Oon nyt saanut diagnoosin jalkojeni suhteen joka edelyttäis ainakin pari vuotta vapautusta intistä. Olen kuten käyny a kauden jo ja siitä on seurannut jonkin verran ahdistusta/masennusta intin suhteen. Onko mahdollista saada c paperit tässä vaiheessa jos kerron kaiken tämän lääkärille? En tahtoisi mennä takaisin myöhemmin psyykkisten syiden sekä opiskelun takia
Vapautus intistä
7
724
Vastaukset
- Anonyymi
Käy psykiatrilla. Ahdistuksen perusteella saat vapautuksen, jos jalkavaiva ei siihen riitä.
- Anonyymi
Ei sitä ahdistustakaan todeta yhdellä käynnillä tuosta vain kuten niitä papereitakaan ei saa kuten Venäjällä, vaikka porukka niin väittää. Psykiatrille eli sille psykiatrian lääkärille on Suomessa pitkät jonot, ja ennen sinne pääsyä pitää kulkea enemmän ja vähemmän psykiatrian puolilla hoitajien haastateltavana, ellei sitten ole akuutti tilanne päällä kuten psykoosi ja itsemurhan yritys ym. Silloin pääset pehmustettuun koppiin muutamaksi viikoksi ja diagnoosi tulee kyllä sitten nopeasti. Muutoin sitä varten pitää tehdä perusteellinen kartoitus ja tutkimus. Jos menet ja sanot heti kättelyssä että et halua mennä armeijaan ja tarvitset vapautuspaperit, sulle näytetään ovea. Psykiatrisella käy aika ajoin porukkaa yrittämässä joko vapautuspapereita erilaisiin asioihin, tai sitten lääkereseptejä, jollaista etenkin nistit harrastavat. Tuollainen vie aikaa niiltä, joilla oikeasti on hätä jo arkielämässäkin eikä missään armeijassa. Aloittajana vaihtaisin sivariin aivan suosiolla. Ei sinne armeijaan kukaan pakota nykyään vaikka joku pelle niin väittääkin. Niin tein itsekin ja sillä siitä pääsi.
- Anonyymi00010
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä ahdistustakaan todeta yhdellä käynnillä tuosta vain kuten niitä papereitakaan ei saa kuten Venäjällä, vaikka porukka niin väittää. Psykiatrille eli sille psykiatrian lääkärille on Suomessa pitkät jonot, ja ennen sinne pääsyä pitää kulkea enemmän ja vähemmän psykiatrian puolilla hoitajien haastateltavana, ellei sitten ole akuutti tilanne päällä kuten psykoosi ja itsemurhan yritys ym. Silloin pääset pehmustettuun koppiin muutamaksi viikoksi ja diagnoosi tulee kyllä sitten nopeasti. Muutoin sitä varten pitää tehdä perusteellinen kartoitus ja tutkimus. Jos menet ja sanot heti kättelyssä että et halua mennä armeijaan ja tarvitset vapautuspaperit, sulle näytetään ovea. Psykiatrisella käy aika ajoin porukkaa yrittämässä joko vapautuspapereita erilaisiin asioihin, tai sitten lääkereseptejä, jollaista etenkin nistit harrastavat. Tuollainen vie aikaa niiltä, joilla oikeasti on hätä jo arkielämässäkin eikä missään armeijassa. Aloittajana vaihtaisin sivariin aivan suosiolla. Ei sinne armeijaan kukaan pakota nykyään vaikka joku pelle niin väittääkin. Niin tein itsekin ja sillä siitä pääsi.
Miksi kukaan menisi sivariin, vuodeksi palkattomaan pakkopalvelukseen.
Pitää olla rohkea ja heti prosessin alussa ja lähteä vastustamaan, kaikkein nopeiten saa vapautuksen, jos jo ennen kutsuntoja lyö terveystarkastuksessa sen tekijää. Varmasti saa vapautuksen.
Myöhäistä ei ole kutsunnoissakaan, räkäisee kasvoille, tai lyö nappikaulaa, joka istuu pöydän takana. Ne haluaa armeijaan vain nöyriä nuoria miehiä, jotka on helppo alistaa.
Jos on päätynyt kasarmille ja kaduttaa, ei kannata lähteä siihen touhuun mukaan ollenkaan, varusvarastolta ei kannata kuitata varusteita ollenkaan, ei leikkauttaa tukkaa, ei mitään yhteistyötä, vain avoin vihamielisyys. Tärkeintä kaikessa on, että näkevät, tuosta ei saada nöyrää tottelijaa.
Ihan varmasti saat vapautuksen, inttiin halutaan vain sellaisia, joilta on helppo riistää oma tahto.
- Anonyymi
Ei niitä hullun papereita ihan tuosta vaan jaella jos vähän pelottaa joutua kotoaan vieraaseen paikkaan.
- Anonyymi
Ei niin. Diagnoosi vaatii perusteellisen tutkimuksen psykiatrisella, Suomi ei ole kuten venäjä jossa voi ostaa diagnoosin.
- Anonyymi
Sivaripalstalla on hyvät ohjeet:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/853424/vapautus-armeijasta - Anonyymi
C-paperit saa vielä vaikka olisi aukissa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18629Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 95552
- 52519
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437