Liikaa eläimiä pienessä kämpässä

en kerro tällä kertaa

Onko olemassa joku neliömäärä eläinten pitoa ajatellen. Tiedän tapauksen jossa pienessä kolmiossa asuu ihminen, kaksi kaukkaria, haski, malamuutti, kymmenen kissa ja niiden pennut ja matelioita ja jyrsiöitä... Eikö tälläiseen saa mitään tolkkua?! Kuulemma el.suoj. ihminen on siellä joskus käynyt, mutta ei voinut asialle mitää ! Mä en tajua. Miettikää jo sitä hajua... kerrostalo kämpässä. Ihanne naapuri tosiaan.

65

15579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

      mutta jos ne eläimet pidetään puhtaina,jätökset siivotaan ym. niin ei sitä hajua pitäisi olla haittana.
      Mun mielipiteeni on kyllä se,että ensiksikin noi koirat ei oo kyllä kerrostalokoiria,tarvitsevat tilaa ympärilleen.
      Toiseksi,miten voi yhdellä ihmisellä olla aikaa tuollaiselle eläinlaumalle niin että hyvän hoidon määritelmä täyttyy.
      Malamuutin liikunnantarve esim. on valtava.
      Kuinkahan noiden kissojen osalta,eikö ne ole leikattuja kun on pentujakin.
      Jos on tuollainen määrä elätettäviä,on rahan tarve melkoinen,joten kuinkahan eläimet pärjää sen aikaa kun omistaja on töissä?

      Voitko kertoa paikkakunnan?

    • Sipsu

      Maa-ja metsätalousministeriön sivuilta ne muistaakseni löytyy. Kissoja saa olla samassa tilassa muistaakseni 15 aikuista.

      Jos todella tiedät tapauksen, tee siitä ilmoitus, uudestaan ja uudestaan, luulisi naapureidenkin jo järjestävän häätöä hajun takia. Totuus vain on, että jos juuri tarkastuksen ajankohdalla vettä löytyy eikä lattia ole paskan peitossa, ei laki salli edes tilapäistä huostaanottoa. Harmillinen tämä suomen löysä laki.

    • aloittaja

      Mitään kissoja ei ole leikattu. Tarkoituskin, että sikiävät. Ja tämä ihminen on jollain eläkkeellä. Nuori ihminen kuitenkin. Siis alle 40v varmastikkin.
      Nuo koirat ei todellakaan ole mitään kerrostalo koiria. Tämä ihminen asuu täällä Turussa.

      • olla

        joku mielenterveystapaus luultavasti.
        Saattais tuo terveystarkastaja oikeesti puuttua asiaan koska ei ihmisasunnossa ihan mitä vain saa tehdä.
        Ja niinkuin sanoin nuo ei sovi kerrostaloon.
        Jos soittaisit terveystarkastajalle,selittäisit sen että saattaa kämppä olla eläinsuojana paremminkin.
        Koska tuntuu siltä,että oot hyvä kertomaan asian voivat hyvinkin kuunnella.
        Vaikka eläinsuojeluväki ei puuttuisikkaan niin tuon terveystarkastajan kontolla on noi ihmisten hyvinvointiin liittyvät jutut.Ja kyllä se ihmisen vointia rassaa jos on mahdoton kissanpissan haju.

        Jos tekevät tarkastusta,ja koirat alkavat mellakoida niin on pakko jonkun puuttua asiaan.


      • Eläinrakassusi
        olla kirjoitti:

        joku mielenterveystapaus luultavasti.
        Saattais tuo terveystarkastaja oikeesti puuttua asiaan koska ei ihmisasunnossa ihan mitä vain saa tehdä.
        Ja niinkuin sanoin nuo ei sovi kerrostaloon.
        Jos soittaisit terveystarkastajalle,selittäisit sen että saattaa kämppä olla eläinsuojana paremminkin.
        Koska tuntuu siltä,että oot hyvä kertomaan asian voivat hyvinkin kuunnella.
        Vaikka eläinsuojeluväki ei puuttuisikkaan niin tuon terveystarkastajan kontolla on noi ihmisten hyvinvointiin liittyvät jutut.Ja kyllä se ihmisen vointia rassaa jos on mahdoton kissanpissan haju.

        Jos tekevät tarkastusta,ja koirat alkavat mellakoida niin on pakko jonkun puuttua asiaan.

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.


      • hihhei!!
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        Siis tosi hyvä, että on vielä ihmisiä, jotka jaksavat rakastaa lähimmäisiä, myös eläimiä.


      • niin...
        olla kirjoitti:

        joku mielenterveystapaus luultavasti.
        Saattais tuo terveystarkastaja oikeesti puuttua asiaan koska ei ihmisasunnossa ihan mitä vain saa tehdä.
        Ja niinkuin sanoin nuo ei sovi kerrostaloon.
        Jos soittaisit terveystarkastajalle,selittäisit sen että saattaa kämppä olla eläinsuojana paremminkin.
        Koska tuntuu siltä,että oot hyvä kertomaan asian voivat hyvinkin kuunnella.
        Vaikka eläinsuojeluväki ei puuttuisikkaan niin tuon terveystarkastajan kontolla on noi ihmisten hyvinvointiin liittyvät jutut.Ja kyllä se ihmisen vointia rassaa jos on mahdoton kissanpissan haju.

        Jos tekevät tarkastusta,ja koirat alkavat mellakoida niin on pakko jonkun puuttua asiaan.

        terveystarkastaja ei ole poliisi, niinkuin luulet varmaankin!


      • tarkoitit?
        niin... kirjoitti:

        terveystarkastaja ei ole poliisi, niinkuin luulet varmaankin!

        Etkö tiedä että terveystarkastajan toimenkuvaan ihan oikeesti kuuluu tarkastaa terveyteen liittyviä asioita,myös asunnot on niitä.
        Eihän tuo oo poliisiasia vaan just terveysasia.


      • Bob
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        Kerro vielä missä asut että osataan kutsua viranomaiset paikalle.

        "Tämä koira kävi toissapäivänä kävelemässä parisataa metriä Töölönlahden rannalla. Lopun aikaa se saa temmeltää vapaana tässä isossa kämpässä."


      • Mukavuuden haluinen
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        No joo... tolkku pitää olla joka asiassa.
        Nyt ymmärrän miksi olet edelleen sinkku.
        Ajattele vähän itsekin ?


      • Ömm.
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        "Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt."

        Sanokaa jos tajuan väärin tms mutta miten voi ulkoiluttaa pentua joka ei oo vielä edes syntyny?


      • saljar
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        > Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä
        > ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain,
        > vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri
        > vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä
        > syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja
        > viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden


        Öhöm, koirien kuuluu päästä ulos JOKA PÄIVÄ, USEAMMAN KERRAN, ei suinkaan vuoropäivinä.

        Ja viljakäärme ja undulaatti eivät todellakaan kaipaa ulkoilutusta Helgingin keskustassa *silmienpyörittelyä*
        Vaikka viljat on usein "kilttejä ja kesyjä", ne eivät kaipaa käsittelyä vaan stressaantuvat siitä. Ja haloo, kesäsäillä ulos ihmisen kanssa - millähän ne silloin pystyvät valitsemaan oleskelulämpötilansa??

        Jos mä tietäisin, missä asut, tulis tarkastajat kylään ennen kuin ehtisit kissaa sanoa! ;O(


      • hevimummu
        saljar kirjoitti:

        > Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä
        > ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain,
        > vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri
        > vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä
        > syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja
        > viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden


        Öhöm, koirien kuuluu päästä ulos JOKA PÄIVÄ, USEAMMAN KERRAN, ei suinkaan vuoropäivinä.

        Ja viljakäärme ja undulaatti eivät todellakaan kaipaa ulkoilutusta Helgingin keskustassa *silmienpyörittelyä*
        Vaikka viljat on usein "kilttejä ja kesyjä", ne eivät kaipaa käsittelyä vaan stressaantuvat siitä. Ja haloo, kesäsäillä ulos ihmisen kanssa - millähän ne silloin pystyvät valitsemaan oleskelulämpötilansa??

        Jos mä tietäisin, missä asut, tulis tarkastajat kylään ennen kuin ehtisit kissaa sanoa! ;O(

        uskokaa nyt kaikki tota vuoropäivä ulkoiluttajaa :D


      • A
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        LOL.


      • muut ulos
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        Tarkoitit varmaan, että muita eläimiä vuoropäivin paitsi koiria kaksi kertaa joka päivä.
        On sinulla kyllä eläinystäviä aika paljon.


      • riittäväksi
        muut ulos kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan, että muita eläimiä vuoropäivin paitsi koiria kaksi kertaa joka päivä.
        On sinulla kyllä eläinystäviä aika paljon.

        Koiraa täytyy ulkoiluttaa
        KOLME kertaa päivässä - vähintään..


      • masa-78
        Eläinrakassusi kirjoitti:

        Hei mun mielest siis ei todellakaan saa vaikuttaa toisten ihmisten elämään tollai!
        Siis mä oon Mirkku, 23 vuotias pedagogi Helsingistä, sinkku ja mulla on paljon eläimiä.
        Mun kämppä on siis 46,50 m2 ja eläimiä kuustoista, sanotaan parikymmentä.
        Eli mul on: 2 punakorvakilpikonnaa, 1 angorakani, 3 saksanpaimenkoiraa, 1 vinttikoira (saamassa kohta jälkeäisiä saksanpaimenkoiran kevään takia), 2 undulaattia, 4 kissa (2 angoraa ja 2 maatilalaista), 1 viljakäärme (terraariossa tietenkin), 3 gerbiiliä, 2 hamsteria (yrittävät kovasti lisääntyä).
        Eli mun mielestä toi on ihan kohtuu määrä ajatellen, että ulkoilutan heitä viikottain, vuoropäivinä. Tänään ulkoilutin juuri vinttikoiran pentua, joka ei ole vielä syntynyt. Huomenna on vuorossa undulaatit ja viljakäärme. Aivan ihana kävely Töölönlahden rantamailla.

        Mitä helvettiä.Melkonen eläintarha,ei mikään ihme että on sinkku.Dumppaisin tommosen naisen heti tommosen elukkamäärän takia jo.


    • onnellinen fauna

      ..aika......On se NIIIN kamalaa....Itsellä 5 koiraa sekä kaksi kissaa 40 neliön asunnossa.Eläinten hyvinvointiin ei vaikuta määrä(tai se ei saa vaikuttaa,rajojen mukaan toivottavaa toimia..)neliöitä kohti vaan niiden elämänlaatu yleensä.Meillä koti on turvapaikka,jossa nukutaan/levätään/ruokaillaan yms.Sisällä ei riehuta,lenkit ovat liikuntaa varten ja muu mielekäs aktivointi.Monet eläimet viettävät täysipainoista,arvostetun/rakastetun lemmikin elämää kaupunkioloissa,pienemmissä asunnoissa.Ne asuvat kuitenkin perheensä parissa,osallistuvat arkeen ja pääsevät säännöllisesti ulkoilemaan.Maaseudulla talossa voi olla neliöitä vastaavasti reilusti enemmän,mutta perheen koira elää miltei unohdettuna pienessä tarhassa/juoksunarun jatkeena...kissat vain ulkolemmikkeinä,pyytävät ruokansa itse....esimerkkejä löytyy paljon..Eihän eläinten määrä katso suoraan siihen,että niillä on huonot oltavat,jos asuvat pienemmässä asunnossa.....järki käteen,eikös....

      • Vähän eläimiä

        Mulla on tosi vähän eläimiä kämpässä.
        Siis mulla on 50 neliötä mulle ja eläimille.
        Mulla on siis minipossu, rantakäärme, undulaatti, 8 gerbiiliä, pari heinäsirkkaa, kärpäsiä, norsukotka, suolimatoja.


      • tuossa

        jutussa nyt kyse oikeasti siitä että esim.noi kissat sikiävät siellä aika vapaasti.

        Enkä usko,että aloittaja olisi huolissaan jos kaikki olisi o.k.
        Eiköhän naapurusto ole jo haitat huomannut,varsinkin jos kämpässä on leikkaamattomia kollikissoja.


      • Eläimiä elläämiä

        On kuule jos jonkinnäköistä poroa kämpässä.
        Kuusipeura, angorakani, maaorava, undulaatti, tundrapulmunen, korpimetso, siili ja hyasinttiara.


      • Sipsu

        ..oikeen ajatuksella, ei siellä kaikki ihan kotona ole. Eihän kaukkari hädintuskin mahdu edes kerrostalon alaovesta. Toivottavasti sinä et pennuta eläimilläsi, niinkuin kyseinen kuulemma tekee, vai onko se mielestäsi oikein? 10 kissa rutsaaa toisiaan jatkuvalla syötöllä?


      • girl1981
        Sipsu kirjoitti:

        ..oikeen ajatuksella, ei siellä kaikki ihan kotona ole. Eihän kaukkari hädintuskin mahdu edes kerrostalon alaovesta. Toivottavasti sinä et pennuta eläimilläsi, niinkuin kyseinen kuulemma tekee, vai onko se mielestäsi oikein? 10 kissa rutsaaa toisiaan jatkuvalla syötöllä?

        muakin tossa häiritsee se että kissat lisääntyvät vapaasti, kannattais aloittajan kysyä vaikka kissojen katastrofiyhdistykseltä mitä tehdä.


      • eila 47
        Vähän eläimiä kirjoitti:

        Mulla on tosi vähän eläimiä kämpässä.
        Siis mulla on 50 neliötä mulle ja eläimille.
        Mulla on siis minipossu, rantakäärme, undulaatti, 8 gerbiiliä, pari heinäsirkkaa, kärpäsiä, norsukotka, suolimatoja.

        no kanat on kopissa ja hyvä jos muna mahtuu tulemaan sielt mie asun rivieeras ja 49 neliöö mul on 4 susikoiraa nyt 8kissaa kili ja hanhi ja mistään en luovu vaikka kuinka elukoolle kävis miten vaan


      • luontomies'''

        Ei eläimet ole ihmisiä,jotka elävät kuin virkamies.Hyvä kun kissat saavat pyydystää itse oman ruokansa,siitä ne nauttii.
        Koira tarhassa on tuhat kertaa parempi kuin koira kerrostalo kämpässä.
        Ihminen näköjään voi alistaa mihin tahansa luomakunnan oman huvinsa takia.


      • ? ? ?
        luontomies''' kirjoitti:

        Ei eläimet ole ihmisiä,jotka elävät kuin virkamies.Hyvä kun kissat saavat pyydystää itse oman ruokansa,siitä ne nauttii.
        Koira tarhassa on tuhat kertaa parempi kuin koira kerrostalo kämpässä.
        Ihminen näköjään voi alistaa mihin tahansa luomakunnan oman huvinsa takia.

        Nyt olen eri mieltä. Koiralla tarhassa tuhat kertaa parempi olla kuin kerrostalossa? No ei taattu ole.
        Minkähän takia minullakin suomenajokoira tuli sisään jos minäkin menin sisälle? Siksi koska koira on leimaantunut ihmiseen ja tarvitsee seuraa eikä ainaista tarhassa tai hihnassa oloa yksikseen.
        Vai tarkoititko lauseesi ihmisen kannalta katsottuna. Siinä tapauksessa tuollaisen ihmisen on parempi olla ilman eläimiä.


      • Arosuden jälkeläinen
        ? ? ? kirjoitti:

        Nyt olen eri mieltä. Koiralla tarhassa tuhat kertaa parempi olla kuin kerrostalossa? No ei taattu ole.
        Minkähän takia minullakin suomenajokoira tuli sisään jos minäkin menin sisälle? Siksi koska koira on leimaantunut ihmiseen ja tarvitsee seuraa eikä ainaista tarhassa tai hihnassa oloa yksikseen.
        Vai tarkoititko lauseesi ihmisen kannalta katsottuna. Siinä tapauksessa tuollaisen ihmisen on parempi olla ilman eläimiä.

        Ainakin meillä ulkokoirana viihtyi venäjänajokoira. Juu tuli käymään sisällä, mut ovella jo varmisti, et ei tarvii jäädä sisään. Rakasti vaan sitä omaa aitaustaan ja maisemaa. Vietiin kerran viikoksi koirahoitolaan, jossa se ei saanut olla ulkona. Oli niin onnettoman näköinen ja hädissään kun haettiin, että seuraavalle reissulle otettiin henkilö joka tuli ruokkimaan sen omaan aitaukseensa. Siellä se hössötti ja nautiskeli ulkoilmaelämästä. Oli iloinen koira kun palattiin reissusta.

        Siis todellakin toiset koirat viihtyvät ulkona yötäpäivää ja vuoden ympäri! Metsästyskoira ei saa olla koko ajan ihmisen kanssa, jotta se toimisi metsällä. Muutoin jää ajot ajamatta ja koira vaan pyörii ihmisen ympärillä. Koira on hei eläin. ei sitä saa liikaa inhimillistää. Toki jos haluaa puudelun, joka seuraa koko ajan kantapäissä, niin saahan koiran niinkin opetettua. En vaan usko että koira on onnellinen, ellei se saa olla koira ja elää koiranelämää.


    • annukka

      jos eläimet ovat hyvinhoidettuja et voi asialle mitään. Ei ole mitään järkeä uudestaan ja uudestaan vaivata eläinsuojelijoita, heillä on muutakin tekemistä. Keksi itsellesi muuta puuhaa ja anna naapurisi elää omaa elämäänsä eläintensä kanssa. Jos kerta kaikkiaan et kestä tilannetta, et voi juurikaan muuta kuin muuttaa pois itse.

      • ..jo...

        ... laissa on määritelty montako neliöö eläimellä pitää olla... ...tuollaisille en möisi minkäänlaista eläintä!!! ja sitten kitistään kuin huonoissa tiloissa tarha ketut on, eikö????? ei helvetin helvetti.


      • ahdasmurju
        ..jo... kirjoitti:

        ... laissa on määritelty montako neliöö eläimellä pitää olla... ...tuollaisille en möisi minkäänlaista eläintä!!! ja sitten kitistään kuin huonoissa tiloissa tarha ketut on, eikö????? ei helvetin helvetti.

        Itse asiassa laki ei määritä neliöitä eläimille yksityiskotiin. Perheet lapsineen joutuvat myös asumaan ahtaudessa, ja ystäväni jolla on kaksi lasta, joutui kalliin vuokran takia käymään sossussa, heille sanottiin että muuttakaa pienenpään ja halvempaan kaksiosta. Itseasiassa lain pitäisi taata vähimmäis neliö määrä ihmisille, mutta ei.


    • ihminen

      naapurinkyttääjät taas vauhdissa...eläinvihaajat motkottamassa. ajatteleppas positiivisesti, koira ei ole metrin narussa ja pikku kopissa:) niin kauan kun ne eläimet ei teidän eväitä syö, niin keskittykää omaan elämään!

      • sip-su

        Jos kansalaisella on syytä epäillä, niinkuin tässä tapauksessa selvästi on, että eläimen olot eivät ole hyvät, on asiata velvollisuus ilmoittaa viranomaisille joka tarkistaa asian. Huomasithan, ettei aloittaja edes ole kyseisen pentutehtaan naapuri? Hän ei hajusta kärsi, vaan on huolissaan niiden voinnista, niinkuin on syytäkin olla.

        Jos kaikki ihmiset keskittyisivät vain omaan elämäänsä, olisi aika monella eläimellä ja ihmisellä asiat huonommin. Onneksi kaikki eivät ole kuin sinä, onneksi on valppaita ihmisiä, jotka viitsivät tehdä ilmoituksia eläinsuojelurikoksista. Muutenhan ei tuollaisiinkaan paikkoihin saataisi ikinä mitään rotia ja eläimet siitä kärsii.


      • ...

        ja täytit sitten eilen viistoista...


      • minä
        sip-su kirjoitti:

        Jos kansalaisella on syytä epäillä, niinkuin tässä tapauksessa selvästi on, että eläimen olot eivät ole hyvät, on asiata velvollisuus ilmoittaa viranomaisille joka tarkistaa asian. Huomasithan, ettei aloittaja edes ole kyseisen pentutehtaan naapuri? Hän ei hajusta kärsi, vaan on huolissaan niiden voinnista, niinkuin on syytäkin olla.

        Jos kaikki ihmiset keskittyisivät vain omaan elämäänsä, olisi aika monella eläimellä ja ihmisellä asiat huonommin. Onneksi kaikki eivät ole kuin sinä, onneksi on valppaita ihmisiä, jotka viitsivät tehdä ilmoituksia eläinsuojelurikoksista. Muutenhan ei tuollaisiinkaan paikkoihin saataisi ikinä mitään rotia ja eläimet siitä kärsii.

        .. juuri näin. niin monia tuntuu olevan jotka ymmärtävät eläimen hyvinvoinnin ihan väärin. se ei ole ruoka, vesi, suoja ja päivittäiset lenkit. se on todellakin paljon paljon muuta!!!!


    • aloittaja

      ...nuo on rodut on kerrostalo koiria! Jo niiden koirienkin takia. Haskit ja Malamuutit on vetokoiria ja kaukkarit vahtikoiria! Ja kissat tosiaan sikiää keskenään. Tää on kissan pentu tehdas, ellei koirat pääse pentuihin käsiksi ja tapa niitä. On kuulemma jokunen kissa (pentu) siellä syötykin. Ainakin osittain.
      Ja tietääkö kukaan paljon on pelkkä kansan eläke? Ei paljon kakkaakaan. Mun mummo asuu yksin ja saa kansaneläkettä ja jotain lesken eläkettä ja silti rahat riittää tosi hintsusti lääkeisiin ja ruokaan.
      Tietääkö kukaan mitä maksaa tuollaisten eläinten ruokkiminen? Ja terveyden huolto?

      On mullakin eläimiä, en niitä vihaa, mutta onko tämä ihan normalia kuitenkaan? Ja kenen edun mukaista?

      Kerran tämä ihmminen unohti häkillisen käärmeiden ruuaksi tarkoitettuja hiiriä hyllyn päälle ja jäivät ilman ruokaa. Kun tuo ne sieltä sitten muisti, oli hiiret syöneet toisensa. Vain kaksi elossa tusinsata.

      • ihan..

        hyvällä asialla,kyllä ne eläimet oikeesti pitäis tarkistaa kunnolla.
        Tuo ruoka maksaa noille isoille aivan mahdottomasti,lisäksi rokotukset(joita todennäk.ei koirat saa)ym ym.
        onkohan isännöitsijän kanssa puhuttu asiasta,jos siirtäisit pallon siihen suuntaan ja painostaisit.
        Jos et itse asu talossa,yritä asukkaita isännöitsijän puheille yllyttää.


      • aloittaja
        ihan.. kirjoitti:

        hyvällä asialla,kyllä ne eläimet oikeesti pitäis tarkistaa kunnolla.
        Tuo ruoka maksaa noille isoille aivan mahdottomasti,lisäksi rokotukset(joita todennäk.ei koirat saa)ym ym.
        onkohan isännöitsijän kanssa puhuttu asiasta,jos siirtäisit pallon siihen suuntaan ja painostaisit.
        Jos et itse asu talossa,yritä asukkaita isännöitsijän puheille yllyttää.

        niin teenkin. Pakko joku tolkku olla.


      • kiia_
        aloittaja kirjoitti:

        niin teenkin. Pakko joku tolkku olla.

        Siis sinulle ei mielestäni kuulu lainkaan kyseisen ihmisen tulot eläkkeet yms. Jos siellä on asia jo tarkastettu, eikä mitään ole tehty, mitä luulet hyötyväsi jatkuvilla valituksilla? Pahimmassa tapauksessa saat itse syytteen häirinnästä. Ei eläimiä voida ottaa pois keneltäkään, tai ihmistä häätää sillä perusteella jos touhu ei jotakuta miellytä.


      • tänään...
        kiia_ kirjoitti:

        Siis sinulle ei mielestäni kuulu lainkaan kyseisen ihmisen tulot eläkkeet yms. Jos siellä on asia jo tarkastettu, eikä mitään ole tehty, mitä luulet hyötyväsi jatkuvilla valituksilla? Pahimmassa tapauksessa saat itse syytteen häirinnästä. Ei eläimiä voida ottaa pois keneltäkään, tai ihmistä häätää sillä perusteella jos touhu ei jotakuta miellytä.

        Ilkka-lehdessä just uutinen siitä kun jollain oli vuokralainen pitänyt eläimiään vähän erikoisesti,ja muutenkin elänyt kuin pellossa,nyt on kämppä sökönä.
        Kuvat olivat aika kamalia.

        Linkkiä en voi laittaa koska pitäis antaa myös tunnukset.Laitan sen sijaan pätkän uutisesta:

        "
        Taloon jäi muutakin kuin tavallisen kulumisen jälkiä.

        Oviaukossa tervehtii väkevä kissanvirtsan haju. Ovenkarmia on raavittu, joten kissa on ilmeisestikin pyrkinyt pihalle, muttei osannut avata ovea. Eteisen lattia kupruilee uhkaavasti ja kertoo muovimaton alla turvonneista laudoista. Keittiössä odottaa ristiriitainen näky. Kalusteet ovat uusia, mutta vedestä turvonneita ja naarmuilla. Parketti on pilalla.

        - Ja hän ehti asua täällä vain seitsemän kuukautta"


      • € € €
        tänään... kirjoitti:

        Ilkka-lehdessä just uutinen siitä kun jollain oli vuokralainen pitänyt eläimiään vähän erikoisesti,ja muutenkin elänyt kuin pellossa,nyt on kämppä sökönä.
        Kuvat olivat aika kamalia.

        Linkkiä en voi laittaa koska pitäis antaa myös tunnukset.Laitan sen sijaan pätkän uutisesta:

        "
        Taloon jäi muutakin kuin tavallisen kulumisen jälkiä.

        Oviaukossa tervehtii väkevä kissanvirtsan haju. Ovenkarmia on raavittu, joten kissa on ilmeisestikin pyrkinyt pihalle, muttei osannut avata ovea. Eteisen lattia kupruilee uhkaavasti ja kertoo muovimaton alla turvonneista laudoista. Keittiössä odottaa ristiriitainen näky. Kalusteet ovat uusia, mutta vedestä turvonneita ja naarmuilla. Parketti on pilalla.

        - Ja hän ehti asua täällä vain seitsemän kuukautta"

        Kukas tän mahtoi todellisuudessa aiheuttaa? Ettei vaan asunto ollut rempan tarpeessa ja sattui hyvä tuuri, että vuokralaisella oli kissa. Saatiin syyllinen ja rahat remonttiin!
        En väitä, että välttämättä näin kun en tunne tätä tapausta, mutta en väitä myöskään etteikö.


    • on eläimiä

      jukkapalmussa ainakin miljoona punkkia.

    • Järkyttävää!

      Luulenpa että tällainen määrä elukoita jo aiheuttaisi meteliä joka häiritsisi naapureita! Olen sitä mieltä että ketjun aloittaja ei todellakaan ole mikään kyttääjä/urkkija/eläinten vihaaja, vaan koska hän todellakin pohtii että voiko eläimet hyvin ja ovatko terveitä yms, voiko sen perusteella leimata vihaajaksi? Ottakaapas huomioon myös sellainen asia, että talossasaattaa asua jokin allergikko. Tuollainen määrä eläimiä aiheuttaisi jo väkisin reaktioita vaikka ovet olisivatkin suljettu! Joo,voisihan se allergikko muuttaa pois, tosiaan... Mitä lukee talonyhtiön järjestyssäännöissä? Onko kyse vuokratalosta? Miten esim. isännöitsijä suhtautuu tuollaiseen eläinlaumaan? Luulisi asunnon rakentaidenkin jo kärsivän... En tiedä, mutta itse ilmottaisin kyllä johonkin, ihan vain sen takia että eläimet saisivat elää jossain muualla, terveemmin ja saisivat osakseen riittävästi huomiota yms. Ei yksinäinen ihminen tuollaista laumaa jaksa hoitaa, vaikka ehkä ajatteleekin tarjoavansa suojan eläimille!

    • mila

      Hmm..Vähän ristiriitaisia ajatuksia kirjoitus herätti. Mutta lähinnä kissojen osalta. Niiden kontrolloimaton lisääntyminen tulisi lopettaa.
      Ruokailu tulee tosiaan maksamaan tuollaiselle määrälle mutta- ensin kerroit että ko rouva on alle 40v,eläkkeellä. Sitten puhuitkin jo mummon kansaneläkkeestä- kumpaa siis on.. Voi olla ihan muullakin eläkkeellä josta saa enemmän rahaa ja olla muitakin tuloja.
      Mutta siis, jos eläimet ruokitaan ja hoidetaan asianmukaisesti niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Asuintilat eivät sinänsä merkitse sillä isot koirat pääosin makaavat/nukkuvat kotona. Ja kerran tällä rouvalla on päivät aikaa niin mikäs siinä koiria lenkittäessä.
      Varmasti koirat haukkuisivat päivästä toiseen jos olisivat turhautuneita jolloin varmasti naapurit tekisivät asiasta valituksen isännöitsijälle ja ennen pitkää se häätö tulisi. Samoin kissanpissan lemu häiritsisi naapureita josta muodostuisi sama häätö-kuvio. Ja jyrsijät/matelijat ottaa helposti itteensä huonosta hoidosta ja kuolevat pois.
      Kolmio on kuitenkin silleen tilava kun ajattelee että matelijat/jyrsijät terraarioissa, 4 koiraa elää päivisin/nukkuu yöt ja ne kissat taas elää öisin/nukkuu päivisin.
      Vaikutat tuntevan ko rouvan ja käyneen hänen kotonaan.. Jos eläimet on mielestäsi huonossa hoidossa ja kunnossa, keskustele tämän tuttavasi kanssa.
      Kun ei ne eläimet osaa tuijottaa niitä neliöitä vaan sitä elämänlaatua ja reagoivat olemuksellaan.

    • ........

      sukulaiset sanovat että on liikaa eläimiä,pienessä asunnossa!kai pitää näyttää vähän näitä keskusteluja niille...
      itsellä 1 kissa,200l akvaario ja 2 lintua.

    • ja nalli ottaan

      kaikille sinne,elukoille ja pitäjille.Pääsis hajusta.

    • sahanpurun siivooja

      Sekin jo riittää, kun kämpässä on viisi elukkaa, nimittäin jos yksikin niistä on niin äänekäs, että pystyy pitämään vaikka koko rapun hereillä, kuten meillä voi.
      Ja omistaja, aikuinen ihminen, on niin lapsellinen, että pudistelee paskaiset mattonsa parvekkeen reunalta ja suoraan meidän parvekkeelle, joka ei pysy muutamaa päivää kauempaa siistinä, kun sieltä jo lentää sahanpurut, hiekat, pöly ja paska meidän kerrokseen minun siivottavaksi, parveketuoleille ja pöydille sekä kukkasille. Että pistää vihaksi, antakkee mun räjäyttää tuo naapurin pirulainen. Muutenkin häiritsee kellon ympäri milloin milläkin melun lähteellä.

    • derskana

      mää asun rottweilerin kanssa kahdestaan ja meillä 150 neliöö ja tuntuu ettei sekään riitä

    • jansku

      Sääliksi käy niitä eläimiä!

      isojen koirien paikka sitä paitsi ei ole muutenkaan pienessä asunnossa!

    • liikaa on

      Joku tolkku täytyy olla,enkä usko että saisivat riittävän hoidon.Itse olen eläkkeellä,asun kolmiossa ,omistan pienen koiran jota rakastan valtavasti,lisäksi välillä kaksi koiraa hoidossa. Joten tuntuu että huoli on aivan oikea. Ilman että on kyttääjä, uskon että tällä ihmisellä on aito huoli eläimistä.Jokainen näistä eläimestä tarvitsee rakkautta ja hoitoa yhdessä ja erikseen.

    • K508

      ....puolustatko lapsia samalla tavalla? Kuka puuttuisi liian pieniin neliömääriin lapsiperheiden asunnoissa?
      On se kumma, kun aina jostain nurkasta putkathtaa tuollaisia "eläinten" puolustajia, mutta mistään ei löydy lasten puolustajia.
      Jos haluat suojella luontoja ja puolustaa eläimiä, vedä itsesi jojoon. Se on parasta mitä luonto voi sinulta saada.

      K508

      • aloittaja

        tämänkin ihmisen lapsesta on yhteiskunta jo huolehtinut...
        Ja nyt on häätöpäällä käsittääkseni. Toivottavasti tajuaa luopua liioista eläimistä ja pitää asuntosa edes.
        Ei niitä lapsiakaan tarvii tehdä jos ei ole tilaa tai varaa, ehkäisyäkin voi käyttää! Aivan kuin ei noita eläimiä tarvee keräillä kamalia määriä!


    • etelän immeinen

      jo on ristiriitaisia mieleipiteitä....hyvä niin olemme erilaisia.Olen seurannut toiselta kantilta näitä asioita ja olen todennut virkani puolesta että sellasilla jolla on jotakin mielenterveydellisiä ongelmia jollakin tapaa tai suuria pettymyksiä tai eivät jostain syystä tule kanssaihmisten kanssa toimen...erkoituvat sosiaallisesta elämästä... heillä on useasti paljon erilaisia eläimiä sillä näillä on jonkinmukainen käsitys mielessään että he ovat korvaamattomia niille eläimille ja he ainoastaan osaaavat autta ja hoivata eläimiä ja näin niitä heille sitten kertyy erilaisia määriä,lukevat lehdistä pitovaikeus jutuista ja käyvät ne sieltä itsellensä pelastamassa... vaikka he eivät niitä pystyisi hoitamaankaan ja on siis tärkeää että naapurit seuraavat tilannetta...käyvät juttelemassa ja kertoavat asiasta ystävällisesti heille.Se että seurataan naapurissa asuvaa ole mitään kyttäystä jos kyseessä on sairas henkilö...sillä näitä avopotilaita on aina enenevässä määrin liikkeellä ja määrä senkun lisääntyy....ja jotensakin tuolla länsirannikon puolella on asiat eläinten osalta luiskahdelleet aikaisemminkin myös viranomaisten taholta väärille urille....poliisi tuomittiin eläinrääkkäyksestä....eikä kukaan naapuri ollut uskaltanut ilmoitusta koirasta tehdä....ja kuka sen olisi vastaan ottanutkaan kun paikkakunnan poliisina oli se joka eläinrääkkäystä suoritti....pattitilanne tääkin jos asiat on siellä turunpuolella tällain.....on....

    • Eläintarhantäti

      No, huh huh...

      En voi käsittää, kun itsellä on kuitenkin kaks isoa/keskikokoista koiraa ja kissa 52 neliön asunnossa 2 aikuista ihmistä
      ja nyt jo tuntuu olevan liian ahdasta...

      Toista koiraa ei ollut tarkoitus edes hankkia, mutta pelastettiin joutumasta piikille, pentu-raasu.

      En vaan käsitä miten tuollaisen eläinmäärän kanssa muka pystyy asumaan, eikä se enää ole eläimillekään hyväksi, kun elintila ja oma reviiri tai rauha on olematon. Eläin stressaantuu..

      Itsekin ollaan liian pienessä asunnossa, mutta hakemassa omakotitaloa.. pakkohan se on jos perheenlisäystäkin tulossa...

      • eläintarhantäti

        Sitäkin minä vielä ihmettelen että miten sitä ulkoilutetaan niin montaa koiraa (isoa vieläpä) kaikkia yhdessä? Ja niin että ne saavat kaikki tarpeeksi liikuntaa. Itsellä tuntuu olevan täysi työ jo kahdenkin koiran kanssa...


      • eläintarhaa hoitava
        eläintarhantäti kirjoitti:

        Sitäkin minä vielä ihmettelen että miten sitä ulkoilutetaan niin montaa koiraa (isoa vieläpä) kaikkia yhdessä? Ja niin että ne saavat kaikki tarpeeksi liikuntaa. Itsellä tuntuu olevan täysi työ jo kahdenkin koiran kanssa...

        Olen ollut usein kenneleill' hoitamassa koiria. Kuusikin koiraa menee helposti yhdellä lenkillä jos osaavat käyttäytyä. Ensin kävellään metsään koirapuistoon ym. tai jos läheltä ei löydy niin koirat autoon ja pelolle. sitten kaikki koirat vaan irti. Juoksuttavat toisensa ihan henki hieveriin... ja omistaja pääsee jopa vähemmällä kuin yhden koiran omistaja.


      • kennelissä
        eläintarhaa hoitava kirjoitti:

        Olen ollut usein kenneleill' hoitamassa koiria. Kuusikin koiraa menee helposti yhdellä lenkillä jos osaavat käyttäytyä. Ensin kävellään metsään koirapuistoon ym. tai jos läheltä ei löydy niin koirat autoon ja pelolle. sitten kaikki koirat vaan irti. Juoksuttavat toisensa ihan henki hieveriin... ja omistaja pääsee jopa vähemmällä kuin yhden koiran omistaja.

        Koiria juoksutetaan irrallaan kiinnipitoaikana?


    • ihminen

      Tiedän tapauksia jossa ihmisiäkin on ollut 30 neliön kämpässä jopa kymmenenkin,kyllä siihen pitäisi puuttua antaa heille isompi kämppä ....

    • Emilia

      Minusta kerrostalo kolmiossa saisi korkeintaan olla 2jyrsijää ja koira!

      • hipunpiput

        ja laumanvartijakoira, 20 jyrsijää, näin meillä. Jos siivoaa ja katsoo että eläimillä on hyvät oltavat niin mikäs siinä.


    • farkku

      Mun mielestä kaikki on hyvin niin kauan kunnes se hoito alkaa menemään perselleen.

      Tunnen yhden kaverin, jolla on n. 14 koiraa nyt pentuja kun se on kasvattaja. Koirat menestyvät pk-lajeissa, näyttelyissä jne, ovat terveitä ja hyvinhoidettua. Syövät laadukasta ruokaa etc.

    • A

      Kaukkari ei kyllä ole kerrostalokoira minkään mittapuun mukaan. Useat kasvattajat eivät edes möisi kerrostaloasuntoon. Joten jo pelkästään sillä perusteella kyseenalaistan k.o. henkilön ymmärryksen siitä, mikä on eläimille hyväksi.

    • huhuh kieltä

      Pieni OT- info:
      husky, ei haski. Ei ole olemassa mitään "haskia".
      matelija - sana taipuu: matelijoita, ei matelioita.
      jyrsijä - jyrsijöitä, ei jyrsiöitä.
      Lisäinfona ilmeisen - todennäköisen - tarpeen vuoksi:
      haltija - esimerkiksi eläimen haltija. Jiillä. Haltija, haltijan, haltijaa, haltijoita.
      haltia - tonttu tahi taruolento. Haltia, haltian, haltiaa, haltioita.

      Opetelkaa hyvät ihmiset joskus ensin itse edes äidinkilenne sanoja sekä kirjoittamaan omaa äidinkieltänne oikein, ennen kuin alatte kritisoida muiden tekemisiä internetissä kirjallisesti muiden nähden.

    • elukka-fani

      onko liian vähän tilaa 10 huoneisessa omakotitalossa jossa eläimiä on talossa:2 kisua, 2 hiirtä, 4 kalaa ja 4 ihmistä?:)

    • qw3tgwff

      Olihan joskus Tampereen seudun lehdessä juttua pariskunnasta jolla oli kaksion kaikki seinät vuorattu lattiasta kattoon terraarioilla joissa asui vähän kaikennäköistä matelijaa ruuat. Ihan normaalilta pariskunnalta vaikuttivat ja varmaan luottoa omiin taitoihin kun ihan sanomalehdessä esittelivät asuntoaan. Jos eläimillä on tilaa liikkua ja ne hoidetaan kunnolla eikä niistä ole haittaa muille talon asukkaille niin kyllä niitä saa olla niin paljon kuin sielu sietää. Jos kerta oon eläinsuojeluihminen käynyt tarkistamassa niin olettaisin asioiden olevan kunnossa kyseisessä paikassa.

    • masa_78

      En oo koskaan ymmärtäny miksi pitää haalia kämppä täyteen(ihan sama kuinka iso)kaikenmaailman elukoita.MIitä hittoo tekee 4 koiralla,10 kissalla jollain matelijoilla ym.Yhessä koirassakin on niin kauhee vastuu ja huolehtiminen. Ettei mitää järkee ole koota semmosta eläintarhaa kotionsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe