Tahrojen poisto betonilattiasta

Anonyymi-ap

Sain siivottavakseni luhtitalon, jonka käytävät ovat raakabetonia. Lattiassa on pisararoiskeita, jotka pitäisi saada pois, mutta millä lähtisin yrittämään?

Väljällä vedellä en voi pestä, koneita ei ole käytettävissä. Sellaista ei saisi sattua, että lattia on seuraavaksi täynnä tummia pesuaineläiskiä, tai että betoni lähtee syöpymään ja haurastumaan hapon voimasta.

Epäilen, että jonkun asukkaan kastelukannu on vuotanut ja tahrat ovat lannoiteliuosta. Jokaisella asukkaalla kun on omat kukkaset ja muut sisustukset ovensa edessä.

Uskaltaisiko tehdä kevyen liuoksen voimakkaasti emäksisestä tehopesuaineesta? Sumuttaisin suihkepullolla pesuainetta suoraan tahraan, harjaisin kovalla pikkuharjalla, huuhtelisin puhtaalla vedellä ja imeyttäisin huuhteluveden froteeseen.

6

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile ensin raaka yleispuhd aine ja sen jälkeen tuo oma konsti.

• Anonyymi

tuollainen lattiapinta tulee aina olemaan huono lian kannalta. Betoni imaisee sisäänsä kostean lian ja sen poistaminen vaatii kovia konsteja. Voit kokeilla höyrypuhdistinta, mutta epäilen ettei silläkään saa juuri mitään aikaan.

• Anonyymi

Tärpätillä. Muista ehdottomasti käyttää suojaimia!

• Anonyymi

Vuosia siivonneena voin kertoa, että betoniin imeytyneitä nestemäisiä juttuja ei niiden kuivuttua saa oikein millään pois.
      Ei kestä happoja. Eikä tykkää vahvoista emäksistäkään. Ainoa mitä voit tehdä, on kuurata neutraalilla liuoksella ns pahin pois pinnasta, ja imeyttää likaa kosteaan siivouspyyhkeeseen. Myöhemmin läiskän kuivuttua, useita päiviä, paras on peittää esim matoilla.

• Anonyymi

Kyllä vaan tärpätillä. Itse tehnyt betoniportaille. Eli irtolika/hiukkaslika ensiksi pois kuivamenetelmällä, sitten kosteapyyhintä (enimmät tahrat pois) ja antaa kuivua. Sen jälkeen tärpättiä. Muista hengitys-suojain ja jos mahdollista, avaa ikkuna/ovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vaan tärpätillä. Itse tehnyt betoniportaille. Eli irtolika/hiukkaslika ensiksi pois kuivamenetelmällä, sitten kosteapyyhintä (enimmät tahrat pois) ja antaa kuivua. Sen jälkeen tärpättiä. Muista hengitys-suojain ja jos mahdollista, avaa ikkuna/ovi.

Käry on meinaan aika kova..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      55
      2111
    2. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      63
      1955
    3. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      77
      1448
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      91
      1293
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      182
      1284
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      237
      1229
    7. 76
      1095
    8. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1076
    9. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      1036
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      921
    Aihe