Ostakaa että meille köyhemmille olisi kohta paremmat valikoimat käytetyissä autoista. Mieluimmin niitä hybridejä, ne olis käytettynäkin hyviä kaupunki pyörityksen, varsinkin minulle joka ajaa keskustassa paljon kun asun keskustan lähettyvillä. Ja vielä mahdollisimman isolla akulla, voisin ajaa vain sähköllä. Ford olisi mielestäni hyvä merkki. Ei Mersuja kun ne ruostuu.
Ostakaa niitä uusia autoja.
7
312
Vastaukset
- Anonyymi
Odotellaan nyt, että nämä sähkö- ja lataushybridien hinnat laskevat edelleen, vielä on ilmaa ja uuden teknologian imagolisää hinnoissa. Teknikkakin kehittyy koko ajan, samoin latausinfra.
Vanha kunnon velaton euro6 dieselcittarini on teknisesti täysin ongelmaton, kilometrejä ilman ongelmia edessä vielä satojatuhansia tarvittaessa. Eipä lähes 10 vuotta vanhasta enää paljon vaihdossa saa, joten mitään merkitystä ei ole enää arvon laskemisesta. Eläkkeellä, kun olen, niin voipa olla etten vaihda enää laisinkaan, auto kyllä kestää minun aikani…. - Anonyymi
Ei taida alottaja ymmärtää mitä kirjoittaa. En ymmärrä minäkään, mutta haluan kertoa mitä ajattelen ja esimerkin siitä mihin se perustuu.
Perustelu yksi.
Huhtikuussa 2024 tasavallan presidentille toimitetiin uusi auto. Auton kuluttajahinta on K-auton hinnaston mukaan n. 140 000€. Autoa oli muokattu varmaasti n. 500 000€ asti.Päälle oli laskettu erilaisia kuluja kuten huollot, vakuutukset, renkaat yms. Kokonaiskulut 12 vuoden ajalle oli 1,1 miljoonaa, mutta autoon liittyvät kulut jäävät varmasti tuohon 250 000€ jos poistetaan se varustelu.
Jos tavallinen ihminen ostaa tavallisen uuden auton jonka lista hinta esim. k-autossa on 27000€, niin kokonasisbudjetin on oltava 33 000€ 6000€ on oltava ihan hankintabudejetin yläpuolella ja siitä maksetaan ne renkaat, huollot, polttoaineet ja vakuutukset, pesut yms.
27000€ summasta pitää olla tuon 6000€ lisäksi käteisenä vähintään toinen 6000€, eli rahoitettavaa jää vajaa 20 000€ Tuosta 27000€ summast pitää maksaa maksimissaan kuuden vuoden aikana 2/3, eli juuri tuo 20 000€ (18000€) ja korkoa esim. 5% jos luoja suo.
Oletko valmis maksamaan esim. 400€ kk 6 vuotta jotta saat uuden auton jonka arvo vuonna 2030 on enää tonneja ja alat sen taas uudelleen alusta. Auton vaihtovälin on oltava maks 4v jotta väliraha pysyy kohtuullisena.
Jos se 27000€ auto vaihdetaan esim. 4v iässä, niin siitä saa ehkä sen 18000€ vaihdissa, mutta maksuaika ei saa olla kuin 3v ja kk erä tuplaantuu tai triplaantuu. Tietenkin siitä 6000€ käyttörahastakin poistuu ainakin puolet.
Tämä on sellainen asia jota aivan tavallinen ihminen ei pysty miettimään saati viemään ekseliin. ne jotka tuurilla onnistuu ilman miettimistä on neroja. Ne jotka menee tuulen mukana on ulosotossa tai elävät helvetin tiukkaa elämää. Tiukassa asemassa oleva ihminen ei saa ässä-arvalla miljoonaa eikä hänellä ole varaa siihen arpaan.
Elämä on luopumista. Auto kanta uudistuu parhaiten sillä, että ne 3 vuotiaat autot kiertää . Kun kolme vuotta käytetty auto tulee kunnossa olevana kiertoon ja toinen omistja ajaa sillä toiset kolme vuotta, niin kolmannelle omistajalle siitä on käyttistä kymmeneen vuoteen asti.
Harvassa on ne ihmiset joilla on varaa ostaa uusi 27000€ auto käteisellä ilman huolta vaikka se olisi järkevää. Se jolla on tuo kuvaamani ajatus, ei tarvitse todidestella teoriaa vaan vapaus mennä autokauppaan ja valita.
Kokoluokkaa isompi auto tarvitsee jo n. 400000€ kokonaisbudjetin ja se presidentin auton siviiliversio n. 170 000€ budjetin. - Anonyymi
Ne harvat superrikkaat uuden auton ostajat Suomessa ostavat sellaisia autoja joista ei ole käytettynä käytetyn auton ostajalle mitään iloa, vaan pelkkää harmia ja suurta rahanmenoa. Tänne pitää alkaa tuoda varakkaammasta euroopasta lisää tavallisia käytettyjä kansanautoja, jotka on edullisia ylläpitää.
- Anonyymi
Määritä superrikas?
Minun mielestäni määritelmä on se, että rahallista varallisuutta on useita miljoonia. Super ei ole edes 10 000 000€. Nämä muutamat suvut kuten Ehnroot ei ole tässä listassa koska heidän varallisuutensa on aivan muuta.
Sellainen ihminen jolla on rehellisesti tienattu joku vajaa miljoona ajaa aivan tavallisilla autoilla kuten C-sarjan Mersu, BMW 3 tai Volvon 60 sarjan auto. Niissä autoissa ei ole edes ruksittu mitään erikoisia varusteita. He saavat autonsa luotolla ja auto vaihtuu velattomana ennen ekaa katsastusta.
Tuohon Hybridi ja sähköauto juttuun. Itsekin suhtaudun niihin nihkeästi. Jos minulla olisi rahaa autoon, niin se olisi jotain muuta kuin sähkö tai hybriidi, mutta niitä ei hirveästi taida olla enää uutena. Ehkjä sellainen 2-3 vuotta vanha auto olisi paras ja se vaihtuisi 3-4 vuoden välein. Toisaalta elämä on jo siinä vaiheessa ettei kannata päätään näillä asoilla vaivata.
- Anonyymi
minä en koskisi käytettyyn hybridiin tikullakaan.....
- Anonyymi
mua ei saa hirviöverotettua peltiromua ostamaan ekä edes oo korttia moiseen lällällää :/
- Anonyymi
ja jos sattuisin vaikka voittamaan moisen niin 1€ lähtis myyntiin vakuuttamattomana ja ilman kilpiä- samantien!
minä en hanki ajokorttia ennenkun verot ja kulut putoaa min 75%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984