Autoista saisi aina olla näkyvyys niin, että auton keula näkyy kuljettajalle. Miten sitä tietää tarkalleen missä auton keula tai keulan nurkka menee, jos sitä ei näe? Voi aiheuttaa vaaratilanteita tuollainen. Kevyenliikenteen olisi hyvä tiedostaa, ettei monestakaan autosta välttämättä tarkalleen näe, missä keula menee, vaan kuskit ajavat ns. perstuntumalla. Sivupeilistäkin näkee vain missä auton peilintakainen kylki menee, mutta se ei välttämättä vastaa keulan kulman sijaintia tien reunalla.
Auton keula ja näkyvyys
8
225
Vastaukset
- Anonyymi
Niimpä. Siksi nykyautoissa on heti kosketusnaarmuja muovipuskureissa, kun auton konepeltiä ei näe kuin korkeintaan puoleenväliin jos sitäkään. Parkkipaikkakolhuja tulee tosi helposti.
Toyotan hj 60 ssä oli tähtäyskepit puskurien päissä. Uusissa autoissa niistä vasta hyötyä olisikin. - Anonyymi
Kyllä osaamattomalla pitää olla paljon kaikkia apuvälinetä ja keppejä autossaan pystyssä ja mielellään aina apukuljettaja joka ohjaa ja varoittaa.
Nykyään autoihin saa tutkat ja 360astetta näyttävät kamerat jos ei ymmärrä autonsa mittoja.- Anonyymi
Ei tarvitse olla kuin hieman väsynyt, niin alkaa "mittansa tietävällekin" olla hahmotushaastetta, saati sitten päihteiden alaisille. Kukaanhan ei toki koskaan mene väsyneenä rattiin.
- Anonyymi
Kaikissa minun omistamissani autoissa on keula näkynyt kuljettajalle.
- Anonyymi
Minä näen keulaa vain tuulilasin alareunaan, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Aina on mahtunut, eikä autossa ole naarmuja.
- Anonyymi
Istuudu siihen kuljettajan penkille ja usko pois, että keulan nurkka ei veny pidemmäksi eikä typisty lähemmäksi. Ei se nokka kasva ja supistu ajaessa. Se "menee" koko ajan samalla etäisyydellä tuulilasista ja kojelaudasta.
Seuraava potilas!- Anonyymi
Etäisyyttä ei tiedä, jos sitä ei näe.
- Anonyymi
Heh heh.
Olen aina inhonnut volvoja kun volvon insinnörien mielestä kuskin kuuluu nähdä koko konepelti muun näkyvyyden kustannuksella.
On jopa ihmisiä ja eläimiä jäänyt auton alle kun sen konepellin takaa ei ole näkynyt viimestä 5m tietä, ei auta vaikka kurkottelee näkyy vain enemmän konepeltiä.
En tiedä onko nykyään muotoilu muuttunut mutta näin oli näissä vanhemmissa malleissa.
Mitenkähän ihmiset sitten ajavat rekkoja, busseja pakuja yms. autoja jossa lyhyt keula?
Auton ajamisessa yksi tärkeä asia on opetella tuntemaan auton rajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882