Nuorison törkeä kohtelu vanhuksia kohtaan

Anonyymi-ap

Kyllä sitä eläkeläisenä huomaa, että miten kiukkuisia ja halveksivia nuoret on meitä kohtaan. Ollaan muka niin viisaita ja tietäviä kaikesta kaiken. Voi voi. Elämä opettaa. Joskus vanhana tulee elämänviisautta, eikä lapsellista egoa laittaa mustaksi värjättä tukka geelillä ylös ja käyttää oksettavan hajuista partavettä joka tuoksuu kilometrien päähän ja saa aikaan oksennusrefleksin.

Mutta pikkupojat ja pikkutyttöset tekin tulette vielä vanhaksi ja tajuatte miltä tuntuu, kuin vanhoja eläkeläisiä morkataan.

Kyllä tälläkin palstalla huomaa miten eräät kirjoittajat kohtelee meitä vanhoja. Eikö kukaan opettanut teille käytöstapoja kotona, että riehutte kylillä kännissä ja hakkaatte ihmisiä ja sitten esitätte uhria? Hävetkää pennut!

Laitan tähän vielä kappaleen, jota kuuntelen viiniä juodessa ja vanhoja hyviä aikoja kaipaillen.

https://youtu.be/a0_tUUVeF0k

22

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä saa mitä tilaa.
      Kirjoituksen mukaan et arvosta nuorempia, joten miksi nuorempien pitäisi arvostaa sinua..

• Anonyymi

Juuri noin.

• Anonyymi

Vanhukset on aina viisaampia kuin nuoret lapsoset

• Anonyymi

Ai, ei minulla vaan ole ongelmia nuorison kanssa missään. Miten itse käyttäydyt? Ei eläkeikä/vanhuus tuo mukanaan automaattietuja, että voit muuttua sekopääksi. Olet oletettavasti kärttynen paska jo perusluonteeltasi ja se pahenee vaan vanhetessasi. Muista n 30 vuotta sitten, kun meni bussilla ja olin itsekkin jäämässä pois asemalla, kuten moni koululainenkin, takaa rynnisti yks vanha ämmä, että laottiin tyyliin kaikki. Jo silloin ajattelin, että olipa törkeää käytöstä ämmältä, eikä varmasti minusta tule tuollaista idioottia. Ei ole tullut eikä tule. Minulla on nyt aikaa odotella, luulisi sinullakin olevan.
      Muuten, oletko jo unohtanut, minkälainen itse olit nuorena? Minä en.

• Anonyymi

Nuoret pitävät itseään viisaampina ja "raikkaimpana" kuin vanhat. Tämän olen huomannut etenkin Mikkelin paikallispolitiikassa, kun huonosti koulutetut pikkupojat luulevat saavansa tehdä mitä haluaa, koska kuvittelevat olevansa viisaampia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoret pitävät itseään viisaampina ja "raikkaimpana" kuin vanhat. Tämän olen huomannut etenkin Mikkelin paikallispolitiikassa, kun huonosti koulutetut pikkupojat luulevat saavansa tehdä mitä haluaa, koska kuvittelevat olevansa viisaampia...

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/narsisti-ei-koe-koskaan-olevansa-vaarassa
        tältä nyt kuulostaa kommentti

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se narsistinen on joku ihan muu kun selkään puukottaa ja äänestää sovittua vastaan...

Vai niin. Olikin taas näitä aloituksia.

• Anonyymi

Selvä provo jolla morkata eläkeläisiä.

• Anonyymi

Me ollaan nuoriso, me ollaan tulevaisuus
      Kaikki kasvaa, lapset varttuu virheist oppii
      Ja kokemust karttuu
      Joskus ku oon stadis, mä vaan sittaan ikkunalla
      Tsiigaan jengii jotka, kadulla dallaa
      Tsiigaan jengii ku oon keikalla alavalla
      Niin monenlaist kulkijaa, tiellä samalla
      Yks on punkkari, pääs irokeesi
      Maiharit, ja mehukattikanisteri beesis
      Juo kiljuu, ja näyttää poliiseille finkkuu
      Mummot kiertää kaukaa, ku tää kadulla liikkuu
      Ja tää toinen vaa rassaa mopoo, ja pelaa lätkää
      Kiroilee ja vääntää väli tunnin smarttisätkää
      Pumppaa europoppii, liian lujaa
      Tai mopolla kaahaa
      Pitkin öisii katuja
      Tää taas on hoppari, pääs aina
      Luurit
      Pääl kanin huppari, jäbä ultracooli
      Isot
      Lenkkarit, housut aina puolitangos
      Uutta maalipintaa
      Seiniin, Nuorgamis tai Hangos
      Kaikki kasvaa, lapset varttuu
      Virheist oppii ja
      Kokemust karttuu
      Ketkä meist ei ois ettiny ittee
      Jokainen meistä on VIP
      Nuoret tuomitaan, koulutuksen takii
      Mut Pikku G tietää
      Paremmin todellaki
      Ja sit vanhemmat miettii, et mikä niitä vaivaa
      Eiks nuorisolla oo ollu omat kujeensa aina
      Ihmettelet, niin paljo miksi mul on isot housut
      Ite olit kai nuoren täys hippi
      Aikuiset ei oikeen,
      Taho muistaa enää
      Mitä nuoren mentiin, mitä ei menty tekemään
      Kyl kaikki hoituu, hyvin pärjäsitte teki
      Ja vähintään
      Yhtä hyvin tullaan hoitaan hommat meki
      Kyl mä käyn kouluni, ja meen ison duuniin
      Eikä nää mun housut ees liity mihkään buumiin
      Hoppi on ja tulee pysyyn mun sydämmes aina
      Ku ei se estä mua hoitamast juttui millään lailla
      Siinä kaikki täst aiheest, nyt varmaan riitti
      Mu lisään viel vähä et rispektii ja kiitti
      Siinä kaikki täst aiheest, nyt varmaan riitti
      Mu lisään viel vähä et rispektii ja kiitti
      Kaikki kasvaa, lapset varttuu
      Virheist oppii ja kokemust karttuu
      Ketkä meist ei ois ettiny ittee
      Jokainen meistä on VIP
      Nuoret tuomitaan, koulutuksen takii
      Mut Pikku G tietää paremmin todellaki

• Anonyymi00013

Tulevaisuus se on huonompikin.

• Anonyymi00014

Varmaan tämän päivän nuorta kaartia ketuttaa se, kun eivät itse tule pääsemään nauttimaan eläkkeistään vaikka maksavat itsensä kipeiksi eläkemaksujen muodossa, jos nyt sattuvat edes töitä tässä konkurssimaassa saamaan. Boomer-sukupolvi sen sijaan nauttii eläkkeistään, joita eivät ole maksaneet ja pyramidihuijaus kaatuukin sitten ennen kuin nykynuoriso ehtii eläkkeelle

• Anonyymi00015

Kukas ne boomer sukupolven eläkkeet sitten on maksanut?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kukas ne boomer sukupolven eläkkeet sitten on maksanut?

Nuoremmat sukupolvet, jotka eivät tule eläkkeitä näkemään.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Nuoremmat sukupolvet, jotka eivät tule eläkkeitä näkemään.

Eiköhän ne boomerit ole itse ne eläkkeensä maksaneet palkastaan eläkemaksuina kun töitä ovat tehneet-

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Eiköhän ne boomerit ole itse ne eläkkeensä maksaneet palkastaan eläkemaksuina kun töitä ovat tehneet-

No ei todellakaan ole. Otappa selvää eläkemaksujen historiasta ja tule sitten tänne toteamaan itsekin mitä yhteiskunnan loisia boomerit ovat.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Otappa selvää eläkemaksujen historiasta ja tule sitten tänne toteamaan itsekin mitä yhteiskunnan loisia boomerit ovat.

Otapa (yhdellä p:llä) itse. Se tämä nuori polvi kaikkine älylaitteineen on olevinaan niin ylifiksua, eikä parikymmentä vuotta sitten tapahtuneilla asioillakaan enää ole "mitää välii" eikä oppia oteta. Kyllä niitä eläkemaksuja ovat maksaneet monet ikäpolvet ennen sinua, ja maksaneet samalla omat ja lastensa koulutukset. Ei maksanut yhteiskunta. Etkä eläkemaksuillasi itseäsi konkurssiin laita. On sille tosin vaihtoehto: jätetään eläkemaksut pois ja pienennetään palkkasi. Kehottaisin nykyaikanakin tutustumaan palkan muodostumiseen, ennen opetettiin jopa kouluissa. Sitä kun on luulo, että kaikki tulee tuulen mukana. Takavuosien musiikkiesityksen sanoin: "pidä poika pienempää suuta ja mene tekemään polttopuuta.."

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Itselläsi tuntuu olevan pahoja aukkoja tiedoissasi.

• Anonyymi00017

tähänkään ongelmaan ei ole olemassa mitään ratkaisua

• Anonyymi00018

Vapaan kasvatuksen tulosta.

• Anonyymi00022

Se on ollut viime vuosina sellaista, että lapset on pienestä pitäen monesti pidetty erossa isovanhemmistaan tai ioisovanhemmistaan. Heihin ei ole mitään yhteyttä ja nämä nykynuoret "aikuiset" eivät ole tottuneet toimimaan eri-ikäisten kanssa. Itse asiassa, eivät uskalla Japanissa juuri kohdata silmikkäin kuulemma muitakaan ihmisiä, vain robotilta ruokakin otetaan pelkästään.

• Anonyymi00024

jos saisin päättää kaikki vähänkin aikuisille vastaansanovat nuoret lähetettäiiin uudelleenkoulutusleireille. sieltä pääsisi pois kun olisi oppinut riittävästi nöyryyttä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4640
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      177
      3646
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      67
      2083
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1084
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe