Isän ja murrosikäisen tyttären suhde

Anonyymi-ap

Kuumottavan otsikon takana on yleisen tason kysymys, minkä ikäisenä murrosikäinen yleensä alkaa ottaa etäisyyttä vanhempiinsa tai yksinhuoltajan taloudessa siihen ainokaiseen vanhempaansa? Missä iässä isä ei ole yleensä enää teinitytön paras ja läheisin ystävä?

Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL) asiantuntija Minna Haapasen mukaan: "Vanhemmista irtaantuminen on tärkeä murrosiän kehitysvaihe. Jos nuoren itsenäistymiskehitys jää syystä tai toisesta vaillinaiseksi, nuoren voi olla vaikea aikuisena kantaa vastuuta omasta arjestaan ja omaa elämäänsä koskevista päätöksistä."

Lienee vaikea antaa tarkkaa ikää, milloin lapsi ei enää halua hengailla vanhmpien kanssa 24/7.

19

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      käytät rexonaa niin voitte edelleen asua samassa osoitteessa :D

      • Anonyymi

        Isä ja tytär saattavat hyvinkin käyttää Rexonaa, kun käyvät suihkussa tai saunovat yhdessä. Vai käyttävätkö jotain muuta suihkusaippuaa? Sitä ei tarina kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja tytär saattavat hyvinkin käyttää Rexonaa, kun käyvät suihkussa tai saunovat yhdessä. Vai käyttävätkö jotain muuta suihkusaippuaa? Sitä ei tarina kerro.

        Joe Biden suihkutteli tyttärensä kanssa ja teki hiukan muutakin suihkuttelun lisäksi.Sellaisella sedällä sitten on ydinpommien laukaisukoodit hallussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joe Biden suihkutteli tyttärensä kanssa ja teki hiukan muutakin suihkuttelun lisäksi.Sellaisella sedällä sitten on ydinpommien laukaisukoodit hallussaan.

        Biden on eläköitymässä ja hänen kautensa päättyy seuraaviin vaaleihin. Hän on jo mennyt mies. Biden ei ole tämän ketjun aiheena.

        Mitä tulee suihkussa käynteihin tyttären kanssa, voin lyödä vetoa, ettei hän ole ainut mies, joka on on vähän "kylvettänyt" tytärtään. Se taitaa tosiasiassa olla hyvin yleistä ja tavallista. Miksi ajattelet, että se olisi jotenkin harvinaista? Tosiasioita ei kannata kieltää. Itse olin sinisilmäinen ja hyvin naiivi näissä asioissa pitkään, kunnes ex-tyttäystäväni kertoi, miten hänen isäpuolensa oli hyväksikäyttänyt häntä seksuaalisesti hänen ollessa murrosikäinen. Porilainen erääseen uskonnolliseen järjestöön kuulunut isä oli toiminut ihan samalla tavalla omien tyttäriensä kanssa. Hän kutsui sitä isällisesti "opettamiseksi".

        Provosoimatta voi kysyä, missäpä perheessä sellaista ei olisi tapahtunut? Ehkä olen tullut liian kyyniseksi, mutta en jaksa enää uskoa, kuvitella tai toivoa ihmisistä liian hyvää. Koska keskimäärin ihmiset eivät ole hyviä. Hyviä ihmiset ovat kuitenkin siinä, miten hyvin piilottavat pahuutensa. Tätä kannattaa pysähtyä miettimään hetkeksi.

        Arjessa jokaisella on naamarin rehellinen puoli esillä, kun liikumme ihmisten ilmoilla. Naamion toinen puoli on usein synkempi. Sitä ihmiset yrittävät salata muilta. Sitä, millaisia he ovat, kun kukaan ei ole näkemässä. Se kertoo ihmisestä paljon. Ne teot joita tehdään, kun kukaan ei näe.

        Suomi24 Pori-foorumin tavoin kiinalainen filosofia on aina tiedostanut hyvän ja pahan erottamattomuuden. Jin ja jang ovat kiinalaisessa filosofiassa maailmankaikkeuden kaksi vastakkaista, toisiaan täydentävää perusvoimaa. Jin ja jang ovat toinen toisistaan riippuvaisia – toista ei ole ilman toista. Jiniä ja jangia ei voi erottaa toisistaan. Jin ja jang ylläpitävät toisiaan. Valoa ei ole ilman pimeyttä. Hyvyyttä ei ole ilman pahuutta. Ne liittyvät ja kietoutuvat toisiinsa, kuten yö kietoutuu aamuun tai iltaruskon viimeiset rippeet pimeyden laskeutuessa.

        Ne ovat osa jokaista ihmistä. Ihminen pystyy hyviin tekoihin niin halutessaan. Ihminen pystyy myös pahoihin tekoihin. Siitä vakuuttuakseen ei tarvitse lukea ihmiskunnan historiaa kovin kauas taaksepäin. Joka ilta uutisissa kerrotaan, missä päin maailma tällä hetkellä soditaan ja tapetaan, muista rikoksista puhumattakaan. Suomesta ei löydy niin pientä paikkakuntaa, ettei siellä asuisi yhtään rikollista.

        Maailma on paha paikka. Liikaa rikollisia, epärehellisyyttä, huijauksia, varkauksia, hyväksikäyttöä, ihmiskauppaa, uskonsotia, murhia, tappamista, huumeita, likaista rahaa, veronkiertoa, kostamista. Kaikkialla missä on ihmisiä, tehdään rikoksia, voisi yleistäen todeta.

        Sveitsiläinen psykologi Carl Gustav Jung vietti suuren osan elämästään tutkimalla tätä ajatusta. Hänen mielestään ihminen elää jatkuvassa ristiriidassa. Jung onkin selittänyt, että kaikki se mitä emme hyväksy tai mitä vältämme tutkimasta tai edistämästä itsessämme, karkoitamme “varjoon”. "Ja tämä teko, joka piilottaa sen mitä ihminen ei halua ottaa vastaan, synnyttää kärsimystä ja ristiriitaa. Ihmisessä, kuten itse elämässä, kaikki on suhteellista ja kaikki voi muuttua minä hetkenä hyvänsä."

        “Hyväksy pimeä puolesi ymmärtäen, että se auttaa sinua liikkumaan valon kanssa. Sielumme molempien puolien tuntemus auttaa meitä kaikkia eteenpäin elämässä ja ymmärtämään, ettei täydellisyyttä ole olemassa.”
        -Martin R. Lemieux-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joe Biden suihkutteli tyttärensä kanssa ja teki hiukan muutakin suihkuttelun lisäksi.Sellaisella sedällä sitten on ydinpommien laukaisukoodit hallussaan.

        Taitaa kuitenkin olla sen tyttären hallussa joka nippeleillään ohjailee vanhaakäpyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kuitenkin olla sen tyttären hallussa joka nippeleillään ohjailee vanhaakäpyä

        Teinit ymmärtävät varsin hyvin kaupankäynnin lainalaisuudet. Mitä pitää antaa saadakseen just sen, mitä haluaa. Syksy on sitä aikaa, kun koululainen tarvitsee uuden älypuhelimen, tietokoneen, tabletin ja Longchampin olkalaukun. Vaatekaappia pitää myös päivittää. Rahaa ja tavaraa on helppo lypsää iskältä, kun tietää miten homma toimii.

        On vaikea sanoa, kumpi on hyväksikäyttäjä ja kumpi hyväksikäytetty. Tilanne ei ole koskaan niin mustavalkoinen kuin voisi luulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja tytär saattavat hyvinkin käyttää Rexonaa, kun käyvät suihkussa tai saunovat yhdessä. Vai käyttävätkö jotain muuta suihkusaippuaa? Sitä ei tarina kerro.

        Mennen on paras sopii isälle ja tyttärelle mutta vain ulkoisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mennen on paras sopii isälle ja tyttärelle mutta vain ulkoisesti

        Tässä on eksytty hivenen kauas alkuperäisestä kysymyksestä, joka oli: "Minkä ikäisenä murrosikäinen yleensä alkaa ottaa etäisyyttä vanhempiinsa?" Kukaan ei ole osannut antaa tähän vastausta tai edes omaa mielipidettään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on eksytty hivenen kauas alkuperäisestä kysymyksestä, joka oli: "Minkä ikäisenä murrosikäinen yleensä alkaa ottaa etäisyyttä vanhempiinsa?" Kukaan ei ole osannut antaa tähän vastausta tai edes omaa mielipidettään.

        about 15v kun hormonit sekoittaa maailman.


    • Anonyymi

      Aloittajan fantasia oli saada iskältä moloa mutta kun jäi haaveeksi niin ottaa päähän

      • Anonyymi

        Fantasiat ovat fantasioita. Muistathan, että todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Todellisuudessa saattaa tapahtuu asioita, joita emme edes halua tai uskalla ajatella, että sellaista voisi tapahtua. Haluamme lähtökohtaisesti nähdä ja uskoa hyvää ympärillämme olevista. Jos näin ei olisi, elämä olisi kovin rankkaa elettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fantasiat ovat fantasioita. Muistathan, että todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Todellisuudessa saattaa tapahtuu asioita, joita emme edes halua tai uskalla ajatella, että sellaista voisi tapahtua. Haluamme lähtökohtaisesti nähdä ja uskoa hyvää ympärillämme olevista. Jos näin ei olisi, elämä olisi kovin rankkaa elettäväksi.

        Jaa, itse olen oppinut pessimistiksi ja kaikki ihmiset ovat paskaa ennenkuin ovat ansainneet luottamuksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, itse olen oppinut pessimistiksi ja kaikki ihmiset ovat paskaa ennenkuin ovat ansainneet luottamuksen

        Ja siihen luottamuksen ansaisemiseen menee todella pitkä aika ,kiitos siitä hänelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siihen luottamuksen ansaisemiseen menee todella pitkä aika ,kiitos siitä hänelle

        Tuo on aivan oikein. Ihmisten kanssa on syytä olla varovainen, varautunut ja epäileväinen, kun suurimman osan aikaa jokainen meistä vain näyttelee itseään. Se todellinen henkilö sieltä alta ei kovin pian paljastu, jos koskaan. Joistakin ihmisistä merkit paistavat läpi, kun heidät on tuntenut pidemmän aikaa.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni se on jokaisen perheen sisäinen asia jos isä on tyttären kanssa tai äiti poikansa kanssa ja ovat siihen järjestelyyn tyytyväisiä on turha ruotia yleisillä palstoilla mokomaa asiaa kun kuitenkin tiedetää mitä paskanheittoa siitä syntyy puoleen jos toiseenkin.

      • Anonyymi

        Onhan se selvää että äiti on aina tuhat kertaa parempi ja älykkäämpi kuin isä, raittiita ja kunnollisiakin kaikinpuolin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se selvää että äiti on aina tuhat kertaa parempi ja älykkäämpi kuin isä, raittiita ja kunnollisiakin kaikinpuolin :D

        Ja päästä terveitä :D


      • Anonyymi

        Kaikki alkoikin yleisluontoisella kysymyksellä, minkä ikäisenä murrosikäinen yleensä alkaa ottaa etäisyyttä vanhempiinsa. Tästä syöksyttiin kuitenkin täyttä vauhtia sivuraiteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki alkoikin yleisluontoisella kysymyksellä, minkä ikäisenä murrosikäinen yleensä alkaa ottaa etäisyyttä vanhempiinsa. Tästä syöksyttiin kuitenkin täyttä vauhtia sivuraiteille.

        Onneksi sinä olet täällä valvomassa niin me muut emme eksy niin pahasti :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe