kauanko kestää puolat...1,2 moottori

Anonyymi-ap

tulpat tulee vaihdettua siinä 70.000 vaikka ohje on 150.000 mutta onko kokemuksia puolien kestävyydestä...sen tiedän että huonot kuluneet tulpat rasittaa virtapuolaa,,,

21

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puolat kestää aikansa, lämpö saa ne pätkimään ajan kuluessa.🧑‍🔧

• Anonyymi

no onkait noissa jokin km raja missä yleensä alkaa pätkimään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no onkait noissa jokin km raja missä yleensä alkaa pätkimään...

Siihen vaikuttaa niin moni asia, että turha lähteä veikkaamaan.

• Anonyymi

Kyseessä ei ole lentokone, jolla osat vaihdetaan käyttötuntien mukaan, oli vikaa tai ei. Autoon puolat vaihdetaan, kun niihin tulee jotain häiriötä. Sen joko tuntee, tai moottorivalo syttyy.

• Anonyymi

Puola harvemmin pettää niillä on taipumus kestää auton iän, tai vaihdetaan kun oireilee.

• Anonyymi

Noin oli ennen kun autossa oli 1 puola nykyautoissa puolia menee usein ja niitä on joka tulpalle omansa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin oli ennen kun autossa oli 1 puola nykyautoissa puolia menee usein ja niitä on joka tulpalle omansa

Nykyautot lienevät niitä, joiden puolien kestosta ei vielä ole tietoa.
        Itse olen ajanut viimeisen 20 vuoden aikana 550 tuhatta kilometriä, eikä puolan puolaa ole tarvinnuta vaihtaa. Viimeisin auto vuosimallia 2019

• Anonyymi

Rivi moottorissa sisemmät puolat ovat kuumudelle alttiita, joten posahtavat ensin.

• Anonyymi

halpoja ovat...muutamalla kympillä saa kaikki jos haluaa vaihtaa joskus rikkoutuneen,,,

• Anonyymi

Hetken

• Anonyymi

Eiköhän tulpat kannata vaihtaa ajallaan? Eikös huonosti toimiva tulppa riko puolan??

• Anonyymi

kannattaa...jos asiantuntijoiden mukaan lämpö rikkoo puolia niin tulee vaan mieleen että kannattaisiko puhdistaa puolien päältä pölyt ja lika pois...likahan eristää puolaa ja heikentää jäähtymistä...tulpat maksaa muutman kympin meren tuolla puolen niin miksi pihistää muutamaa kymppiä.. joissain automerkeissä on jopa juuttuneet kiinni kun ovat liian pitkään olleet paikoillaan..vesi ja kosteus mennyt tulpankierteeseen..itse jos ostaisin käytetyn auton niin vaihdattaisin tulpat myyjän piikkiin ennen luovutusta jos huoltokirjassa ei ole merkintää tulppien vaihdosta.

• Anonyymi

tuohon koppuraan saa 500 eurolla kontillisen varaosia...halpaa ajoa.

• Anonyymi

Ei ne halvat varaosat siinä kontissa mitään hyödytä kun ne pitäisi vaihdella paikalleenkin. Jos sitä ei pysty itse tekemään, työveloitus huoltoliikkeessä tulee maksamaan paljon, se on yleensä se suurin kustannus huolloissa ja korjauksissa.

• Anonyymi

Mihin Kiaan vaihdetaan tulpat noin harvoin? Itsellä Rio ja vaihtoivat jo 40 tuhannen huollossa iridium tulpat tähän.

• Anonyymi

Niin ja 1,2 kone tässäkin, tai tarkkaan ottaen 1,25 isg kone.

• Anonyymi

lue ohjekirja sekä huollon välit

• Anonyymi

40 000 km kuulostaa huollon tulosparannusohjelmalta, iridium tulppia ei vaihdeta missään merkissä alle 60 000 km ajolla, Rion 150 000 km tuntuu kyllä aika rajulta kilometrimäärältä millekään tulpalle, mutta ei nuo Iridium tulpat näytä millään tavalla kuluneilta 60 000 tkm kohdallakaan niissä autoissa joissa on sellainen suositeltu vaihtoväli. Toisaalta jos tupat nyhdetään irti tarkastusta varten, niin yleensä ne kannattaa vaihtaa uusiin, työ tuossakin maksaa saman kuin tulpan uusimisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40 000 km kuulostaa huollon tulosparannusohjelmalta, iridium tulppia ei vaihdeta missään merkissä alle 60 000 km ajolla, Rion 150 000 km tuntuu kyllä aika rajulta kilometrimäärältä millekään tulpalle, mutta ei nuo Iridium tulpat näytä millään tavalla kuluneilta 60 000 tkm kohdallakaan niissä autoissa joissa on sellainen suositeltu vaihtoväli. Toisaalta jos tupat nyhdetään irti tarkastusta varten, niin yleensä ne kannattaa vaihtaa uusiin, työ tuossakin maksaa saman kuin tulpan uusimisessa.

joo, eipä tarvitse teltta-autossa enää vierailla ryöstettävänä.

• Anonyymi

peugeot puolapaketti kesti 250 tkm kunnes vikavalo syttyi, 80e uus paketti ja matka jatkuu..
      tulpat olivat alkuperäiset ja 250tkm takana, kärkivälit oli lähes sentin kokoinen kun kulunut oli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe