Olen menossa kysymään yksityisen lääkärin mielipidettä sähköhoidosta skitsoaffektiiviseen häiriöön, jota varjostaa erityisesti jatkuva väsymys ja masennus. Syön kaikkiin oireisiin yhteensä neljää lääkettä ja nämä lääkkeet auttavat kohtalaisesti lähinnä siihen, että pysyn tässä maailmassa ja en mieti koko ajan itsemurhaa.
Mutta sitten on tämä elämä ja ns. elämän maku. Pakotan itseni töihin, mutta kun pääsen kotiin nukun pelkästään. Helposti nukun 12 tuntia yössä, joten elämässäni on lähinnä työ. Olen aikaisemmin käynyt terapiassa, jossa käsiteltiin traumoja ja nyt menossa uudestaan. Aiheena on todennäköisesti uudelleen sopeutuminen tähän tilanteeseen.
Kaikki mahdolliset elämänviisaudet ovat käytössä ja näin jälkiviisaana en ole hyötynyt mitenkään julkisen sektorin hoidosta. Pahimmillaan sairaalassa oleminen on tuonut huonoja muistoja empatiataidottomista hoitajista ja lääkäreistä, joilla ei ole aikaa syventää tietojaan.
Voisiko tähän ketjuun jakaa jotain ideoita ja ajatuksia, jotka ovat auttaneet aidosti?
Sähköhoito ja muut hoitomuodot lääkkeiden rinnalle/sijasta
7
340
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkennus vielä sairauteeni, niin sairastan sairauden pahinta mahdollista muotoa, koska harhani ovat todella voimakkaat ilman lääkkeitä. Todennäköisesti en ole saanut skitsofrenian diagnoosia tunne-elämän vaihtelun takia.
- Anonyymi
Hei. Itselläni masikseen aittoi parhaiten juurikin sopivan haastava työ ja siitä saadut onnistumisen kokemukset.
Mutta, sitä kauhuelokuvista tuttua vanhan kunnon hyvän ajan sähköhoitoa, ei oikein tahdo saada enää mistään.
Sen tilalla on sellainen olikohan myssyhoidoksi kutsuttu hoitomuoto, missä saat sen laitteen kotiin ja vedät pipon päähän samalla kun katsot telkkaria.
Sitten on tietysti magneetti stimulaatio, missä valitettavasti joutuu ramppaamaan sairaalalla ja järjestelemään niitä työvuoroja sen takia.- Anonyymi
Joo, olen huomannut, että työ voi nostaa mielialaa, mutta jatkuva väsymys kiusaa minua.
- Anonyymi
Tuttua hoidettiin sähköllä ja hoitajat ym sanoivat että auttoi ja että nyt rauhallinen. Väärin. Oli rauhallinen ihan koska ennen sähkö shokkeja sai joka kerta ison esilääkityksen rauhoittavia esim Diapam, joten nämä lääkkeet siinä toimi. Itse sähkösokit mm polttivat 1 kerran pahasti hiuksia. Temesta, Diapam .. nämä siinä tasoittivat mieltä.
- Anonyymi
En millään jaksa uskoa, että hiukset palaisivat sähköhoidossa. En ole koskaan aiemmin tuollaista väitettä edes kuullut, eikä kyllä omille hiuksillekaan sähköstä mitään tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En millään jaksa uskoa, että hiukset palaisivat sähköhoidossa. En ole koskaan aiemmin tuollaista väitettä edes kuullut, eikä kyllä omille hiuksillekaan sähköstä mitään tapahtunut.
Minunkin on vaikea uskoa, että sähkö voisi polttaa hiukset. Ampeerit, jota käytetään, ovat kuitenkin verrattain matalat ja ajanjakso sähkövirralle on lyhyt.
- Anonyymi
Sähköä käytetettiin masennuksen hoitoon, ei siihen että tarvitsee pameja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464