Kyllä vain vaikka kristinuskoon sisältyy kaste ja ehtoollinen, ei niihin saa laittaa luottamusta, että nyt kun olen saanut kasteen ja/tai ehtoollisen, niin nyt olen Jumalalle kelpaava.
Ei yksikään saa Pyhää Henkeä itseensä asumaan kasteen ja ehtoollisen perusteella.
Ei saa vaikka kuika olisi oikeaoppisesti kastettu joko vauvana tai sen jälkeen kun on tullut uskoon. Eikä saa kukaan myöskään ehtoollisen vieton perusteella Pyhää Henkeä itseensä asumaan.
Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan vain ja ainoastaan kun tämä uskoo Jeesukseen, uskoo niinkuin hänestä on Raamattuun kirjoitettu. Eli että Jeesus on Jumalan Poika, joka syntyi ihmiseksi ja mikä tärkeintä kärsi ristiinnaulitsemisen rangaistuksen ja kuoli myöskin ristillä meidän ihmisten sijaisena ja sijaisuhrina.
Noin pitää uskoa Jeesukseen sekä tehdä päätös ottaa hänet vatsaan ja tämän jälkeen seurata häntä loppuelämä.
Uskova saa ja hänen pitääkin laittaa luottamuksensa Jeesukseen, niin tulee hyvä ja hän johdattaa läpi elämän ja kuolon koittaessa Jeesus vie omansa ikuiseen paratiisiin.
Ja tiedättekö millainen on Jeesus?
Hän, Jeesus ei koskaan pakota ja vaadi omiaan tekemään mitään, hän odottaa joskus meidän mielestämme tolkuttoman kauankin, että esimerkiksi joku antaa elämänsä hänelle ja hän ei nytkään minuakaan pakottanut kirjoittamaan tätä tekstiä, ei! hän odotti, että minäkin vapaaehtoisesti teen tämän tekstin.
Ja vaikka Jeesus on kaiken palvonan ansainnut ja kunnian kuningas, hän ei siltikään vaadi tuota palvontaa itselleen, ei vaan hän odottaa että häntä palvotaan.
Tuossa on yksi tunnusmerkki mistä tunnistaa oikean Jeesuksen ja vale-jeesuksen, vale-jeesus vaatii palvontaa itselleen, mutta oikea Jeesus vain odottaa palvontaa ja kunnioitusta.
ÄLÄ LUOTA KASTEESEEN JA EHTOOLLISEEN
10
202
Vastaukset
- Anonyymi
ÄLÄ LUOTA HELLUNTAILAISUUTEEN !
Totta tuokin, että älä luota helluntailaisuuteen, mutta luota Jeesukseen, hän rakastaa sinua syvästi ja vie sinut paratiisiin!
- Anonyymi
ENSIMMÄISENÄ helluntailainen KIELTÄÄ Jeesuksen käskyt.
kaste : Matt: 28 : 19
ehtoollinen : Matt: 26 : 26 -29
mikähän "jeesus" niillä helluntailaisilla on , Raamatun Jeesus EI KIELLÄ
omia käskyjään . - Anonyymi
Nyt suora hyökkäys Kristuksen lahjatekoja vastaan.
Tämä on helluntailaisuutta.
Aloittaja ei sano mitään myönteistä kristillisestä kasteesta ja ehtoollisesta. Mutta hyökkää kristinuskoa vastaan, jonka kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä.
Näin, mollaamalla kristinuskoa, helluntailaiset kätkevät itsensä. Eivät kerro omasta uskostaan, joka on, mitä?
Vaan hyökkäävät toisen uskontokunnan opetuksia vastaan.
Miksi? Mitä kristillinen kaste ja eukaristia / HPE tänne kuuluu?
Koska tätä ON antikristillinen anabaptismi: luotu hyökkäämään kristittyjä ja ktistinuskoa vastaan.
Tällä foorumilla yritetään estää puhumasta itse footumin aiheesta "helluntailaisuus" ja käännetään keskustelut luterilaisuuteen, katolilaisuuteen, juutalaisuuteen, jopa islamiin. Tai ilm. lahjottu yp väittää botiksi. Kunhan HELLUNTAILAISUUDESTA ei puhuta.
Miksi?
Samoin kuin esim. vapaamuurarien luoma aa:laisuus on salaseura, samoin on heidän luomansa helluntailaisuuskin. Opit ovat samat, kulloiseenkin asiayhteyteensä mukautettuina.
Jos jotkut helluntailaisuuden uhrit puhuvat täälä tästä itse okkultistisesta salaseurasta, meidät uhataan "ampua" tai ennustetaan kohteelle yllättävää "pumppulaakia" (tällä termillä minua uhkIltiin täällä muutama päivä sitten), samoin jo kahdesti lähipäivien sisään "ampua". Ihan tarkkaanottaen nuo ampumiset kohdennettiin lähinnä "vauvakastettuihin", eli säästääkö kauan sitten saamani upotuskaste nyt henkeni?
En suostu. Vaikka olenkin himppa myöhemmin kasteeni saanut kuin kristinuskoiset yleensä, asetun samaan riviin kaivannon reunalle. Antaa tulla, ampukaa! - Anonyymi
Olen kristitty koska en sitä itse ansaitse vaan Jeesus sen nimen minulle lahjoitti verellään joka minut puhtaaksi pesi uskon kautta.
- Anonyymi
Kasteeseen ja ehtoolliseen ei pidä luottaa SINÄNSÄ, vaan ainoastaan siihen mitä kaste ja ehtoollinen julistaa. Kastevesi on ristinkuoleman veren punaamaa.
- Anonyymi
Joo. Ei niinkään sana palvonta. Vaan ja ainoastaan kanssapalvelu. Hih!
Maailma on paikka, johon ei tahtoisi herätä.
T: ( ei kunfutse, ei tao, tao, eikä tiedemies )
- havukka-ahon ajattelija -
Suomi - Anonyymi
Raamatun mukaan kasteessa Pyhä Henki voi tulla asumaan ihmiseen. Ehtoollinen ei ole evankelioinnin väline.
- Anonyymi
Ei ole evankelioinnin väline. Jalkautuminen on. Ja yhteiskristilliset toimintametodit ja toimintaperiaatteet.
Hieman mäntykannon-nokan teologiaa. Kysyn: Miten ihminen ja ihmiset ovat Pyhiä, kun he ovat syntisiä? Elikkä kehäpäätelmä. Yksi Ainoa on Pyhä. Heidän yhteinen Henkensä. Isän ja Pojan. Yksinkertaista. Ei avaruustiedettä, eikä kaavoja ja derivaattoja. Ei edes Pythagoraan lyijykynällä tekemiä laskelmia. Ei pahemmin kännyköitä ja laskukoneita.
Ei ole evankeloinnin väline.
Olen syntinen mies ja Jumalan Kirkkautta vailla. Lainatakseni Kirjaa.
Miten koet jalkautumisen olevan suotuisaa ja MAHDOLLISTA? Kun kasteistakin pitää kiistellä. Tahi ehtoollisen vietosta.
Ja ollaan itseään wiisaampia. Eikö sillos olisi aihetta keskittyä kehittämään toimintametodeita?
Kerro, kertokaa? Tyhmemmäksi ihmiset ovat tulleet. Miksi? Kun kaikki pitää laskea tarkkaan laskukoneella. Riippuu tieten mihin ammattikuntaan kuuluu.
Mielipiteitä..kertokaa..näkökantoja?
- Anonyymi
Osittain velkavaltiomme lanseerama väkevämpi sihijuoma näyttäisi olevan mielipiteiden vauhdittajana!
Ylöstempaus on lähitulevaisuuden isompi tapahtuma, siihen on hyvä olla valmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 317028
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 623939
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362913Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262515- 401863
- 261845
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777