Onko sinua lyöty / piiskattu lapsena?

Anonyymi-ap

Onko sua lyöty / piiskattu / kuritettu fyysisesti lapsena? Kokemuksia? Missä tilanteissa? Miten reflektoisit tilannetta nyt? Koetko että fyysinen kurittaminen olisi vaikuttanut sinuun? Miten? Minkä ikäinen olet nyt? Koetko että lapsen fyysinen kurittaminen on / ollut ok/sopivaa?

10

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen yli 70 v. Minun lapsuudessani ruumiillinen kurittaminen oli normaalia. Itse sain piiskaa muutaman kerran. Ei siitä jäänyt fyysisiä eikä psyykkisiä vammoja.

Tiedän ikätovereita, joita kuritettiin ruumiillisesti joka tai melkein joka päivä. Se on jättänyt heihin ikäviä jälkiä.

Tietääkseni joitakin ei piiskattu ei tukistettu eikä läimäytelty koskaan. Yhtä lailla näiden joukossa on omituisia ihmisiä.

Lievää ruumiillista kotona saatua kuritusta pahempaa on psyykkinen kaltoinkohtelu, jonka kohteeksi moni lapsi on joutunut ja joutuu tänäkin päivänä sekä kotona että koulussa.

• Anonyymi

Minäkin olen yli viisikymppinen, ja muistan kyllä, että taisi kerran pari tulla ihan remmistä, oli luunappeja sormella ohimoon tai otsaan, sekä tukistamista.
      Kerran myös on pesty suu saippualla kiroilemisen takia, ensin toki kiellettiin sanallisesti, mutta kun ei auttanut...
      Suoranaista lyömistä ei ollut koskaan.
      En koe, että nuo pienet rangaistukset olisivat jättäneet mitään henkisiä arpia.
      Mielestäni nykyään on menty jo liian pitkälle, kun lasta ei saa kurittaa enää ollenkaan. Kaduilla ja kouluissahan se nyt jo näkyy, ei mitään kuria, ei muiden kunnioittamista, mistään ei välitetä mitään.

• Anonyymi

Onko tämä ihan oikea gallup? Kenties ammattilaisten järjestämänä?

• Anonyymi

Ja jos niin on, niin kieltäydyn kohteliaasti vastaamasta...

En halua avautua omista lapsuudenolosuhteistani, jos tämän kyselyn takana on jotkin "salaiset projektit", joilla yritetään utvia ja saada tietoja palstalle kirjoittavista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos niin on, niin kieltäydyn kohteliaasti vastaamasta...

En halua avautua omista lapsuudenolosuhteistani, jos tämän kyselyn takana on jotkin "salaiset projektit", joilla yritetään utvia ja saada tietoja palstalle kirjoittavista.

Ei se ihan noin mene.
        Ei täällä mitään järjestettyjä gallupeja ole, aloittajalle on vaan tullut mieleen kysellä ihmisten kokemuksia.
        " Salaiset projektit " kuuluvat eri kategoriaan, jonnekin psykoosisairauksien ym. puolelle.
        Eikä tosiaan kenenkään tarvitse vastata mihinkään, jos ei halua, sen voi itse päättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihan noin mene.
        Ei täällä mitään järjestettyjä gallupeja ole, aloittajalle on vaan tullut mieleen kysellä ihmisten kokemuksia.
        " Salaiset projektit " kuuluvat eri kategoriaan, jonnekin psykoosisairauksien ym. puolelle.
        Eikä tosiaan kenenkään tarvitse vastata mihinkään, jos ei halua, sen voi itse päättää.

Kyllä täällä on ihmisiä, jotka yrittävät salaisilla projekteilla saamaan itselleen mieluisia vastauksia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17858431/yleinen-gallup-kaikille-mt-palveluita-kayttaneille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihan noin mene.

Aloituksessa kysytään aika samalla tavalla, kuin mitä alalla olevat tekevät. Iskevästi, useita kysymyksiä konekivääriampumisen tyyliin. Pisti vain hieman silmään... Sitöpaitsi aloittaja itse ei tainnut kertoa omista kokemuksistaan. Yleensä tämäntyyppisissä aloituksissa niin tehdään.

Ei sitä voi täysin poissulkea, etteikö joku alalla oleva tekisikin galluppia, tai vaikkapa opiskelija hyödyntää palstaa omiin tekemiinsä esitelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksessa kysytään aika samalla tavalla, kuin mitä alalla olevat tekevät. Iskevästi, useita kysymyksiä konekivääriampumisen tyyliin. Pisti vain hieman silmään... Sitöpaitsi aloittaja itse ei tainnut kertoa omista kokemuksistaan. Yleensä tämäntyyppisissä aloituksissa niin tehdään.

Ei sitä voi täysin poissulkea, etteikö joku alalla oleva tekisikin galluppia, tai vaikkapa opiskelija hyödyntää palstaa omiin tekemiinsä esitelmiin.

Toisaalta, mitä sillä on väliä, vaikka joku gallupia tekisikin ?
        Täällä ollaan kuitenkin anonyymina, ei minnekään laiteta mitään henkilökohtaisia kokemuksia, tms.

• Anonyymi

Lasten kanssa pitää keskustella eikä lyödä. Aikuinen muistaa traumansa ainakin nelivuotiaasta. Herkkyys traumoiile jatkuu ala-asteella ja ylä-asteella opetuksesssa ja koulukiusaamisena. Kiusaajat ovat myös usein piiskattuja ja turvattomia vanhempiensa taholta.

• Anonyymi

Vaikka minua lapsena rangaistiin tukistamalla ja luunapeilla, sormella näpäyttämällä, en koskaan ajatellut sitä lyömisenä.
        Lyöminen on jo karkeampi toimenpide, eikä se ole sallittavaa missään tilanteessa.
        Lapsia ei saa nykyään piiskata, ei lyödä, ei tukistaa, ei ilmeisesti edes pitää kiinni ja rauhoittaa.
        Kiusaajat eivät yleensä ole piiskattuja, vaan he ovat lapsia ja nuoria, jotka eivät ole kotonaan saaneet huomiota eikä rakkautta.
        Aikuisilla kiusaajilla sen sijaan voi olla vielä omasta lapsuudestaan jotain traumoja, joita purkaa ikävissä tunnetiloissaan kiusaamalla muita.
        Se, että pahoinvointi on lisääntynyt, on isoksi osaksi vapaan kasvatuksen tulosta, kun mistään ei saa ojentaa, rangaista, tms. Tekevät lapset ja nuoret mitä tahansa, niin opetetaan, ettei mitään rangaistusta mistään tule.

Kiusaajat ja muut huonosti käyttäytyvät purkavat omaa pahaa oloaan, mistä se sitten kenelläkin johtuu. Tunnetaidot olisivat tärkeä opeteltava asia. Ikäviäkin tunteita olisi hyvä osata tuntea, ettei ne patoudu ja saa pahaa aikaan.
        Myös kaikki kanssaihmiset olisi hyvä osata huomioida, ja hyväksyä se, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin itse on. Ei se ole mikään syy esim. kiusata toista, jos hänellä ei ole asiat ym. samalla tavalla kuin itsellä, tai toinen on eri näköinen tai eri kokoinen, köyhempi, rikkaampi, taitavampi, heikompi, tai mitä ikinä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7519
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      383
      2018
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1705
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1663
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      292
      1375
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      74
      1124
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      809
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      796
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe