Kateus on korkein osoitus arvostuksesta

Noin todettiin eilen illalla tulleessa eräässä tv-ohjelmassa. Se sai minut ajattelemaan, että ilmeisesti minäkin olen saanut sellaista korkeaa arvostusta eräiltä talla palstalla.

Varsinkin eräältä, jonka mielessä näyn olevan joka päivä ja ilmeisesti yötkin, kun aina aamuvarhaisella tulee minut esille ottamaan nähden monet muutkin aina minuna. Myös eräältä toiselta, jonka mukaan minä olin sdp:n tekemä upseeri ja Valiolla olin vain maitotonkkien siirtelijä.

Ei sdp tee Suomessa upseereita, Tasavallan Presidentti se minuakin ylenteli ensiksi res. vänrikiksi, sitten luutnantiksi ja lopulta kapteeniksikin. Hyvin ilmeisesti menestyin tehtävissäni, kun vain kiittäviä arvosteluja aina niistä sain. Eläkkeelle jäädessäni sain Tasavallan Presidentin myöntämänä Suomen Leijonan Ritarikunnan ritarimerkin ja komeat läksiäiset minulle pidettiin Pääesikunnan paviljongissa.

Eivätkä maitotonkan mitenkään kuulu Valion keskushallinnon isännöitsijän toimi- ja vastuualueeseen, paljon korkeammalla ja monipuolisemmalla taholla siinä ollaan. Ilmeisesti hyvin menestyin siinäkin, kun Valiolta eläkkeelle jäädessäni minulle pidettiin komeat läksiäiset isännöintiini kuuluneessa Valion edustuspaikassa Näsen kartanossa Porkkananniemellä. Siellä minulle ojennettiin myös Tasavallan Presidentin myöntämänä Suomen Valkoisen Ruusun Ritarikunnan ritarimerkki.

Eiväthän kadehtijat yleensä kateuttaan myönnä, mutta eivät voi sitä salatakaan; se nähdään hyvin esille ottamissani tapauksissa. En kuitenkaan ylpeile tuollaisella korkealla arvostuksella, mutta otin sen nyt kuitenkin esille toivoen edellä tarkoittamienikin ymmärtävän jatkossa omaksi parhaakseen olevan sitä jatkuvasti noin näyttämättä.

Kun politiikka ei nyt näy antavan aihetta avaukselleni laitoinpa tällaisen. Ja kun otin esille noita kunniamerkkejäni laitan profiilikuvakseni kymmenkunta vuotta sitten otetun kuvan, jossa nuo – ja monet muut ”mitskut” ovat rintapielessäni, tosin huononlaisesti näkyen.

107

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      moktar gubta juu....sotilas,extyökkäri jne

      • Anonyymi

        Ei, arvostettu sotilas Jorma ei ole mikään Moktar.Gubta, joka pilaa kaikkien mamujen maineen tekeytymällä mamuksi ja trollaamalla!
        Jätä vanhus rauhaan.


    • Anonyymi

      Se yksi varmaan saapuu paikalle jossain vaiheessa ja ehdottomasti kiistää kateutensa ja sitten toistaa nämä erikoiset "miksi pilaat palstaa" -ajatuksensa.

      Joo, jotain pientä kateutta siinä yhdessä taitaa olla. Mutta en osaa sanoa, mistä se muodostuu. Itse olen ajatellut, että se saattaa olla jopa enemmän sinun kirjallinen lahjakkuutesi kuin sotilasurasi, jonka edessä kokee alemmuutta. Siitä, ettei pysty argumentoimalla lyömään sinua. Sen takia yrittää sitten jatkuvasti alatyylillä.

      Armeijassa taitaa kyllä olla joillain oikeasti tuollaista ajattelua, että jotkut on enemmän "oikeita" sotilaita kuin toiset. Tai ainakin meidän komppanian vääpelin kuulin kerran puhuvan - olikohan taistelusukeltajista vai laskuvarjojääkäreistä, että ovat "oikeita" sotilaita.

      • Anonyymi

        ... Mutta itse ajattelen, että tuollainen jatkuva uhoaminen siitä, kuinka olisi itse "OIKEA" sotilas ja joku toinen ei... Kertonee enemmän sisäisestä pelokkaasta tai haavoitetusta ihmisestä, jonka on joka päivä yritettävä pitää omaa itsetuntoaan yllä, jotta ei kokisi itseään pieneksi... Miksi hän muuten sellaista tekisi päivittäin ja monta kertaa? Jos oikeasti TIETÄISI olevansa jotain, niin sitä ei tarvitsisi kailottaa tuhansia kertoja vuodessa...


    • Anonyymi

      Todella hienot urat olet tehnyt, ensin puolustusvoimissa ja YKssa, sitten vielä johtotehtävissä Valiolla. Se kertoo sinusta kaiken ja olet esimerkillinen mies. Kaiken muun lisäksi olet herrasmies ja sinulla on tosiaan sana hallussa. Nämä pari katkeroitunutta ja kateudesta voimansa saavat hermannipellet on täysiä spedejä sinun rinnalla.

      • Anonyymi

        Sanoo moktar gubta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo moktar gubta

        Persulla kuppa syönyt ne vähäiseksi jääneet aivonsa?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Valetta!

    • Anonyymi

      Sinulla ja MPPllä on aina ollut palstan parhaat avaukset ja aina täyttä asiaa. Yksi kahjo hokee päivästä toiseen "miksi pilaat saittia Kapi", on siinä köyhällä elämä.

      • No joo. Palstan parhaat avaukset on luonnollisesti minulla.


      • Anonyymi
        KGB.Timo kirjoitti:

        No joo. Palstan parhaat avaukset on luonnollisesti minulla.

        Minusta everstiluutnantilla. Niitä ainoita joka kertoo elävästi asioitaan, silti itseään kehumatta, kuin tämä priimus.


      • Anonyymi

        Kymmenen KAPI-käskyä ja Aisalle on niistä tärkein nro 4

        Kymmeneen KAPI-käskyyn on tiivistettynä hyvän nettielämän ohjeet Kepusaitilla.

        Opettele KAPI-käskyt niin, että muistat ne ulkoa oikeassa järjestyksessä.

        1. Minä olen KAPI, sinun ainoa Kapisi. Sinulla ei saa olla muita pakkomielteitä.
        2. Älä käytä väärin Kapin, kunnioitetun Faitterin, nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä muistelemalla Kapia ja hänen loistavaa uraansa.
        4. Kunnioita Kapia ja hänen kapteenin sotilasarvoaan.
        5. Älä canceloi Kapia edes ajatuksissasi, vaikka kuinka ketuttaisi.
        6. Älä tee KAPIrikosta.
        7. Älä varasta Kapin kunniasta edes hitusta.
        8. Älä lausu väärää todistusta Kapistasi.
        9. Älä tavoittele Kapin ominaisuutta kaiken tietävänä SCRIBENTTINÄ.
        10. Älä tavoittele KAPIN mainetta, suurta eläkettä, kapteenin arvoa, äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.


        ---

        P.S. Muista Aisa vielä tämä, pieni mutta tärkeä, ASIA:


        Paskanheitto on kepulainen perinnelaji ja kuuluu aina asiaan kepulien ollessa kyseessä. Kaikki paska liittyy erikoisesti keskustaan, heitetty paska erityisesti. Paskanheittohan on aito maalaisliittolainen / keskustalainen perinnelaji, etenkin maatiaisilla jyväjemmareilla!

        Paskanheittoa harrastettiin erikoisesti Vappuna, jolloin talvella pelloille ajetut sontaläjät olivat yleensä paljastuneet lumen alta ja sulaneet pälvien keskelle.


      • Anonyymi

        Suomessa kateus voittaa kiimankin. M.O.T.

        Ihan kertauksen vuoksi vielä tämä, sinulle Aisa, tärkein: KAPI, KAPI, KAPI...

        Aisa näkee KAPIn kaikkialla, eli hänellä tuntuu olevan paha KAPI. Menisit jo lääkärin puheille, semmoiselle "päälääkärille"!

        Vae victis.

        Tässä sitä ollaan VKK -ehdokkaana.

        https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159928223193970&set=pcb.10159928227118970


        Kepu -palstan parasta antia on tietysti Kapi. Aina vaan ja vuodesta toiseen. Jo yli 20 vuotta.

        Kapi avasi minunkin silmäni näkemään kuinka kieroutunut Kepu, ja sen edeltäjä Maalaisliitto, on ollut. Ja Kekkonen on oma luihuinen lukunsa tuon hämäräliikkeen nostamana.

        Kepu pitää siirtää puoluerekisteristä rikosrekisteriin!

        JKK alias Kapi aiheuttaa KAPInaa vuodesta toiseen, jo parin vuosikymmenen ajan, olipa sitten paikalla tai ei. Hänet koetetaan yleensä keksiä jopa täysin tyhjästä. Näin on käynyt eräälle pillipiiparille, joka on saanut Kapista ikuisen kutkan... KAPIN!

        Aina alati altis KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA. Primus inter pares.

        Tähän ei Aisa-Ossi pysty IKINÄ.

        Kertauksen vuoksi:

        Kapi on ollut Primus Inter Pares moneen kertaan ja se nähtävästi on sinulle liikaa. Olet vain kade.

        >>Kun priimus-käsite näkyy olevan sinulle outo, kerron, että sellainen on koulujensa parhailla. Minulla se oli jo aikoinaan kansakoulussa, alaluokista päästötodistukseen asti, myöhemmin sitten siellä ”rottakoulussa” - kanta-aliupseerien vuoden mittaisella peruskurssilla - myös sitten meistä toimiupseereista upseereita tekevällä luutnanttikurssilla. RUK:ssa - jonka suoritin vasta ylikersanttivaiheessani - sain tyytyä vain n. 600 miehen kiväärilinjan priimukseksi, kun siellä krh-komppaniassa oli yksi minua parempi;)):<<


        P.S.

        Miksi Kepu toimii kaiken aikaa suomalaisia vastaan? Onko tämä oikeasti puolue vai rosvokopla?


        http://web.archive.org/web/20180126160019/http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2013/10/06/puolue-vai-rosvokopla/


      • Anonyymi
        KGB.Timo kirjoitti:

        No joo. Palstan parhaat avaukset on luonnollisesti minulla.

        Khihi buaah!!


      • Anonyymi

        Aisa-Ossi VKK:n ehdokkaana


        Pitääkö paikkansa, että olet joskus ollut tuon hörhön porukassa ehdokkaana? Et voi olla niitä tyhmiä, tyhmä kyllä, mutta et niin tyhmä?


        Vaikeaa uskoa Ylen jutun "Uimahalli-Ossia" täksi samaksi tuhannen nikin "SOTILAAKSI".

        https://yle.fi/a/74-20050163

        Tuleekohan ne harhat pintaan etenkin aamuöisin...

        Are you token to me?

        https://yle.fi/a/74-20050163

        Ilme kertoo, jotta hapokasta on...


        https://tinyurl.com/3xjb2vrr


        Millaiset "miehet" luuhaa päivittäin tuntikausia uimahalleissa... miettikääpäs hetki... ahaa ja tralalaa!



        Mukana on koko Suomen ehdokkaat... selaa kuvia reunasta klikaten.

        https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159928223193970&set=pcb.10159928227118970


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen KAPI-käskyä ja Aisalle on niistä tärkein nro 4

        Kymmeneen KAPI-käskyyn on tiivistettynä hyvän nettielämän ohjeet Kepusaitilla.

        Opettele KAPI-käskyt niin, että muistat ne ulkoa oikeassa järjestyksessä.

        1. Minä olen KAPI, sinun ainoa Kapisi. Sinulla ei saa olla muita pakkomielteitä.
        2. Älä käytä väärin Kapin, kunnioitetun Faitterin, nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä muistelemalla Kapia ja hänen loistavaa uraansa.
        4. Kunnioita Kapia ja hänen kapteenin sotilasarvoaan.
        5. Älä canceloi Kapia edes ajatuksissasi, vaikka kuinka ketuttaisi.
        6. Älä tee KAPIrikosta.
        7. Älä varasta Kapin kunniasta edes hitusta.
        8. Älä lausu väärää todistusta Kapistasi.
        9. Älä tavoittele Kapin ominaisuutta kaiken tietävänä SCRIBENTTINÄ.
        10. Älä tavoittele KAPIN mainetta, suurta eläkettä, kapteenin arvoa, äläkä mitään mikä hänelle kuuluu.


        ---

        P.S. Muista Aisa vielä tämä, pieni mutta tärkeä, ASIA:


        Paskanheitto on kepulainen perinnelaji ja kuuluu aina asiaan kepulien ollessa kyseessä. Kaikki paska liittyy erikoisesti keskustaan, heitetty paska erityisesti. Paskanheittohan on aito maalaisliittolainen / keskustalainen perinnelaji, etenkin maatiaisilla jyväjemmareilla!

        Paskanheittoa harrastettiin erikoisesti Vappuna, jolloin talvella pelloille ajetut sontaläjät olivat yleensä paljastuneet lumen alta ja sulaneet pälvien keskelle.

        Lestaadio kepu


      • Anonyymi

        Me muut palstalla kävijät emme hyväksy sinun jatkuvaa, todella alhaista ja inhottavaa herjaamista, hyökkäilyäsi Korhosta kohtaan ja siksi saat maistaa "oma lääkettäsi", etenkin kun olet niin tyhmästi tuonut itsesi julki.

        Aisahan se usein kehuskelee kuinka hienoa ja tasapainoista perhe-elämää hän viettää kotonaan... vieraina mm. jälkikasvua ym.

        Jospa lähipiirille tehtäisiin tiedoksi täällä esiintyminen, niin saattaisipa tulla kotona keskustelun paikka... yksi ainoa kirje ja siihen printattuna kooste tästä vuosikausia jatkuneesta törkeästä KAPInoinnista...


        Miten ehdit tuohon kaikkeen? Suuri harhaanjohtaja taidat olla.

        Yötäpäivää S24:lla ja päivittäin uimahalleissa tuntikaudet...

        Vaikeaa uskoa Ylen jutun "Uimahalli-Ossia" täksi samaksi tuhannen nikin "SOTILAAKSI".

        https://yle.fi/a/74-20050163

        Tuleekohan ne harhat pintaan etenkin aamuöisin...

        Ilme kertoo, jotta hapokasta on...


        Tässä ollaan VKK -ehdokkaana.

        https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159928223193970&set=pcb.10159928227118970


    • Avaukseni alussa mainitsemani tv-ohjelman innoittamana tein tämän avaukseni ehkä hieman hupimielessä, jollaiseen en ole enää vuosikausiin ryhtynyt. Siihen minua nyt osaltaan innoitti myös tuolta ”oikealta sotilaalta” eilen tullut viesti, jossa ilmoitti Kharonin lautan olevan tulossa minua noutamaan. Halusin hälventää huoltaan minusta näyttäen, että ei se lautta ole tullut vielä perille.

      Avaukseni on saanut jo melkoisesti vastineita. Ihan asiallisiakin; yhteinen kiitos niistä kaikille, kun en nyt oikein viitsi alkaa niihin kuhunkin erikseen vastailla. Lounaan nautittuani otin pitkät päivälevot ja nyt lähden keskuspuiston lenkkireiteille, joilla varmaan tallustelen n. kolmen kilometrin lenkin. Kolmessa vartissahan tuon lenkin vielä viimesyksynäkin tein, mutta nyt minulla mene siihen aikaa varmaan runsas tunti – kun lenkkireitin varrella on useita penkkejäkin, joilla aina hetken istahtelen.

      Otan nyt tässä kuitenkin esille yhden viestin, jossa kehutaan everstiluutnanttia siitä, ettei hän kehu itseään, jollaista minun sanotaan tekevän. Minä olen kyllä kertonut paljon itsestäni, myös minusta esitettyjä vääriä tietoja oikaistakseni, ja usein olen kertomalleni myös todisteet esittänyt. Enhän toki voi valehdella tekemisistäni, kun henkilöllisyyteni täällä tiedetään ja sitä kautta voidaan helposti tietää tekemisistänikin. Everstiluutnantin leppoista juttelutyyli on kyllä minunkin mieleeni, mutta voisi hän sentään kertoa, missä joukoissa, missä tehtävissä ja milloin hän palveli. Everstiluutnanttina tietenkin esikunnissa, joissa hänellä varmaan oli apulaisia, joilla oli toisenlaatuinen asiapapereissa vaadittava kirjoitustyyli😊

      Nyt lenkille!

      • He he he.


      • Anonyymi

        Heti alkuun en ole everstiuutnantti. Mutta olen heidänkin kanssaan toiminut monissa kertusharjoitukissa, joissa reserviläiselekkin tuli selväksi mitä on salaus. Loppuaikoina olin kh esikunnassa. Ei evertiluutnantti voi julkisesti hölistä tehtäviään, kuin upseeri yleensäkään.
        Että missä ollut ja mitä tehnyt. Ihan yleistä voi kertoa esim joukko-osastojaan, niitäkin yleisluontoisesti. En minäkään voi kertoa mitä tehtiin KH:ssa. Kun vielä pääsin alani salaisiinkin asiakirjoihin. Evertiluutnanteilla nämä vielä salaisempia. Ei Kapi näistä voi hölistä laillasi.
        Teikäläisillä ei ollut pääsyä salaisiin tietoihin. Ei ollut meikäläiselläkään, he ovat meistä ylempiä upseereja. Ei Kapi luulla itsestä suuria, kun kumpikin ollaan res upseerin arvossa, jossa RUK varusmies koulutus pohjana. Kursseja sitten perästä monenkin näköisiä. Siihen ei vaikuta aliupseerina palvelus mitenkään. RUK ei tee vielä virkaupseeria. Sodan ajan tehtäviin RUK kouluttaa, kuin kertausharjoituksetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti alkuun en ole everstiuutnantti. Mutta olen heidänkin kanssaan toiminut monissa kertusharjoitukissa, joissa reserviläiselekkin tuli selväksi mitä on salaus. Loppuaikoina olin kh esikunnassa. Ei evertiluutnantti voi julkisesti hölistä tehtäviään, kuin upseeri yleensäkään.
        Että missä ollut ja mitä tehnyt. Ihan yleistä voi kertoa esim joukko-osastojaan, niitäkin yleisluontoisesti. En minäkään voi kertoa mitä tehtiin KH:ssa. Kun vielä pääsin alani salaisiinkin asiakirjoihin. Evertiluutnanteilla nämä vielä salaisempia. Ei Kapi näistä voi hölistä laillasi.
        Teikäläisillä ei ollut pääsyä salaisiin tietoihin. Ei ollut meikäläiselläkään, he ovat meistä ylempiä upseereja. Ei Kapi luulla itsestä suuria, kun kumpikin ollaan res upseerin arvossa, jossa RUK varusmies koulutus pohjana. Kursseja sitten perästä monenkin näköisiä. Siihen ei vaikuta aliupseerina palvelus mitenkään. RUK ei tee vielä virkaupseeria. Sodan ajan tehtäviin RUK kouluttaa, kuin kertausharjoituksetkin.

        Et tietenkään ole everstiluutnantti. Se nyt on kaikille erittäin selvää. Mutta et sinä ole minkän lajin upseeri muutenkaan. Sen nyt näkee selvästi käyttämästäsi pankkolängvitsistä:

        "everstiuutnantti, kertusharjoitukissa, reserviläiselekkin, evertiluutnantti, Evertiluutnanteilla, varusmies koulutus"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään ole everstiluutnantti. Se nyt on kaikille erittäin selvää. Mutta et sinä ole minkän lajin upseeri muutenkaan. Sen nyt näkee selvästi käyttämästäsi pankkolängvitsistä:

        "everstiuutnantti, kertusharjoitukissa, reserviläiselekkin, evertiluutnantti, Evertiluutnanteilla, varusmies koulutus"

        Pankkomajurin "mikä mikä-maassa" everstiluutnantteja tehtiin sillä ajatuksella, että riitti kun oli käynyt kansakoulun läpi. Ja pankkomajuri todellakin kävi kansakoulunsa läpi. Etuovesta sisään ja suoraan takaovesta ulos.

        Lukitussa lampolassahan tätä kasvavaa pankkoupseeria pidettiin poissa kyläläisten silmistä aivan kuten Vaahteramäen Eemeliä jäätyään kiinni kolttosistaan. Ja siellä lampolassa tämän pankkoupseerin taimen mielikuvitusmaailman kehittyminen löysi aivan omanlaisensa urat myöhemmässä vaiheessa niin Everstiluutnanttina kuin mm. Metsänhoitajana, Lääketieteen tohtorina, Yliväpelinä......

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17524062/tassa-nyt-ollaan-ns-puhtaan-paidan-kanssa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15722363/tervehdys-pitkasta-aikaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16937941/herra-ylivapeli-orhonen-saanut-uuden-komean-paan

        Ai niin ja myös OikeistoSosDeminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti alkuun en ole everstiuutnantti. Mutta olen heidänkin kanssaan toiminut monissa kertusharjoitukissa, joissa reserviläiselekkin tuli selväksi mitä on salaus. Loppuaikoina olin kh esikunnassa. Ei evertiluutnantti voi julkisesti hölistä tehtäviään, kuin upseeri yleensäkään.
        Että missä ollut ja mitä tehnyt. Ihan yleistä voi kertoa esim joukko-osastojaan, niitäkin yleisluontoisesti. En minäkään voi kertoa mitä tehtiin KH:ssa. Kun vielä pääsin alani salaisiinkin asiakirjoihin. Evertiluutnanteilla nämä vielä salaisempia. Ei Kapi näistä voi hölistä laillasi.
        Teikäläisillä ei ollut pääsyä salaisiin tietoihin. Ei ollut meikäläiselläkään, he ovat meistä ylempiä upseereja. Ei Kapi luulla itsestä suuria, kun kumpikin ollaan res upseerin arvossa, jossa RUK varusmies koulutus pohjana. Kursseja sitten perästä monenkin näköisiä. Siihen ei vaikuta aliupseerina palvelus mitenkään. RUK ei tee vielä virkaupseeria. Sodan ajan tehtäviin RUK kouluttaa, kuin kertausharjoituksetkin.

        Persutrolli, jäikö sulla suomen kielen kirjoitus taito persu kouluun!

        Jos on koulutettu, ei tällaisia kirjoitus virhetä tee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persutrolli, jäikö sulla suomen kielen kirjoitus taito persu kouluun!

        Jos on koulutettu, ei tällaisia kirjoitus virhetä tee .

        >>Persutrolli, jäikö sulla suomen kielen kirjoitus taito persu kouluun!

        Jos on koulutettu, ei tällaisia kirjoitus virhetä tee .<<

        Nythän sinä annoit hyvän esimerkin "taidoistasi"!



        Olisiko näin parempi?


        Persutrolli, jäikö sinulla suomen kielen kirjoitustaito peruskouluun?

        Jos on koulutettu, ei tee tällaisia kirjoitusvirhetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Persutrolli, jäikö sulla suomen kielen kirjoitus taito persu kouluun!

        Jos on koulutettu, ei tällaisia kirjoitus virhetä tee .<<

        Nythän sinä annoit hyvän esimerkin "taidoistasi"!



        Olisiko näin parempi?


        Persutrolli, jäikö sinulla suomen kielen kirjoitustaito peruskouluun?

        Jos on koulutettu, ei tee tällaisia kirjoitusvirhetä.

        Olisiko näin parempi?


        Persutrolli, jäikö sinulla suomen kielen kirjoitustaito peruskouluun?

        Jos on koulutettu, ei tee tällaisia kirjoitusvirheitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Persutrolli, jäikö sulla suomen kielen kirjoitus taito persu kouluun!

        Jos on koulutettu, ei tällaisia kirjoitus virhetä tee .<<

        Nythän sinä annoit hyvän esimerkin "taidoistasi"!



        Olisiko näin parempi?


        Persutrolli, jäikö sinulla suomen kielen kirjoitustaito peruskouluun?

        Jos on koulutettu, ei tee tällaisia kirjoitusvirhetä.

        Pietarin pojilla ei Suomen kielen taivutukset oo ihan hallussa.
        😁😁😁😁😁😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pankkomajurin "mikä mikä-maassa" everstiluutnantteja tehtiin sillä ajatuksella, että riitti kun oli käynyt kansakoulun läpi. Ja pankkomajuri todellakin kävi kansakoulunsa läpi. Etuovesta sisään ja suoraan takaovesta ulos.

        Lukitussa lampolassahan tätä kasvavaa pankkoupseeria pidettiin poissa kyläläisten silmistä aivan kuten Vaahteramäen Eemeliä jäätyään kiinni kolttosistaan. Ja siellä lampolassa tämän pankkoupseerin taimen mielikuvitusmaailman kehittyminen löysi aivan omanlaisensa urat myöhemmässä vaiheessa niin Everstiluutnanttina kuin mm. Metsänhoitajana, Lääketieteen tohtorina, Yliväpelinä......

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17524062/tassa-nyt-ollaan-ns-puhtaan-paidan-kanssa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15722363/tervehdys-pitkasta-aikaa

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16937941/herra-ylivapeli-orhonen-saanut-uuden-komean-paan

        Ai niin ja myös OikeistoSosDeminä.

        Mistä tämän olet saanut päähäsi. Kirjoitamme täysin eri tyylillä.
        On yllättävän vaikeaa kirjoittaa jollain muulla kuin omalla kädenjäljellä.
        Jäin siitä kerran kiinnikkin täällä.


      • KGB.Timo kirjoitti:

        Mistä tämän olet saanut päähäsi. Kirjoitamme täysin eri tyylillä.
        On yllättävän vaikeaa kirjoittaa jollain muulla kuin omalla kädenjäljellä.
        Jäin siitä kerran kiinnikkin täällä.

        Ajoittaisista erimielisyyksistämme huolimatta arvostan Everstiluutnantin iskevää ja napakkaa ilmaisua.
        Lahjattomat sitten saa pohtia onko se Everstiluutnantti ja vielä peräti Oikeistodemari mikä itse asiassa ei ole mitenkään oleellista.
        Jos täällä joskus päästäisiin siihen että arvioitaisiin tekstiä eikä kirjoittajaa mutta suurin osa tänne rääpivistä on kirjallisesti täysin lahjattomia.
        MPP ja Pysty on hyviä, Kapi kirjoittaa teknisesti hyvää Suomen kieltä mutta sisältö on vähän kuivakkaaa. Arska sekä kirjoittaa huonosti ja sisältö on kuin katsoisi maalin kuivumista.


      • Anonyymi

        Sinulla on myös mahtava huumrintaju verrattuna palstan soittokuntalaiseen VKK pelleen. Pulla-ossilta puuttuu täysin huumorintaju ja myös äly... Sinä olet raskaan sarjan kaveri ja pulla-ossi on hyttyssarjan heittopussi.


    • Tulipa n. 3 km:n lenkki tehdyksi. Siinä venähti aikaa puolitoista tuntia, kun reitin varrella olevilla penkeillä istahtelin ja jäin aina juttusille reitillä koiriaan taluttavien tai pyöräilevien pienten lastensa tukena olevien äitien ja isienkin kanssa – ovat tulleet tutuiksi noilla lenkeilläni, joita hekin laillani tekevät päivittäin.

      Täällä jostain syystä everstiluutnantiksi leimautunut näkyy nyt kertovan, ettei hän ole everstiluutnantti. En toki sellaiseen uskonutkaan, mutta miksi hän ei ole jo aiemmin oikaissut hänestä jostain syystä syntynyttä väärää käsitystä – sitä ihmettelen.

      Lenkiltä palattuani join iltakahvini ja otin sitten vielä pienet levot tämän kirjasto-työhuoneeni sohvalla. Nyt alkaa olla iltapalan aika, sitten iltadrinkinkin ja sitten vain iltapesuille ja vuoteeseen. Joten tämä avaukseni saa olla ainakin tältä päivältä puoleltani loppuun käsitelty.

      Nyt vain Hyviä Öitä kaikille tämän lukeville ja muillekin täällä!

      • Anonyymi

        Kyllä sinä olet merkittävä ja menestynyt ihminen.

        Mutta miksi sinun pitää sitä jatkuvasti todistella? Tuntuuko sittenkin siltä, että sinulta puuttuu jotakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä olet merkittävä ja menestynyt ihminen.

        Mutta miksi sinun pitää sitä jatkuvasti todistella? Tuntuuko sittenkin siltä, että sinulta puuttuu jotakin?

        Onko Jatkuvaa, jos käy palstalla kahden viikon välein?

        Aisa-ossihan herjaa päivittäin.


      • Anonyymi

        Nukkumaan klo 20
        Kuten moktar gubta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jatkuvaa, jos käy palstalla kahden viikon välein?

        Aisa-ossihan herjaa päivittäin.

        On se, kun aihe on aina sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jatkuvaa, jos käy palstalla kahden viikon välein?

        Aisa-ossihan herjaa päivittäin.

        Ei herjaa vaan kertoo tosiasioita saitilta.

        Ossi, oikea SOTILAS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei herjaa vaan kertoo tosiasioita saitilta.

        Ossi, oikea SOTILAS

        Kirje sulle... tai paremminkin kotiin tiedoksi, paljastaen saittipaskurin puuhat... mitäs tykkäisit?

        Aisahan se usein kehuskelee kuinka hienoa ja tasapainoista perhe-elämää hän viettää kotonaan... vieraina mm. jälkikasvua ym.

        Jospa lähipiirille tehtäisiin tiedoksi täällä esiintyminen, niin saattaisipa tulla kotona keskustelun paikka... yksi ainoa kirje ja siihen printattuna kooste tästä vuosikausia jatkuneesta törkeästä KAPInoinnista...


      • Anonyymi

        "Täällä jostain syystä everstiluutnantiksi leimautunut näkyy nyt kertovan, ettei hän ole everstiluutnantti. En toki sellaiseen uskonutkaan, mutta miksi hän ei ole jo aiemmin oikaissut hänestä jostain syystä syntynyttä väärää käsitystä – sitä ihmettelen."
        OLET HARHAINEN.

        Olen ollut harjoituksissa eräänkin kerran, mutten ole mainitsemasi everstiluutnantti.
        Olen ihan siviili virassani palkkani saanut, mutta olen kertausharjoituksissa koulutettu
        sotilasalueen päälliköksi. Tällaisiakin on jos et sattunut tietämään- Sota-aikaan ei riitä kantahenkilöitä -upseereja joka paikkaan. Lienet ilmeisen ulkona näistä kertausharjoituksista jos et itse ole ollut mukana. Kirjoituksesi kertoo tietämättömyytesi. Sepä asiasi, mutta älä puutu huonolla tietämyksellä muiden asioihin joista olet ulkona.
        YMMÄRSITKÖ ! Vasemmisto vivahteella olet toisten toverein tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä jostain syystä everstiluutnantiksi leimautunut näkyy nyt kertovan, ettei hän ole everstiluutnantti. En toki sellaiseen uskonutkaan, mutta miksi hän ei ole jo aiemmin oikaissut hänestä jostain syystä syntynyttä väärää käsitystä – sitä ihmettelen."
        OLET HARHAINEN.

        Olen ollut harjoituksissa eräänkin kerran, mutten ole mainitsemasi everstiluutnantti.
        Olen ihan siviili virassani palkkani saanut, mutta olen kertausharjoituksissa koulutettu
        sotilasalueen päälliköksi. Tällaisiakin on jos et sattunut tietämään- Sota-aikaan ei riitä kantahenkilöitä -upseereja joka paikkaan. Lienet ilmeisen ulkona näistä kertausharjoituksista jos et itse ole ollut mukana. Kirjoituksesi kertoo tietämättömyytesi. Sepä asiasi, mutta älä puutu huonolla tietämyksellä muiden asioihin joista olet ulkona.
        YMMÄRSITKÖ ! Vasemmisto vivahteella olet toisten toverein tasolla.

        Höpöti höpöti. Kirjoitustyylisi paljastaa sinut pankkomajuriksi joten sinulle tähän riittää vastine aiempaan kirjoitukseesi.
        "Et tietenkään ole everstiluutnantti. Se nyt on kaikille erittäin selvää. Mutta et sinä ole minkän lajin upseeri muutenkaan. Sen nyt näkee selvästi käyttämästäsi pankkolängvitsistä:

        "everstiuutnantti, kertusharjoitukissa, reserviläiselekkin, evertiluutnantti, Evertiluutnanteilla, varusmies koulutus""


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöti höpöti. Kirjoitustyylisi paljastaa sinut pankkomajuriksi joten sinulle tähän riittää vastine aiempaan kirjoitukseesi.
        "Et tietenkään ole everstiluutnantti. Se nyt on kaikille erittäin selvää. Mutta et sinä ole minkän lajin upseeri muutenkaan. Sen nyt näkee selvästi käyttämästäsi pankkolängvitsistä:

        "everstiuutnantti, kertusharjoitukissa, reserviläiselekkin, evertiluutnantti, Evertiluutnanteilla, varusmies koulutus""

        OLET HARHAINEN, sinäkin. Saitko armeijaa käytyä lainkaan tuolla harhaisuudella. Jota olet olet toistanut vuosia. Kapi sentään yritti, vaikkei nyt mikään kultakimpale olekkaan, parempi sekin kuin ei ollenkaan tavallasi. Väännätte vasemmistolaista ergonomiaa, joka ei ole mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLET HARHAINEN, sinäkin. Saitko armeijaa käytyä lainkaan tuolla harhaisuudella. Jota olet olet toistanut vuosia. Kapi sentään yritti, vaikkei nyt mikään kultakimpale olekkaan, parempi sekin kuin ei ollenkaan tavallasi. Väännätte vasemmistolaista ergonomiaa, joka ei ole mitään.

        Tämä on faktaa. "Et sinä ole minkän lajin upseeri muutenkaan. Sen nyt näkee selvästi käyttämästäsi pankkolängvitsistä"


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä jostain syystä everstiluutnantiksi leimautunut näkyy nyt kertovan, ettei hän ole everstiluutnantti. En toki sellaiseen uskonutkaan, mutta miksi hän ei ole jo aiemmin oikaissut hänestä jostain syystä syntynyttä väärää käsitystä – sitä ihmettelen."
        OLET HARHAINEN.

        Olen ollut harjoituksissa eräänkin kerran, mutten ole mainitsemasi everstiluutnantti.
        Olen ihan siviili virassani palkkani saanut, mutta olen kertausharjoituksissa koulutettu
        sotilasalueen päälliköksi. Tällaisiakin on jos et sattunut tietämään- Sota-aikaan ei riitä kantahenkilöitä -upseereja joka paikkaan. Lienet ilmeisen ulkona näistä kertausharjoituksista jos et itse ole ollut mukana. Kirjoituksesi kertoo tietämättömyytesi. Sepä asiasi, mutta älä puutu huonolla tietämyksellä muiden asioihin joista olet ulkona.
        YMMÄRSITKÖ ! Vasemmisto vivahteella olet toisten toverein tasolla.

        Itsehän sinä kerroit saaneesi ylennyksen everstiluutnantiksi?
        Toki minä olen vain reservin luutnantti eikä sotilasura koskaan ollut mikään vaihtoehto. Niin paljon lahjattomia idiootteja ja alkoholisteja kantahenkilökunnassa oli.


      • Anonyymi
        KGB.Timo kirjoitti:

        Itsehän sinä kerroit saaneesi ylennyksen everstiluutnantiksi?
        Toki minä olen vain reservin luutnantti eikä sotilasura koskaan ollut mikään vaihtoehto. Niin paljon lahjattomia idiootteja ja alkoholisteja kantahenkilökunnassa oli.

        Nostoväen B-mies sinä olet. Ei RUK:iin päävikaisia huolittu.


    • Anonyymi

      Teko.äly sanoo että moktar gubta aloitus

      • Anonyymi

        "Teko.äly"

        Pankkomajurin äly on todellakin teennäistä.


    • Anonyymi

      onko kaikki kepulaiset noin pihalla?

    • Anonyymi

      Suomalainen Sisu ja kyvyt herättää kateutta! Soittokuntalaisen suurin saavutus oli VKK ehdokkuus hörhöjen joukossa.

    • Anonyymi

      Pulla-ossi suunnittelee ilmasoudun MM-kisoihin myös maailman suurinta yhden ihmisen kuviokelluntaa! Pulla-ossin menestys on taattu.

    • Onhan avaukselleni tullut vielä tänäänkin melkoisesti viestejä, mutta - sorry – en ala niihin enää vastailla. Lähden vielä tästä iltalenkille ja sitten on vain iltatoimia.

      Huomenna saan tänne lenkkikavereitakin, jälkipolveani, joka aina lähtee mielellään pappaa lenkittämään. Tosin pappa ei pysyisi enää heidän normaalivauhdissaan siten, kuin pysyi vielä viimesyksynäkin. mutta varmaan he tyytyvät ”vauhtiini” – tai kirmailkoot siinä sivussa omiaankin.

      Halusin tulla nyt vielä käymään täällä toivottaakseni kaikille tämän lukeville Oikein Hyvää viikonloppua!

    • Anonyymi

      on se sisäsiittoinen sakki tämä keskusta. perhepedofilia aika yleistä näillä kateusloisijoilla ja tällä persereiän hautomismentaliteetillä katsellaan maailmaa ja muiden elämää hämmennetään.

      armeijan loisijolla hyvin yleinen sairaus tai tauti.

    • Anonyymi

      Onks sul ap kapi?

    • Anonyymi

      Panit taas hienosti ja helposti syrjäseudun tuulipuku keput ja puoliryssän pulla-sotilaan tulille! Sinä se osaat tämän homman!

    • Anonyymi

      Jumala on yksi💯

    • Anonyymi

      Avaukset on sinulla hallussa ja olet tämän kepupalstan The Man! Nyt kateelliset on avaneet aivan erillisen ketjun kateudesta sinuun! Inkeroisen rapamaha ja terlyynimalli huseeraa siellä päällimmäisenä. Mutta sinua onkin syytä kahdehtia, mikä elämä takana ja suoritukset! Laita taas keput tulille, Inkeroisista nousee silloin käämien käry ja siellä on taas mustan hatun päivä. Slava Ukraini!

    • Anonyymi

      Kapikiima ja kateus on jostakin syystä huipussaan sadonkorjuun aikana, eikö nämä lestakeput käy töissä ollenkaan??

    • Viikonloppuna en täällä käynyt. Kun nyt palstan avasin, huomaan, että minua on kyllä pidetty esillä täällä. Miksiköhän, kun minä en koskaan tee heistä avauksia ja hyvin harvoin heille edes vastailen?

      Eräs on jopa tehnyt avauksen tällä samalla otsikolla kuin tämä minunkin avaukseni. Avauksensa sisältöön en viitsi puuttua.

      Huvittaa tuokin, kun kapteenin sotilasarvoni on eräälle sellainen päänvaiva, että hän haluaisi sen lakkauttaa. Ei siihen pystyne muu kuin arvon myöntänyt Tasavallan presidentti, jos haltija on syyllistynyt niin vakaviin rikoksiin, että oikeus esittää sitä presidentille.

      Eipä tuosta sotilasarvostani ole minulle enää juuri merkitystä muualla kuin noissa evp-tilaisuuksissa, joissa yhdistyksen kunniajäsenenä ja nyt jo iältänikin vanhimpana joudun – tai pääsen – aina esittämään kiitokset tilaisuuden järjestäjille.
      Suurin merkitys on kuitenkin sillä, että korkeimmasta mahdollisesta toimiupseerin palkasta – joka oli ikä- ja muine lisineen selvästi suurempi kuin kadettiupseeri-kapteenin palkka pääsin eläkkeelle, jota olen nauttinut jo 44 vuotta. Melkoisena ”lisukkeena” siihen on myös Valion keskushallinnon isännöitsijän tehtävästä saamani eläke, ja sitäkin olen nauttinut jo 26 vuotta. Se eläke ei tosin ole aivan täysi, kun kertyi vain 18 vuodessa; täyteen olisi tarvittu 25 vuotta.

      On näköjään otettu esille myös pokani firman tekemät suurkaupat. Olen tietenkin hyvilläni siitä, mutta muuten en asiaan puutu.

      Useita muitakin viestejä on tullut avaukselleni edellisen käyntini jälkeen. Asiallisiakin, mutta en niitä nyt ala kommentoida muuten, kuin niistä yhteisesti kiittäen! . Kommentoin kuitenkin erikseen tuon tänä aamuna klo 09.13 tulleen viestin lähettäjää, joka sanoo minun olevan kepupalstan The Man. Ilmeisesti myös nuo alussa esille ottamieni viestien lähettäjät näkevät asian samoin – eivät he muuten minua noin esillä pitäisi😉

      • Anonyymi

        No kyllähän sinä tiedät kyseisen sotilasarvojen lakkauttelijan, kun itsehän hänet taisit pankkomajurikisi tittelöidä joskus vuonna pipo ja miekka? Omintakeinen pankkolängvitsinsä paljastaa aina vaikka kuinka yrittäisi esittää muka ovelaa.

        Taitaa tuo pankkomajurin titteli olla se kivuliain kohta kyseiselle mielikuvitusupseerille :)


      • Anonyymi

        Sait taas nämä syrjäseudun tuulipuvut ja muut luuserit hyvin tulille ja nyt niitä närästää taas kunnolla. Kukaan ei tee sitä niin tyylillä, kuin sinä! Mutta mitäs ovat niin kateellisia ja älyltään vähän vajaita. Upeasti tehty tuo sinun eläkkeiden suhteen toimiminen, vähempää ei sinulta olisi voinut odottaa, The Man osaa ja tekee, muut ihmettelee ja katsoo kateellisena närästyksen kasvaessa. Pidähän nämä syrjäseudun kolmivarpaiset lämpöisinä, pärjäävät taas talvenkin.


    • Anonyymi

      Pelkästään Kapin kateus avauksessa on jo 50 viestiä! Kapi Rules Ok ja kateellisia riittää!!!

    • Anonyymi

      Kapi on esimerkki, että mitä olisi kannattanut tehdä, se syö syrjäseudun tuulipukuja pahemman kerran, itkevät murjuissaan ja syövät matojen ja etanoiden nakertamia lehtiä hoitamattomaista puutarhoistaan.

    • Anonyymi

      Kapi on kadehdittu täällä jo yli 20 vuotta! Kapi on uskomattoman pätevä kaveri.

    • Anonyymi

      Nyt Jorkka pistähän piloillasi hiukan "lisää löylyä" näille palstapölhäkkeille!

      Pistäppä Korhonen se kuva, jossa istutte Jeepissä ja Sinulla on baskeri päässä, kapteenin ruusukkeet kauluksessa kiiltäen, profiilikuvaksi. Se oli joskus näytillä jakamastasi linkistä ja on otettu rauhanturvaajana ollessasi.

      Se kuva on hieno hymykuva ja todella myrkkyä monelle rienaajallesi.

      • Anonyymi

        Oikea sotilas et ole koskaan ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea sotilas et ole koskaan ollut.

        Et sitten muuta keksinyt?


      • Anonyymi

        Se söi monen "lähellä olevien" sielua ja huonoa itsearvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea sotilas et ole koskaan ollut.

        Onko VKKlainen soittokuntalainen oikea sotilas;-)))))))))))


    • Anonyymi

      Kateus pitää syrjäseudun tuulipuvut hengissä ja sinä annat heille elämän kipinän yli talven. Kiukku ja kateus elättää meidät täällä syrjäseudulla.

      • Anonyymi

        Mitähän pitäisi kadehtia? HO HOO, HO HOO!

        Ossi, oikea SOTILAS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän pitäisi kadehtia? HO HOO, HO HOO!

        Ossi, oikea SOTILAS

        Aisa ei oikein tykkää kapteeneista... tässä on hänen karut kokemukset:

        Aisa-Ossi ja palstan "potilasjohtaja"... ihan ite.


        SOTILASoikia

        2022-12-22 17:34:21

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17677528#comment-118142560

        "Minä suunnittelin ensimmäisen varusmiessoittokunnan sotilaskoulutuksen, jota toteutettiin alussa kiitettävästi. Sitten kuvaan astui Saksa. Hänellä ei ollut kykyä johtaa ja siksi minä jäin paitsioon."

        Löytyy ihan nimelläkin:

        https://sotilasmusiikki.fi/historia7

        Mielenkiintoista tietoa myös sotilaskuviomarssin kouluttajista :-)


        ---


        Tämä viesti on yksi poistetuista!

        Anonyymi

        2023-05-30 00:21:23

        Vitun Saksa!


        ---



        SOTILASpatalj

        2024-03-29 16:26:43

        Kun Varusmiessoittokuntaa perustettiin niin suunittelin sen sotilaskoulutuksen. Se tapahtui tiivistämällä Alokas- P1 ja P2 kausien sotilaskoulutusta. Suunnittelua siis.



        SOTILASpatalj

        2024-03-30 05:50:29

        Harjaannuin perusteellisesti taistelujohtajaksi.


        https://www.suomi24.fi/profiili/SOTILASpatalj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aisa ei oikein tykkää kapteeneista... tässä on hänen karut kokemukset:

        Aisa-Ossi ja palstan "potilasjohtaja"... ihan ite.


        SOTILASoikia

        2022-12-22 17:34:21

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17677528#comment-118142560

        "Minä suunnittelin ensimmäisen varusmiessoittokunnan sotilaskoulutuksen, jota toteutettiin alussa kiitettävästi. Sitten kuvaan astui Saksa. Hänellä ei ollut kykyä johtaa ja siksi minä jäin paitsioon."

        Löytyy ihan nimelläkin:

        https://sotilasmusiikki.fi/historia7

        Mielenkiintoista tietoa myös sotilaskuviomarssin kouluttajista :-)


        ---


        Tämä viesti on yksi poistetuista!

        Anonyymi

        2023-05-30 00:21:23

        Vitun Saksa!


        ---



        SOTILASpatalj

        2024-03-29 16:26:43

        Kun Varusmiessoittokuntaa perustettiin niin suunittelin sen sotilaskoulutuksen. Se tapahtui tiivistämällä Alokas- P1 ja P2 kausien sotilaskoulutusta. Suunnittelua siis.



        SOTILASpatalj

        2024-03-30 05:50:29

        Harjaannuin perusteellisesti taistelujohtajaksi.


        https://www.suomi24.fi/profiili/SOTILASpatalj

        Hyviä taistelijoita syntyy, kun kouluttaa varusmiehet soittamaan torvea.


    • Anonyymi

      Pulla-ossi ja Tursu sai myytyä VKKlaisuuden venäjlle ja nyt Putin imuttaa Lavrovia mielellään! Ennen oli vähän pakollista Putlerille.

      • Anonyymi

        Meinaatko ihan tosissasi, että joku on sinulle kateellinen? HO HOO, HO HOO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että joku on sinulle kateellinen? HO HOO, HO HOO!

        Pulla-ossi on ja Tursua kyrsii "varastetut äänet", tosi kateellinen teille luusereille;-))))))))


    • Anonyymi

      Maaaseuru elää kateudesta ja sinun kaltaisten tuloista.

    • Anonyymi

      Onko sinulla sielunpelastus asiat kunnossa? Katso täältä mitä se tarkoittaa

      www.Jeesus-on-Herra.com

      • Anonyymi

        On. olen maalainen Perhosta ja vahvasti lestadiolainen.


    • Anonyymi

      Hyviä ja hienoja ihmisiä kadehditaan aina. Olet poikkeuksellisen hieno ihminen ja kateita riittää.

    • Anonyymi

      VKKssa pelätään Keskustan nousua ja Keskustan Natomyönteisyyssä. Turtiainen on akvitoitu.

    • Anonyymi

      Aisa-Ossi ja palstan "potilasjohtaja"... ihan ite.


      SOTILASoikia

      2022-12-22 17:34:21

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17677528#comment-118142560

      "Minä suunnittelin ensimmäisen varusmiessoittokunnan sotilaskoulutuksen, jota toteutettiin alussa kiitettävästi. Sitten kuvaan astui Saksa. Hänellä ei ollut kykyä johtaa ja siksi minä jäin paitsioon."

      Löytyy ihan nimelläkin:

      https://sotilasmusiikki.fi/historia7

      Mielenkiintoista tietoa myös sotilaskuviomarssin kouluttajista :-)


      ---


      Tämä viesti on yksi poistetuista!

      Anonyymi

      2023-05-30 00:21:23

      Vitun Saksa!


      ---



      SOTILASpatalj

      2024-03-29 16:26:43

      Kun Varusmiessoittokuntaa perustettiin niin suunittelin sen sotilaskoulutuksen. Se tapahtui tiivistämällä Alokas- P1 ja P2 kausien sotilaskoulutusta. Suunnittelua siis.



      SOTILASpatalj

      2024-03-30 05:50:29

      Harjaannuin perusteellisesti taistelujohtajaksi.


      https://www.suomi24.fi/profiili/SOTILASpatalj

    • Anonyymi

      Noin hienoja herrasmiehiä on kadehtittu aina, olet esimerkki kataeuden kohteesta.

    • Anonyymi

      Missä on Aisan "laadukkaat" avaukset? Onko Inkeroisten pillipiiparin veto lopussa?

      Kapi vetää valtavat luku/kommenttimäärät vuodesta toiseen. Kapi onkin todellinen Primus Inter Pares!

    • Anonyymi

      Edelleen olet ainoa urallasi Kapteeniksi ylennetty.

    • Anonyymi

      Muilla ei noita mitaleita ole, respect The Man!

    • Anonyymi

      Inkeroinen kuulemma lämpenee kauteudesta ja yksi aino vihainen ukko tuottaa kaiken sen negatiivisen energian mitä sillä tarvittaan. Soittokuntalainen ammatiltaan ja huono sellainen.

    • Anonyymi

      Moni kepulainen elää päivästä toiseen ja pelkästään kateudesta Kapiin. Syrjäseuduilla ei ole varaa valita keinoja.

    • Anonyymi

      olet moktar gubta sakkia juu

    • Anonyymi

      Kiitos tiedoista, ole luullut, että "kapu" on joku haukkumanimi. Täällä on yleensä tietämätöntä teiniporukkaa, joille ei mikään merkitse mitään. Tuskin osaavat lukea, kaikkea pitää haukkua, ilman perustelua. "Koirat haukkuu ja karavaani kulkee".

    • Anonyymi

      Kateutta näillä lestakepuilla riittää, mutta pitää muistaa, että värillinen pyykki on heille syntiä, mutta lapsiin saa koskea.

    • Anonyymi

      Pulla-ossilla se on loputon, mutta itse ryssi uransa ja elämänsä.

    • Anonyymi

      Sitä saa Henna kokea kohta persuilta ja lähellä maalaisiliittoa olevilta...

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/99d919da-f126-4c71-9bce-5c6bca4d5cfc

    • Anonyymi

      Pulla-Ossi ja VKK vesijuokseva lihapulla vahvistaa tämän päivittäin. Myös tänään.

    • Anonyymi

      Kiva katsoa, että miten täällä muutama littumaan kahjo riemastuu, kun saavut paikalle. VKK vesijuokseva lihapulla saa aina hepulin.

    • Anonyymi

      Pulla-ossi todistaa avauksen päivittäin, myös tänään.

    • Anonyymi

      Epäkypsät ihmiset oavat aina kateellisia . Kypsä ihminen ei uhraa aikaansa kadehtimalla muita vaan elää yhteiskunnassa ymmärtäen sen vaatimukset .

    • Anonyymi

      Kateus on myrkkyä.

    • Anonyymi

      Myös tänään vahva statement.

    • Anonyymi

      Samaa hokee satoja kertoja. Sitten sanoo ettei tuo esille vaan muut.

    • Anonyymi

      Kapi luokkaan menee tämäkin, vahvasti vaikuttaa siltä.

    • Anonyymi

      Nyt on taas 100 lähellä! Eli Kapi Luokka on mahdollinen!

    • Anonyymi

      Lasten kanssa jännitimme, että taasko Kapi-luokan avaus! Onnittelut Herra Kapteenille!

    • Anonyymi

      Siinähän se tuli! Kapi-Luokan avaus! Nyt meikä mustikka lähtee ostoksille.

    • Anonyymi

      Tässäkin asiassa Kapi on oikeassa. Maaseutua elättää kateus, ei leipä.

    • Anonyymi

      Sanna, Innes-Stubb ja Henna aiheuttaa kepuloisissa suunnatonta kateutta. Kauniit itsenäiset naiset on kepuloiselle patriarkalle hirvittävin asia.

    • Anonyymi

      Ja taas Kapi-Luokan avaus, te Herra Kapteeni olette uskomattoman pätevä! Onnittelut!

    • Anonyymi

      Keskustalaisille kateus on aina ollut jarruttava tekijä. Väyrynen ehkä pahimpia esimerkkejä.

      • Anonyymi

        Laitatko Kapi linkin Väyrysen kateudesta. Patriootti on aina isänmaan asialla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Täällä syrjäseudun tuulipuvut kadehtii sinun molempia uria, kunniamerkkejä, YK komennuksia, elämää, tuloja, ystävien määrää, asumista yhdessä Suomen parhaista paikoista, sinun kirjoitustaitoja jne. Mutta muuten kyllä pitävät sinusta ja parrat pärisee.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe