Otan tämän asian esille,jonka olen muutamia vuosia sitten myös ottanut.
Koska tämä ei ole muuttunut yhtään.
Toivon,ettei tähän nyt tule ilkeyksiä vaan kokemuksia.
Paljon on puhuttu siitä, Kun kerrotaan esim että vanhusten tililtä
on lähtenyt tuhansia euroja ennustajalle ja näistä tehdään poliisitutkinta.
Mutta ei tiedetä sitä,että se ihminen soittelee,viestittelee monta kertaa päivässä.
On yksinäinen ja haluaa puhua, Kun kukaan muu ei hänen kanssaan puhu. Eikä ne ennustajat pysty puhumaan veloituksetta koko päivää ja joka päivä.
Sitten on tämä ihmisryhmä ja yleensä naisia,rakastuu johkin ihmiseen,mutta
ei saa vastakaikua. Eli mies ei ole kiinnostunut yhtään. Mutta soitetaan kerta toisensa perään ja kysytään että mitä mies tekee ja onko hän kiinnostunut/rakastunut. Ja jos hänen mieli muuttuu. Kun ei ymmärretä että se on ohi. Jos miehestä ei kuulu moneen päivään,viikkoon tai kuukauteen pitäisi jo itsekkin ymmärtää,ettei mies ole kiinnostunut.
Surukseni olen kokenut sen,että mies joka on todella mustasukkainen ja seuraa naisystävänsä somesta,että ketä tykkää naisen postauksista ja kaikesta ja pelkää että nainen pettää kun käy iltapissattamassa koiran. Hyvin usein puhuu tästä somen käytöstä ja olen häneltä kysynyt,että onko sinua joku pettänyt kun olet noin epäileväinen,että tuollainen mustasukkaisuus koskee aina molempia ja että nainen jättää hänet jos tämä jatkuu. Suurin pelkoni on,että siellä tapahtuu jotakin isompaa,joka tulee olemaan lehdissä uutisina. Ja se että minä/eikä kukaan ei voi tehdä asialle mitään.
En käy usein tällä palstalla, ajattelin joskus että nämä Metan ryhmät on hyviä ja niissä puhutaan asiaa, Monesti kun ihminen/ihmisten pitää olla omalla nimellä ja naamalla.
Mutta ne ryhmät on mennyt ihan sairaaksi. Eräänä päivänä joku oli kuvannut mustia lintuja ja eräs ihminen sanoi että ne on valepukuisia vainajia...
Tai otetaan ulkoa kuva linnun sulista ja höyhenistä,että enkeli on tuonut ne. eikä mietitä sitä että montako sataatuhatta lintua Suomessa on. Kun henkisyys menee tuolle asteelle,niin se ei ole tervettä.
Eikä kaikki asiat liity henkisyyteen vaan on ihan normaaleita asioita.
Kiitos,että luit.
Kun asiakkasta tulee taakka
28
709
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon asiaa. Kiitos
- Anonyymi00003
Sen verran hyvä kirjoitus, että tulisi kiinnittää tänne pysyvästi että kaikki lukisivat.
Itsekin kyllä joihinkin kohtiin syyllistynyt, kysellyt miehestä josta ei kuulu. Mutta kun elämässä ei tapahdu mitään tai mitään hyvää niin ei ole parempaakaan tekemistä 😢
Mitään henkisyyttä tai henkimaailmaan ei ole olemassakaan vaikka niin moni toivoo, koko elämää on loppujen lopuksi ihan turha reissu. Paras kun ei olisi koskaan syntynytkään.- Anonyymi00008
Kyllä henkisyyttä ja henkimaailmaa on. Oletko nyt ihan varma, ettet omilla valinnoillasi ole aiheuttanut tuota? Mietihän sitä.
Miksi odotat että tulkitsija lupaa sinulle jotakin mitä ei näe tulevaksi.
Jos hän lupaa ihan sinun miellyttämisen vuoksi, niin petyt kun ei tapahdu.
Ja tämä on se paikka johon tulet vinkumaan, että jonkun ennustukset ei toteudu.
Aika harvoin on niin, että se kumppani ei tuosta vaan ovikelloasi soita. eikö? - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä henkisyyttä ja henkimaailmaa on. Oletko nyt ihan varma, ettet omilla valinnoillasi ole aiheuttanut tuota? Mietihän sitä.
Miksi odotat että tulkitsija lupaa sinulle jotakin mitä ei näe tulevaksi.
Jos hän lupaa ihan sinun miellyttämisen vuoksi, niin petyt kun ei tapahdu.
Ja tämä on se paikka johon tulet vinkumaan, että jonkun ennustukset ei toteudu.
Aika harvoin on niin, että se kumppani ei tuosta vaan ovikelloasi soita. eikö?En kyllä mitään semmoista sanonu🤔 Kaiken lisäksi silloin kun olen kysynyt, niin minulle on "luvattu" juuri kaikkea sitä mitä toivon. Ja myös sellaista mitä en ole toivonut. Mutta mitään ei ole avautunut kumpaakaan suuntaan.
En minä mitään vingu , kerroin vain miten asia on, ei se ole mitään vinkumista. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
En kyllä mitään semmoista sanonu🤔 Kaiken lisäksi silloin kun olen kysynyt, niin minulle on "luvattu" juuri kaikkea sitä mitä toivon. Ja myös sellaista mitä en ole toivonut. Mutta mitään ei ole avautunut kumpaakaan suuntaan.
En minä mitään vingu , kerroin vain miten asia on, ei se ole mitään vinkumista.Kestätkö jos sinulle kerrotaan, että mikään niistä sinut toiveista ei nyt tule toteutumaan?
Vai tuletko heti haukkumaan että ennustaja on täysin "paska"?
Valitettavasti jotkut vaan myöntelee, kun kuvittelee että sillä tavalla saa pidettyä asiakkaan.
Ja se vaikuttaa kaikkiin. Ajatellaan, että kaikki on samaa paskaa.
Valitettavasti se menee niin, enkä nyt puhu ainoastaan sinusta. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kestätkö jos sinulle kerrotaan, että mikään niistä sinut toiveista ei nyt tule toteutumaan?
Vai tuletko heti haukkumaan että ennustaja on täysin "paska"?
Valitettavasti jotkut vaan myöntelee, kun kuvittelee että sillä tavalla saa pidettyä asiakkaan.
Ja se vaikuttaa kaikkiin. Ajatellaan, että kaikki on samaa paskaa.
Valitettavasti se menee niin, enkä nyt puhu ainoastaan sinusta.On minulle kerrottu sitäkin ja kaikki muut mahdolliset vaihtoehdot mutta kyse ei nyt ole siitä vaan ihan muusta. Lueppa ap:n kommentti uudestaan, niin monta kertaa että ymmärrät.
- Anonyymi00004
No Ap, jos on näkeminen noin taakka ehkä sinun ei tule sitä harjoittaa. Kaikella "työllä"on varjopuoli ja valitettavasti vaikeassa elämäntilanteessa olevat ihmiset hakevat lohtua ha koukuttuvat esim. Ennustamiseen. Ja toisilla voi kyseiseen toimintoon palaa rahat kuten toisilla viinaan, tupakkaan, huumeisiin tai muuhun. Siksi 0700 linjat ovatkin vaarallisia. En voi antaa sympatiaa sinulle, on oma valintasi tuo.
- Anonyymi00007
Ei se kyllä sanonut että näkeminen on taakka, vaan se asiakas🤔Rasittava asiakas. Kannattaisi lukea ajatuksella ennen kuin vastailee.
- Anonyymi00005
Ja vaikka itsekkin käytän ennustajia, mietin mitä siittä jää käteeni. Onko tuo ennustaminen hyväksi. Toisaalta ennustajat sotkevat ihmisten ajatuksia, näkevät mitä sattuu. Onko ennustajan puheet puhtaita, onko pimeä henkimaailma sekoittunut ennustajaan. Niin näitä voi miettiä. Ja toki vastuu on soittajalla, mutta eritoten myös ammatin harjoittajalla. Vähän sama asia, kun myisit viinakaupassa Alkoa, onko se sinun vikasi, että on alkoholisteja....semmosta se elämä on, valintoja.
- Anonyymi00006
0700-ennustaja voi lopettaa puhelun, jos huomaa, että sama soittaja soittaa koko ajan tai ikäihminen kuluttaa rahansa yksinäisyyteen. Vastuuta pitää olla myös 0700-ennustajalla....jos ei ole niin siittä vaan ryöväämään soittajan rahat. Yksinäisiä ihmisiä on paljon. Tai välillä ikäihminen antaa ymmärtää, että on yksinäinen vaikka kotihoito kävisi 4/vrk ja omaiset usein. Ikinä ei voi tietää mikä totuus on. Itsekkin yrittäjänä ja Ikäihmisten kanssa yhteistyötä tekevänä omaan tarkan moraalin kuinka palvelujani myyn ja en ylilaskuta, vaikka vastapuoli on ikäihminen, päinvastoin.
- Anonyymi00010
Tiedätkö mitä tuo 0700-ennustaja tienaa minuutilta? 30-40 senttiä.
Se on se firma joka saa loput.
esim 15minuutin puhelu, ennustaja tienaa noin 1.50€ ja ennustusfirma sen 50€
Eli siinä ei kyllä 0700- ennustaja ryövää ketään.
Tällä hetkellä asiakkaita ei ole, sillä Suomen valtion asiat on hippasen huonosti.
Irti et voi itseäsi sanoa karenssin pelossa, joka johtaa sitten ttt.n 50% leikkaukseen.
Valitettavasti ei voi ihan hyväntekeväisyytenäkään tehdä, että keskustelee vanhusten kanssa. Se katsotaan työnteoksi jolloin voidaan laittaa rahahanat poikki. Hyväntekeväisyys työkin katsotaan työksi ja kukaan ei voi tässä maailmassa ilman rahaa pärjätä. - Anonyymi00011
0700- linja maksaa halvimmallakin operaattorilla yli 200€/kk siitä vielä verot ja muut maksut.
Sekä tuloista vielä.
0700- linja "uuden" lain mukaan, tuo tuli noin 7v sitten, puhelu katkeaa automaattisesti
23min päästä. Sen lisäksi tuli mahdollisuus 09- alkuisiin numeroihin (eli kahdesta linjasta se tekee yli 400€/kk), muutaman sentin halvempi
mutta sama juttu siinä, paitsi jos maksat tietyn kokoisen "paketin" johonkin hintaa.
Jos vaikka minuutti hinta on 2€ niin se on tunnissa 120€ siitä kaikki pakolliset maksut, jää käteen tunnista noin 5€
Joten ei tuolla työllä rikastumaan pääse. Ja on todella harvinaista että vanhus soittaa.
Noin 2-3 ihmistä vuoden aikana. Ne kaikki kun on pakko laittaa ylös, ja tiedot toimitetaan verotoimistoon, joten on muistissa nuo.
Monesti he kysyy tuleeko kumppania. No ei tule. Koronan jälkeen on tullut huomattua ,että miten ihmiset on peloteltu, ne ei uskalla lähteä kotoa, ei uskalla päästää ystäviä kylään ja ovat aivan yksin. ruoan tuo lähetti, Kun eivät uskalla mennä edes kauppaan. Tämä ihminen jäi mieleeni, hän kysyi apua siihen, kun ei ole ketään elämässä enää tuon pelon takia että saa tappavan sairauden.
Yrittäjänä sä varmasti ymmärrät mitkä nuo menot ja pakolliset laskut on.
joten älä saarnaa ainakaan sen takia, että luulet näkijän tienaavan tuhansia kuukaudessa.
Kun niin ei ole. - Anonyymi00020
Eipä sulla paskan häävisti taida töitä olla. Kellon ajasta päätellen...
- Anonyymi00014
Tuttua!. Kiinnittyvät
- Anonyymi00015
Eli summa summarum:
-näkijöitä ei oikeasti ole, ne vain myöntelee/mielistelee asiakasta saadakseen rahaa
-voit unohtaa sen miehen , johon olet rakastunut, se ei ole kiinnostunut kun siitä ei kuulu
- höyhen ei ole viesti enkeliltä, vaan ihan linnusta irronnut/sulka jonka sattumalta löysit - Anonyymi00016
No kyllä se näkeminen näkijälle on taakka, jos ei jaksa kuunnella rasittavaa/raskasta asiakasta. Lueppa ajatuksella mitä kirjoitin. Ja se on sinun ongelmasi, jos sinulle jää noin vähän kulujen jälkeen.jos tiedät mikä hinta 0700-linjalla on niin on sinunkin vastuusi jutteletko vai laitatko poikki puhelun tietäen, että koukuttuneella ihmisellä menee rahat kankkulankaivoon. Vaikkakin sinulle jäisi vähemmän käteen. Olehan tietoinen kuitenkin myyväsi palvelun hinnoittelusta. Joten älä saivartele. Minulla yrittäjänä ei ole sinunkaltaisia kuluja, kate on kohdillaan ja kulut pienet.
- Anonyymi00018
Mitä ihmettä sä nyt säädät? Kirjoitinko, että minulla on 0700-linja? en kirjoittanut.
Kirjoitin sen faktan, mikä on jos ennustaja alkaa tekemään yksityisesti ja hommaa nämä linjat vai tekeekö jollakin muulla tavalla. Esim että voi soittaa ihan normaaliin numeroon.
Ja että mitä tienaa näissä ennustusfirmojen ennustajana.
Että kuka sen rahan ottaa, se ei ole ennustaja vaan firman omistaja.
Itse en puhunut että näkeminen on taakka, älä lue rivienvälistä kun siellä ei lue mitään.
Sä teet töitä vanhusten kanssa, siinä menot on eri, mutta paljon siinäkin on.
Ja jos sun mielestä ennustajat on niin vastemielisiä kusettajia, niin miksi sä ylipäätään kirjoitat tälle palstalle?
Vai...tai no joo.... antaa olla, en viitsi mokata sinua.
- Anonyymi00017
No tuskin jos juttelet tai saat ikäihmisen ystäväksesi jotain kautta ja ilmaiseksi pidät seuraa niin menetät tukia. Vai siksikö olet 0700-linjan ennustaja, että voit työvoimatoimistossa näyttää hakeneesi edes jotain työtä. Puhumalla ummet ja lammet ihmisille, kun ei edes ole selvännäkökykyä?
Iik.- Anonyymi00019
Haluat ihan väkisinkin ymmärtää asian väärin...
- Anonyymi00021
Töitä minulla on, työntekijät tekevät, joten itse ri tarvitse olla hikihatussa;) Suomessa on sananvapaus, oikeus minunkin sanoa mielipiteeni halutessani niinkuin sinunkin. Olen vain kanssasi erimieltä, enkä ymmärrä kantaasi. Olet naivi. Hanki oikeita töitä, jos henkimaailma ja ennustaminen ottavat voimille.
- Anonyymi00023
Minullahan on OIKEITA töitä. Ne ketä tekee oikeita töitä voivat myös nähdä.
Vai kuvitteletko sinä, että ihminen joka näkee tekee vain sitä työkseen?
Ehkä jotkut tekeekin. Mutta suurin osa käy niissä OIKEISSA töissä. - Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Minullahan on OIKEITA töitä. Ne ketä tekee oikeita töitä voivat myös nähdä.
Vai kuvitteletko sinä, että ihminen joka näkee tekee vain sitä työkseen?
Ehkä jotkut tekeekin. Mutta suurin osa käy niissä OIKEISSA töissä.Haista kikkare niitten OIKEITTEN töittesi kanssa. SELVÄNÄKIJÄN TYÖ on OIKEATA TYÖTÄ! Silloin kun tekijä on aito.
- Anonyymi00022
Niin ja jos toiminimellä teet ennustajan työtä, ei 0700-linjaa... niin se on sinun riskisi, jos silläkään ei elä. Mitä sitä itket. Aikanani,kun aloitin yrittäjyyden ei olisi tullut mieleenikään perustaa yritystä alalle, josta en saa leipääni. Toki olen joutunut sietämään paljon kaikkea, mutta en itke sitä täällä. Valkkaappa vaikka ensikerralla osuuskunta yrityksesi muodoksi niin voit nostaa työttömyystukea, jos ei onnista.
- Anonyymi00024
Mitä ihmettä sä selität nyt? Jos tekee ns normaalia työtä, niin siitä saa tulot jolla elää.
Tulkintojen tekeminen voi olla hyvä tapa auttaa ihmisitä, jos hänellä on
vaikeaa. eipä ne terapeutitkaan ilmaisia ole, niihin on vaikea päästä.
tietysti ennustaja ei ole lääkäri joten sellaisia neuvoja ei pidä kenenkään antaa.
liukuhinalla niitä ei voi tehdä.
Kukaan ei täällä itke. joten älä jaksa enää. Sulla tässä vaikeaa tuntuu olevan.
- Anonyymi00025
Otas ihan iisisti, ei tarvitse hikeentyä. No Hienoa, jos olet löytänyt lisätyön. Edelleenkin olen sitä mieltä, että vastuuttomasti ei voi toimia olkoon mikä ammatti kyseessä. Ja koska koet asiakkaan vaikeaksi ja raskaaksi älä anna hänelle aikoja, jos et ole 0700-näkijä. Aika yksinkertaista.
- Anonyymi00029
Monella on lisätyö, en hikeenny.
Kyllä voi antaa aikoja, itse en anna aikoja tälläisille jotka jää koukkuun.
Monilla on vaan numero ylhäällä ja soittelevat.
Eräs päivä kun päätin että en vastaa tietylle ihmiselle, numero on puhelimessa tallessa. niin eräs nainen soitti 5 tunnin aikana 69kertaa. Ja tämä on täysin totta, samalla hän esti sen että kukaan muu ei pääse soittamaan kun hän piti linjaa varattuna.
Sen päivän jälkeen estin hänet. Ja tämä oli vanhempi nainen.
Hänen kanssaan puhelut olivat...no miksi sitä sanoisi.
Mutta terve ihminen ei soita noin lyhyellä ajalla 69kertaa. Onko muilla kokemuksia tälläisestä. Olisi mielenkiintoista kuulla. Ja asiallisia vastauksia, kiitos.
- Anonyymi00026
Asiakkaasta voi tulla taakka, jos hän innostuu kyselee js kyselee asioistaan. Siihen ei tule loppua.
He nimenomaa jäävät kysely koukkuun.
Se on raskasta.
Oikea auttaja asettaa tähän rajan - Anonyymi00027
Kyllä, rajat tulee ja pitää asettaa. Niinkuin mainittu, koukuttuvat ennustajista. Mihin vaan voi koukuttua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3011194- 528825
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403308
- 572628
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak662326- 311872