Sähköhoito ja muut hoitomuodot lääkkeiden rinnalle/sijasta

Anonyymi-ap

Olen menossa kysymään yksityisen lääkärin mielipidettä sähköhoidosta skitsoaffektiiviseen häiriöön, jota varjostaa erityisesti jatkuva väsymys ja masennus. Syön kaikkiin oireisiin yhteensä neljää lääkettä ja nämä lääkkeet auttavat kohtalaisesti lähinnä siihen, että pysyn tässä maailmassa ja en mieti koko ajan itsemurhaa.

Mutta sitten on tämä elämä ja ns. elämän maku. Pakotan itseni töihin, mutta kun pääsen kotiin nukun pelkästään. Helposti nukun 12 tuntia yössä, joten elämässäni on lähinnä työ. Olen aikaisemmin käynyt terapiassa, jossa käsiteltiin traumoja ja nyt menossa uudestaan. Aiheena on todennäköisesti uudelleen sopeutuminen tähän tilanteeseen.

Kaikki mahdolliset elämänviisaudet ovat käytössä ja näin jälkiviisaana en ole hyötynyt mitenkään julkisen sektorin hoidosta. Pahimmillaan sairaalassa oleminen on tuonut huonoja muistoja empatiataidottomista hoitajista ja lääkäreistä, joilla ei ole aikaa syventää tietojaan.

Voisiko tähän ketjuun jakaa jotain ideoita ja ajatuksia, jotka ovat auttaneet aidosti?

7

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkennus vielä sairauteeni, niin sairastan sairauden pahinta mahdollista muotoa, koska harhani ovat todella voimakkaat ilman lääkkeitä. Todennäköisesti en ole saanut skitsofrenian diagnoosia tunne-elämän vaihtelun takia.

    • Anonyymi

      Hei. Itselläni masikseen aittoi parhaiten juurikin sopivan haastava työ ja siitä saadut onnistumisen kokemukset.

      Mutta, sitä kauhuelokuvista tuttua vanhan kunnon hyvän ajan sähköhoitoa, ei oikein tahdo saada enää mistään.

      Sen tilalla on sellainen olikohan myssyhoidoksi kutsuttu hoitomuoto, missä saat sen laitteen kotiin ja vedät pipon päähän samalla kun katsot telkkaria.

      Sitten on tietysti magneetti stimulaatio, missä valitettavasti joutuu ramppaamaan sairaalalla ja järjestelemään niitä työvuoroja sen takia.

      • Anonyymi

        Joo, olen huomannut, että työ voi nostaa mielialaa, mutta jatkuva väsymys kiusaa minua.


    • Anonyymi

      Tuttua hoidettiin sähköllä ja hoitajat ym sanoivat että auttoi ja että nyt rauhallinen. Väärin. Oli rauhallinen ihan koska ennen sähkö shokkeja sai joka kerta ison esilääkityksen rauhoittavia esim Diapam, joten nämä lääkkeet siinä toimi. Itse sähkösokit mm polttivat 1 kerran pahasti hiuksia. Temesta, Diapam .. nämä siinä tasoittivat mieltä.

      • Anonyymi

        En millään jaksa uskoa, että hiukset palaisivat sähköhoidossa. En ole koskaan aiemmin tuollaista väitettä edes kuullut, eikä kyllä omille hiuksillekaan sähköstä mitään tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En millään jaksa uskoa, että hiukset palaisivat sähköhoidossa. En ole koskaan aiemmin tuollaista väitettä edes kuullut, eikä kyllä omille hiuksillekaan sähköstä mitään tapahtunut.

        Minunkin on vaikea uskoa, että sähkö voisi polttaa hiukset. Ampeerit, jota käytetään, ovat kuitenkin verrattain matalat ja ajanjakso sähkövirralle on lyhyt.


      • Anonyymi

        Sähköä käytetettiin masennuksen hoitoon, ei siihen että tarvitsee pameja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe