka tahtoo lapsia seurakunnalle synnyttää kysyy sen yhden siemenen perään Isältä joka taivaassa asuu mutta maan päällä vaikuttaa elävän Jumalansanan kautta jonka Pyhä Henki kirkastaa ja siitä syntyy elävän Jumalan lapsia tosin se tarvii myös vaimon välikappaleeksi* sillä se on totuus ja hyväksi nähty että vaimon pitää lapset synnyttämän mutta olkoot kuitenkin se vaimoille iankaikkisesti tiettävä että teidän pitää teidän siemenenne joka raskaaksi teitä tekee että lapsi syntyisi saaman mieheltä se on hengellisesti teidän Isältänne joka on taivaassa sillä ei muuta siementä ole joka raskaaksi tekee kuin miehen siemen. Ei muuta synnyttäjää kuin vaimo eli seurakunta sen miehen vaimo jonka kanssa Hän on kihlattu niin kuin ylkä on morsiamensa kihlattu ja siittää sen raskaaksi elävällä siemenellä niin myös te kihlatkaa toisianne miehet ja naiset keskenänne ja tehkää toisenne raskaaksi eli miehet vaimonne raskaaksi samalla tavalla kuin elävä Jumalansana tekee seurakuntansa raskaaksi ja synnyttää yhdessä kuulijassa pojan joka nimitetään Kristukseksi Jeesukseksi elävän Jumalan Pojaksi!Yksi lause
Jos siis te ette tahdo teidän vaimojanne siirtää raskaaksi miehet vaan käyttää ehkäisyä niin kuinka teidän taivaallinen isänne tahtoisi teille antaa elävää Jumalansanaa joka tekee teitä raskaaksi ja synnyttää teissä pojan Jeesuksen Kristuksen asumaan teihin iankaikkisesti?
Vaan ettepä te taida ymmärtää mutta minä toivon että te ymmärräisitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi lause
Jos siis te ette tahdo teidän vaimojanne siirtää raskaaksi miehet vaan käyttää ehkäisyä niin kuinka teidän taivaallinen isänne tahtoisi teille antaa elävää Jumalansanaa joka tekee teitä raskaaksi ja synnyttää teissä pojan Jeesuksen Kristuksen asumaan teihin iankaikkisesti?
Vaan ettepä te taida ymmärtää mutta minä toivon että te ymmärräisitte.Jos te sinkkumiehet ette tahdo holhota vaimoa jotka ette taida myöskään pidättäytyä siemenen kylvämisestä niin minkä tähden teidän taivaallinen isänne tahtoisi holhota teitä kuulkaa nyt ja ajatelkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos te sinkkumiehet ette tahdo holhota vaimoa jotka ette taida myöskään pidättäytyä siemenen kylvämisestä niin minkä tähden teidän taivaallinen isänne tahtoisi holhota teitä kuulkaa nyt ja ajatelkaa.
Sillä me olemme kaikki miehet sekä naiset taivaallisen isän edessä vaimoseurakuntaa hänen vaimonsa.
Kuitenkin Paavali sanoo että on parempi pidättäytyä että avioliitossa olevat saavat vaivan ruumiseensa niin kuulkaa siis niin sai myös Jumalan Poika vaivan ruumiseensa teidän kuolemattomien sielujenne edestä mutta ei silti jättänyt kärsimästä teidän edestänne että te saisitte elää kuinka siis te teette vaimoillenne ja sille elämälle joka heissä kätketty on? Tahdotteko te siirtää miehet lapsia eli ottaa lapset vastaan vai ette vaivan eli ruummiillisen kärsimyksen tähden ette tahdo sitä tehdä? Kuitenkin teidän isänne joka on taivaassa ei säästänyt ainokaista poikaansa teidän edestänne että te saisitte elää, mutta te ette tahdo elämää antaa teidän lapsillenne pienen vauvan takia joka siitä seuraa teidän lihalliselle ruumiillenne! Voi teitä te sokeat raukat kuka teitä auttaa tuomio päivän koittaessa koska te katsotte elämän ylön ja rakastatte kuolemaa lihan tähden jonka hekuma on lyhyt ohi kiiltävä hetki josta ette te viimein mitään kostu iankaikkisuudessa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä me olemme kaikki miehet sekä naiset taivaallisen isän edessä vaimoseurakuntaa hänen vaimonsa.
Kuitenkin Paavali sanoo että on parempi pidättäytyä että avioliitossa olevat saavat vaivan ruumiseensa niin kuulkaa siis niin sai myös Jumalan Poika vaivan ruumiseensa teidän kuolemattomien sielujenne edestä mutta ei silti jättänyt kärsimästä teidän edestänne että te saisitte elää kuinka siis te teette vaimoillenne ja sille elämälle joka heissä kätketty on? Tahdotteko te siirtää miehet lapsia eli ottaa lapset vastaan vai ette vaivan eli ruummiillisen kärsimyksen tähden ette tahdo sitä tehdä? Kuitenkin teidän isänne joka on taivaassa ei säästänyt ainokaista poikaansa teidän edestänne että te saisitte elää, mutta te ette tahdo elämää antaa teidän lapsillenne pienen vauvan takia joka siitä seuraa teidän lihalliselle ruumiillenne! Voi teitä te sokeat raukat kuka teitä auttaa tuomio päivän koittaessa koska te katsotte elämän ylön ja rakastatte kuolemaa lihan tähden jonka hekuma on lyhyt ohi kiiltävä hetki josta ette te viimein mitään kostu iankaikkisuudessa!Kuulkaa vielä hetki valvokaa koska tarvin myös rukousken etten eksytä ketään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin Paavali sanoo että on parempi pidättäytyä että avioliitossa olevat saavat vaivan ruumiseensa niin kuulkaa siis niin sai myös Jumalan Poika vaivan ruumiseensa teidän kuolemattomien sielujenne edestä mutta ei silti jättänyt kärsimästä teidän edestänne että te saisitte elää kuinka siis te teette vaimoillenne ja sille elämälle joka heissä kätketty on? Tahdotteko te siirtää miehet lapsia eli ottaa lapset vastaan vai ette vaivan eli ruummiillisen kärsimyksen tähden ette tahdo sitä tehdä? Kuitenkin teidän isänne joka on taivaassa ei säästänyt ainokaista poikaansa teidän edestänne että te saisitte elää, mutta te ette tahdo elämää antaa teidän lapsillenne pienen vauvan takia joka siitä seuraa teidän lihalliselle ruumiillenne! Voi teitä te sokeat raukat kuka teitä auttaa tuomio päivän koittaessa koska te katsotte elämän ylön ja rakastatte kuolemaa lihan tähden jonka hekuma on lyhyt ohi kiiltävä hetki josta ette te viimein mitään kostu iankaikkisuudessa!Mutta on myös niitä jotka tekevät yhden lapsen tai kaksi tai kolme ja sanovat siinä on riittävästi nyt me käytämme ehkäisyä.
Ja vähän ajan perästä he sanovat kaikki ihmiset pääsevät taivaaseen!
Eli he tekevät itse vain kourallisen lapsia tai vähän alle ja kuitenkin ajattelevat että taivaallinen isä tekisi miljoonia lapsia miksi siis jo tänään ette tahdo kymmenittäin lapsia niin miksi teidän taivaallinen isänne tahtoisi kärsiä miljoonista lapsista?
Mutta kyllä Hän kärsii mutta puhutelkoot se silti teitä kuinka itsekkäitä te olette jotka kiellätte elämän siltä jonka syntymä ei ole hänen itsensä käsissä. Niin myös taivaallinen Isä kieltää elämän teiltä koska niin kuin jokaisen syntymättömän lapsen elämä on teidän käsissänne niin myös teidän elämänne on taivaallisen Isän käsissä iankaikkisesti miettikää siis kahteen kertaan ennen kuin käytätte ehkäisyä. Ehkä Jumala käyttää ehkäisyä myös teihin ettekä te myöskään saa elämää nähdä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta on myös niitä jotka tekevät yhden lapsen tai kaksi tai kolme ja sanovat siinä on riittävästi nyt me käytämme ehkäisyä.
Eli he tekevät itse vain kourallisen lapsia tai vähän alle ja kuitenkin ajattelevat että taivaallinen isä tekisi miljoonia lapsia miksi siis jo tänään ette tahdo kymmenittäin lapsia niin miksi teidän taivaallinen isänne tahtoisi kärsiä miljoonista lapsista?
Mutta kyllä Hän kärsii mutta puhutelkoot se silti teitä kuinka itsekkäitä te olette jotka kiellätte elämän siltä jonka syntymä ei ole hänen itsensä käsissä. Niin myös taivaallinen Isä kieltää elämän teiltä koska niin kuin jokaisen syntymättömän lapsen elämä on teidän käsissänne niin myös teidän elämänne on taivaallisen Isän käsissä iankaikkisesti miettikää siis kahteen kertaan ennen kuin käytätte ehkäisyä. Ehkä Jumala käyttää ehkäisyä myös teihin ettekä te myöskään saa elämää nähdä!miksi siis jos te* ette tahdo kymmenittäin lapsia niin miksi teidän taivaallinen isänne tahtoisi kärsiä miljoonista lapsista?
En muista varmaan noin siinä luki automaattinen tekstin syöttö muuttaa sanoja.
Siirtää on yhtä kuin siittää* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta on myös niitä jotka tekevät yhden lapsen tai kaksi tai kolme ja sanovat siinä on riittävästi nyt me käytämme ehkäisyä.
Mutta kyllä Hän kärsii mutta puhutelkoot se silti teitä kuinka itsekkäitä te olette jotka kiellätte elämän siltä jonka syntymä ei ole hänen itsensä käsissä. Niin myös taivaallinen Isä kieltää elämän teiltä koska niin kuin jokaisen syntymättömän lapsen elämä on teidän käsissänne niin myös teidän elämänne on taivaallisen Isän käsissä iankaikkisesti miettikää siis kahteen kertaan ennen kuin käytätte ehkäisyä. Ehkä Jumala käyttää ehkäisyä myös teihin ettekä te myöskään saa elämää nähdä!Toivottavasti jokainen sananpalvelija pysähtyisi näiden sanojen ääreen joka on antanut neuvoja että on kohtuullista käyttää ehkäisyä tietyissä tilanteissa. En tiedä niitä tilanteita enkä myöskään tuomitse mutta toivottavasti pysäyttää koska minä luulen etten minä kaikkea keksi päästäni vaan jotain saattaa joskus harvoina päivinä myöskin kirkastua mutta kuka kirkastaa. Onko se pysähtymisen paikka silloin jos ei tiedä kuka kirkastaa. Mutta varmaan sitä suuremmalla syyllä jos näe valkian palavan metsässä ja et tiedä olisko se mistä eli kuumaa vai kylmää ja mikä siinä palaisi ja sinun talosi on metsän reunalle rakennettu niin kannattaa varmaan minä luulen ystävät pysähtyä miettimään että mitäs jos tuo valkia se alkaa enemmän palaa ja polttaa koko metsän mukaan lukien minun taloni joka on metsän reunaan pystytetty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti jokainen sananpalvelija pysähtyisi näiden sanojen ääreen joka on antanut neuvoja että on kohtuullista käyttää ehkäisyä tietyissä tilanteissa. En tiedä niitä tilanteita enkä myöskään tuomitse mutta toivottavasti pysäyttää koska minä luulen etten minä kaikkea keksi päästäni vaan jotain saattaa joskus harvoina päivinä myöskin kirkastua mutta kuka kirkastaa. Onko se pysähtymisen paikka silloin jos ei tiedä kuka kirkastaa. Mutta varmaan sitä suuremmalla syyllä jos näe valkian palavan metsässä ja et tiedä olisko se mistä eli kuumaa vai kylmää ja mikä siinä palaisi ja sinun talosi on metsän reunalle rakennettu niin kannattaa varmaan minä luulen ystävät pysähtyä miettimään että mitäs jos tuo valkia se alkaa enemmän palaa ja polttaa koko metsän mukaan lukien minun taloni joka on metsän reunaan pystytetty!
Kyllä Jumala on antanut ihmisille myös ehkäisyn. Mitään ei tapahdu ilman Jumalan tahtoa.
Miksi lestadiolaisille on niin vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä se, että he eivät ole Jumala, joka määrää mikä on oikein ja mikä väärin.
Miettikää sitä asiaa, että mitä kaikkea on lestadiolaisten piirissä (ukkojen keksintönä ainakin osittain) pidetty syntinä. Miettikää sitäkin, että lestadiolaiset ovat antaneet itselleen ainoina ihmisinä antaa niitä itse keksittyjä ja todellisiakin syntejä anteeksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumala on antanut ihmisille myös ehkäisyn. Mitään ei tapahdu ilman Jumalan tahtoa.
Miksi lestadiolaisille on niin vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä se, että he eivät ole Jumala, joka määrää mikä on oikein ja mikä väärin.
Miettikää sitä asiaa, että mitä kaikkea on lestadiolaisten piirissä (ukkojen keksintönä ainakin osittain) pidetty syntinä. Miettikää sitäkin, että lestadiolaiset ovat antaneet itselleen ainoina ihmisinä antaa niitä itse keksittyjä ja todellisiakin syntejä anteeksi!Minä olen perheen nuorimpia lapsia 10lapsisesta perheestä jonka viestiin vastasit. Jos olisit ollut äitini en olisi koskaan edes syntynyt, mitä minun tulee siis miettiä?
Eli kysymys kuuluu olisinko halunnut että sinä olisit ollut äitini niin etten olisi syntynyt koskaan myös he jotka ovat esikoislestaadiolaisia puhuin heille käyttävät ehkäisyä mm minun siskoni joka asuu. No asuu missä asuu. Hän on parannuksen tekijä ollut koko elämänsä ja niitä ns parhaimpia kristityitä no hänellä on mielenterveys ongelmia niin hän voi rajoittaa perhettään. Ei minulle ole kukaan sanonut että hän käyttää ehkäisyä mutta näen sen lapsien määrästä.
Ja kun he sitten arvostelevat kaikki minun siskoni minun äitiäni jonka rippi isä on Helsingin saarnaaja niin he arvostelevat aivan syystä ja varmasti hän on monessa viallinen. Ja varmaan hän joskus palvelee enemmän rietasta kuin Jumalaa monessakin asiassa. Mutta se on kuitenkin ihmeellistä kuinka tällainen perkele antaa minun elää mutta tämä Pyhät ja vanhurskaat eivät koskaan olisi suoneet minun syntyäkään se on ihmeellistä minun mielestäni. Minun äitini rippi isä on tauno. Ja minun siskoni rippi isä on Atte. Mutta en tiedä käyttääkö hän ehkäisyä minä luulen vain joskus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen perheen nuorimpia lapsia 10lapsisesta perheestä jonka viestiin vastasit. Jos olisit ollut äitini en olisi koskaan edes syntynyt, mitä minun tulee siis miettiä?
Eli kysymys kuuluu olisinko halunnut että sinä olisit ollut äitini niin etten olisi syntynyt koskaan myös he jotka ovat esikoislestaadiolaisia puhuin heille käyttävät ehkäisyä mm minun siskoni joka asuu. No asuu missä asuu. Hän on parannuksen tekijä ollut koko elämänsä ja niitä ns parhaimpia kristityitä no hänellä on mielenterveys ongelmia niin hän voi rajoittaa perhettään. Ei minulle ole kukaan sanonut että hän käyttää ehkäisyä mutta näen sen lapsien määrästä.
Ja kun he sitten arvostelevat kaikki minun siskoni minun äitiäni jonka rippi isä on Helsingin saarnaaja niin he arvostelevat aivan syystä ja varmasti hän on monessa viallinen. Ja varmaan hän joskus palvelee enemmän rietasta kuin Jumalaa monessakin asiassa. Mutta se on kuitenkin ihmeellistä kuinka tällainen perkele antaa minun elää mutta tämä Pyhät ja vanhurskaat eivät koskaan olisi suoneet minun syntyäkään se on ihmeellistä minun mielestäni. Minun äitini rippi isä on tauno. Ja minun siskoni rippi isä on Atte. Mutta en tiedä käyttääkö hän ehkäisyä minä luulen vain joskus.Epäilen myös toisesta siskostani että hän on myös käyttänyt ehkäisyä tai hänen miehensä kun nuhtelin hänen miestään asiasta niin lapsia alkoi heti tulemaan. Sitä ennen sanottiin ei kuin hänellä on vain sairaus minä en uskonut sitä vaan sanoin hänen miehelleen että kun sinä olet yrittäjä ja rikas mies niin kyllä sinulla on varaa ostaa isompi talo niin ettei sinun tarvitse ehkäisyä käyttää mutta veljeni kertoi että siskolleni on joku sairaus ettei hän taida synnyttää mutta niin kuitenkin sen puheen perästä jotenkin kummallisesti niitä lapsia alkoikin tulemaan se on myös ihmeellistä minun mielestäni vaikka voin kyllä hyvin pitkälti ja paljonkin myös väärässä olla kun en perusta puheitani varsinaisesti ensikäden tietoon joka olis näkemisestä ja kuulemisesta silleen tullut. Joskus vain tuntuu joltakin ja saatan sanoa sen enempää miettimättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen myös toisesta siskostani että hän on myös käyttänyt ehkäisyä tai hänen miehensä kun nuhtelin hänen miestään asiasta niin lapsia alkoi heti tulemaan. Sitä ennen sanottiin ei kuin hänellä on vain sairaus minä en uskonut sitä vaan sanoin hänen miehelleen että kun sinä olet yrittäjä ja rikas mies niin kyllä sinulla on varaa ostaa isompi talo niin ettei sinun tarvitse ehkäisyä käyttää mutta veljeni kertoi että siskolleni on joku sairaus ettei hän taida synnyttää mutta niin kuitenkin sen puheen perästä jotenkin kummallisesti niitä lapsia alkoikin tulemaan se on myös ihmeellistä minun mielestäni vaikka voin kyllä hyvin pitkälti ja paljonkin myös väärässä olla kun en perusta puheitani varsinaisesti ensikäden tietoon joka olis näkemisestä ja kuulemisesta silleen tullut. Joskus vain tuntuu joltakin ja saatan sanoa sen enempää miettimättä.
Jos kuitenkin ihan rehellisiä ollaan niin en olisi koskaan halunnut syntyä siis elää tätä elämää. Iankaikkisesta elämästä en tiedä. Kun en ole käynyt siellä.
Kuitenkin poittini eli asiani oli että ihmeellistä on kuinka perkeleet suovat elämän lahjan mutta Pyhät ja vanhurskaat eivät suo vaan käyttävät ehkäisyä. Se on vähän ihmeellistä.
Mutta te näette (rakkaat veljet ja siskot) että perkele oli myös Johannes kastajassa ja Jeesuksessa ja se sama perkele riivaa vieläkin niitä jotka tahtovat elämän lahjan antaa ja sellaiset perkeleet pitää ristiinnaulittaa jotka tahtovat elämän* antaa mutta he jotka kuolemaa rakastavat pitää elämän heidän mielestään.
Ensin he rakastavat kuolemaa siinä kun he eivät ota elämää eli lapsia vastaan vaan tahtovat enemmän kuolemaa eli syntymättömiä lapsia ja toiseksi he rakastavat kuolemaa siinä kun he kieltävät totuuden saarnan tyköänsä ja rakastavat keveitä ja lipeviä valheita ja tämän maailman perkeleitä ja ajan Henkeä* joka kullakin ajalla vaikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuitenkin ihan rehellisiä ollaan niin en olisi koskaan halunnut syntyä siis elää tätä elämää. Iankaikkisesta elämästä en tiedä. Kun en ole käynyt siellä.
Kuitenkin poittini eli asiani oli että ihmeellistä on kuinka perkeleet suovat elämän lahjan mutta Pyhät ja vanhurskaat eivät suo vaan käyttävät ehkäisyä. Se on vähän ihmeellistä.
Mutta te näette (rakkaat veljet ja siskot) että perkele oli myös Johannes kastajassa ja Jeesuksessa ja se sama perkele riivaa vieläkin niitä jotka tahtovat elämän lahjan antaa ja sellaiset perkeleet pitää ristiinnaulittaa jotka tahtovat elämän* antaa mutta he jotka kuolemaa rakastavat pitää elämän heidän mielestään.
Ensin he rakastavat kuolemaa siinä kun he eivät ota elämää eli lapsia vastaan vaan tahtovat enemmän kuolemaa eli syntymättömiä lapsia ja toiseksi he rakastavat kuolemaa siinä kun he kieltävät totuuden saarnan tyköänsä ja rakastavat keveitä ja lipeviä valheita ja tämän maailman perkeleitä ja ajan Henkeä* joka kullakin ajalla vaikuttaa.Vaikka toisaalta jos ollaan ihan tarkkoja niin en tiedä kumpi se oli kumpi halusi lapset eli elämän ottaa vastaan isä vai äiti.
Kuitenkin se on varmaa ettei ainakaan sellainen joka on esikoislestaadiolainen ja ollut 20vuotta avioliitossa ja lapsia vain 5-6 niin hän ei ota lapsia vastaan.
Hän vihaa elämää. Siinä on pieni ristiriita. Kuitenkin ainoastaan hänen kristillisyydessä ei koko seurakunnan. Kuitenkin sen sanon että se mies tai nainen joka käyttää ehkäisyä hän on murhaaja.
Ei niin että hän olisi murhannut mutta hän murhasi sydämestänsä niin kuin se mies joka loi himoitsevan katseen naisen päälle teki huorin sydämestänsä niin myös se nainen joka suostuu ehkäisyyn tekee murhan synnin sydämestänsä että hän elämän lahjaa eli syntymää vihaa niin on hän murhaaja sydämestänsä.
Te olette nyt murhaajia ja huorintekijöitä. Mutta jos te olette siitä armon saaneet ja palanneet Herran Sebaotin teille kaikkinaiseen Pyhyyteen niin miksi te vielä huoruuden ja murhan himossa elätte?
Te olette sydämestänne murhaajat ja huorintekijät kuinka siis taivaan valtakunta asuu teissä niin kuin kirjoitettu on että taivaan valtakunta on sisällisesti teissä? Onko taivaan valtakunta siis pahuuden pesä ja kaiken ahneuden ja murhan tyyssija? Jos siis taivaan valtakunta on sisällisesti teissä ja teidän sisällänne asuu ainoastaan huoruuden ja ahneuden ja murhan himo ja senkaltaisia perkeleitä? Missä siis taivaan valtakunta olis sen rinnalla? Se valtakunta joka kutsutaan elämän valtakunnaksi jossa on elämä ja rauha? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka toisaalta jos ollaan ihan tarkkoja niin en tiedä kumpi se oli kumpi halusi lapset eli elämän ottaa vastaan isä vai äiti.
Kuitenkin se on varmaa ettei ainakaan sellainen joka on esikoislestaadiolainen ja ollut 20vuotta avioliitossa ja lapsia vain 5-6 niin hän ei ota lapsia vastaan.
Hän vihaa elämää. Siinä on pieni ristiriita. Kuitenkin ainoastaan hänen kristillisyydessä ei koko seurakunnan. Kuitenkin sen sanon että se mies tai nainen joka käyttää ehkäisyä hän on murhaaja.
Ei niin että hän olisi murhannut mutta hän murhasi sydämestänsä niin kuin se mies joka loi himoitsevan katseen naisen päälle teki huorin sydämestänsä niin myös se nainen joka suostuu ehkäisyyn tekee murhan synnin sydämestänsä että hän elämän lahjaa eli syntymää vihaa niin on hän murhaaja sydämestänsä.
Te olette nyt murhaajia ja huorintekijöitä. Mutta jos te olette siitä armon saaneet ja palanneet Herran Sebaotin teille kaikkinaiseen Pyhyyteen niin miksi te vielä huoruuden ja murhan himossa elätte?
Te olette sydämestänne murhaajat ja huorintekijät kuinka siis taivaan valtakunta asuu teissä niin kuin kirjoitettu on että taivaan valtakunta on sisällisesti teissä? Onko taivaan valtakunta siis pahuuden pesä ja kaiken ahneuden ja murhan tyyssija? Jos siis taivaan valtakunta on sisällisesti teissä ja teidän sisällänne asuu ainoastaan huoruuden ja ahneuden ja murhan himo ja senkaltaisia perkeleitä? Missä siis taivaan valtakunta olis sen rinnalla? Se valtakunta joka kutsutaan elämän valtakunnaksi jossa on elämä ja rauha?17:21 Catzo tesse catzo sielle. Sille catzo/ Jumala' Waldaku'da ombi teiden sisellenne.
Katso tässä katso siellä. Sillä katso/ Jumalan waltakunta ompi teidän sisällänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17:21 Catzo tesse catzo sielle. Sille catzo/ Jumala' Waldaku'da ombi teiden sisellenne.
Katso tässä katso siellä. Sillä katso/ Jumalan waltakunta ompi teidän sisällänne.Luukas 17.
Biblia sanoo keskellänne. Se on myös oikein sanottu. Mutta se johdattaa vähän harhaan. Samalla tavalla tämä johdattaa harhaan. Molemmat voi nimittäin ymmärtää sekä oikein että väärin. Siksi Biblia sanoo toisella tavalla ettei taivaan valtakunta ole kaikissa. Mutta se pimittää samalla sen totuuden että se on joissakin. Ettei se ole jokin ulkonainen kristillisyys vaan sisäinen sen se pimittää. Koska se haluaa varmasti sanoa ettei taivaan valtakunta kuitenkaan ole kaikissa siitä varmaan se ero johtuu tuossa kirjoituksessa Biblian ja muitten Raamattujen välillä.
On kuitenkin ihmeellistä kuinka kielen kääntäjät saavat niin vapauden itse ajatella eivätkä käännä niin kuin on sanottu ja kirjoitettu. Ikäänkuin ihmiset eivät ymmärrä jos se näin sanotaan kyllä minun pitää vähän parantaa sitä paremmaksi että se paremmin ymmärretään joka ymmärtäminen on ainoastaan tarkoitettu niille joille Pyhä Henki tahtoo ymmärryksen antaa. Muille Jeesus puhuu vertausten kautta. Mutta sellainen kuitenkin myös ne jotka muuten ymmärtäisivät eksyttää hekin koska ei sellaiseen voi saada ymmärrystä mitä Jumala ei ole koskaan Henkensä ja apostoliensa tai poikansa tai profeettojen tai saarnamiesten kautta koskaan sanonut vaan jotka ovat tulkin eli kääntäjän eli uudelleen kirjoittajan omia sanoja kuinka pyhä Henki antaa sellaiseen ymmärryksen.
Kuitenkin minä tiedän oikeaksi tuon sanan että taivaan valtakunta on sisällisesti teissä koska niin kirjoitin ylempänä ja en kuitenkaan lue muuta kuin bibliaa eikä bibliassa sitä ilmeisesti lue joten siitä tiedän sen oikeaksi käännökseksi koska ei se muuten olisi mistään voinut mieleeni tulla. Paitsi se yksi nainen siinä huutavan ääni korvessa kirjassa mitä luin 10vuotta sitten kaksi päivää kunnes lahjoitin sen pois niin siinä se nainen puhui jotakin sentapaista että taivas on sisällisesti meissä siitä varmaan olen sen oppinut.
Mitähän alkuraamattu sanoo?
Koska mielestäni tämä on aika merkittävä paikka. Koska moni vastustaa sitä ajatusta että taivas olisi ihmisessä sisällisesti ei ei ihmisessä on vain pahuutta ja pahuutta ei missään nimessä taivas voi olla sisällisesti ihmisessä.
Loppujen lopuksi ihmiset luottakaa Raamattuun jonkun verran mutta ja seurakuntiin jonkun verran mutta jos teille jotain kirkastuu mitä ette ole koskaan kuulleet niin koetelkaa sitäkin Raamatun ja seurakuntien valossa ja eipä se kirkastuminen välttämättä ole niin paljon väärässä vaikka seurakunta ja Raamattu toisin sanoisi kun emme tiedä kuka Raamatut on kääntänyt ja kuka seurakuntia hallitsee. Ei kuitenkaan niin että jokainen kirkastuminen olisi Jumalasta mutta on hyvä koetella. Hyvä kuitenkin on että se Raamatusta löytyy edes jostakin niistä edes joillakin sanoilla. Ja koetella sitä että miksi minulle se kirkastui näillä sanoilla ja tähän on kirjoitettu näillä toisilla sanoilla? Ja tutkia sitä. Että mikähän syvyys siinä oikeasti olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas 17.
Biblia sanoo keskellänne. Se on myös oikein sanottu. Mutta se johdattaa vähän harhaan. Samalla tavalla tämä johdattaa harhaan. Molemmat voi nimittäin ymmärtää sekä oikein että väärin. Siksi Biblia sanoo toisella tavalla ettei taivaan valtakunta ole kaikissa. Mutta se pimittää samalla sen totuuden että se on joissakin. Ettei se ole jokin ulkonainen kristillisyys vaan sisäinen sen se pimittää. Koska se haluaa varmasti sanoa ettei taivaan valtakunta kuitenkaan ole kaikissa siitä varmaan se ero johtuu tuossa kirjoituksessa Biblian ja muitten Raamattujen välillä.
On kuitenkin ihmeellistä kuinka kielen kääntäjät saavat niin vapauden itse ajatella eivätkä käännä niin kuin on sanottu ja kirjoitettu. Ikäänkuin ihmiset eivät ymmärrä jos se näin sanotaan kyllä minun pitää vähän parantaa sitä paremmaksi että se paremmin ymmärretään joka ymmärtäminen on ainoastaan tarkoitettu niille joille Pyhä Henki tahtoo ymmärryksen antaa. Muille Jeesus puhuu vertausten kautta. Mutta sellainen kuitenkin myös ne jotka muuten ymmärtäisivät eksyttää hekin koska ei sellaiseen voi saada ymmärrystä mitä Jumala ei ole koskaan Henkensä ja apostoliensa tai poikansa tai profeettojen tai saarnamiesten kautta koskaan sanonut vaan jotka ovat tulkin eli kääntäjän eli uudelleen kirjoittajan omia sanoja kuinka pyhä Henki antaa sellaiseen ymmärryksen.
Kuitenkin minä tiedän oikeaksi tuon sanan että taivaan valtakunta on sisällisesti teissä koska niin kirjoitin ylempänä ja en kuitenkaan lue muuta kuin bibliaa eikä bibliassa sitä ilmeisesti lue joten siitä tiedän sen oikeaksi käännökseksi koska ei se muuten olisi mistään voinut mieleeni tulla. Paitsi se yksi nainen siinä huutavan ääni korvessa kirjassa mitä luin 10vuotta sitten kaksi päivää kunnes lahjoitin sen pois niin siinä se nainen puhui jotakin sentapaista että taivas on sisällisesti meissä siitä varmaan olen sen oppinut.
Mitähän alkuraamattu sanoo?
Koska mielestäni tämä on aika merkittävä paikka. Koska moni vastustaa sitä ajatusta että taivas olisi ihmisessä sisällisesti ei ei ihmisessä on vain pahuutta ja pahuutta ei missään nimessä taivas voi olla sisällisesti ihmisessä.
Loppujen lopuksi ihmiset luottakaa Raamattuun jonkun verran mutta ja seurakuntiin jonkun verran mutta jos teille jotain kirkastuu mitä ette ole koskaan kuulleet niin koetelkaa sitäkin Raamatun ja seurakuntien valossa ja eipä se kirkastuminen välttämättä ole niin paljon väärässä vaikka seurakunta ja Raamattu toisin sanoisi kun emme tiedä kuka Raamatut on kääntänyt ja kuka seurakuntia hallitsee. Ei kuitenkaan niin että jokainen kirkastuminen olisi Jumalasta mutta on hyvä koetella. Hyvä kuitenkin on että se Raamatusta löytyy edes jostakin niistä edes joillakin sanoilla. Ja koetella sitä että miksi minulle se kirkastui näillä sanoilla ja tähän on kirjoitettu näillä toisilla sanoilla? Ja tutkia sitä. Että mikähän syvyys siinä oikeasti olisi.Se oli minulle rakkain kirja jota en ole saanut lukea sen jälkeen se teki vähän kipeää luopua siitä. Kun ei ollut mitään muutakaan lestaadiolaisuuden kirjoituksia se oli ainut kirja minulla lestaadiolaisuudesta. Mutta annoin sen uskonnonopettajalle hän luki sen ja sanoi että tässä on tämä kirja sanoin että voit pitää sen minä saan kyllä uuden ja hän laittoi sen kirjahyllyynsä niin että kaikki saavat sitä lukea jos haluaa mutta siellä oli niin paljon kirjoja ettei varmaan kukaan ole sitä koskaan lukenut. Koska ei niitä muitakaan kirjoja varmaan kukaan lukenut. En siis saanut koskaan uutta tilalle. Ajattelin että he tarvitsevat sitä enemmän kuin minä. Mutta varmaan meni hukkaan se lahjoitus menetin vain itse.
Annoin sen siksi koska hän sanoi uskonnontunnilla että muunmuuassa Juhani Raattamaa joi viinaa ja hän puhui että Raamatussa on monta ristiriitaa että siellä on paljon rikkomuksia mitä Pyhät ovat tehneet ja syytti nooakin perskännien vetämisestä kun hän oli alasti majassa kuin Noan poika tuli sinne majaan ja kaikkea sentapaista niin totuuden tähden minä annoin sen huutavan ääni korvessa kirjan minun uskonnon opettajalleni ja sanoi lue ja Katso millainen Juhani Raattamaa oli todella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli minulle rakkain kirja jota en ole saanut lukea sen jälkeen se teki vähän kipeää luopua siitä. Kun ei ollut mitään muutakaan lestaadiolaisuuden kirjoituksia se oli ainut kirja minulla lestaadiolaisuudesta. Mutta annoin sen uskonnonopettajalle hän luki sen ja sanoi että tässä on tämä kirja sanoin että voit pitää sen minä saan kyllä uuden ja hän laittoi sen kirjahyllyynsä niin että kaikki saavat sitä lukea jos haluaa mutta siellä oli niin paljon kirjoja ettei varmaan kukaan ole sitä koskaan lukenut. Koska ei niitä muitakaan kirjoja varmaan kukaan lukenut. En siis saanut koskaan uutta tilalle. Ajattelin että he tarvitsevat sitä enemmän kuin minä. Mutta varmaan meni hukkaan se lahjoitus menetin vain itse.
Annoin sen siksi koska hän sanoi uskonnontunnilla että muunmuuassa Juhani Raattamaa joi viinaa ja hän puhui että Raamatussa on monta ristiriitaa että siellä on paljon rikkomuksia mitä Pyhät ovat tehneet ja syytti nooakin perskännien vetämisestä kun hän oli alasti majassa kuin Noan poika tuli sinne majaan ja kaikkea sentapaista niin totuuden tähden minä annoin sen huutavan ääni korvessa kirjan minun uskonnon opettajalleni ja sanoi lue ja Katso millainen Juhani Raattamaa oli todella.Apostoli Pietaria hän syytti murhaajaksi minun uskonnon opettajani kun hän sanoi kun se rikas mies petti ja sanoi koko seurakunnan edessä että minä lahjoitin koko omaisuuteni ja ei kuitenkaan antanut kuin osan ja Pyhä Henki kirkasti Pietarille että kunnian tähden seurakunnan edessä hän tahtoo valehdella ja niin Pietari vastaa mitä hän vastasi ja hän puhui muun muassa että etkö sinä olis saanut sen pitää ilmankin vaatimusta ei kukaan sinulta sitä vaatinut mutta se mies tahtoi kunniaa saada ja niin hän kaatui maahan ja menehtyi ja minun uskonnon opettajani sanoi luterilaisessa koulussani ylä asteella että suomenkielellä Pietari tappoi hänet ja kaikki jotka sen kuulivat siinä luokassa uskoivat sen yksikään ei kyseenalaistanut ja tällaisia ristiriitoja hän opetti meille sen tähden minä annoin hänelle sen huutavan ääni korvessa että hän olisi siitä oppinut ettei Raattamaa juonut viinaa koko elämäänsä vaan sai myös armon jättää sen synnin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apostoli Pietaria hän syytti murhaajaksi minun uskonnon opettajani kun hän sanoi kun se rikas mies petti ja sanoi koko seurakunnan edessä että minä lahjoitin koko omaisuuteni ja ei kuitenkaan antanut kuin osan ja Pyhä Henki kirkasti Pietarille että kunnian tähden seurakunnan edessä hän tahtoo valehdella ja niin Pietari vastaa mitä hän vastasi ja hän puhui muun muassa että etkö sinä olis saanut sen pitää ilmankin vaatimusta ei kukaan sinulta sitä vaatinut mutta se mies tahtoi kunniaa saada ja niin hän kaatui maahan ja menehtyi ja minun uskonnon opettajani sanoi luterilaisessa koulussani ylä asteella että suomenkielellä Pietari tappoi hänet ja kaikki jotka sen kuulivat siinä luokassa uskoivat sen yksikään ei kyseenalaistanut ja tällaisia ristiriitoja hän opetti meille sen tähden minä annoin hänelle sen huutavan ääni korvessa että hän olisi siitä oppinut ettei Raattamaa juonut viinaa koko elämäänsä vaan sai myös armon jättää sen synnin.
Siis mitä? Joiko Raattamaa viinaa osan elämäänsä? Ja siten se jokin "armo" vai oma valinta, ettei enää viinaa ainakaan paljon juonut?
Viina on viisasten juoma. Ei todellakaan sovi kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä? Joiko Raattamaa viinaa osan elämäänsä? Ja siten se jokin "armo" vai oma valinta, ettei enää viinaa ainakaan paljon juonut?
Viina on viisasten juoma. Ei todellakaan sovi kaikille.Mitenkähän minun käy kun en ole viinaa tarvinnut mihinkään elämäni aikana, osaako joku kertoa !
- Anonyymi
Mikä ihme se saa ihmispolon pysymään luterilaisuudessa ja tai sen kymmenissä alaloosheissa aina vain vaikka vuosi on jo 2024 !?
Mihin niitä tarvitaan, ei ainakaan Jumalan suunnitelmaan yksilön kohdalla.
Kadotukseenkin luulis pääsevän ilman kaikkea sitä mielettömyyttä jota tämäkin ketju ilmituo !
Mikä ihmisiä vaivaa huh.- Anonyymi
Eipä sinunkaan kommentti kuulosta kovin fiksulta, en puolusta mitään alaloosseja, mutta Raamatussa sanotaan, että opetuslapsille on annettu valta päästää ja sitoa, esim. Paulus johdatettiin kristittyjen luo, ei onnistunut suoraan Jumalan kanssa sopia niinkuin monet luulevat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sinunkaan kommentti kuulosta kovin fiksulta, en puolusta mitään alaloosseja, mutta Raamatussa sanotaan, että opetuslapsille on annettu valta päästää ja sitoa, esim. Paulus johdatettiin kristittyjen luo, ei onnistunut suoraan Jumalan kanssa sopia niinkuin monet luulevat
Mitä muita esimerkkejä olet löytänyt ?
Toki jo jeesuksen löytänyt kykenee opastamaan hapuilijaa, mutta ei ole kyse minkäänlaisesta valta-aseman käytöstä vaan luonnollisesta palvelustilanteesta .
Edelleen kukaan yläsalissa olleista ei tuo millään tavalla esiin sitä että heillä on nyt avaimet hallussaan eikä käytä niitä.
Vasta lestaihmiset ovat havahtuneet niitä heiluttelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muita esimerkkejä olet löytänyt ?
Toki jo jeesuksen löytänyt kykenee opastamaan hapuilijaa, mutta ei ole kyse minkäänlaisesta valta-aseman käytöstä vaan luonnollisesta palvelustilanteesta .
Edelleen kukaan yläsalissa olleista ei tuo millään tavalla esiin sitä että heillä on nyt avaimet hallussaan eikä käytä niitä.
Vasta lestaihmiset ovat havahtuneet niitä heiluttelemaan.Mielestäsi varmaan Paavali oli "lesta" kun antoi erään miehen saatanan haltuun, edelleen Jakob kirjoittaa, että usko ilman töitä on kuollut ja kun olet niin viisas niin löydät varmasti monta kohtaa raamatusta missä taivas suljetaan tai avataan mutta hyvin monet ketkä mainitsevat Jeesuksen nimeä ovat sokeina syntyneet
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954