Ootko huomannut itsessäsi sellaista

Anonyymi-ap

Asiaa, että ne ihmiset jotka ovat kanssasi samaa ideologista leiriä, ovat aina kivoja ja tekevät kaiken oikein, tai jos eivät mitenkään tee, niin heidän toimintaansa voi kuitenkin ymmärtää.

Jos taas henkilö on kanssasi eri leiriä ideologisesti, niin kaikki mitä hän tekee tai sanoo on jotenkin väärin, vaikka hän olisi objektiivisesti parempi kuin kanssasi samaa mieltä olevat.

Jos haluat parisuhteen sellaisen kanssa joka tekee mielestäsi kaiken väärin, niin et ole ihan viisas.

34

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuorena tekee vtun tyhmiä ratkasuja

• Anonyymi

Sama kattelin ihan täyttä kuspäätä joka vaan kunnuinaloukkas ja häiritsi/kiusasi.

• Anonyymi

Kuvittelee että kyllä se toinen ehkä vielä muuksi muuttuu no eihän se miksikään muutu. Eikä hyväksy.

• Anonyymi

Kyllä, ymmärrän.

• Anonyymi

On mulla rakkautta ja ymmärrästystä, voisin opetella vaan paremmin näyttämään sen.

• Anonyymi

En, mutta joku raja tällä häilyvyydellä kuitenkin -kenen ”lauluja laulat sen leipää syöt”

• Anonyymi

Henkinen avari on pahempi kuin fyysinen vai mitä pahuuden palvojat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla aina samaa mieltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

And finally- learn how to bend over if you like to please that much

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla aina samaa mieltä

Tavallaan kyllä järki tottelee sellaista kipua monesti paremmin jopa viialassa

• Anonyymi

Muistat lumikin tuhkimon ruususen harmaan

• Anonyymi

Toripulut punatulkkuset perännuoleskelijatkin varmaan

• Anonyymi

Mistään en mitään tiiä, mutta erittäin luotettavasta lähteestä kuulin öliöliöö

• Eiköhän se jotenki noin mene. Jokaisella on se oma heimonsa mihin kuuluu.

• Anonyymi

Hienoa jos ei tarvitse erillistä exit-ohjelmaa🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa jos ei tarvitse erillistä exit-ohjelmaa🤭

Toiset seisoo viimeiseen asti rinnalla matkalla rotkoon, oma valinta tämäkin

• Anonyymi

Niin jossain tilanteessa puoli on valittava ja valintansa takana pysyttävä ei voi takkia käännellä jos joku huohottaa taas vaikka sitä uutta tietoa korvanappiin

• Anonyymi

Sitten on tietty nämä jutulle mielivät ihan vähän vaan messissä olleet, helvetti jäätynee ennemmin

• Anonyymi

Se on kyllä jännä, että nämä luonne ”anaalyysit” voi olla keskenään nääs melko jyrkässä ristiriirassa kun miettii

• Anonyymi

Melko kaksinapaista kyl

• Anonyymi

Väärin narsisti haluaa helpon ja samanmielisen hallittavan samaan osoitteeseen.
      Tervepäiset osaa neuvotella ja sovitella erilaisia mielipiteitä yhteen... luoda jotain yhdessä toisen kanssa.
      Narsisti taas alkaa erimielisyyksissä raivota ja haukkua toista kaikin mahdollisin tavoin.
      Ei osaa rakentaa yhteyttä eikö siltoja
      On vain hänen mielipide jonka mukaan mennään ja eletään.
      Toki tämä on myös sosiaalisista ja varsinkin
      Neuvvottelu taidoista kiinni
      Monella ei osaaminen riitä vaan pitäis oppia lisää.

• Anonyymi

Millon Politiikka esimerkisi täynnä ihmisiä joilla ei ole
        Diblomatia ,nevottelu tai sovittelutaitoja
        Ei taitoja kompromisseihin tai sillanrakenukseen mitä tässä maassa kaivattaisiin kipeästi ...
        Se sekä että ja keskellä oleva vaihtoehto puuttuu
        Ollaan kun narsistit ääripäissä mielipiteineen ja sosisiaslise taitoineen . Minä minä minä....
        Ihan turha ihmetellä ettei kotisohvillakaan oikein osata
        neuvotella .

• Anonyymi

En koe olevani mitään ideologista leiriä. Olen liian fiksu tuollaiseen pskaan.

• Anonyymi

Neuvottelemiseen menee suhteettoman paljon aikaa hyötyihin nähden. "Tehdään niin kuin rosvot määräilee" tuottaa nopeammin tuloksia.

Mutta aloittajan ajatus on mielestäni tosi.
      Etteikö kaksi aivan erilaista ajatusmaailmaa voisi viihtyä saman katon alla taas epätosi.

Tärkeintä on muiden huomioon ottaminen. Asiakaspalvelun peruspilari.

• Anonyymi00029

Olen huomannut.

• Anonyymi00031

Eikö liberalismin olekkaan tarkoitettu toimivaksi maassamme kuin yhteen suuntaan eli suvaitsemaan kritiikittömästi liberalismia ?

• Anonyymi00030

Tietenkin juttuun tulee parhaiten heidän kanssaan, joiden kanssa ei synny jatkuvia arvoristiriitoja tai kritisointia elämänvalintojen suhteen. Omaan arvomaailmaani kuuluu mm. työelämässä aktiivisena oleminen ja itsensä kehittäminene. Olen kuitenkin yllättävän usein kohdannut heitä, jotka ovat pyrkineet irtautumaan yhteiskunnasta ja kehottaneet pyrkimään elämäään yhteiskunnan tuella. Ymmärrettävästi kyseinen ristiriita aiheuttaa kolahduksia, koska minä en liiemmin arvosta luuhailua ja halua jäädä kotiin makaamaan ja toisaalta he eivät arvosta arvoja, jotka ovat minulle tärkeitä. Tosin iän myötä on tullu tvarsin selkeäksi etteen minäkään enää mihin tahansa suostu vaan haluan kokea työn merkitykselliseksi mys itselleni.

Harmonisissa ihmissuhteissa ei synny tarvetta toitotella ideologioitaan tai tiukata kenenkään toisenkaan ideologiaa. Politikointi on politikointia ja kuuluu tiettyihin tilanteisiin, mutta en minä esimerkiksi halua parisuhteessa joutua politiikkavääntöihin tai keskustelemaan maahanmuuton teemoista tai muista varsinaisesti henkilökohtaisen elämän ja parisuhteen kannalta toisarvoisten seikkojen puimiseen ja pohtimiseen.

Onhan se suht syvällä ihmisyydessä, että ideologia- ja arvokeskusteluista syntyy myös arvotusasetelmia ja helposti koetaan loukkaavaki vastakkaiset mielipiteet - etenkin, jos jommalla kummalla on tarve todistaa oma näkemyksensä oikeammaksi.

Sanoisin näin, että todennäköisesti en jaksaisi olla läheisessä suhteessa henkilön kanssa, joka jatkuvasti korostaa olevansa eri mieltä ja muutoinkin erilainen. Toisaalta ei jatkuva samaa mieltä ja joo- joo- mentaliteettikaan kiehdo. En minä itseni kanssa kuitenkaan olisi parisuhteessa ja tylsäksihän se kävisi, jos kumpikin olisi samanlainen persoonaltan, olemukseltaan ja jatkuvasti samaa mieltä kaikesta.

• Anonyymi00032

Olen kristitty, en mitään muuta. Tiedän että kristityt tekevät virheitä ja siis syntiäkin. Tunnen myös omat syntini ja siksi murehdin vähemmän sitä mitä muut tekevät. Minulla ei ole mitään odotuksia ei-kristityistä. En odota, että he eivät tekisi syntiä. He käyttäytyvät sillä tavalla kuin käyttäytyy se, jolla ei ole hyvää syytä käyttäytyä paremmin.

Kristityn hyvyyttä ei rajoita mikään muu kuin hänen oma vastahakoisuus tulla Pelastajansa (Jeesuksen) kaltaiseksi. Ei-kristityn hyvyyttä rajoittaa se, ettei hänellä ole mitään itseään tai toisia ihmisiä suurempaa roolimallia. Katto hyvyydellä on siten todella matalalla ja sidoksissa ympärillä oleviin ihmisiin. Krkstitytkin ovat joskus tuollaisia, että mukautuvat pahoihin.

• Anonyymi00033

Ps. Koska kristitytkin ovat ahkeria tekemään virheitä, ei minulla ole mitään aihetta ylistää tai korottaa ihmisiä, siis myöskään itseäni. En pidä sillä tavalla sokeasti uskovien puolta, että katsoisin jotenkin enemmän läpisormien sitä mitä uskovat tekevät.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ps. Koska kristitytkin ovat ahkeria tekemään virheitä, ei minulla ole mitään aihetta ylistää tai korottaa ihmisiä, siis myöskään itseäni. En pidä sillä tavalla sokeasti uskovien puolta, että katsoisin jotenkin enemmän läpisormien sitä mitä uskovat tekevät.

Pps. Tämä on ohje uskoville:

1. Korinttilaiskirje 5:12-13 FB38
        [12] Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? [13] Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ohje on että ulkopuolella olevien (ei-uskovien) tuomio tulee Jumalalta, meidän uskovien tuomio ei siihen mitään lisää. Siksi uskovien on määrä keskittyä näissä asioissa siihen, että uskovat ymmärtäisivät itse luopua pahuudestaan. Ilman uskoa, ei-uskova ei ole ottanut vaadittua ensimmäistä askeltakaan.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Pps. Tämä on ohje uskoville:

1. Korinttilaiskirje 5:12-13 FB38
        [12] Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? [13] Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ohje on että ulkopuolella olevien (ei-uskovien) tuomio tulee Jumalalta, meidän uskovien tuomio ei siihen mitään lisää. Siksi uskovien on määrä keskittyä näissä asioissa siihen, että uskovat ymmärtäisivät itse luopua pahuudestaan. Ilman uskoa, ei-uskova ei ole ottanut vaadittua ensimmäistä askeltakaan.

Aika Tytti Yli-Viikaria on, palstaäijä. Luuseri Kivimäki taisi myös marssia saliin intellektuellisti jonkun eepoksen kanssa

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Aika Tytti Yli-Viikaria on, palstaäijä. Luuseri Kivimäki taisi myös marssia saliin intellektuellisti jonkun eepoksen kanssa

192.168.223.100- olipahan pokkaa uhriutua mieti mitä laitoit jakoon, voi itke minulle Joki.

• Anonyymi00037

Seksuaalinen ahdistelija ei koskaan tule olemaan millään tasolla objektiivisesti parempi kuin minä! Ei vaikka olisi kreikkalainen jumala, ja tässä tapauksessa rima on todella matala...!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      275
      7720
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      65
      4427
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      277
      3744
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      52
      2429
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1897
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      3
      1512
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      5
      1377
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      106
      1353
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1272
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1251
    Aihe