Suomussalmella ei mitään heitetä hukkaan vaan kaikki syödään, vaikka vähän homeisena. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/498f1cea-5569-4c0c-8247-8e527117b32d
Kalanpääsoppa suomussalmelainen perinneherkku
45
963
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä lie Näljänkä saanut nimensä?
- Anonyymi
En tiedä Näljängän nimestä, mutta suomeksi sanottuna kyllä jo v....tuttaa lukea noita marjan poimijoiden kertomuksia.
Olisivat pysyneet kotimaassaan, lähteä nyt toiselle puolelle maapalloa helpon rahan toivossa.
On sitä vikaa kyllä ollut siellä toisessakin päässä jos lie täälläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä Näljängän nimestä, mutta suomeksi sanottuna kyllä jo v....tuttaa lukea noita marjan poimijoiden kertomuksia.
Olisivat pysyneet kotimaassaan, lähteä nyt toiselle puolelle maapalloa helpon rahan toivossa.
On sitä vikaa kyllä ollut siellä toisessakin päässä jos lie täälläkin.Helpon rahan ? 🤣 Jopparithan nuo on helppoa rahaa tehneet rikollisella toiminnalle josta lopputili maksetaan linnassa.
- Anonyymi
Kylän nimi on saamelaista alkuperää ja tarkoittaa järjestyslukua neljäs. Luku voi tarkoittaa joko Näljänkäjärveä, joka on vesistönsä neljäs järvi pääjärvestä laskien, tai kylää ympäröivää neljää suota.
- Anonyymi
Poimijoilla samanlaiset olot kuin keskityisleireissä sillä erotuksella ettei ketään ole vielä teloitettu.
- Anonyymi
Äärivasemmistolaiset yrittäjät häpäisivät Suomen muut yrittäjät.
- Anonyymi
Stadissa syömme mielellämme eläinten suolia ja muitakin sisäelimiä. Hauenpäänkeitto on luxusta täällä.
Terv. Stadin Pena- Anonyymi
Noi on vain rikkaiden herkkuja, täällä ei oo kellään varaa tollaiseen fine dining herkkuihin.
- Anonyymi
Sen kanssa kaikki kärsinyt ja hauen päitä järsinyt 🙄
- Anonyymi
Arktisten Aromien johtaja Birgitta Partanen kitisee mediassa kun ei oo thaimaalaisia poimijoita, oisi huolehtinut aikoinaan poimijoiden oloista niin olisi tuhansia poimijoita nyt.
- Anonyymi
Tätä on tarjolla myös muille työperäisille maahanmuuttajille,joita niin kovasti Suomeen jotkut haluavat. Jos Iltalehden jutut pitävät yhtään paikkaansa, niin on härskiä hyväksikäyttöä. Miksipä muutkaan yrittäjät olisivat parempia.Tätäkö on kokoomuksen ja vasemmistoliiton haaveet.
- Anonyymi
Purran vika alusta asti kaikki.
- Anonyymi
Vihervasemmiston päätöksillä Suomi oli ainoa maa jossa sai virallisesti tehdä töitä turistiviisumilla.
- Anonyymi
Se oli alkujaan Sipilän hallituksen norminpurkua, kun kaikki saivat tulla kaikista ilmansuunnista ja millä viisumilla tahansa. Äärioikeisto oli mukana hallituksessa.
- Anonyymi
Maahan pääsyn ehoksi pitäsi laittaa 5 vuotena marjamehtään, samalla tulisi Suomen luonto heille tutuksi.
- Anonyymi
Mene itse metsään viideksi vuodeksi juntti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene itse metsään viideksi vuodeksi juntti!
Minä oon ollut jo yli 20 vuotta siellä konekuskina torvelo !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä oon ollut jo yli 20 vuotta siellä konekuskina torvelo !
Miten se marjanpoimintaan liittyy?
- Anonyymi
Mine ei metsä meni.
- Anonyymi
Olen kotoisin maaseudulta ja ikkunat olivat metsään päin.
Kaikkea sitä on joutunut kärsimään !- Anonyymi
Oletko kaikenlisäksi vielä vasenkätinen??
- Anonyymi
Ainut lelu oli venäläinen rautakanki ja sitä ei saanut taivuttaa...
- Anonyymi
Taivutatko suomalaista kankea?
- Anonyymi
Mulla metrinen ratakiskon pätkä, oesi saanut taivuttaa en pystynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivutatko suomalaista kankea?
Vain sanoha.
Minäpä jaksan taevuttaa rautakankea.
- Anonyymi
Normi hommaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normi hommaa.
Mikä on normi hommaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on normi hommaa?
Kanki hommat.
- Anonyymi
Kaikki jaksaa.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Änkeetkö kankea usseinki?
En kommentoi seksielämääni julkisesti.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Kuinka kauan jaksat ?
En kommentoi seksielämääni julkisesti.
- Anonyymi
Lumperi on liian vetelä
- Anonyymi
Pässin palleista tehty keitto on ollut naisten herkku ennen vanhaan.
- Anonyymi
Visvakiisseli, nami nami.
- Anonyymi
Käykäähän joskus maalimalla kahtelemassa, ni saatatte yllättyä. Siellä pistellään kaikenlaista ääntä kohti, eikä niitä kiinnosta onko se suomussalmelaisista hyvää vai ei.
- Anonyymi
Maailmalla kuolee paljon ihmisiä nälkään ja janoon mutta ei kai se sitä tarkoita että se on ihan hyväksyttävää myös Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmalla kuolee paljon ihmisiä nälkään ja janoon mutta ei kai se sitä tarkoita että se on ihan hyväksyttävää myös Suomessa.
Meinaatko, että ulkomaalaiset eivät saa syödä oman kulttuurinsa ruokia oleskellessaan Suomessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että ulkomaalaiset eivät saa syödä oman kulttuurinsa ruokia oleskellessaan Suomessa?
Siitäkö thaimaalaiset valitti jotta joutuivat perinneruokiaan syömään, tuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkintasi oli vahvasti saamapuolelle jääneen kommentti, en pidä minään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei täällä ainakaan koiria saa syödä, niitähän ne himoitsee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei täällä ainakaan koiria saa syödä, niitähän ne himoitsee
Ei kai laki sitä kiellä .
- Anonyymi
ja paskannetaa siihen ja kusastaanki onpa soppaa nam..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875