Itä-Savon juttu törkeästä asiakaskäyttäytymiestä.

Anonyymi-ap

Monta vuotta asiakaspalvelussa töitä tehneenä olen nähnyt paljon paskaa asiakaskohtaamisissa, etenkin nuoria tekijöitä kohtaan. Tänä päivänä joillakin ei ole mitään rajaa sanojen käytössä, vaikka asiakaspalvelijalla ei ole mitään hajua, mikä asiakkaalla on "hätänä".
Uhkaillaan, puhutaan ilkeästi, vittuillaan, uhataan "vaihtaa paikkaa", jos homma ei toimi juuri niin kuin asiakas haluaa.
Ennen kuin on tilanteessa edes ehditty selvittää mistä on kyse!
Näinä päivinä paikkakunnan alkuperäisväestö on joiltain osin ihan perseestä ollut jo vuosia ja tilanne vaan pahenee. Asiakaspalvelutyön ja palvelun kiitokset saa poikkeuksetta lähinnä ulkopaikkakuntalaisilta asiakkailta! Kiitos palvelusta, Kiitos. Kiitos avusta. Upeeta, miten pienillä paikkakunnilla hommat aina toimii vaivatta. Ihanaa palvelua.
Toki vakituiset asiakkaat tulevat uudestaan ja uudestaan ja antavat kiitokset ja ilahduttavat jo pelkällä olemassaololla päivää. Sit ovat nämä, jotka valittavat aivan kaikesta. Niistäkin asioista, joille asiakaspalvelija ei yksinkertaisesti mahda mitään. Joku haisee, jossain on roskaa, joku hänen inhokki ihminen poistui juuri, miksi hänen annetaan asioida täällä. Vaihdan yritystä jos en saa tahtoani läpi.
Asiakaspalvelijoitten suurin stressi muodostuu juuri siitä, ettet voi sanoa inhottavalle asiakkaalle mitä ajattelet hänen käytöksestään henkilönä. Toisena ihmisenä.
Miettikää apinat.

19

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärrän ja olen täysin samaa mieltä. Hoitoalalla kohtaa myös hyvin paljon näitä narisijoita ja besserwissereitä. Eniten valittaa nämä vakioasiakkaat, jotka ihan itse ovat vaivansa hankkineet. Joskus pelottaa, että pinna palaa, ja sanoo ääneen, mitä ajattelee. Vanha sananlasku pitää jälleen niin hyvin paikkansa, että niin metsä vastaa, kuten sinne huudetaan. Yritetäänpä käyttäytyä!

    • Anonyymi

      Samaa mieltä ja usein mitä "hienompi" rouva, niin käyttäytyy töykeästi nuoria kohtaan.
      Itseäni kohtaan on olleet asiallisia, mutta nuoria arempia tervehtijöitä yksikin kuulemma "opetti tervehtimään" eli nöyryytti muiden asiakkaiden edessä.
      Kyseinen nuori on ensimmäisessä työpaikassaan ja on epävarma itsestään.

      • Anonyymi

        On tosi nokkavia ja koppavia pikkunousukkaita, joille tekisi mieli vähän näpäyttää. Totta on myös, että nykykoulutuksessa kiinnitetään liian vähän huomiota käytöstapoihin ja asiakkaan kohtaamiseen, niin hoitoalalla, kuin kaikissa asiakaspalveluun tähtäävissä koulutuksissa.
        Ennen työharjoitteluja ne taidot pitää hallita, kotonahan ei enää kasvateta.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä ja kokemusta on!
      Ihmisten käytös on joskus jopa pöyristyttävää. Kävellään lasku kädessä asiakaspalveluun aletaan uhitella ja uhkailla yrityksen vaihdolla, vaikka kyse on ihan aiheellisesta ja asianmukaisesta laskusta, palvelusta, jonka asiakas on ostanut vaikka ei ole tarvinnut ja unohtanut perua. Saatko vuokra-asunnostakaan jälkeen päin vuokrat anteeksi, jos olet oleillut lomalla pari kuukautta, etkä asunut asunnossa?
      Käyttäytykää ihmiset!
      Toinen huomio, onko some, tai yleensä nykyinen normaalin vuorovaikutuksen puute syy siinä, että nuoret eivät mitenkään tervehdi tullessaan liikkeeseen tai vastaa tervehdykseen?
      Jotkut vaan mulkaisevat naama peruslukemilla ja kääntävät katseen pois, vaikka tervehdit iloisesti. Sitten kun menet kysymään, voinko auttaa, etsitkö jotain tiettyä, mulkaistaan puolipaniikissa ja soperretaan jotakin. Hetkinen, tässähän on vaan ihminen, joka juttelee toiselle ihmiselle! Jotkut nuoret tuntuvat olevan sosiaalisessa kanssakäymisessä niin jumissa, että ihan surettaa.

      • Anonyymi

        Etelä-Suomessa pitkään asuneena olen siellä huomannut olevan ihan normaalia, että myyjät eivät noteeraa asiakkaita elleivät nämä erikseen tule jotakin kysymään. Ja miksi pitäisi, asiakasmäärät ovat sitä luokkaa ettei kukaan jaksa jokikiselle ovesta sisään tulijalle huikkasta iloisesti "päivää ja mitä sais olla, jne." Toisaalta myös asiakkaat saavat olla rauhassa ja rauhassa katsella ja etsiä itse mitä ovat etsimässä. Savonlinnassa kieltämättä ärsyttää monienkin myyjien tekopirteä tuputtautuminen jo heti kättelyssä kun astut ovesta sisään. Hyviin käytöstapoihin mielestäni myös yllätys, yllätys, kuuluu kunnioittaa asiakkaan reviiriä eikä heti tunkea kylkeen toivottelemaan sitä sun tätä ja mitäs sais olla, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Suomessa pitkään asuneena olen siellä huomannut olevan ihan normaalia, että myyjät eivät noteeraa asiakkaita elleivät nämä erikseen tule jotakin kysymään. Ja miksi pitäisi, asiakasmäärät ovat sitä luokkaa ettei kukaan jaksa jokikiselle ovesta sisään tulijalle huikkasta iloisesti "päivää ja mitä sais olla, jne." Toisaalta myös asiakkaat saavat olla rauhassa ja rauhassa katsella ja etsiä itse mitä ovat etsimässä. Savonlinnassa kieltämättä ärsyttää monienkin myyjien tekopirteä tuputtautuminen jo heti kättelyssä kun astut ovesta sisään. Hyviin käytöstapoihin mielestäni myös yllätys, yllätys, kuuluu kunnioittaa asiakkaan reviiriä eikä heti tunkea kylkeen toivottelemaan sitä sun tätä ja mitäs sais olla, jne.

        Voi harmi kun sielä eteläsuomessa pitkään asuneena koet, että täällä tavallisen asiakaspalvelijan tervehdys ja tuttavallinen jutustustelu on tekopirteää ja tungettelevaa.
        Kyllä sen toisaalta ymmärtää, että siellä etelässä olette tottuneet siihen et jokainen kusettaa tai turvallisinta on olla vaan siinä omassa kuplassa huomioimatta muita! Täällä jutellaan. Katos, ihmisiä ollaan!
        Kannattaa pysytellä siellä kehäkolmosen kuplassa kun ihmisten normaali keskustelu harmittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harmi kun sielä eteläsuomessa pitkään asuneena koet, että täällä tavallisen asiakaspalvelijan tervehdys ja tuttavallinen jutustustelu on tekopirteää ja tungettelevaa.
        Kyllä sen toisaalta ymmärtää, että siellä etelässä olette tottuneet siihen et jokainen kusettaa tai turvallisinta on olla vaan siinä omassa kuplassa huomioimatta muita! Täällä jutellaan. Katos, ihmisiä ollaan!
        Kannattaa pysytellä siellä kehäkolmosen kuplassa kun ihmisten normaali keskustelu harmittaa

        Normaaliälyinen yleensä itse tietää, mitä on kaupasta etsimässä. Ei siihen myyjää tarvita heti sönköttämään kun olet pari askelta ehtinyt ulko-ovesta sisälle. Normaaliälyinen osaa myös itse kysyä apua sitten jos ei jotain löydä.


    • Anonyymi

      Kyllä asiakkaissa monesti on vikaa, kun saadaan vaikka ruoka annos lautanen joka ei ole tilauksen mukainen tai liika pieni annos hintaansa nähden niin syödään ja itsekseen ja kaverille hiljaa kiroillaan. sitten kun tarjoilija kysyy että miten,,, maistuiko??? vastataan hymyillen että hyvää oli. Pitäisi heti antaa palaute ja mieluummin kun saa sen lautasen eteensä, että viekääpä pois, tuli noita ranskalaisia joita en tilannut.

      • Anonyymi

        No, voi, voi! Parempi, että syöt vaan kotonas masun täyteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, voi, voi! Parempi, että syöt vaan kotonas masun täyteen!

        Niin että ei sen annoksen tartte vastata tilausta? Ja sitten ihmettelet kun tulee vastapalloon puhdasta vttuilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että ei sen annoksen tartte vastata tilausta? Ja sitten ihmettelet kun tulee vastapalloon puhdasta vttuilua?

        Eiköhän tässä viestissä ole pääasia saada ihmiset ajattelemaan, miten sitä palautetta annetaan? Virheitä sattuu kaikille, aina ei ole mieleistä, mutta palautteen voi antaa ystävällisesti ja kohteliaastikin.


    • Anonyymi

      Palaute pitää antaa niin, että se tuntuu ja muistuu vielä eläkkeelläkin. Siitä sitä oppii ja antaa myös palautteen eteenkin päin.

      • Anonyymi

        Tutkittua tietoa, että ystävällinen ja kannustava opetus menee perille, räyhääminen ja solvaaminen tekee juuri päin vastoin, pätee myös lasten kasvatuksessa.


    • Anonyymi

      Kauppan kassaloiset ovat välillä nii tympääntyneen näköisiä et huomaa vitutuksen määrän vaikka kuin sanotaan päivää jne. Mutta en kyl ihmettele yhtään kun o menny homma älyttömäksi. Yhden ihmisen pitää tehdä tyyliin 2,5 hommat. Siinä kärsii sitten asiakaspalvelu.

    • Anonyymi

      Kas kun kuitenkaan paikallisissa rautakaupoissa ei ole tuota "mitäs sais olla"-asiakaspalvelua jos naisihmisenä menet jotakin etsimään ja ihan oikeasti tarvitsisit apua. Saat seistä pällöttää pitkäänkin jonkin asiakaspalvelupisteen kohdalla eikä sinua palvella, vaikka tiukkaan tuijottaisit myyjää. Jonosta otetaan miehiä palveltavaksi ja nämä jopa kiilaavat ohi. Kerran kysyinkin yhdeltä myyjältä, että koskas täällä oikein palvellaan kun olen seissyt jo vaikka kuinka kauan ja sivusta otetaan miehiä ohi. Myyjä vastasi luulleensa, että seison siinä vain huvikseni odottamassa mahdollista miestäni. Sanoi, että enkä seiso, vaan teen itse remonttia ja tarvitsen apua ja koskakohan sitä apua nyt oikein saa kun ei ole aikaa puolta päivää kaupassa seiskoskella.

      • Anonyymi

        Värisilmäliikkeessä nyt ainakin heti kysytään, mitä asiakas etsii. Tosin ovat myyjätkin naisia. Eivät siellä ole naisasiakkaat kuin ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värisilmäliikkeessä nyt ainakin heti kysytään, mitä asiakas etsii. Tosin ovat myyjätkin naisia. Eivät siellä ole naisasiakkaat kuin ilmaa.

        Värisilmässä on hyvä ja mukava palvelu. Ei katsota asiakasta päästä varpaisiin ja usein muualla ei katsota ollenkaan.
        Asiakkaitten epäasiallinen käytös ja kielenkäyttö on nyt ollut paljon mediassakin esillä! Ravintolat, kaupat, yleensä asiakaspalvelualat. Ihmiset on enemmän ja enemmän törkeitä ja käyttävät huonosti. Töissään ei kenenkään tarvitse kohdata tylytystä tai muuta huonoa käytöstä. Nuoret työelämäänsä aloittavat on helppo tylyttää. Aivan kamalaa kuultavaa.


    • Anonyymi

      Huh.

    • Anonyymi

      No huh huh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3700
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1875
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1671
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      116
      1230
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1218
    7. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      31
      1087
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      67
      985
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      101
      965
    Aihe