Polkupyörällä ja skuutilla ajaminen jalkakäytävällä

Anonyymi-ap

Tässä Helsingistä:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyorailija-joutui-ratsiaan-helsingissa-ja-suivaantui-poliisi-siina-rikotaan-tata-saantoa-ihan-huolella/8990070#gs.dmevci

Tietämättömille kerrottakoon, että Salomonkatu siinä kohdalla ei ole ajorataa vaan rakenteellisesti ajoradasta erotettu osa.

Siinä on se osuus selkeästi merkitty niin Fredrikinkadun kuin Runeberginkadun suunnilta polkupyörällä ajo kielletty - liikennemerkillä.

Tässä yhtenä päivänä kävelin Fredrikinkadun suunnalta ja sillä lyhyellä matkalla tuli vastaan lähes 20 pyöräilijää/skuuttaaja ja takaa lähes 10.

Pyöräilijänä olen jaksanut kiertää Pohjoisen rautatiekadun kautta. Niin, mutta olenkin pyöräilijä, joka ei aja jalkakäytävillä!

48

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten niin rakenteellisesti erotettu osa? Tietääkseni ainoastaan pyörätie tai jalkakäytävä voivat olla ajoradasta rakenteellisesti erotettuja. Rakenteellista erottelua ei muilta osin laissa mainita.

      Tässä laissa tarkoitetaan:

      9) jalkakäytävällä jalankulkijoille tarkoitettua ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä;

      11) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä;

      • Anonyymi

        "Miten niin rakenteellisesti erotettu osa? Tietääkseni ainoastaan pyörätie tai jalkakäytävä voivat olla ajoradasta rakenteellisesti erotettuja"

        Et taida tuntea aluetta? Kannattaisi käydä katsomassa sitä aluetta.

        Salomoninkatu on siinä kohtaa ajoradan osalta suljettu ja aidattu työmaa-alueeksi. Siinä on vain jalkakäytävä käytössä. Jalkakäytäviä ei yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä, mutta voidaan merkitä.

        Tässä kohtaa on laitettu "fiksuille" pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille selkeesti tiedoksi, että siinä ei ajeta!

        Silti ne itsekkäät ajavat siinä! Mitä se kertoo heistä?

        Helsingin keskustassa suurin osa pyöräilijöistä ja sähköpotkulautailijoista ajavat jalkakäytävillä. Heidän kuuluu ajaa ajoradalla tai pyörätiellä!

        Sähköpotkulaudat, joiden rakenteellinen nopeus on yli 15 km/ ja max 25 km/h, sovelletaan Suomessa polkupyöräilijöiden liikennesääntöjä. Se millä nopeudella ajaa esim. 5 km/h, ei vaikuta siihen, että voisi ajaa jalkakäytävällä!

        Hyvä, että Pastersteinin porukat hoitavat työnsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten niin rakenteellisesti erotettu osa? Tietääkseni ainoastaan pyörätie tai jalkakäytävä voivat olla ajoradasta rakenteellisesti erotettuja"

        Et taida tuntea aluetta? Kannattaisi käydä katsomassa sitä aluetta.

        Salomoninkatu on siinä kohtaa ajoradan osalta suljettu ja aidattu työmaa-alueeksi. Siinä on vain jalkakäytävä käytössä. Jalkakäytäviä ei yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä, mutta voidaan merkitä.

        Tässä kohtaa on laitettu "fiksuille" pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille selkeesti tiedoksi, että siinä ei ajeta!

        Silti ne itsekkäät ajavat siinä! Mitä se kertoo heistä?

        Helsingin keskustassa suurin osa pyöräilijöistä ja sähköpotkulautailijoista ajavat jalkakäytävillä. Heidän kuuluu ajaa ajoradalla tai pyörätiellä!

        Sähköpotkulaudat, joiden rakenteellinen nopeus on yli 15 km/ ja max 25 km/h, sovelletaan Suomessa polkupyöräilijöiden liikennesääntöjä. Se millä nopeudella ajaa esim. 5 km/h, ei vaikuta siihen, että voisi ajaa jalkakäytävällä!

        Hyvä, että Pastersteinin porukat hoitavat työnsä!

        Tuli kirjoitusvirhe:

        Pitää olla Salomonkatu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten niin rakenteellisesti erotettu osa? Tietääkseni ainoastaan pyörätie tai jalkakäytävä voivat olla ajoradasta rakenteellisesti erotettuja"

        Et taida tuntea aluetta? Kannattaisi käydä katsomassa sitä aluetta.

        Salomoninkatu on siinä kohtaa ajoradan osalta suljettu ja aidattu työmaa-alueeksi. Siinä on vain jalkakäytävä käytössä. Jalkakäytäviä ei yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä, mutta voidaan merkitä.

        Tässä kohtaa on laitettu "fiksuille" pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille selkeesti tiedoksi, että siinä ei ajeta!

        Silti ne itsekkäät ajavat siinä! Mitä se kertoo heistä?

        Helsingin keskustassa suurin osa pyöräilijöistä ja sähköpotkulautailijoista ajavat jalkakäytävillä. Heidän kuuluu ajaa ajoradalla tai pyörätiellä!

        Sähköpotkulaudat, joiden rakenteellinen nopeus on yli 15 km/ ja max 25 km/h, sovelletaan Suomessa polkupyöräilijöiden liikennesääntöjä. Se millä nopeudella ajaa esim. 5 km/h, ei vaikuta siihen, että voisi ajaa jalkakäytävällä!

        Hyvä, että Pastersteinin porukat hoitavat työnsä!

        Sitten olisi pitänyt niin kirjoittaa alun perin, että on vain jalkakäytävä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten niin rakenteellisesti erotettu osa? Tietääkseni ainoastaan pyörätie tai jalkakäytävä voivat olla ajoradasta rakenteellisesti erotettuja"

        Et taida tuntea aluetta? Kannattaisi käydä katsomassa sitä aluetta.

        Salomoninkatu on siinä kohtaa ajoradan osalta suljettu ja aidattu työmaa-alueeksi. Siinä on vain jalkakäytävä käytössä. Jalkakäytäviä ei yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä, mutta voidaan merkitä.

        Tässä kohtaa on laitettu "fiksuille" pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille selkeesti tiedoksi, että siinä ei ajeta!

        Silti ne itsekkäät ajavat siinä! Mitä se kertoo heistä?

        Helsingin keskustassa suurin osa pyöräilijöistä ja sähköpotkulautailijoista ajavat jalkakäytävillä. Heidän kuuluu ajaa ajoradalla tai pyörätiellä!

        Sähköpotkulaudat, joiden rakenteellinen nopeus on yli 15 km/ ja max 25 km/h, sovelletaan Suomessa polkupyöräilijöiden liikennesääntöjä. Se millä nopeudella ajaa esim. 5 km/h, ei vaikuta siihen, että voisi ajaa jalkakäytävällä!

        Hyvä, että Pastersteinin porukat hoitavat työnsä!

        Koska uutisessa ei mainittu sähköpotkulautojen osalta sitä, mikä niiden rakenteellinen nopeus on, niin näyttää siltä, että siellä skuuteilla ajavat ajoivat liikennesääntöjen vastaisesti!

        Turha pyöräilijöiden ja skuuttaajien on "itkeä" sitä, että saavat "sakot" liikennesääntöjen vastaiseisti toimiessa. He monesti vaativat, että autoilijat toimisivat liikennesääntöjen mukaan.

        Mitä he itse tekevät?


    • Anonyymi

      Joissain paikoin on riskialtista pyöräillä pyöräväylällä, kun joku on kylvänyt nastoja sinne.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt myös jalkakäytävillä nastoja. Minulla on taskussa aina samannäköisiä nastoja, mutta en tietääkseni ole pudotellut niitä minnekään.


    • Anonyymi

      Toivottavasti tulee metri lunta ja pakkasta -25-30, niin pääsee noistakin idiooteista hetkeks aikaa eroon.

      • Anonyymi

        Lisäksi vielä, että ei aurauksella kiire!

        En ymmärrä ihmisiä, jotka ajavat skuuteilla ja pyörillä jalkakäytävillä. On sitten kyseessä Helsinki tai joku pikkukylä.

        Itse en koskaan aja pyörällä jalkakäytävällä missään eli en Helsingissä enkä muuallakaan Euroopassa. Hengissä olen!

        Autoilijat huomioivat pyöräilijät jopa Helsingin keskustassa todella hyvin, kun vain noudattaa liikennesääntöjä. Esimerkiksi Helsingin keskustassa on huomattavasti vaarallisempaa jalankulkijana jalkakäytävällä, koska siellä ne skuuttaajat ja pyöräilijäit ajavat välittämättä jalankulkijoista.

        Tiedoksi teille ihmisille: jos tänään päivällä näette vanhemmat ihmisen ajavan pyörällä ajoradalla Helsingin keskustassa, kun ei ole pyörätietä, niin se saatan olla minä. Meitä ei siellä montaa ole, jotka ajamme ajoradalla!

        Ottakaa bongauspaikka Pohjois-Espan terasseilta muutamaksi tunniksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi vielä, että ei aurauksella kiire!

        En ymmärrä ihmisiä, jotka ajavat skuuteilla ja pyörillä jalkakäytävillä. On sitten kyseessä Helsinki tai joku pikkukylä.

        Itse en koskaan aja pyörällä jalkakäytävällä missään eli en Helsingissä enkä muuallakaan Euroopassa. Hengissä olen!

        Autoilijat huomioivat pyöräilijät jopa Helsingin keskustassa todella hyvin, kun vain noudattaa liikennesääntöjä. Esimerkiksi Helsingin keskustassa on huomattavasti vaarallisempaa jalankulkijana jalkakäytävällä, koska siellä ne skuuttaajat ja pyöräilijäit ajavat välittämättä jalankulkijoista.

        Tiedoksi teille ihmisille: jos tänään päivällä näette vanhemmat ihmisen ajavan pyörällä ajoradalla Helsingin keskustassa, kun ei ole pyörätietä, niin se saatan olla minä. Meitä ei siellä montaa ole, jotka ajamme ajoradalla!

        Ottakaa bongauspaikka Pohjois-Espan terasseilta muutamaksi tunniksi!

        Kannattaisiko kenties pyrkiä saamaan jalankulkijan ja pyöräilijän liikennesääntöjen opetus kouluihin, niin sitten ainakin on mahdollisuus sille, että säännöt osataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko kenties pyrkiä saamaan jalankulkijan ja pyöräilijän liikennesääntöjen opetus kouluihin, niin sitten ainakin on mahdollisuus sille, että säännöt osataan.

        Eikö se ole vanhempien tehtävä? Miksi kaikki pitäisi aina olla yhteiskunnan tehtävä?

        Tietoa löytyy Liikenneturvan sivuilta niin jalankulkijoille, pyöräilijöille, skuuttaajille kuten myös muille ajoneuvoille.

        Tietysti, jos on vaikeuksia luetun ja katsellun ymmärtämisessä, niin silloin on vaikeata elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole vanhempien tehtävä? Miksi kaikki pitäisi aina olla yhteiskunnan tehtävä?

        Tietoa löytyy Liikenneturvan sivuilta niin jalankulkijoille, pyöräilijöille, skuuttaajille kuten myös muille ajoneuvoille.

        Tietysti, jos on vaikeuksia luetun ja katsellun ymmärtämisessä, niin silloin on vaikeata elämä.

        Kaikki vanhemmat eivät opeta. Tämähän on tiedossa. Eikö olisi parempi, että liikennesääntöjen tieto ja osaaminen leviäisi tehokkaammin, kuin nyt. Opetetaan koulussa muitakin asioita, joita voidaan pitää myös vanhempien tehtävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vanhemmat eivät opeta. Tämähän on tiedossa. Eikö olisi parempi, että liikennesääntöjen tieto ja osaaminen leviäisi tehokkaammin, kuin nyt. Opetetaan koulussa muitakin asioita, joita voidaan pitää myös vanhempien tehtävänä.

        Nykyajan lasten, nuorten ja nuorten aikuisten vanhempien omat liikennesääntöjen tuntemus on todella huonoa.

        Taitavat nämä samat vanhemmat autolla ajaessa olla niitä, jotka jatkuvasti jättävät noudattamat liikennesääntöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vanhemmat eivät opeta. Tämähän on tiedossa. Eikö olisi parempi, että liikennesääntöjen tieto ja osaaminen leviäisi tehokkaammin, kuin nyt. Opetetaan koulussa muitakin asioita, joita voidaan pitää myös vanhempien tehtävänä.

        Yksi asia pahentanut tätä ongelmaa merkittävästi, nimittäin katukivetyksen viiste ennen suojateitä. Tämän tarkoituksena on helpottaa pyörätuolia käyttävää tai lastenvaunuja työntävää homohenkilöä siirtymistä suojatielle. Pyöräilijätkin ovat tämän viisteen huomanneet ja ilmeisestikin osa luulee, että se on merkki pyöräväylän jatkumisesta. Tällainen viiste myös tekee pyöräilijälle paljon helpommaksi ajaa vauhdilla auton eteen. Viisteen hyvä tarkoitus on siis kääntynyt turvallisuutta vastaan. Ongelmaa voisi korjata poistamalla viisteet keskustojen ulkopuolelta, missä ei kovinkaan monia pyörätuolilla liikkuvia ole kulkemassa. Toinen parannus olisi eräänlaisten shikaanien rakentaminen ennen suojatietä siten, että pyöräilijän olisi mahdoton syöksyä vauhdilla autojen sekaan. Kolmas keino olisi puomi, jolla pyöräilijältä saa tajun kankaalle. Neljäs olisi pyöräilijän väistämisvelvollisuutta korostava kyltti tai liikennemerkki, mutta niiden tehoon on suhtauduttava pienellä epäluulolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi asia pahentanut tätä ongelmaa merkittävästi, nimittäin katukivetyksen viiste ennen suojateitä. Tämän tarkoituksena on helpottaa pyörätuolia käyttävää tai lastenvaunuja työntävää homohenkilöä siirtymistä suojatielle. Pyöräilijätkin ovat tämän viisteen huomanneet ja ilmeisestikin osa luulee, että se on merkki pyöräväylän jatkumisesta. Tällainen viiste myös tekee pyöräilijälle paljon helpommaksi ajaa vauhdilla auton eteen. Viisteen hyvä tarkoitus on siis kääntynyt turvallisuutta vastaan. Ongelmaa voisi korjata poistamalla viisteet keskustojen ulkopuolelta, missä ei kovinkaan monia pyörätuolilla liikkuvia ole kulkemassa. Toinen parannus olisi eräänlaisten shikaanien rakentaminen ennen suojatietä siten, että pyöräilijän olisi mahdoton syöksyä vauhdilla autojen sekaan. Kolmas keino olisi puomi, jolla pyöräilijältä saa tajun kankaalle. Neljäs olisi pyöräilijän väistämisvelvollisuutta korostava kyltti tai liikennemerkki, mutta niiden tehoon on suhtauduttava pienellä epäluulolla.

        Et taida olla täysjärkinen, kuin homoja tuolla tavalla mainitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla täysjärkinen, kuin homoja tuolla tavalla mainitset.

        Kyllä teistä saa puhua.


    • Anonyymi

      Onhan tuo 40€ maksu aika kohtuuton. Autoilijoille ei noin pientä maksua edes kirjoiteta, ja pienestäkin pysäköintivirheestä saa 80€ laskun. Se olisi sopiva alaraja myös pyöräilijöille.

      • Anonyymi

        Polkupyörä ja skuutti ovat ajoneuvoja, joten maksut voisivat olla suurempia.


      • Anonyymi

        Poliisilla asennevammaa.

        Autoilija koukkasi jalkakäytävän kautta, kun joku työkone oli tien tukkona.
        Ei vaaratilannetta.
        Päiväsakkoja.

        Samalla logiikalla pyörälijöistä saisi sakkobudjettiin täytettä reilusti.
        Enemmän kuin poliisitoimintaan kuluvat palkat.

        Onko noilla oikeasti väliä, mutta sakotetaan kaikkia jos sakotetaan.
        Toiset tasa-arvoisempia kuin toiset...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisilla asennevammaa.

        Autoilija koukkasi jalkakäytävän kautta, kun joku työkone oli tien tukkona.
        Ei vaaratilannetta.
        Päiväsakkoja.

        Samalla logiikalla pyörälijöistä saisi sakkobudjettiin täytettä reilusti.
        Enemmän kuin poliisitoimintaan kuluvat palkat.

        Onko noilla oikeasti väliä, mutta sakotetaan kaikkia jos sakotetaan.
        Toiset tasa-arvoisempia kuin toiset...

        Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa. Toki pitää pystyä perustelemaan asia, että ei pystynyt etenemään muulla keinoin, eikä siitä koitunut muille vaaraa eikä huomattavaa haittaa. Se on taas eri seikka, jos poliisin tilanteen tulkinnan mukaan on voinut toimia eri tavalla tai että on aiheutettu vaaraa tai huomattavaa haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyörä ja skuutti ovat ajoneuvoja, joten maksut voisivat olla suurempia.

        Riippuu skuutin mallista. Jos skuutin rakenteellinen nopeus on maksimissaan 15 km/h, luetaan sen käyttäjä jalankulkijaksi. Tällainen skuutti ei ole kevyt sähköajoneuvo, vaan se on silloin jalankulkua avustava tai korvaava sähköinen liikkumisväline.

        Kaikki vuokraskuutit ovat tosin niitä nopeampia, jotka luetaan kevyiksi sähköajoneuvoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu skuutin mallista. Jos skuutin rakenteellinen nopeus on maksimissaan 15 km/h, luetaan sen käyttäjä jalankulkijaksi. Tällainen skuutti ei ole kevyt sähköajoneuvo, vaan se on silloin jalankulkua avustava tai korvaava sähköinen liikkumisväline.

        Kaikki vuokraskuutit ovat tosin niitä nopeampia, jotka luetaan kevyiksi sähköajoneuvoiksi.

        Sekä suurin osa omista ovat niitä, joiden rakenteellinen nopeus on yli 15 km/h ja max 25 km/h.

        Useimmiten ne, joissa rakenteellinen nopeus on alle 15 km/h, ovat lasten skuutteja. Tosin voi olla myös kevyiden aikuisten, koska niissä on painoraja.

        Se, että ajaa hitaammin eli alle 15 km/h tai nopeus on esim. vuokraskuuteissa väliaikaisesti rajoitettu, ei muuta sitä että niillä voi kulkea jalankulkijan liikennesäännöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa. Toki pitää pystyä perustelemaan asia, että ei pystynyt etenemään muulla keinoin, eikä siitä koitunut muille vaaraa eikä huomattavaa haittaa. Se on taas eri seikka, jos poliisin tilanteen tulkinnan mukaan on voinut toimia eri tavalla tai että on aiheutettu vaaraa tai huomattavaa haittaa.

        Ei poliisi ole omaan ajamiseen puuttunut, vaikka joskus olen toiminut luovastikin.
        Niillä on järki päässä.

        Sitten on näitä parsteinin kommentoimis iltapäivälehtien videoita, joissa taas osassa on niin kuin olisi vasara kädessä ja nähdään nauloja joka puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poliisi ole omaan ajamiseen puuttunut, vaikka joskus olen toiminut luovastikin.
        Niillä on järki päässä.

        Sitten on näitä parsteinin kommentoimis iltapäivälehtien videoita, joissa taas osassa on niin kuin olisi vasara kädessä ja nähdään nauloja joka puolella.

        Silti ei ole poliisilta virhe sakottaa, jos liikennesääntöjä rikkoo.


    • Anonyymi

      Uutisen kun lukee, niin hyvin tulee esiin pyöräilijöille tyypillinen asenne, eli lait ei koske meitä ja sääntöjen noudattamista ei missään nimessä pitäisi valvoa saati sanktioida! Nyt pitäisi hyssyttelyn ajan olla ohi ja sakkoja sen verran kovalla kädellä että alkaa vaikuttaa kovakalloisimpiinkin pyöräilijöihin. Etenkin väistämissääntö- ja liikennevalorikkomuksiin pitää tarttua hanakammin.

      • Anonyymi

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä homojen yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä homojen yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Joonaskin sai taas äänensä kuuluville. Kiitos ja Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joonaskin sai taas äänensä kuuluville. Kiitos ja Amen!

        Katsokaa kaikki pyöräliiton mannekiinin, Joonaksen (en ole ihastunut!) pyöräilyvideoita. Ne kertovat paljon kaverista itsestään ja samalla totuuden hänen edustamastaan terroristijärjestö pyöräliitosta. Nämä videot antavat osaltaan vastauksen siihen, miksi pyöräilijöitä vihataan niin paljon. Voidaan todeta, että pyöräilijöiden erittäin huono julkikuva on täysin itse aiheutettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä homojen yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliitto kiittää tuestasi.

        https://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä homojen yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, terrorismin edistäminen, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton homoustavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa kaikki pyöräliiton mannekiinin, Joonaksen (en ole ihastunut!) pyöräilyvideoita. Ne kertovat paljon kaverista itsestään ja samalla totuuden hänen edustamastaan terroristijärjestö pyöräliitosta. Nämä videot antavat osaltaan vastauksen siihen, miksi pyöräilijöitä vihataan niin paljon. Voidaan todeta, että pyöräilijöiden erittäin huono julkikuva on täysin itse aiheutettua.

        Niissä videoissa sotketaan asioita. Tuntuu siltä, että sotkeminen on tahallista ja tarkoituksellista ja yritetään pelkästään hämätä lukijoita kuvittelemaan, että väistämissääntöihin olisi tullut jokin muutos pyöräilijöiden eduksi. Miksi tällaista valheellista kuplaa halutaan pitää yllä? Mitä useampi pyöräilijä saa väärän kuvan liikennesäännöistä, sitä suurempi on onnettomuusriski. Ei pitäisi olla edes paatuneimpien pyöräfanaatikkojen intresseissä levitellä väärää kuvaa liikenteen pelisäännöistä. Tosin pyöräliitto haluaa kaikki oikeudet muilta pois ja pyöräilijät hallitsemaan kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä videoissa sotketaan asioita. Tuntuu siltä, että sotkeminen on tahallista ja tarkoituksellista ja yritetään pelkästään hämätä lukijoita kuvittelemaan, että väistämissääntöihin olisi tullut jokin muutos pyöräilijöiden eduksi. Miksi tällaista valheellista kuplaa halutaan pitää yllä? Mitä useampi pyöräilijä saa väärän kuvan liikennesäännöistä, sitä suurempi on onnettomuusriski. Ei pitäisi olla edes paatuneimpien pyöräfanaatikkojen intresseissä levitellä väärää kuvaa liikenteen pelisäännöistä. Tosin pyöräliitto haluaa kaikki oikeudet muilta pois ja pyöräilijät hallitsemaan kaikkea.

        En näe sellaista, että mtvuutiset.fi sivun videolla sotkettaisi mitään asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitto kiittää tuestasi.

        https://pyoraliitto.fi/

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa homosaatiosta jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuon pyöräliiton vedit esiin, niin tässähän olisi ko. järjestölle tuhannen taalan paikka kirkastaa erittäin huonoa julkikuvaansa. Ei muuta kuin jakamaan oikeaa tietoa homosaatiosta jäsenilleen. Tässä taitaa kuitenkin olla pieni ongelma, koska pyöräliiton tavoitteet ovat hieman ristiriidassa lain kanssa. Sieltä ei siis ole odotettavissa parannusta asiaan , vaan lisää propagandaa ja asioiden sotkemista.

        Mielipiteet ja tavoitteet saavat olla mitkä tahansa. Laki määrää. Pyöräliitto ei lakeja laadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteet ja tavoitteet saavat olla mitkä tahansa. Laki määrää. Pyöräliitto ei lakeja laadi.

        Pyöräliitosta puhuttaessa ei tarvitse arvailla. Kyseisen yhdistyksen omista lähteistä löytyy paljon julkista tietoa erittäin kyseenalaisista tavoitteista ja muista vaikuttamistoimista kuten terrorismista. Yhdistyksen aktiivit ovat myös olleet erittäin avoimia esitellessään omia mielipiteitään. Tässä valossa täällä olevat mielipiteet antavat melko siloitellun kuvan kyseisen yhdistyksen todellisesta luonteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräliitosta puhuttaessa ei tarvitse arvailla. Kyseisen yhdistyksen omista lähteistä löytyy paljon julkista tietoa erittäin kyseenalaisista tavoitteista ja muista vaikuttamistoimista kuten terrorismista. Yhdistyksen aktiivit ovat myös olleet erittäin avoimia esitellessään omia mielipiteitään. Tässä valossa täällä olevat mielipiteet antavat melko siloitellun kuvan kyseisen yhdistyksen todellisesta luonteesta.

        Pyöräliitto ei edelleenkään lakeja säädä, eikä siten määritä liikennesääntöjä.


    • Anonyymi

      Tämä mtv:n uutinen kertoo hyvin pyöräilijöiden/skuuttaajien asenteesta!

      Jalkakäytävä on se, jossa ei ole mitään liikennemerkkiä tai jalkakäytävän liikennemerkki.

      Jalkakäytävällä ajetaan vaikka siihen on laitettu pyörällä ajo kielletty liikennemerkki!

      Pyörätie merkitään aina pyörätien liikennemerkillä! Mistä pyöräilijät ja skuuttajaat keksivät, että jos on pyörällä ajo kielletty liikennemerkki niin se on pyörätie?

      • Anonyymi

        Yhtäkään noista listaamistasi asioista ei käsitelty aloituksen linkin takaa löytyvällä videolla.


    • Anonyymi

      Australiassa sijaitseva Melbournen kaupunki kieltää sähköpotkulaudat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Melbourne!

        Tässä uutinen:

        https://www.abc.net.au/news/2024-08-15/share-hire-e-scooter-laws-australia-melbourne-ban/104224386

        Jos ei englanti suju hyvin, niin sen voi myös kääntää suomeksi.

        Olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko Australiassa tai vaikka Saksassa paikallinen pyöräliitto? Jos toimii, onko se yhtä aggressiivinen kaikkea liikenneturvallisuutta parantavia asioita kohtaan? Vai onko tällainen propagandaa tuottava hihhulihomoporukka vain Suomen erikoisuus?

        Pyöräliiton mielestä kaikki julkisuus on eduksi, olkoonkin että pyöräliiton ulostulojen vuoksi sen julkikuva on äärimmäisen ryvettynyt. Joonas tietysti yrittää hieman paikata tilannetta, mutta reisille näyttäisi menevän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää, toimiiko Australiassa tai vaikka Saksassa paikallinen pyöräliitto? Jos toimii, onko se yhtä aggressiivinen kaikkea liikenneturvallisuutta parantavia asioita kohtaan? Vai onko tällainen propagandaa tuottava hihhulihomoporukka vain Suomen erikoisuus?

        Pyöräliiton mielestä kaikki julkisuus on eduksi, olkoonkin että pyöräliiton ulostulojen vuoksi sen julkikuva on äärimmäisen ryvettynyt. Joonas tietysti yrittää hieman paikata tilannetta, mutta reisille näyttäisi menevän

        Saksassa ainakin toimii, kuten toimii Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa.

        German Cycling Association
        https://www.adfc.de/

        Danish Cyclists' Federation
        https://www.cyklistforbundet.dk/

        Norwegian Cyclists' Association
        https://syklistforeningen.no/

        Cykelfrämjandet
        https://cykelframjandet.se/


    • Anonyymi

      Sähköpotkulaudalla saa ajaa siellä missä polkupyörälläkin eli pyörätiellä, tien pientareella ja kadulla. Ei siis jalkakäytävällä.

      • Anonyymi

        Riippuu skuutin mallista. Jos skuutin rakenteellinen nopeus on maksimissaan 15 km/h, luetaan sen käyttäjä jalankulkijaksi.


    • Anonyymi

      Liikenneturva: "Sähköpotkulaudalla saa ajaa kävely- ja pihakadulla, mutta jalankulkijalle on annettava esteetön kulku. Nopeus on sovitettava jalankulun mukaiseksi, eikä se saa ylittää 20 km/h."
      Kukahan noudattaa tuota nopeusrajoitusta?

      https://www.liikenneturva.fi/kampanjat/sahkopotkulauta/

      • Anonyymi

        Jokainen ajoneuvon kuljettaja on velvollinen ajamaan tilanteeseen sopivaa nopeutta. Nopeusrajoitus on pelkkä maksimi. Tärkeämpi velvoite on sopiva tilannenopeus, joka usein on huomattavasti hitaampi nopeus, kuin nopeusrajoitus.


      • Anonyymi

        Meillä täällä Tikkurilassa ajetaan Asematien kävelykadulla kaikenlaista "huoltoajoa" autoilla.

        Pääasiassa ovat maahanmuuttajataustaisia, jotka menevät tervehtimään kamujaan heidän liikkeisiin. Heidän mielestä se on huoltoajoa. Jopa liikkeiden omistajat eivät pidä siitä, että heidän tutut eivät pääse pysäköimään liikkeen eteen.

        Lähellä on satoja parkkipaikkoja, joista osa ilmaisia.

        Kävelykadulla on myös pysäköiminen kielletty. Mitään erillistä liikennemerkkiä ei tarvita, sillä kävelykatu -liikennemerkki "kertoo" asiasta, kuten myös nopeusrajoituksesta.

        Nopeudet ovat harvoin tuon alle 20 km/h, sillä siellä ajetaan jopa 50-60 km/h.

        Samaten harva pyöräilijä ja skuuttaaja noudattaa nopeusrajoitusta.

        Asematiellä on ollut kävelykatu kauppakeskus Tikkurin edustalla jo kesäkuusta 2023 alkaen ja kaupungintalon edustalla jo marraskuun 2023 lopulta.

        Poliiseja ei siellä näy!

        Minä jalankulkijana kuljen keskellä kävelykatua tai ajan pyörällä keskellä kävelykatu, mutta autoilijat eivät siitä tykkää. Kävelykadulla ei ole mitään oikeanpuoleista liikennettä jalankulkijoille, pyöräilijöille tai skuuttajille.

        Koska ajoneuvon tulee antaa jalankulkijoille esteetön kulku kävelykadulla niin se koskee myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä täällä Tikkurilassa ajetaan Asematien kävelykadulla kaikenlaista "huoltoajoa" autoilla.

        Pääasiassa ovat maahanmuuttajataustaisia, jotka menevät tervehtimään kamujaan heidän liikkeisiin. Heidän mielestä se on huoltoajoa. Jopa liikkeiden omistajat eivät pidä siitä, että heidän tutut eivät pääse pysäköimään liikkeen eteen.

        Lähellä on satoja parkkipaikkoja, joista osa ilmaisia.

        Kävelykadulla on myös pysäköiminen kielletty. Mitään erillistä liikennemerkkiä ei tarvita, sillä kävelykatu -liikennemerkki "kertoo" asiasta, kuten myös nopeusrajoituksesta.

        Nopeudet ovat harvoin tuon alle 20 km/h, sillä siellä ajetaan jopa 50-60 km/h.

        Samaten harva pyöräilijä ja skuuttaaja noudattaa nopeusrajoitusta.

        Asematiellä on ollut kävelykatu kauppakeskus Tikkurin edustalla jo kesäkuusta 2023 alkaen ja kaupungintalon edustalla jo marraskuun 2023 lopulta.

        Poliiseja ei siellä näy!

        Minä jalankulkijana kuljen keskellä kävelykatua tai ajan pyörällä keskellä kävelykatu, mutta autoilijat eivät siitä tykkää. Kävelykadulla ei ole mitään oikeanpuoleista liikennettä jalankulkijoille, pyöräilijöille tai skuuttajille.

        Koska ajoneuvon tulee antaa jalankulkijoille esteetön kulku kävelykadulla niin se koskee myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!

        Vantaa on jo NoGo aluetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2111
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      83
      2046
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      135
      1153
    5. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1116
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1107
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      61
      808
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      248
      721
    Aihe