Olemuksella ja oikeilla sanoilla Posso ratkaisee tilanteet

Anonyymi-ap

"Tervepäinen henkilö joka tietää kykynsä ja voimansa, ei käytä niitä ensimmäisenä, vaan selvittää tilanteen pelkästään oikeilla sanoilla ja olemuksellaan"

Näin kertoili tervepäinen karatesensei sairaseläkkeeltä suoraan Meilahden sairaalan kardiologian osastolta, suonet tukossa ja hengitys vinkuu kuin yksin kotiin jätetty dalmatiakoiran pentu.

Kerron elävästä elämästä pari esimerkkitapausta, ja kysymys kuuluu miten tämä tervepäinen karatesensei olisi nämä tilanteet ratkaissut? Kerron sitten miten minä ne ratkaisin.

-Sekopäinen tuntematon bodari sai kapakassa raivokohtauksen ja oli likimain jossakin psykoosissa. Piti kaveriani hiuksista kiinni ja tunki sormia silmiinsä karjuen että "Mä revin sut kappaleiksi".

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

-Oltiin vaimon kanssa Lahden Sokoksen kemikaliossa joka on katutasossa ja seinät näyteikkunaa. Ikkunan takana kadulla alkoi tapahtua, pilottitakkinen iso kaveri pieksi silmittömästi pientä miestä joka oli jo yltäpäätä veressä.

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

-Ravintolassa oli täyttä. Jostakin kuului huuto "Ottakaa se kiinni". Käytävää pitkin juoksi ulkomaalainen kikkarapää naisten käsilaukun kanssa. Nappasin laukkuvarkaan kikkaroista kiinni, nainen kävi hakemassa laukkunsa ja pitelin kikkarapäätä kiinni kunnes portsari tulee raudoittamaan hänet.

Joku jääkaappipakastimen kokoinen arviolta 140 kiloinen bodari käsitti tilanteen väärin ja rynnisti minua kohti ja valmistautui lyömään siitä vauhdistaan huutaen jotakin että "Nyt jätkä tulee..."

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

Taksijono oli pitkä ja pakkanen kova. Pitkä hujoppi paineli tyttöystävänsä kanssa jonon kärkeen eikä välittänt jonottajien huudoista. Menin sanomaan ihan ystävällisesti että hei kaveri, jonon pää on tuolla. Sanomatta sanaakaan hän pudotti repun olaltaan ja koitti lyödä.

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

Kapakassa olin istuinpaikoista pienen keskustelun jälkeen vessaloosissa, jossa ei ollut ovea. Kun olin ureat päästellyt, huomasin että oven tukkii kaksi isoa kaveria villapaidoista muskelit pullistellen ja aikeenaan ei ollut henkevä keskustelu. Sellaisten kanssa voi päästä hengestään ja tilanne oli vakava. Heidät oli tilattu sinne tuohon tehtävään.

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

Torilla pomppi pikkutunneilla parikymppinen kuin ninja, jotakin oli harrastanut ja siinä hän teloi itkevää laihaa nuorta poikaa elokuvatyyliin. Menin väliin ja sanoin että "Lopet kun olet voitolla". Hän alkoi tekemään edessäni ninjamaisia sormiliikkeitä.

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

Yhdessä tapauksessa Lahden torilla täysin ventovieras kansallisasuun prässihousuineen pukeutunut nuori mies tuli meidän teinipoikien keskelle haastamaan riitaa lajitovereidensa seuratessa tilannetta kauempaa. Otti kaveriltani olutpullon kädestä, otti siitä huikat ja kaatoi loput lamaantuneen kaverini päähän.

Mitä olisi Majuri tehnyt tilanteessa?

Näitä tapahtumia piisasi 80- luvulla reippaasti ja niitä sattui paljon kohdalle siksikin että hengailtiin kolmena iltana viikossa kaupungilla nuorisoporukoissa ja jenkkiautopiireissä.

Mitä olisi Majurin olemuksella tai sanoilla tehnyt esim noissa tilanteessa?

2010

15

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro hengailija myös 100 katutappelutarinaa.

      • Anonyymi

        Kerroppa välillä, kuinka vaativaa on Oraclen DBA:n homma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa välillä, kuinka vaativaa on Oraclen DBA:n homma!

        Ainakin se näyttää vaativan korkeakoulututkinnon, yleensä vielä ylemmän tutkinnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin se näyttää vaativan korkeakoulututkinnon, yleensä vielä ylemmän tutkinnon

        Ne mitä olen nähnyt, ei ole osanneet edes editoria käyttää. Noh, se ei varmaan kuulu yliopistokoulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne mitä olen nähnyt, ei ole osanneet edes editoria käyttää. Noh, se ei varmaan kuulu yliopistokoulutukseen.

        Niinkö ammattikursseilla editorien käyttö opetetaan,ei yliopistoissa.


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa miten selviän tuollaisista tilanteista, luulen että jokin vastaus on se että en ole niin tyhmä että joutuisin tuollaisiin tilanteisiin... Yleensä osaan olla hakeutumatta paikkoihin jossa voi joutua vaikeuksiin... Mutta eipä mulla ole mitään pätemisen tarvetta... Enkä ole saanut ensimmäistäkään tuomiota mistään

    • Anonyymi

      "Näin kertoili tervepäinen karatesensei sairaseläkkeeltä suoraan Meilahden sairaalan kardiologian osastolta, suonet tukossa ja hengitys vinkuu kuin yksin kotiin jätetty dalmatiakoiran pentu."

      Pahoitin mieleni.

      Tässä nyt selvästikin loukataan dalmatiankoiran pentua tätä, hmm... senssuun verratessa.

      Dalmatiankoira on perusrakenteeltaan ns. terve ja spottinen koira.
      Dalmatiankoiraa voidaan pitää tyhmänä, mutta sitä se ei ehkä ole.

      Meidän pallomahainen "sensei" mielestäni onkin enemmin kuin äärimmäisen sisäsisäsiittoinen englanninbulldoggi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ”Pahinta ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus.”
      -Martin Luther King-

      Sanontaa käytettiin ainakin jo holokaustin aikaan. Suomessakin viranomaiset sulkivat silmänsä pahuudelta ja luovuttivat Saksalle ihmisiä niistä ihmisryhmistä, jotka Aatu kavereineen halusi hävittää.

      Se tunne lienee sanoinkuvaamaton, kun syyttömältä viedään kaikki ihmisoikeudet, vapaus ja talutetaan kidutuksen kautta epäinhimilliseen loppuun, eikä kukaan auta.

      Ei uskallettu vastustaa. Ne jotka vastustivat, pidätettiin tai eliminoitiin lopullisesti. Suunnitelma kulki nimellä lopullinen ratkaisu. Sen laittoi alulle Hitler, SS:n johtaja Himmler, Göring, Heydrich ja kirjoitti puhtaaksi Adolf Eichmann.

      Eichmannin metsästyksestä ja lopetuksesta on tehty hyvä elokuva, Operation Finale – Kuoleman asiamies.

      Suuret pahuuden voimat tarvitsee vastaansa suuremmat hyvyyden voimat, jotka joutuvat käyttämään pahuuden keinoja kukistaakseen pahan.

      "Suuri voima tuo suuren vastuun", sanoi Spidermanin setä lukkimiehelle, tarkoittaen että vahvojen velvollisuus on auttaa heikkoja.

      Sitä tarkoitti myös Martin Luther King. Jonkun on noustava puolustamaan heikkojen ja sorrettujen oikeuksia. Orjuutta on kokeneet historiassa kaikki kansat täysin riippumatta etnisestä taustasta, että ei ne Jenkit suinkaan ole ainoita sortajia olleet.

      Esim Suomessa on vaiettua historiaa se että junaratojamme ja kanaviamme on rakennettu muun muassa kiinalaisilla sotavangeilla, joiden haudat muodostaa pientareita joidenkin rataosuuksien reunamilla tänäkin päivänä.

      Dalai lama sanoi myös että "väkivalta on sallittua silloin kun sillä voitetaan suurempi paha".

      Katutasolla se tarkoittaa sitä että hän joka kykenee lopettamaan väkivallan,
      -hänen velvollisuus on lopettaa väkivalta riittävillä keinoilla. Vielä parempi on jos hän siinä samalla antaa kunnon oppitunnin siitä miltä se tuntuu se tappion katkera kalkki.

      Hyvin harva ihminen on sellainen, ettei ota mistään koskaan opikseen. Paatuneimmallakin on murtumispisteensä.

      Majuri kertoi: "en ole niin tyhmä että joutuisin tuollaisiin tilanteisiin... Yleensä osaan olla hakeutumatta paikkoihin jossa voi joutua vaikeuksiin... Mutta eipä mulla ole mitään pätemisen tarvetta.."

      Annas kun iskä kertoo tuosta lauseesta realiteetit:

      -Kädetön pelkuri ei voi eikä pysty auttamaan ketään eikä voittamaan ketään. Feikattu itseluottamus ilman rahkeita ei vaan toimi. Kokenut öykkäri haistaa heti pelkurin ja ottaa tämän seuraavaksi saaliikseen.

      Samoista syistä sinunlaisesi nössön kannattaakin pysytellä kaikesta kaukana, mieluiten kotona, ettei vaan nyt kävis jotakin.

      Hakeutumisesta ei ole kyse, jos kohtaat väkivaltaa yllättävissä tilanteissa. Ulkosalla usein ihmisten parissa liikkuminen ei ole hakeutumista "tilanteisiin", mutta ne tapahtumat tapahtuvat siellä ulkosalla ihmisten parissa siitä huolimatta.

      "Pätemisen tarve"? Sukarin Topikaan ei tuntenut "pätemisen tarvetta" puolustaa vaimoaan, kun humalainen vieras alkoi teräaseella tökkiä tätä mökillä.

      Suuri humanisti Topi raapaisi puolustamisen sijaan Aatamin asussa 1500 metrin aidat pakoon epävirallisessa Suomen ennätys ajassa 3.31,15 naapuriin ja kertoi melkein saaneensa puukosta.

      Vaimo tosin otti eron tämän jälkeen eikä asettanut Topia korkeimmalle jalustalle palkittavaksi mitalein ja halauksin.

      2010

      PS: Niin se minun reaktio noihin mainittuihin tapauksiin oli järjestyksessä:

      -baarissa heijari vasurilla, joka vei bodarilta tajunnan ilman varoitusta, en ottanut riskiä vaan oli pakko tehdä parhaansa.

      -potku sipuliin joka laittoi Sokoksen hillujan pakomatkalle tokkurassa, huusin varoituksen kyllä ensin mutta jatkoi silti rusikoimista.

      -laukkuvarkaan puolustajaa vedin jakutsukin vastapalloon, menetti tajuntansa ja 8 hammasta. Oli niin iso kaveri etten ottanut riskiä.

      -taksijonon hujoppia napautin kevyesti jabilla nenään, mutta nenä meni silti rikki kunnolla. Pakenin paikalta hurraa- huutojen saattelemana ja muut jonottajat neuvo poliisit väärään suuntaan.

      -kapakan vessassa piti laittaa ropelit pyörimään kunnolla. Löin molempia noin kolmasti ja heidän naamastaan kohosi samantien sarvia. Veikkaan että kundit viettivät seuraavat kaksi viikkoa sisätiloissa.

      -torilla pomppivalle ninjalle annoin niin ikään nenänamia ja se nenä meni muusiksi siinä määrin että oli metalikehikko päässä ruuveilla kiinni yli kuukauden. Kuulema lopetti uransa katuninjana siihen. Oli vaimon pikkuveljen tuttuja.

      -kansallisasuun pukeutuneelle herrasmiehelle tarjosin ilmaisen lentomatkan mukulakivetykselle fudaamalla sivusta hieman polvitaipeiden yläpuolelle. Oli sen verran ikävä alastulo takaraivo edellä ettei kyennyt enää kävelemään vaan palasi ryömien veljiensä pariin.

      Heimoveljet siellä huuteli että "myö tiietään mis sie asut". Lähdin kävelemään kohti ja sanoin että "mie oon tässä nyt että mitä turhaan myö meille lähetään?"
      Päättivät urhean taistelun sijaan mennä autoon ja laittoivat ovet lukkoon.

      Minulla kilahti se röyhkeyden määrä niin etten ajatellut mitään.

      • Anonyymi

        Varsin on kova tarve sulla puolustella omaa väkivaltaisuuttasi jopa historian kirjoihin viitaten.

        Et sinä noilla selityksilläsi eliminoi kertomuksiasi sadasta katutappelusta, sellaisiin tilanteisiin ei ajauduta ilman hakeutumista.

        Sulla ei ole ainuttakaan esimerkkiä tilanteesta että olisi kyennyt jonkun konfliktin laukaisemaan olemuksellasi ja järkevillä sanavalinnoilla.

        Ei.
        Sinä olet ylimielinen omanapanarsisti ja kielenkäyttösi vielä tänäkin päivänä sinulla on häiriintyneen amislaisen tasolla, sinä olet provosoinut itsellesi tilanteet että olet saanut nauttia väkivaltaisuudestasi jonka myötä idioottikaverisi on antanut sulle ihailuasi aivan kuten fanisikin tällä kaatopaikalla.

        Sinulla kilahti .... on huomattu että sulla kilkattaa päivittäin, olet täysin hermoraunio hermiheikko ..... olosuhteissasi internetin kovanaamaisimpana rapujuhlien järjestäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin on kova tarve sulla puolustella omaa väkivaltaisuuttasi jopa historian kirjoihin viitaten.

        Et sinä noilla selityksilläsi eliminoi kertomuksiasi sadasta katutappelusta, sellaisiin tilanteisiin ei ajauduta ilman hakeutumista.

        Sulla ei ole ainuttakaan esimerkkiä tilanteesta että olisi kyennyt jonkun konfliktin laukaisemaan olemuksellasi ja järkevillä sanavalinnoilla.

        Ei.
        Sinä olet ylimielinen omanapanarsisti ja kielenkäyttösi vielä tänäkin päivänä sinulla on häiriintyneen amislaisen tasolla, sinä olet provosoinut itsellesi tilanteet että olet saanut nauttia väkivaltaisuudestasi jonka myötä idioottikaverisi on antanut sulle ihailuasi aivan kuten fanisikin tällä kaatopaikalla.

        Sinulla kilahti .... on huomattu että sulla kilkattaa päivittäin, olet täysin hermoraunio hermiheikko ..... olosuhteissasi internetin kovanaamaisimpana rapujuhlien järjestäjänä.

        Olen Kympin kanssa samoilla linjoilla, tosin olen itse liian pieni ja en ole ikinä mitään lajeja harrastanut jotka auttaisi asiaa. Hyvä että on olemassa ihmisiä jotka voi ja haluaa auttaa heikompiaan. Sinä et kuulu siihen sakkiin vaan juuri siihen jotka poistuu ja sulkee silmänsä kauhistellen tapahtunutta ja sitten kerrot siitä somessa kuten kerroit olleesi liikenneonnettomuuden tarkkailussa mukana jälkipyykissä.
        On se mahtavaa olla siellä mukana missä ihmiset juuri on kuolleet ja vammautuneet onnettomuudessa! Wau hienoa! Onnitteluni!

        Se on kiva kiusata heikompia porukalla kunnes paikalle tulee kaveri joka näyttää mistä kana pissii https://www.youtube.com/shorts/5uCfewq3yDY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Kympin kanssa samoilla linjoilla, tosin olen itse liian pieni ja en ole ikinä mitään lajeja harrastanut jotka auttaisi asiaa. Hyvä että on olemassa ihmisiä jotka voi ja haluaa auttaa heikompiaan. Sinä et kuulu siihen sakkiin vaan juuri siihen jotka poistuu ja sulkee silmänsä kauhistellen tapahtunutta ja sitten kerrot siitä somessa kuten kerroit olleesi liikenneonnettomuuden tarkkailussa mukana jälkipyykissä.
        On se mahtavaa olla siellä mukana missä ihmiset juuri on kuolleet ja vammautuneet onnettomuudessa! Wau hienoa! Onnitteluni!

        Se on kiva kiusata heikompia porukalla kunnes paikalle tulee kaveri joka näyttää mistä kana pissii https://www.youtube.com/shorts/5uCfewq3yDY

        Paljon on sanoja palstalle kana pissinyt, mutta aina puolustuspuheissaan ääriesimerkit.

        Millä linjoilla mahdat olla ihailemasi Kymppisi kanssa sadasta katutappelusta, josta hän vaikenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin on kova tarve sulla puolustella omaa väkivaltaisuuttasi jopa historian kirjoihin viitaten.

        Et sinä noilla selityksilläsi eliminoi kertomuksiasi sadasta katutappelusta, sellaisiin tilanteisiin ei ajauduta ilman hakeutumista.

        Sulla ei ole ainuttakaan esimerkkiä tilanteesta että olisi kyennyt jonkun konfliktin laukaisemaan olemuksellasi ja järkevillä sanavalinnoilla.

        Ei.
        Sinä olet ylimielinen omanapanarsisti ja kielenkäyttösi vielä tänäkin päivänä sinulla on häiriintyneen amislaisen tasolla, sinä olet provosoinut itsellesi tilanteet että olet saanut nauttia väkivaltaisuudestasi jonka myötä idioottikaverisi on antanut sulle ihailuasi aivan kuten fanisikin tällä kaatopaikalla.

        Sinulla kilahti .... on huomattu että sulla kilkattaa päivittäin, olet täysin hermoraunio hermiheikko ..... olosuhteissasi internetin kovanaamaisimpana rapujuhlien järjestäjänä.

        "Sulla ei ole ainuttakaan esimerkkiä tilanteesta että olisi kyennyt jonkun konfliktin laukaisemaan olemuksellasi ja järkevillä sanavalinnoilla."

        Onko sinulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sulla ei ole ainuttakaan esimerkkiä tilanteesta että olisi kyennyt jonkun konfliktin laukaisemaan olemuksellasi ja järkevillä sanavalinnoilla."

        Onko sinulla?

        Voi tuota 2010 poika runkkaa, miksi osa ihmisistä joutuu vuodesta toiseen vaikeuksiin, miksi jotkut eivät joudu koskaan, siihen on selvä syy, osa ihmisistä osaa harkita riskinsä, ja tietää mitä tekee,osa taas ei hallitse yllykeitään, ja joutuvat vaikeuksiin , kuten sanoin olin ensimmäisessä ammatissa paljon ihmisten kanssa tekemisissä, siinä kehittyy automaattisesti kyky havaita ongelma tilanteet, sekä estää vaikkapa riidan paheneminen... Väkivallasta ei näissä tilanteissa ole mitään apua, silloin Kotkassa ja Helsingissä alkoi liikkua huumeita, alkoholin ja kaman aiheuttama aggressiivisuus on täysin erilaista, juopon toimet tietää melko tarkkaan mitä tapahtuu, narkkari voi olla hyvin arvaamaton...

        koulutuksessa huomioidaan tai jo huomioitiin 40 vuotta miten ongelmallista ihmistä tulee käsitellä, se on työturvallisuus asia... 2010 on juttuineen huu haa mies, väkivalta ei ole koskaan ratkaisut mitään... Vie vaan vankilaan, siksi 2010 ei olisi luonnetta tuohon työhön.
        BY NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota 2010 poika runkkaa, miksi osa ihmisistä joutuu vuodesta toiseen vaikeuksiin, miksi jotkut eivät joudu koskaan, siihen on selvä syy, osa ihmisistä osaa harkita riskinsä, ja tietää mitä tekee,osa taas ei hallitse yllykeitään, ja joutuvat vaikeuksiin , kuten sanoin olin ensimmäisessä ammatissa paljon ihmisten kanssa tekemisissä, siinä kehittyy automaattisesti kyky havaita ongelma tilanteet, sekä estää vaikkapa riidan paheneminen... Väkivallasta ei näissä tilanteissa ole mitään apua, silloin Kotkassa ja Helsingissä alkoi liikkua huumeita, alkoholin ja kaman aiheuttama aggressiivisuus on täysin erilaista, juopon toimet tietää melko tarkkaan mitä tapahtuu, narkkari voi olla hyvin arvaamaton...

        koulutuksessa huomioidaan tai jo huomioitiin 40 vuotta miten ongelmallista ihmistä tulee käsitellä, se on työturvallisuus asia... 2010 on juttuineen huu haa mies, väkivalta ei ole koskaan ratkaisut mitään... Vie vaan vankilaan, siksi 2010 ei olisi luonnetta tuohon työhön.
        BY NumBall

        Kymppi esitti useita esimerkkejä, sinä et yhtään, taidat olla pelkkä paskanpuhuja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe