Onko kellään samanlaisia kokemuksia. Olen käynyt miekkarin terapeutilla muutaman kerran ja sen jälkeen kävin kerran psykiatrilla ja se ohjasi minut psykologille, joka tekee tutkimuksen ja lausunnon armeijakelpoisuudestani. Sinne olen menossa ens maanantaina. On ahdistanut jo muutaman vuoden tää armeijaa meno ja nyt on alkanut masentaa. Se vapautus olisi aivan mieletön helpotus, mutta en uskalla ajatella että saisin sen, muuten takaisku olisi arvaamattoman kova. Kertokaa kokemuksistanne.
Vapautus armeijasta
61
96478
Vastaukset
- joku hörhö
...ei sulla ole mitään syytä huoleen...
Sieltä tulee joko lykkäystä 2-3vuotta ensin tai saat suoraan sellaisen lausunnon jolla napsahtaa C paperit (mutta toinen tulee jokatapauksessa)...En tiedä saako täällä neuvoa miten ne saisi samantien,joten jätän väliin...Mutta etköhän sä keksi jotakin ja eiköhän kaikki tiedä muutenkin...;) jolla saat sen C luokkituksen ja kyllähän se masennus auttaa asiaa...- Nobody
Miten sä olet hoitanut asevelvollisuutes, miekkaris käynneillä?
- joo tänä
Nobody kirjoitti:
Itsellä oli sama homma masennus muutenkin suoraan c-paperit lykkäystä ei edes ehdotettu....
- Hörhö
Nobody kirjoitti:
No käyn itseasiassa nytkin varmaan silleen kerran 2kuukaudessa keskustelemassa,en mitenkään ylpeä siitä ole,mutta eise mitään kunhan ei kaverit välitä asiasta jne... ja tottakai sieltä tulee C luokitus jos oikeasti on masentunut tai jotain...
Mua ei kyllä armeija nappais muutenkaan mitenkään yks hailee kävisinkö sen vai en. Kunhan ei sivariin tai vankilaan joudu. Se olisi jotenkin vaan ihan...Ei sitä edes pysty kuvaamaan jotenkin niin vastenmielistä... :F
ja jos sinne inttiin menisin niin oikeasti saattaisin lyödä jotain kessua tjsp joka mulle rääkyis ja pomottais siellä. Ei sille mitään voi jos on vähä heikkohermoisempi... - Yks sälli -81
Hörhö kirjoitti:
No käyn itseasiassa nytkin varmaan silleen kerran 2kuukaudessa keskustelemassa,en mitenkään ylpeä siitä ole,mutta eise mitään kunhan ei kaverit välitä asiasta jne... ja tottakai sieltä tulee C luokitus jos oikeasti on masentunut tai jotain...
Mua ei kyllä armeija nappais muutenkaan mitenkään yks hailee kävisinkö sen vai en. Kunhan ei sivariin tai vankilaan joudu. Se olisi jotenkin vaan ihan...Ei sitä edes pysty kuvaamaan jotenkin niin vastenmielistä... :F
ja jos sinne inttiin menisin niin oikeasti saattaisin lyödä jotain kessua tjsp joka mulle rääkyis ja pomottais siellä. Ei sille mitään voi jos on vähä heikkohermoisempi...Joo mulla olis toi sama. Varmaan vetäisin päin näköä jos mulle tultais aukomaan naamaa! Sen verran joskus aikoinaan on tulli oltua haukkujen ja paskanjauhannan kohteena että enää sellasta ei tartte kestää ku ikää ja kokoa on riittävästä!
Mutta mä en saattaisi lyödä vaan varmaan tulis saatana tauluun niin kovaa ku lähtee!! Siinä sitte räksyttäis ilman hampaita! - Oksettaa aikuisten ihmisten...
Sattuukohan kellään oleen kokemusta voiko näillä numeroilla saada armeijasta vapautuksen. f40, f43.2 ja f60.8. Armeija on niin vastenmielinen paikka ja sylettää katsoo vierestä ku aikuiset ihmiset nuolee toistensa persettä. 4pvää olen sitä käynyt ja tarpeeksi sain, jos mut sinne vielä viedään ni jollekin kapiaisen apinalle käy varmaan huonosti. Mun mielestä se paska olis pitänyt hoitaa silloin ku oli 13-15vuotias.
- Taas se sama hörhö.
Ne psykologin testit on sitte kaikkii musteläiskiä ja palapelejä jne... ja jotain rasti ruutuun kysymyksiä kai...mulla ne ainakin oli.
Tuskinpa ne eroaa kovinkaan paljoa...Kunhan kerroin josnyt et sattunut tietämään tai muutenvaan kiinnostaa. :) - Nobody
Kävin psykologin luona ja siellä hän haastatteli ja teki tämän Rorschachin musteläiskät-testin tähän kaikkeen meni pari tuntia. Ens viikol menen viel yhen kerran, sit käydään läpi persoonallisuuskysely, hän näytti kahdenlaisia kyselyjä, jompakumpa sitte. Kysymyksiä on vaatimattomasti n. 90!
Sanoi, ettei hän itse tee lopullista lausuntoa vaan psykiatri, mutta antaa kuitenkin psykille tämän hänen tekemänsä lausunnon mitä mieltä on. Todella hermostuttava tilanne!- Jarski
no kerrohan sitten sen persoonallisuuskyselyn jälkeen miten kävi
- Nobody
Jarski kirjoitti:
no kerrohan sitten sen persoonallisuuskyselyn jälkeen miten kävi
Kävin tänään taas siellä psykologin luona. Täytin persoonallisuuskyselyn ja sit viel tein semmosen piirustustestin. Siinä oli kahdeksan kohtaa, joissa jokaisessa kohdassa oli valmiiksi tehty jotakin viivoja tms., mun piti sit tehä kuvat loppuu. Mul on ollu aikasemmin muutama ns. paniikkikohtaus tyyppistä tilannetta, ja hän kysyi, että olenko ajatellu terapiaa tai lääkitystä. Siinä sit taas juteltiin mun asioista mitä oli jo aikaisemminkin käyty läpi. Psykologi sano session lopussa, että kyllähän sinua selvästi ahistaa ja sisälläni on jonkinlaista patoutunutta vihaa tai aggressiota. Jos hän saisi päättää niin, ei minua armeijaan voisi laittaa. Hän vielä puhuu asiastani lääkärin kanssa, joka tekee lopullisen päätöksen. Menen viel parin viikon päästä psykon luokse kuulemaan hänen palautteensa tekemistään muistiinpanoista.
Saa ny nähä miten käy! - Minä
Nobody kirjoitti:
Kävin tänään taas siellä psykologin luona. Täytin persoonallisuuskyselyn ja sit viel tein semmosen piirustustestin. Siinä oli kahdeksan kohtaa, joissa jokaisessa kohdassa oli valmiiksi tehty jotakin viivoja tms., mun piti sit tehä kuvat loppuu. Mul on ollu aikasemmin muutama ns. paniikkikohtaus tyyppistä tilannetta, ja hän kysyi, että olenko ajatellu terapiaa tai lääkitystä. Siinä sit taas juteltiin mun asioista mitä oli jo aikaisemminkin käyty läpi. Psykologi sano session lopussa, että kyllähän sinua selvästi ahistaa ja sisälläni on jonkinlaista patoutunutta vihaa tai aggressiota. Jos hän saisi päättää niin, ei minua armeijaan voisi laittaa. Hän vielä puhuu asiastani lääkärin kanssa, joka tekee lopullisen päätöksen. Menen viel parin viikon päästä psykon luokse kuulemaan hänen palautteensa tekemistään muistiinpanoista.
Saa ny nähä miten käy!Mäkin jouduin tekemään tuommoisen testin kun olin ekan kerran kutsunnoissa. Mutta mielestäni psykologi oli täysi kusipää, kirjoitti papereihen jotain semmoista että kärsin murrosiän epäkypsyydestä! Voi vittu että teki mieli vetää turpaan silloin sitä idioottia, kirjoittaa ihan perättämiä asioita.
Mutta se että ehdotetaan lääkitystä on aika paskamaista. Ei ketään pitäisi laittaa lääkekuurille ainoastaan armeijan takia, koska jo armeija itsessään voi aiheuttaa sitä pelkoa. En suosittelisi mitään lääkitystä jollet oikeasti ole sen tarpeessa, itse en missään tapauksessa semmoisiin sekaannu.
Mutta kerro ihmeessä tällä palstalla sitten miten sulle käy, toivotan vain onnea sulle! - Nobody
Nobody kirjoitti:
Saa ny nähä miten käy!Menen psykiatrille 27.4, silloin ratkeaa armeija-asia. Tiedoksi annettakoot kaikille kiinnostuneille.
- Jone
Nobody kirjoitti:
Menen psykiatrille 27.4, silloin ratkeaa armeija-asia. Tiedoksi annettakoot kaikille kiinnostuneille.
Kerrohan sit että tuliko vapautus.
Pitäis itsekin alkaa hakeutumaan c-paperien toivossa jonnekin ku vaan tietäis mihin... - Nobody
Nobody kirjoitti:
Saa ny nähä miten käy!Väliaikatietoja olin tänään psykolla. Hän kertoi analyysin joka oli tehty musteläiskätestistä. Sen verran sanon, että vapautus on suhteellisen varma... mut kaikki on suhteellista...
- ????
..JA MEE TOTAALIIN!!!!!!!
- Kake
mihin sitä pitäisi mennä ihan ensiksi kun alkaa hankkimaan niitä c-papereita?
ohjaako ne terveyskeskuksesta sinne miekkariin vai pitääkö sinne mennä suoraan?- Nobody
Kun olet terveystarkastuksessa otat esille sen mielenterveys puolen, niin lääkäri luultavammin kirjoittaa lähetteen miekkariin. Näin ainakin minulla.
- Boss
töihin meno?
- ahdistunut
kyllä ahdistaa.Siksi saankin nyt työkyvyttömyyseläkettä
- Nobody
Ylihuomenna se ratkeaa 27.4. Saa nähä miten käy. Tää oottaminen on ollu niin hermoja raastavaa.
- jees
Toivotaan että menee hyvin.
Ilmoittelehan sitten miten kävi.
Pitäis itsekin aloittaa c.n haku kun saisi aikaiseksi...
- Nobody
et tulen mitä todennäköisemmin saamaan sen vapautuksen. Psykiatri kirjoittaa oman lausunnon ja lähettää sen sinne armeijalautakunnalle. Sieltä tulee minulle vielä lopullinen ja virallinen lappu. Mutta kyllä se psykiatri sanoi, että syitä on ihan tarpeeksi, että tulen suhteellisen varmasti saamaan sen VAPAUTUKSEN. Jokohan tää asia olis loppuunkäsitelty.
- Jone
No jopas on monimutkaista.
No toivotaan että saat sen vapautuksen. - :::::
☺
- Nobody
yrittänyt saada vapautusta, kertokaa miten on mennyt. Mulla meni aika hyvin, tosin odotan vielä puolustusvoimilta lopullista vastausta.
- minun ei
Mä en mitään yrittänyt vaan tuli suoraan se vapautus koska minulla on paniikkihäiriö ja vakava masennus.Erikoislääkärin lausunnon vain vein kutsuntoihin ja sillä selvä eikun baariin juomaan....
- Nobody
minun ei kirjoitti:
Mä en mitään yrittänyt vaan tuli suoraan se vapautus koska minulla on paniikkihäiriö ja vakava masennus.Erikoislääkärin lausunnon vain vein kutsuntoihin ja sillä selvä eikun baariin juomaan....
Jos tää mun juttu menee läpi ni ei tarvi mennä edes viemää mitää lappuu lautakunnalle. Se siitä sitte.
- eltaantunut hippi
mun asevelvollisuus projekti on kulkenut seuraavasti. aloitin ensin armeijan jota kävin reilun 2kk, jonka jälkeen vaihdoin sivariin jossa viihdyin 5kk. Hain sairaslomaa kokoajan ja niinä päivinä jolloin olin töissä tein pelkkää sutta ja sekundaa, pääsin psykiatrille --> 1v vapautus (masennus, huumeongelma, yms.). vapautuksen jälkeen tuli kutsu uudelleen psykiatrille --> 2v lisää vapautusta. nyt pitäis kesällä vapautuksen loppua ja saa nähdä joko ne nyt vapauttais mut lopullisesti. masennus ja huumeongelma on vaan kasvanu tässä vapautus vuosien aikana kun ei vapautuksen alla saa edes töitä tai mitään. ahdistaa...
- Nobody
eltaantunut hippi kirjoitti:
mun asevelvollisuus projekti on kulkenut seuraavasti. aloitin ensin armeijan jota kävin reilun 2kk, jonka jälkeen vaihdoin sivariin jossa viihdyin 5kk. Hain sairaslomaa kokoajan ja niinä päivinä jolloin olin töissä tein pelkkää sutta ja sekundaa, pääsin psykiatrille --> 1v vapautus (masennus, huumeongelma, yms.). vapautuksen jälkeen tuli kutsu uudelleen psykiatrille --> 2v lisää vapautusta. nyt pitäis kesällä vapautuksen loppua ja saa nähdä joko ne nyt vapauttais mut lopullisesti. masennus ja huumeongelma on vaan kasvanu tässä vapautus vuosien aikana kun ei vapautuksen alla saa edes töitä tai mitään. ahdistaa...
En voi muuta sanoa, kun tsemppiä sulle. Ei tosta jamasta suunta ole kun ylöspäin. :)
- pantterijantteri
minun ei kirjoitti:
Siis mitä!!?? Saako paniikkihäiriöön vedoten ehdottoman vapautuksen!!!!?????
- ...Vekara
Jep jep. Mullakin ois ens kesänä lähtö inttiin. Kuten arvata saattaa, ei hirveästi inspaa. Meikällä on kuitenkin ihan ok hyvä työpaikka tässä, avovaimo, ollaan harkittu oman asunnon ostoa jne.
Olin kutsunnoissa kesällä -04, sain opiskeluihin vedoten lykkäystä pari vuotta. Tai oikeastaan se oli muistaakseni niin, että mut pistettiin vaan -06 palvelukseenastumiserään.. No kuitenkin. Mukavaahan se ei ole, kun ei ole päivääkään sen jälkeen voinut olla ajattelematta sitä lähtöä. Mitä lähempänä ens kesä on, sitä enemmän ahdistaa.
Itsekin kärsin paniikkihäiriöistä. En mitenkään usein, mutta ne tulevat esiin aina tietynlaisissa tilanteissa. Esim jos joudun pienessä huoneessa pitämään puheen, tai yms olemaan äänessä muitten toljotettavana, se laukaisee sen. Ei ole mitään ramppikuumetta vaan tuntuu että saa sydärin siihen paikkaan...
Olisi kyllä kiva kuulla kanssatovereitten mielipiteitä, miten voisi tun intin laistaa...
- Nobody
Psykiatri kirjoitti minulle diagnoosin, jossa oli F32.2 vaikea-asteinen masennustila ja F61 sekamuotoiset persoonallisuushäiriöt. On se kumma jos ei vapautusta myönnetä.
- mulle tuli joo
Mulle tuli diagnoosi f60,8 persoonallisuushäiriöt c-paperit tuli niillä lykkäystä oisin myös saanut mutta annoin mennä vapautukseen että semmosta.Muistaakseni steen christensen se mikä tappo ne poliisit sillä diagnisoitiin persoonallisuuushäiriö....
- jokuvaan
mulle tuli joo kirjoitti:
Mulle tuli diagnoosi f60,8 persoonallisuushäiriöt c-paperit tuli niillä lykkäystä oisin myös saanut mutta annoin mennä vapautukseen että semmosta.Muistaakseni steen christensen se mikä tappo ne poliisit sillä diagnisoitiin persoonallisuuushäiriö....
Persoonallisuushäiriöitä nyt on monenlaisia, joten turha siitä alkaa johdattelemaan mitään. ;) Itselläkin taitaa olla tuo vapautus edessä sitten vähän ajan kuluttua, sen verran osaan omaa mielentilaani tulkita.
- Yks sälli -81
Mulla on kans ollu masennusta ja paniikkihäiriötä jo nelisen vuotta. Armeijaa en ole käynyt vaan olen saanut aina lykkäystä vedoten opiskeluun! Nyt opiskelut on saatettu päätökseen ja tammikuussa odottaisi helvetti! Mutta mikäli masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi saa vapautuksen niin ei tässä sitten mitään hätää ole!! Mulle on kans yks hailee onko käyny armeijaa vai ei. Mutta jos sellasta vielä kysyisin että miten esimerkiksi paniikkihäiriöön vedoten voisi saada vapautuksen?? Kun tuli vaan mieleen että siihenhän on hyvät lääkkeet (joita itsekin olen syönyt), joilla oireet pysyvät poissa. Luulisi niiden armeijatyyppien tämän tietävän............tyhmä olen mutta ei se mitään!!!!! Vapautusta vaan ;-)
- blunt
Olen asunut nyt 3 vuotta Hollannissa. Olen vakitöissä enkä haluaisi menettää työtäni armeijan johdosta. Mikä olisi parast tapa välttää koko show? Ilmoittaa huumeiden käytöstä?!?!?!! APUA, vekarajärvi kutsuu tammikuussa!!!!!!!
- Yks sälli
blunt kirjoitti:
Olen asunut nyt 3 vuotta Hollannissa. Olen vakitöissä enkä haluaisi menettää työtäni armeijan johdosta. Mikä olisi parast tapa välttää koko show? Ilmoittaa huumeiden käytöstä?!?!?!! APUA, vekarajärvi kutsuu tammikuussa!!!!!!!
Tuntuis että huumeiden käytöstä ei kannattais ainakaa puhua. Sitä voi joutua katumaan myöhemmin. Mitäpä jos menisit vain lääkärille ja hommaisit vapautuksen. Syitä vapautuksen saamiseen on vitusti!
Mielenterveyden ongelmat on erittäin hyvä syy (masennus, ahdistuneisuus, paniikkihäiriö yms yms yms...) - blunt
Yks sälli kirjoitti:
Tuntuis että huumeiden käytöstä ei kannattais ainakaa puhua. Sitä voi joutua katumaan myöhemmin. Mitäpä jos menisit vain lääkärille ja hommaisit vapautuksen. Syitä vapautuksen saamiseen on vitusti!
Mielenterveyden ongelmat on erittäin hyvä syy (masennus, ahdistuneisuus, paniikkihäiriö yms yms yms...)Kiitti vinkistä. Taidan pitää ton huumeiden "käytön" viimeisenä niittinä. Vituttaa vaan kun on todella hyvä duuni, vaimo täällä yliopistossa, asunto, autolaina ja opintolainoja jenkkeihinkin pitäisi vielä maksaa. Eli, en todellakaan ole menossa. Onko tiedossa miten ne etsintäkuuluttaa? Tullaanko hakemaan euroopasta vai on se vain niin ettei Suomeen ole asiaa pariin vuoteen?
- ttt
blunt kirjoitti:
Kiitti vinkistä. Taidan pitää ton huumeiden "käytön" viimeisenä niittinä. Vituttaa vaan kun on todella hyvä duuni, vaimo täällä yliopistossa, asunto, autolaina ja opintolainoja jenkkeihinkin pitäisi vielä maksaa. Eli, en todellakaan ole menossa. Onko tiedossa miten ne etsintäkuuluttaa? Tullaanko hakemaan euroopasta vai on se vain niin ettei Suomeen ole asiaa pariin vuoteen?
Käsitääkseni ton vapautuksen saa myös, jos löytyy kahden maan kansallisuuspaperit taskusta
- JTJ
ttt kirjoitti:
Käsitääkseni ton vapautuksen saa myös, jos löytyy kahden maan kansallisuuspaperit taskusta
Joo niin sen vapautuksen saa kun on kahden maan kansallisuus eika ole muita siteita suomeen. Ongelma on kuitenkin se etta muun maan kansallaisuuden hakemiseen menee niin pitkaan ettei sita ehdi saada ellei oo muuttanu pois suomesta tosi nuorena kun lykkaysta voi saada vaan 28v loppuun. Makin oon asunu pois suomesta jo 7 vuotta eika oo mitaan suunnitelmia palata ja nyt pitas jotenkin paasta irti armeijasta. jos jollain on jotain ideoita miten onnistuu niin mielellaan kuuntelen. Alkaa oleen nimittain onneton tilanne.
- www69
Yks sälli kirjoitti:
Mielenterveyden ongelmat on erittäin hyvä syy (masennus, ahdistuneisuus, paniikkihäiriö yms yms yms...)pässi
- Hookoo
Siis tää mun ongelma onkin varsin outo.
Poikaystävä lähti inttiin maanantaina ja tuntuu että maailma kaatuisi päälleni. En pysty yöllä nukkumaan, pyörin vain isossa sängyssämme, päivisin itkeskelen vähän väliä ja illalla ennen nukkumaan menoa itken pitkän aikaa aivan hysteerisesti. Aamulla ei jaksa nousta sängystä ylös kun väsyttää niin paljon nukkumattoman yön takia ja aamunkin aloitan itkemällä, meinasin jo lopettaa koulunkin missä ei olisi järkeä kun ammattikoulun kolmannen vuoden kevät jo. Kolmas päivä menossa ja se tuntuu jo ikuisuudelta, vielä kolme viikkoa edessä. En tiedä miten selviän tästä ajasta. Ehdotuksia unettomuuden ja ahdistuksen hävittämiseen?- noname
kävin armeijaa 3kk ja lopetin kesken ja laitettiin sivari paperit menemään. Nyt on kuitenkin hyvä työpaikka, autolainaa, opintolainaa jne ja ei todellakaan innosta mennä sivariin (eikä takaisin inttiin). miten saisi kätevästi hankittua vapautuksen? Minne mennä eka? valittamaan mistä? kertokaa!
- Batmani
noname kirjoitti:
kävin armeijaa 3kk ja lopetin kesken ja laitettiin sivari paperit menemään. Nyt on kuitenkin hyvä työpaikka, autolainaa, opintolainaa jne ja ei todellakaan innosta mennä sivariin (eikä takaisin inttiin). miten saisi kätevästi hankittua vapautuksen? Minne mennä eka? valittamaan mistä? kertokaa!
Peru sivari vapaamuotoisella hakemuksella, jonka lähetät sivarikeskukseen. Venailet viikon about, että se on käsitelty. ja sitten vaan hommaat jotain dokumenttia ja kirjoitat sydäntäriipivää tarinaa pääesikuntaan, tai faxaat sen ja jäät odottelemaan vapautuslappuja / lähetettä lääkäriin =)
- matti-esko-hytönen
noname kirjoitti:
sama homma mulla paitsi että ceen papruja odotellaan ,2010 pitäs armeijaan.sielä ku jaksoin sen viikon olla ni piti lopettaa,toisaalta harmitti ku ei pystyny käymään.työn antaja ei sitte huolinukkaa takas töihin,vaan puisto juoppohan musta tuli.sen vuoden sitte tuli vaan ryypättyä.ku olis voinu saada jotaki elämäs aikaseksiki.vaikka hulluahan se on opetella tappamaan.nyt oon siinä tilantees että lapsi tulos kesällä ja ceen papereita ei oo,paperit olis voinu kyllä jo laittaa meneen mut lääkäri meinas että vaikuttaas lähinnä koomiselta 2 vuotta ennen laittaa meneen koska tilanne voi muuttua.mutta kuinka nuo laina asiat jos ottaas autolainan.velkaantuneenahan on vähän vaikea kolmen euron päiväliksalla tehä töitä.ja edes auttaisko tu lapsen tulo ceen vapautukseen???
- megaaa
nii et armeijaan(nauruaa..)no se on semmosta,masennus on aika yleistä varsinkin jos satuu olee vähä pyöreä,joo kyllä ne kato katoo minkälaisille kili päille ne mutkia jakelee ym.. ym..maksaa joutuu kumminkin
- asd.jkkkkkkk
Sydänviasta tosiaan kärsin, minulta on sukellus kielletty ja kovassa rasituksessa alkaa mahaan sattumaan pahasti, saakohan tällä vapautuksen armysta?
- Normi suomalainen
Toivottavasti ei...
- NORMI SUOMALAINEN :D IN MY ASS
Normi suomalainen kirjoitti:
Toivottavasti ei...
todellakin saa vapautuksen nykyää jos on vähänkää jotai vikaa.. ei sin paskaa pistetä sekoomaa jos sanoo esim ettei vaan pysty kattoo ko aikuset äijät leikkii sotaa :DD hahhaha huoh.. suomi on nii ahdistunu muutenki kaikintavoi et antais ny ol edes ihmisten rauhas tän paskan kannalt!!!!
- YLPEÄ VIHREÄT PAPERIT OMAAVA
Olen ylpeä sinusta!
Ei inttiin mene kuin sukkahousuhin pukeutuneet vajari pöndet sekä punaniska kommaripaskiaiset.
Hyvä tapa saada vapautus pelle intistä on käydä psykiatrin pakeilla ja kertoa että sinulla on vakava päide ongelma ( kannabis,liuottimet,pillerit,spiidi ja alkoholi) niin vapautus pläjähtää nopeasti.
Näin saat vihreät paperit ja ei kannata valittaa et päässä heittää koska saatat saada punaiset paperit ja se on ei hyvä.
Onnea matkaan mies.- Lahnalanttu
Aivan, ei sinne mene muut kuin ne, jotka haluaa olla osa toimivaa yhteiskuntaa ja tehdä asioita, jotka ovat muiden mielestä ok. Niin siis hetkinen...tehdä NORMAALEJA asioita. Mä en tajua teitä ahdistuneita itkeskelijöitä. Intin väliin jättävät ovat joko fyysisesti siihen kykenemättömiä (tämä siis ihan ok, turha sitä lähteä itteään rikkomaan fyysisesti), tai henkisesti siihen kykenemättömiä. Tätä en tajua. Miten voi valittaa jostain tuollaisesta asiasta. Nämä henkiset pellet ovat niitä, jotka valittavat joka jutusta. Päihde ongelma samaan kasaan, heikkoutta. SItä on turha yrittää kääriä johonkin kauniiseen lahjapakettiin ja väittää, että tämä on parempaa minulle itselleni. Ei ei...teille periks antaminen tarkoittaa vain sitä, että jokaisessa tilanteessa luulette valittamisen päästävän teidät pois pahoista tilanteista. Se, jos mikä on heikkoutta. Turha miettiä, jos ei elämässä mitään saa aikaseksi, kun ei edes armeijassa pysty selviämään. Cmon, se on paikka jossa samanikäiset janipetterit ja vittumarkot heittää läppää ja verestää vähän hiekkalaatikkomuistojaan. Vois nämä pirun nurkkamurjottajat ja henkisesti hoivattavat ottaa itteään niskasta kiinni ja miettiä missä mennään. Sydänviat jne ihan ok, eikä siinä mitään voi tehdä. Mutta pikku ahdistuneisuus ja masennus intin suhteen..sitä kutsutaan vitutukseksi ja se on meille suomalaisille..eikun hetkine..koko maailmalle ihan jokapäiväinen asia. Teille pitäis jotku hemmetin mammat hommaa sinne päätä silittelee ja pillimehuu juottamaan.
- ,..,
Lahnalanttu kirjoitti:
Aivan, ei sinne mene muut kuin ne, jotka haluaa olla osa toimivaa yhteiskuntaa ja tehdä asioita, jotka ovat muiden mielestä ok. Niin siis hetkinen...tehdä NORMAALEJA asioita. Mä en tajua teitä ahdistuneita itkeskelijöitä. Intin väliin jättävät ovat joko fyysisesti siihen kykenemättömiä (tämä siis ihan ok, turha sitä lähteä itteään rikkomaan fyysisesti), tai henkisesti siihen kykenemättömiä. Tätä en tajua. Miten voi valittaa jostain tuollaisesta asiasta. Nämä henkiset pellet ovat niitä, jotka valittavat joka jutusta. Päihde ongelma samaan kasaan, heikkoutta. SItä on turha yrittää kääriä johonkin kauniiseen lahjapakettiin ja väittää, että tämä on parempaa minulle itselleni. Ei ei...teille periks antaminen tarkoittaa vain sitä, että jokaisessa tilanteessa luulette valittamisen päästävän teidät pois pahoista tilanteista. Se, jos mikä on heikkoutta. Turha miettiä, jos ei elämässä mitään saa aikaseksi, kun ei edes armeijassa pysty selviämään. Cmon, se on paikka jossa samanikäiset janipetterit ja vittumarkot heittää läppää ja verestää vähän hiekkalaatikkomuistojaan. Vois nämä pirun nurkkamurjottajat ja henkisesti hoivattavat ottaa itteään niskasta kiinni ja miettiä missä mennään. Sydänviat jne ihan ok, eikä siinä mitään voi tehdä. Mutta pikku ahdistuneisuus ja masennus intin suhteen..sitä kutsutaan vitutukseksi ja se on meille suomalaisille..eikun hetkine..koko maailmalle ihan jokapäiväinen asia. Teille pitäis jotku hemmetin mammat hommaa sinne päätä silittelee ja pillimehuu juottamaan.
velliperse piipittää, kun ei saanut intissä taisteluparikseen toista paskahousua, kun se menikin sivariin... yyh yyh...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilipalvelus_Suomessa
.
- Sten kp
näkyy läpi elämän monessa eri yhteydessä.Tulella ei kannata leikkiä,siinä polttaa muutakin kuin näppinsä.
- I.ORAVANNAHKA
Älä puhu skeidaa,se ei kuule näy mitenkään.
Miten siinä polttaa näppinsä muka? hölö hölö ,jos haluaa olla punaniska kommari niin sinne vaan tuhisemaan väkisin sehän se suomen mentalliteetti on , sinun pitää koska minäkin....
Eikä suomen intistä ole mihinkään jos tulee nykyisin tositilanne.. - tems
I.ORAVANNAHKA kirjoitti:
Älä puhu skeidaa,se ei kuule näy mitenkään.
Miten siinä polttaa näppinsä muka? hölö hölö ,jos haluaa olla punaniska kommari niin sinne vaan tuhisemaan väkisin sehän se suomen mentalliteetti on , sinun pitää koska minäkin....
Eikä suomen intistä ole mihinkään jos tulee nykyisin tositilanne..Tiedän että tämäkin voi kuulostaa melko tyhmälle mutta en haluasi mennä naisen takia armejaan. jotenkin niin vaikea tilanne. ja tietty vaikeuttaa se että joka kuukausi tulee laskuja 1000 että ei kovin helppoa.
- jadhdashsda
tems kirjoitti:
Tiedän että tämäkin voi kuulostaa melko tyhmälle mutta en haluasi mennä naisen takia armejaan. jotenkin niin vaikea tilanne. ja tietty vaikeuttaa se että joka kuukausi tulee laskuja 1000 että ei kovin helppoa.
Helposti saa vapautuksen jos haluaa. Itse kävin lääkärillä hieman ruikuttumassa että masentaa yms ja c paperit tuli. Ei paljoo jaksanu kiinnostaa toi kyseinen sirkus mitä armeijaksi kutsutaan.
- Hompanssi
Siviilipalvelusmies Jussi Halla-aho paljastaa Scriptassaan TOTUUDEN kaikesta!
* "On inhimillisesti mahdollista olla tekemättä rikoksia. Minä, kuten useimmat muutkin, tiedän tämän ihan omasta kokemuksesta." (Scriptassa 30. 9. 2005)[76]
* "Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä." (Scriptassa 6. 2. 2006)[77]
* ”Akateemisissa piireissä käy ankara kilpailu siitä, kuka on edistyksellisin ja suvaitsevaisin ja kuka osaa saada hysteerisimmän kohtauksen taantumuksellisia ajatuksia kohdatessaan. Ihmiskunnan tiedollisen pääoman kasvattaminen tylsällä perustutkimuksella ei tunnu niin tärkeältä.” (Scriptassa 23. lokakuuta 2006)[27]
* ”Mitä pahaa on pelon lisääntymisessä, jos se pelko on aiheellinen? Minäkin lisään lasteni pelkoa opettamalla heidät väistämään käärmettä, jos sellainen luikertaa metsässä vastaan.” (Scriptassa 7. tammikuuta 2008)[78]
* ”On vaikea nimetä röyhkeämpää, kiittämättömämpää, vaateliaampaa, aggressiivisempaa ja kaikkinaisesta itsekriittisyydestä vapaampaa vähemmistöä kuin somalit.” (Scriptassa 10. tammikuuta 2007)[79]
* "Minulle tulee Mikosta mieleen Oskar Dirlewanger, piilevä psykopaatti, joka suotuisten sattumien ja oikeiden ystävien avulla kohosi pikkuvirkailijasta oman autonomisen roistojoukkonsa päälliköksi ja pääsi toteuttamaan syvintä minäänsä Saksan miehittämille alueille idässä. Photoshopatkaa Mikolle haluamanne päähine; huomaatte, että kaikki istuvat yhtä hyvin." (Vähemmistövaltuutettu Mikko Puumalaisesta, Scriptassa 7.5.2007)[84]
* "Puumalainen pitäisi saada kuriin. Hän on rakentamassa vähemmistövaltuutetun toimistosta lain ulkopuolella toimivaa Gestapoa, joka jakelee laittomia määräyksiä ja yrittää saada keskusrikospoliisin toteuttamaan niitä. Vastaava hyökkäys Tatu Vanhasta vastaan vajaa kolme vuotta sitten ei onnistunut, eikä todennäköisesti onnistu tämänkäänkertainen, mutta hyväätarkoittavien kansalaisten olisi hyvä ymmärtää, että oikeusvaltio nojaa lakia noudattavaan ja kunnioittavaan virkakoneistoon. Ei kyse ole Mikko Ellilästä ja hänen mielipiteidensä miellyttävyydestä vaan siitä, että laista piittaamaton ja sitä aktiivisesti rikkomaan pyrkivä virkamies nakertaa tätä oikeusvaltiota. Jos mielipiteenvapaus halutaan romuttaa, se on tehtävä perustuslakia muuttamalla. Perustuslakia voi muuttaa eduskunta, ja eduskunnan kokoonpanoon voidaan vaikuttaa vaaleissa." (Scriptassa 7.5.2007)[85]
* "Kirjoituksessani on muutamia natsiviittauksia. On vaara, että joku alkaa kiljua natsikortin käytöstä, mutta vertaukset ovat sisällöllisiä, eivät mielikuvallisia. Gestapon asema valtiona valtiossa, itsenäistä lainsäädäntö-, tuomio- ja toimeenpanovaltaa käyttävänä poliittisena virkaelimenä ei syntynyt yhdessä yössä eikä itsestään. Gestapo edusti periaatteessa samaa ideologiaa kuin Natsi-Saksan poliittinen johto ja oikeuslaitos, mutta se karkasi niiden otteesta venyttäen rajoja, kokeillen kepillä jäätä ja luottaen siihen, ettei sitä rangaista silloinkaan, kun se jää kiinni. Mikko Puumalainen yrittää rakentaa toimistostaan tällaista toimijaa." (Scriptassa 7.5.2007)[86]
* "Puumalainen suuttui Ellilän kirjoituksesta Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Kyseinen kirjoitus teki ilmestyessään minuun suuren vaikutuksen. Ellilän ongelma (tai tietoinen valinta) on täydellinen epädiplomaattisuus ja lukijan huomioimattomuus, mutta jos näistä piirteistä ei suostu provosoitumaan, tekstistä (kuten Ellilän teksteistä yleensäkään) on vaikea löytää väitteitä, joista voisi perustellusti olla eri mieltä. Ideologinen eri mieltä oleminen on tietysti toinen asia." (Scriptassa 7.5.2007)[87]
* "Minä, Jussi Halla-aho, täten kovaäänisesti todistan pyrkiväni tekemään juuri sitä, minkä sinä haluat kieltää. Minä nimenomaisesti yritän ja haluan synnyttää, ylläpitää ja lisätä maahanmuuttovastaisia asenteita. Minä vastustan maahanmuuttoa ja toivon kasvavan osan suomalaisista vastustavan sitä." [88]- skolioosi
eli minulla selkärangan Skolioosi ollut jo pienestä pitäen. Olen käynyt fysioterapeutilla vuoden välein.Myös lättä jalat on.Onko jollain samanlaisia oireita ollut ja saanut c paperit armeijasta???
- 9hgvsafhtr
skolioosi kirjoitti:
eli minulla selkärangan Skolioosi ollut jo pienestä pitäen. Olen käynyt fysioterapeutilla vuoden välein.Myös lättä jalat on.Onko jollain samanlaisia oireita ollut ja saanut c paperit armeijasta???
viestin mitä tuossa edellä oli..joo kannattaa pysyä kaukana intistä jos ei kestä painetta, eikä sitä että joku komentaa tai käskee ääntä hieman korottaen, onhan olemassa luonteeltaan niin säikkyjä, heikkoja ja "neitimäisiä" poikia/miehiä että he eivät kestä armeijatouhuja kun taas on joitakin tyttöjä/naisia jotka ovat luonteeltaan niin lujia että kestävät rankimmankin inttikoulutuksen ja heidän hermot kestää vaikka hieman korotetaan ääntä.
- ,..,
9hgvsafhtr kirjoitti:
viestin mitä tuossa edellä oli..joo kannattaa pysyä kaukana intistä jos ei kestä painetta, eikä sitä että joku komentaa tai käskee ääntä hieman korottaen, onhan olemassa luonteeltaan niin säikkyjä, heikkoja ja "neitimäisiä" poikia/miehiä että he eivät kestä armeijatouhuja kun taas on joitakin tyttöjä/naisia jotka ovat luonteeltaan niin lujia että kestävät rankimmankin inttikoulutuksen ja heidän hermot kestää vaikka hieman korotetaan ääntä.
http://www.youtube.com/watch?v=VDxzCFaDWqo&feature=related
.
- Anonyymi
Ohjeet pysyvän vapautuksen hankkimiseksi (huomioi kronologinen järjestys):
-> Kerro yksityiselle psykiatrille masennus-/ahdistusoireistasi ja tuo ilmi epäilyksesi armeijan käymisen negatiivisista haittavaikutuksista mielenterveydellesi ja kyvyillesi jatkaa opintoja tai tehdä työtä. Voit vedota myös kokemuksiisi kiusatuksi tulemisista ja niistä jääneisiin traumaattisiin muistoihin.
-> Ota lääkäriltä saamasi B-lausunto kutsuntoihin tai kutsuntojen jälkeen vapautusta haettaessa lähetä se puolustusvoimien esikuntaan
-> Saa vapautus rauhan ajaksi (C-mies)
-> Hae siviilipalvelukseen täyttämällä sivarihakemus mol.fi-palvelussa, tulosta ja lähetä se allekirjoitettuna itseäsi lähinnä olevaan puolustusvoimien aluetoimistoon
-> Puolustusvoimien aluetoimisto ilmoittaa siirrostasi siviilipalvelusvelvolliseksi
-> Siviilipalveluskeskus ilmoittaa ettei kutsu sinua siviilipalvelukseen, koska olet saanut vapautuksen rauhan ajaksi terveydellisten syiden perusteella (sivarilaki 1446/2007)
-> Nauti elämästäsi, olet lopun iäksesi vapautettu armeijasta myös sotien ajaksi!
Kyseisellä tavalla hankittu vapautus vastaa käytännössä vanhaa D-miehen paperia eli täysvapautus armeijasta sodan ja rauhan aikana.
Lisätietoa vapautuksen hankkimiseksi saat tarvittaessa Aseistakieltäytyjäliitosta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138