Hei,
haluaisin tietää kuinka luottotietojen menetys vaikuttaa muihin kuin ko.lainaan? Jos siis menettäisin luottotietoni yhden kulutusluoton vuoksi, jota en pystyisi maksamaan sovitulla aikataululla, miten kävisi esim. opinto- ja asuntolainojen kanssa jotka olisivat eri pankista? Iritsanoisiko pankki esim. asuntolainani suoraan kun minulle tulisi maksuhäiriömerkintä, vaikka olisin hoitanut kaikki muut velkani moitteettomasti? Minulla on nimittäin sellainen tilanne, että entinen avomieheni jätti yhden minun nimissäni olevan kulutusluoton kokonaan maksamatta päinvastaisista puheistaan huolimatta ja pimitti asian minulta. Olen aina hoitanut raha-asiani ilman mitään maksuhäiriöitä, mutta nyt en taida selvitä tästä tilanteesta, olen kyllä ottanut yhteyttä ko. luotonantajaan ja saanut sovittua tilapäisesti sellaiset maksuerät, joista selviydyn, mutta luotonantaja ei ymmärrettävästi voi odottaa vuosikausia saadakseen koko erääntyneen summan. Meneekö minulta siis tämän asian takia asunto- ja muut lainat eräännytettäviksi?
Luottotietojen menetyksen vaikutus?
31
6696
Vastaukset
- virsi kaunis,
eli ei tapahdu mitään entisille lainoillesi. Uuden lainan saannissa voisi tökkiä.
- Pateva
kuinka suuresta erästä on kysymys ja kuinka suuri on tuo järjestelty luotto pääomaltaan ?
Yritä hyvä ihminen vielä neuvotella tai kaapia rahat kasaan, edes osasuoritus voisi auttaa...
Luottotietomerkintä tarkoittaa nimittäin sitä, että nimesi kelpaa enää ennakolta maksettuun hautakiveen, ei muuhun..- puuenkeli2
Velkaa on yhteensä jäljellä 3900 e, 1/05 minun olisi pitänyt maksaa 1600 e erä, koska sen verran eriä oli maksamatta... En pystynyt niin isoa summaa kerralla maksamaan ja tein maksusopimuksen, samalla koko velka erääntyi maksettavaksi. Maksusopimusta olen noudattanut, mutta ko. luottoyhtiön perintäosasto voi tehdä maksusopimuksen maksimissaan vuodeksi ja saadakseni koko summan vuoden sisällä maksettua kuukausierä olisi yli 600 e, sellaiseen minulla ei ole mahdollisuutta.
- Pateva
puuenkeli2 kirjoitti:
Velkaa on yhteensä jäljellä 3900 e, 1/05 minun olisi pitänyt maksaa 1600 e erä, koska sen verran eriä oli maksamatta... En pystynyt niin isoa summaa kerralla maksamaan ja tein maksusopimuksen, samalla koko velka erääntyi maksettavaksi. Maksusopimusta olen noudattanut, mutta ko. luottoyhtiön perintäosasto voi tehdä maksusopimuksen maksimissaan vuodeksi ja saadakseni koko summan vuoden sisällä maksettua kuukausierä olisi yli 600 e, sellaiseen minulla ei ole mahdollisuutta.
kyseessä on esim. auton rahoitus niin myy se auto heti pois... voit vähän kärsiä, mutta se on pientä luottohäiriöön verrattuna.
Jos kyseessä on joku matkaluotto tai vaikkapa ylelliseen elämiseen otettu luotto on tilanne huonompi.
Tsekkaa vielä voisitko myydä jotakin ?
Käy kuitenkin jatkuvasti keskustelua perintäfirman kanssa, sekin osoittaa että haluat selvitä asiasta tyylikkäästi. - Goldie
puuenkeli2 kirjoitti:
vielä kunnossa? ja oletko töissä? jos vastasit kumpaakin kyllä, niin eihän sulla sitten mitään hätää ole. Mene pankinjohtajan puheille, pyydä sen verran kulutusluottoa ja maksa se velka pois!
tää voi olla ehkä tyhmäkin neuvo, mut niin mä kerran tein kun laskut kasaantu. -(luottokorttisellaiset ja sit tuli työttömyys!) ja ne sujuivat sillä lainalla, maksan pienen summan lyhennystä siitä/kk.(huh et helpotti ja luottotiedot on kunnos vieläkin! ) ja olen edelleen työtön ja omakotitaloni omistaja! 40vee typykkä ja iloinen ku västäräkki et aurinko paistaa tännekin! (tosin ulkona sataa kaatamalla). ;) - Goldie
Goldie kirjoitti:
vielä kunnossa? ja oletko töissä? jos vastasit kumpaakin kyllä, niin eihän sulla sitten mitään hätää ole. Mene pankinjohtajan puheille, pyydä sen verran kulutusluottoa ja maksa se velka pois!
tää voi olla ehkä tyhmäkin neuvo, mut niin mä kerran tein kun laskut kasaantu. -(luottokorttisellaiset ja sit tuli työttömyys!) ja ne sujuivat sillä lainalla, maksan pienen summan lyhennystä siitä/kk.(huh et helpotti ja luottotiedot on kunnos vieläkin! ) ja olen edelleen työtön ja omakotitaloni omistaja! 40vee typykkä ja iloinen ku västäräkki et aurinko paistaa tännekin! (tosin ulkona sataa kaatamalla). ;)...pankinjohtajalle (jos ei muuta ole siis!!) -asuntoasi pantiksi, mikäli et ole töissä tai muuten tuntuu siltä et lainaa ei heru. )työttömänä kiinnitin velkaisen taloni. se kelpaa aina, samoin velkaiset osakkeet kelpaa. säästöpankkiin ainakin! jos ei tili siellä/lainat, niin vaihda pankkia, kilpailuta. tee mitä vaan et ne luottotiedot säilyy! ei siihen sit kauaa mene kun se laina on maksettu! mä kuolisin jos mun luottotiedot menis! (melkein, ne on mulle pyhä asia et ovat kunnossa!) lykkyä tykö!
- vastaukseni
Jos sinulla on tililuottoja tai luottokortti, ja jos sinulle tulee maksuhäiriö niin ne tililuotot ja mahdollinen luottokortti suljetaan, eli niitä ei voi enää käyttää, mutta ne eivät eräänny maksettavaksi, kunhan hoidat niitä normaalisti.
Neuvon välttämään maksuhäiriömerkintää kuin ruttoa.
Helpoin ratkaisu on, että haet eri luotonantajalta uuden vakuudettoman kulutusluoton, jolla maksat tuon 3900 euroa pois.
Esimerkkejä luotonantajista, joista saa "kohtuu"-korolla eli noin 8,5 % korolla vakuudettoman luoton, yleensä päätös saman tein:
1. Nordea Joustoluotto / Joustoluotto limiitti / Mastercard.
2. Sampo, Balanssiluotto (voit pyytää luottopäätöksen heti, jos myönnetään, on pikapäätös maksullinen).
3. Osuuspankki Kultaluotto (muistaakseni edellyttää pankin asiakkuutta).
Lisäksi hieman korkeammalla korolla lainaa myy GE Money (puh.nro 0800 415161), jotka antavat yleensä puhelimessa luottopäätöksen. Esim. 3900 laina 88 euroa kuussa 60 kk.
Näitä on muitakin.
Jos mahdollista, niin kannattaa aloittaa Nordeasta.
Kun kysytään muita luottoja, niin ilmoita tietysti tuo 3900 euron summa, mutta älä tee sitä virhettä että sanoisit tuon 600 euroa kuussa osaksi lainanhoitokuluja, koska a) maksat uudella lainalla sen pois ja b) luottopäätös on 100 % varmuudella kielteinen, jos ilmoitat että sinulla on 600 euron kulutusluottomenot tällä hetkellä. Ilmoita sen osalta mieluummin esim. se alkuperäinen lyhennyssumma, esim. 100 euroa. Sano samalla että sinun lainoista 3900 euroa on kulutusluottoa, jonka maksat tällä lainalla pois.
Jos et saa vakuudetonta kulutusluottoa, mene tyynesti asuntolainapankkiisi ja sano, että tarvitset 3900 euroa lainaa, ja haluaisit sen vakuudellisena, siten että asuntoasi kiinnitetään sen verran (he kyllä laskevat että riittäisikö siinä). Sano heille suoraan, mihin tarvitset lainan, ja pyydä heitä auttamaan. Jos vakuuksia on edes 3900 euron verran ja olet töissä, niin todennäköisesti saat tuollaisen pikkulainan esim. 5 -vuotisella maksuohjelmalla ja noin 4 - 5 % korolla. Itse asiassa, jos aikataulu antaa myöten, kannattaa mennä heti ensimmäisenä asuntolainapankkiisi keskustelemaan asiasta. He kyllä auttavat. Eikä haittaa vaikka on saman pankin rahoitusyhtiölle tuo velka, kun selität mistä tuo on johtunut ja että haluat sen hoitaa ennen kuin tulee vaikeuksia, ja jos on vakuuksia ja tuloja, niin saat todennäköisimmin. Jos et saa niin hae kulutusluottoa.
Jos et sitten jostakin syystä saakaan kulutusluottoa kohtuukorolla tai et saa asuntolainapankistasi rahaa, kirjoita kirje viivästyneen luoton antajalle, jossa ilmoitat a) miksi luoton maksu oli myöhässä, b) että olet hoitanut sitä nyt sen ja sen verran siinä ja siinä ajassa, c) ja että summa ylittää sinun todellisen maksukykysi ja pyydät että voisit maksaa sen esim. 2 vuoden aikana, perustuen siihen että olet sitä jo maksanut hyvin mutta se tuottaa hankaluuksia.
Onko se luotonantaja muuten S-etuluotto? Se nimittäin on erittäin hankala sopimaan mistään, tyyliin jos on 1 kk ja 1 vko erä myöhässä, niin luotto irtisanotaan ja sitten pitää maksaa mieluiten 5 kk aikana kaikki. Siis jos esim. 5000 e luotosta on jäänyt työttömyyden takia yksi 150 euron erä maksamatta 5 vko ajaksi ja toinen 1 vko ajaksi, ja sitten maksaa molemmat erät, niin sekään ei auta, vaan he haluavat että työttömäksi joutunut maksaa 1000 euroa kuussa, joka ei ole mahdollinen, sen sijaan että maksaisi alkuperäisen 150 e kuussa (joka olisi mahdollinen). S-etuluotto haluaa mieluummin ajaa velallisen vaikeuksiin kuin saada rahansa, joten jos se on kyseessä, ei kannata ehkä edes enää yrittää muuta vaihtoehtoa kuin hakea uusi luotto muualta.
Voit muuten aivan rohkeasti mennä sinne asuntolainapankkiisi puhumaan asiasta ja hakemaan vakuudellista tai vakuudetonta luottoa ongelman hoitamiseen. Pankin mielestä sellainen ihminen on luotettava, joka vaikeuksien tullen tulee keskustelemaan ja hoitamaan raha-asioita kuin sellainen, joka pelästyy eikä uskalla ottaa yhteyttä.- puuenkeli2
Olen yrittänyt saada ko. summaa lainaksi omasta pankistani sekä parista muustakin pankista ja myös GeMoneylta, mutta koska ostin asunnon vasta 2 vuotta sitten ja minulla on lisäksi opintolainaa sekä luottokorttivelkaa, vakuuteni eivät riitä tuonkaan suuruiseen lisälainaan. Nyt olenkin harkinnut, että yrittäisin hakea Takuu-Säätiön takausta järjestelylainalle, sitä minulle nimittäin ehdotettiin yhtenä vaihtoehtona kun neuvottelin maksujärjestelyistä. Sehän tarkoittaa toki sitä, että luottotietoihin tulee erityismerkintä parin vuoden ajaksi jottei voi ottaa uutta velkaa, mutta uutta velkaa en toki haluakaan. Järjestelylainalla saisin maksettua kaiken kerralla ja kuukausierä säilyisi kohtuullisena. Olen ymmärtänyt, ettei järjestelylainan saaminen kuitenkaan vaikuta asuntolainaan, eli ei ole pelkoa että pankki irtisanoo asuntolainan??
- Pateva
puuenkeli2 kirjoitti:
Olen yrittänyt saada ko. summaa lainaksi omasta pankistani sekä parista muustakin pankista ja myös GeMoneylta, mutta koska ostin asunnon vasta 2 vuotta sitten ja minulla on lisäksi opintolainaa sekä luottokorttivelkaa, vakuuteni eivät riitä tuonkaan suuruiseen lisälainaan. Nyt olenkin harkinnut, että yrittäisin hakea Takuu-Säätiön takausta järjestelylainalle, sitä minulle nimittäin ehdotettiin yhtenä vaihtoehtona kun neuvottelin maksujärjestelyistä. Sehän tarkoittaa toki sitä, että luottotietoihin tulee erityismerkintä parin vuoden ajaksi jottei voi ottaa uutta velkaa, mutta uutta velkaa en toki haluakaan. Järjestelylainalla saisin maksettua kaiken kerralla ja kuukausierä säilyisi kohtuullisena. Olen ymmärtänyt, ettei järjestelylainan saaminen kuitenkaan vaikuta asuntolainaan, eli ei ole pelkoa että pankki irtisanoo asuntolainan??
niin kauan kun pysyt aikataulussa asuntolainasi maksussa, pankilla ei ole syytä irtisanoa luottoasi; joten ei välitöntä uhkaa.
Oletko muuten saanut jo merkinnän luottotietorekisteriin? Eli onko tullut kirje Suomen Asiakastiedolta ?
Kuullostaa ärhäkkäältä perijältä jos ei diili kelpaa...
Tosin harmittaa puolestasi tuo noinkin pieni summa kuin 3900 euroa...:( - puuenkeli2
Pateva kirjoitti:
niin kauan kun pysyt aikataulussa asuntolainasi maksussa, pankilla ei ole syytä irtisanoa luottoasi; joten ei välitöntä uhkaa.
Oletko muuten saanut jo merkinnän luottotietorekisteriin? Eli onko tullut kirje Suomen Asiakastiedolta ?
Kuullostaa ärhäkkäältä perijältä jos ei diili kelpaa...
Tosin harmittaa puolestasi tuo noinkin pieni summa kuin 3900 euroa...:(Ei ole vielä mitään maksuhäiriömerkintää. Onneksi. Täytyy vielä toivoa että saisi asian jotenkin järjestykseen ilman että sellaista ehtisi tullakaan. Mutta tuntuu välillä kovin toivottomalta :-(
Luottoyhtiössä on kyllä oltu ihan asiallisia, mutta ne totesi heti että heillä on mahdollisuus tehdä vain vuoden maksusopimuksia, pidemmät menevät sitten automaattisesti oikeusteitse eli käytännössä kai siis ulosoton kautta?
Takuu-Säätiölläkin on kuulemma vähintään puolen vuoden käsittelyajat enkä tiedä miten tiukat kriteerit niillä on takuiden myöntämisen suhteen, vaikuttaako esim. velan käyttötarkoitus päätökseen. - Goldie
no tuossahan tuo tuli!! mut minun mielest Nordea on tosi kallis pankki, säästöpankki meidän kaupungis oli halvimmilla koroilla ja kuluttajaystävällisellä lyhennyksillä!
Muuten.. usko toki tuota edellä olevaani, hän puhuu asiaa! - Goldie
puuenkeli2 kirjoitti:
ootko ollenkaan puhunut se ilmeisesti ex' avomiehen? -kanssa? onko sillä aikomustakaan maksaa? (kyl oli usipää ku sut kuseen jätti!)
jatkan, kunhan luen juttuas eteenpäin...
- Yksityinen velkaneuvoja
Erillinen, yksi luottohäiriö merkintä ei voi aiheuttaa hoidossa (korot lyh. hoidettu ajallaan)olevien lainojen irtisanomista. Lainakirja ehdot määrittelevät milloin pankkivelat voidaan irtisanoa. Luottokortti yhtiöt voivat kylläkin pyytää palauttamaan luottokortit ja samalla he voivat irtisanoa luoton kerralla maksettavaksi, mutta asiasta voi myös neuvotella eikä luottokorttiyhtiöt toimi saman kaavan mukaan jokaisessa tapauksessa, käytäntö vaihtelee.
- Velkaneuvoja
Takuu-Säätiö myöntää lainatakauksia, ei lainoja. Eli jos T-S myöntää takauksen, lainan myöntää pankki (se voi olla myös oma tilipankkisi). T-S:n toiminta on ehkä hieman byrokrattisempaa kuin esim. joidenkin sosiaalisia luottoja myöntävien kuntien. Eli siis noin pienen luoton osalta myös sosiaalinen luotto voisi tulla kysymykseen, jos asut kunnassa, joka sellaisia myöntää.
Perustellusta syystä Takuu-Säätiö voi jättää ilmoittamatta tämän merkinnän (= velallinen tunnustanut suorituksen laiminlyönnin kirjallisesti, vapaaehtoinen velkajärjestely, 2 vuotta) luottotietoihin. Yritä ainakin perustella tuota asiaa kunnolla, sillä vaikka merkintä ei ole luottotiedoissa kuin kaksi vuotta, siitä huolimatta siitä saattaa seurata ikäviä yllätyksiä (esim. puhelin-/internet-operaattoreiden ehdoissa on yleensä maininta siitä, että voivat milloin tahansa vaatia ennakkomaksua tai vakuutta, kun vaatimukselle on peruste).
Yleensä pankkien/rahoitusyhtiöiden ehdoissa on kyllä maininta siitä, että luotto voidaan irtisanoa, jos asiakkalle tulee merkintä luottotietoihin. Vaikka näin kävisi (jos et siis saa sovituksi muuta pankin/rahoitusyhtiön kanssa), irtisanominen ei tarkoita, että joutuisit maksamaan velan kerralla takaisin. Normaalin luoton irtisanomisen jälkeen maksat luottoa nykyisen sopimuksesi mukaisesti takaisin.
Soita kuitenkin heti Takuu-Säätiöön p. 0800-9-8009 (ma-pe klo 10-14) ja tiedustele lisää mm. aikataulusta. Varaa heti myös aika kuntasi talous-/velkaneuvojalle ja kerro myös asian kiireellisyys. Varatun ajan voit aina peruuttaa, jos saat asian muutoin järjestymään.
Olisin utelias myös tietämään, minkä yrityksen perintäosasto ei voi tehdä kuin vuoden maksusopimuksen? Jos asia ei järjesty millään muulla tavoin, vaihtoehtona on vielä oikeudessa vahvistettu sovinto. Tällöin oikeus vahvistaa velkojan ja sinun välille tehdyn maksusopimuksen (kannattaa tiedustella yrityksestä, onko tämä mahdollista). Tästä ei tule merkintää luottotietoihin, mutta kuluja kyllä. Jos et pysy maksusopimuksessa, velkoja voi suoraan siirtää saatavan ulosottoon. Vielä ulosotossakin on mahdollisuus tehdä maksusopimus, mutta tämäkin vaihe lisää kuluja entisestään. Merkintä tulee luottotietoihin vain, jos Sinut todetaan varattomaksi/esteelliseksi maksamaan ulosotossa perittävänä olevaa velkaa. - Velkaneuvoja
Velkaneuvoja kirjoitti:
Takuu-Säätiö myöntää lainatakauksia, ei lainoja. Eli jos T-S myöntää takauksen, lainan myöntää pankki (se voi olla myös oma tilipankkisi). T-S:n toiminta on ehkä hieman byrokrattisempaa kuin esim. joidenkin sosiaalisia luottoja myöntävien kuntien. Eli siis noin pienen luoton osalta myös sosiaalinen luotto voisi tulla kysymykseen, jos asut kunnassa, joka sellaisia myöntää.
Perustellusta syystä Takuu-Säätiö voi jättää ilmoittamatta tämän merkinnän (= velallinen tunnustanut suorituksen laiminlyönnin kirjallisesti, vapaaehtoinen velkajärjestely, 2 vuotta) luottotietoihin. Yritä ainakin perustella tuota asiaa kunnolla, sillä vaikka merkintä ei ole luottotiedoissa kuin kaksi vuotta, siitä huolimatta siitä saattaa seurata ikäviä yllätyksiä (esim. puhelin-/internet-operaattoreiden ehdoissa on yleensä maininta siitä, että voivat milloin tahansa vaatia ennakkomaksua tai vakuutta, kun vaatimukselle on peruste).
Yleensä pankkien/rahoitusyhtiöiden ehdoissa on kyllä maininta siitä, että luotto voidaan irtisanoa, jos asiakkalle tulee merkintä luottotietoihin. Vaikka näin kävisi (jos et siis saa sovituksi muuta pankin/rahoitusyhtiön kanssa), irtisanominen ei tarkoita, että joutuisit maksamaan velan kerralla takaisin. Normaalin luoton irtisanomisen jälkeen maksat luottoa nykyisen sopimuksesi mukaisesti takaisin.
Soita kuitenkin heti Takuu-Säätiöön p. 0800-9-8009 (ma-pe klo 10-14) ja tiedustele lisää mm. aikataulusta. Varaa heti myös aika kuntasi talous-/velkaneuvojalle ja kerro myös asian kiireellisyys. Varatun ajan voit aina peruuttaa, jos saat asian muutoin järjestymään.
Olisin utelias myös tietämään, minkä yrityksen perintäosasto ei voi tehdä kuin vuoden maksusopimuksen? Jos asia ei järjesty millään muulla tavoin, vaihtoehtona on vielä oikeudessa vahvistettu sovinto. Tällöin oikeus vahvistaa velkojan ja sinun välille tehdyn maksusopimuksen (kannattaa tiedustella yrityksestä, onko tämä mahdollista). Tästä ei tule merkintää luottotietoihin, mutta kuluja kyllä. Jos et pysy maksusopimuksessa, velkoja voi suoraan siirtää saatavan ulosottoon. Vielä ulosotossakin on mahdollisuus tehdä maksusopimus, mutta tämäkin vaihe lisää kuluja entisestään. Merkintä tulee luottotietoihin vain, jos Sinut todetaan varattomaksi/esteelliseksi maksamaan ulosotossa perittävänä olevaa velkaa.Huomaa myös se, että jos velkoja ei ole suostuvainen sopimuksiin/sovintoon (vapaaehtoiseen tai oikeudelliseen), etkä itse pysty hoitamaan tuota luottoa tehdyn sopimuksen/velkojan vaatimuksen mukaisesti, luotto irtisanotaan ja suorituksen laiminlyönti voidaan ilmoittaa luottotietorekisteriin, kun kysymys on osamaksukaupasta tai kulutusluottosopimuksesta.
Edellä tarkoitetun tiedon saa tallettaa vain, jos kulutusluottosopimuksessa on mainittu, missä tilanteissa maksun tai suorituksen laiminlyönti voi tulla rekisteröidyksi luottotietorekisteriin. Edellytyksenä on lisäksi, että velkoja on lähettänyt velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen rekisteröintiä kirjallisen maksukehotuksen, jossa on muistutettu mahdollisuudesta rekisteröidä maksuhäiriö luottotietorekisteriin, ja että maksu on viivästynyt yli 60 päivää maksukehotuksessa mainitusta alkuperäisestä eräpäivästä. - puuenkeli2
Velkaneuvoja kirjoitti:
Olisin utelias myös tietämään, minkä yrityksen perintäosasto ei voi tehdä kuin vuoden maksusopimuksen? Jos asia ei järjesty millään muulla tavoin, vaihtoehtona on vielä oikeudessa vahvistettu sovinto. Tällöin oikeus vahvistaa velkojan ja sinun välille tehdyn maksusopimuksen (kannattaa tiedustella yrityksestä, onko tämä mahdollista). Tästä ei tule merkintää luottotietoihin, mutta kuluja kyllä. Jos et pysy maksusopimuksessa, velkoja voi suoraan siirtää saatavan ulosottoon. Vielä ulosotossakin on mahdollisuus tehdä maksusopimus, mutta tämäkin vaihe lisää kuluja entisestään. Merkintä tulee luottotietoihin vain, jos Sinut todetaan varattomaksi/esteelliseksi maksamaan ulosotossa perittävänä olevaa velkaa.Kyseessä on Diners Club, olen siis kyllä saanut ystävällistä ja asiallista kohtelua neuvotellessani, mutta en tosin ole edes ymmärtänyt millään lailla kyseenalaistaa tuota vuoden rajaa maksujärjestelyiden suhteen? Kuvittelin, että kyseessä on jokin yleinen käytäntö tälläisissä tilanteissa.
- systeemin rajat
Mun mielestä sun kannattaisi tässä tilanteessa pyytää apua vanhemmiltasi, jos heitä ei ole, niin kirkolta. Nämä lainasysteemit Suomessa on äkkiä loppuunkulutettu luu. Lainojen ulosotton meneminen ja maksuhäiriö tarkoittaa yleensä sitä, että luoton saanti on jo tällainen "loppuunkaluttu" luu. Älä ota enempää mitään luottoa moneen vuoteen. Järki käteen!!!
- ora et labora
Kirkolla ei ole. Korkeintaan joku hyvin hädänalainen voi saada kirkolta. Sinun tilanteesi on liian hyvä, jotta kirkko voisi sinua auttaa. Ehkä apu kirkolta edellyttäisi myöskin jonkinlaista aktiivisuutta seurakunnan työn suuntaan. Diakoniatyöntekijät, jotka periaatteessa ovat käytettävissä raha-asioissa painiskelevien kanssa, eivät ole välttämättä kovin hyvin perillä yhteiskunnan toiminnasta, joten he eivät ehkä ymmärrä sitä, mitä tarkoittaa maksuhäiriön saaminen.
- tero_2.0
Ei luottotietomerkintä hyvä juttu ole, mutta ei sellaisen välttämiseksi kannata sekaantua mihinkään lahkolaisten toimintaan. Järki käteen, kuten sanoit!!!
- teol.kand.
tero_2.0 kirjoitti:
Ei luottotietomerkintä hyvä juttu ole, mutta ei sellaisen välttämiseksi kannata sekaantua mihinkään lahkolaisten toimintaan. Järki käteen, kuten sanoit!!!
Kirkko ei ole lahko. Yleensä kirkko määrittelee sen, mikä on lahko. Lahkolle tunnusomaista on se, että se on jokin omien lakin mukaan toimiva yhteisö, joka saa jäsenensä ajattelemaan ja toimimaan samallalailla. Kirkko on toisin vastuuton siinä, mikäli se jättää tällaisen yhteisön oman itsensä varaan eikä pyri saamaan siihen kontaktia. Lahkot ovat USA:ssa saaneet aikaan mm. sen, että kaikki sen jäsenet ovat tehneet itsemurhan. Tämä on juuri sitä, että pystytään vaikuttamaan suureen joukkoon ihmisiä ja saamaan heidät toimimaan samallalailla.
- tero_2.0
teol.kand. kirjoitti:
Kirkko ei ole lahko. Yleensä kirkko määrittelee sen, mikä on lahko. Lahkolle tunnusomaista on se, että se on jokin omien lakin mukaan toimiva yhteisö, joka saa jäsenensä ajattelemaan ja toimimaan samallalailla. Kirkko on toisin vastuuton siinä, mikäli se jättää tällaisen yhteisön oman itsensä varaan eikä pyri saamaan siihen kontaktia. Lahkot ovat USA:ssa saaneet aikaan mm. sen, että kaikki sen jäsenet ovat tehneet itsemurhan. Tämä on juuri sitä, että pystytään vaikuttamaan suureen joukkoon ihmisiä ja saamaan heidät toimimaan samallalailla.
"Lahkolle tunnusomaista on se, että se on jokin omien lakin mukaan toimiva yhteisö, joka saa jäsenensä ajattelemaan ja toimimaan samallalailla. " Niin, siis mikä tuossa eroaa maailman valtauskontoihin?
Mielestäsi isojen uskontojen toiminta ja aivopesu on puolusteltavampaa kuin pienempien lahkojen? - teol.kand.
tero_2.0 kirjoitti:
"Lahkolle tunnusomaista on se, että se on jokin omien lakin mukaan toimiva yhteisö, joka saa jäsenensä ajattelemaan ja toimimaan samallalailla. " Niin, siis mikä tuossa eroaa maailman valtauskontoihin?
Mielestäsi isojen uskontojen toiminta ja aivopesu on puolusteltavampaa kuin pienempien lahkojen?Mitä tarkoitat aivopesulla?
Kirkko on olemassa ihmisten uskonnollisia kysymyksiä varten. Se palvelee ihmisiä siinä. Tietysti vuosituhantinen perintö esimerkiksi Raamatun kohdalla saa kirkon ottamaan asioihin kantaa: sillä on tietoa ja näköalaa itselläänkin uskonnollisista kysymyksistä. Tarkoitin käyttäytymisen samanlaisuudella lähinnä sellaista itsetuhoista käyttäytymistä, joka ei auta ihmistä saamaan kysymyksiinsä vastauksia eikä auta heitä muutenkaan asioissa eteenpäin. Lahkoissa epäilyttävää on se, että siellä ihminen joutuu kaikkien tarpeittensa kanssa uskonnon uhriksi. Kirkko taas edellyttää, että ihmiset itse myös toimivat elämänsä puolesta ja ihminen saa rauhassa miettiä sitä, mitä hän ajttelee uskonnosta ja mikä on ihmiselle parasta.Usko Jumalaan voi tarjota ihmiselle jotakin sellaista, mitä hän ei löydä muualta. - Jaana-----
teol.kand. kirjoitti:
Mitä tarkoitat aivopesulla?
Kirkko on olemassa ihmisten uskonnollisia kysymyksiä varten. Se palvelee ihmisiä siinä. Tietysti vuosituhantinen perintö esimerkiksi Raamatun kohdalla saa kirkon ottamaan asioihin kantaa: sillä on tietoa ja näköalaa itselläänkin uskonnollisista kysymyksistä. Tarkoitin käyttäytymisen samanlaisuudella lähinnä sellaista itsetuhoista käyttäytymistä, joka ei auta ihmistä saamaan kysymyksiinsä vastauksia eikä auta heitä muutenkaan asioissa eteenpäin. Lahkoissa epäilyttävää on se, että siellä ihminen joutuu kaikkien tarpeittensa kanssa uskonnon uhriksi. Kirkko taas edellyttää, että ihmiset itse myös toimivat elämänsä puolesta ja ihminen saa rauhassa miettiä sitä, mitä hän ajttelee uskonnosta ja mikä on ihmiselle parasta.Usko Jumalaan voi tarjota ihmiselle jotakin sellaista, mitä hän ei löydä muualta.Kyllä tuohon löytyy apu sulle kun nyt vaan otat oikeisiin ihmisiin yhteyttä. Mä olen smoissa tilanteissa ollut 2-3 kertaa ja apu on löytynyt viime hetkillä sitten. Citybank, Ellos, Halens, cellbes ja vaikka mitä on nykyään mitä voi hakea kun on tosiaan hätätilanne. Olen vain jättänyt nykyiset velkani kohdan tyhjäksi tai laittanut viivan ja ei ne niitä pengo. Sitten vain hoidat kunnialla velan pois. Toinen on se että jos haet takuusäätiön takausta niin vaikka kestäisi sen puolvuotta niin saat joka tapauksessa sieltä paperilappusen jossa on selvitys että olet siellä jonossa ja se toimitetaan velkojalle/velkojille ja he seisauttavat siksi aikaa perimisensä. Pistä sähköpostiosottees niin vien sut vaikka oikeisiin mestoihin, niin pal mulla on kokemusta :) Ja hei saat ilmasita velkaneuvontaa ja ei he jätä pulaan noin pienen velan takia!!!!
Jaana----- kirjoitti:
Kyllä tuohon löytyy apu sulle kun nyt vaan otat oikeisiin ihmisiin yhteyttä. Mä olen smoissa tilanteissa ollut 2-3 kertaa ja apu on löytynyt viime hetkillä sitten. Citybank, Ellos, Halens, cellbes ja vaikka mitä on nykyään mitä voi hakea kun on tosiaan hätätilanne. Olen vain jättänyt nykyiset velkani kohdan tyhjäksi tai laittanut viivan ja ei ne niitä pengo. Sitten vain hoidat kunnialla velan pois. Toinen on se että jos haet takuusäätiön takausta niin vaikka kestäisi sen puolvuotta niin saat joka tapauksessa sieltä paperilappusen jossa on selvitys että olet siellä jonossa ja se toimitetaan velkojalle/velkojille ja he seisauttavat siksi aikaa perimisensä. Pistä sähköpostiosottees niin vien sut vaikka oikeisiin mestoihin, niin pal mulla on kokemusta :) Ja hei saat ilmasita velkaneuvontaa ja ei he jätä pulaan noin pienen velan takia!!!!
"Olen vain jättänyt nykyiset velkani kohdan tyhjäksi tai laittanut viivan ja ei ne niitä pengo."
Eli ts. tietoisesti haluat harhauttaa eri tahoja. Luuserimaista toimintaa.- antilooppi
kriittinen kirjoitti:
"Olen vain jättänyt nykyiset velkani kohdan tyhjäksi tai laittanut viivan ja ei ne niitä pengo."
Eli ts. tietoisesti haluat harhauttaa eri tahoja. Luuserimaista toimintaa.Luotonantaja haluaa tietää luotonhakijan muiden luottojen määrän voidakseen arvioida tämän mkasukyvyn. Vanhojen luottojen pimittäminen on peruste sen uuden luoton irtisanomiselle, lainahakemukseen tulee yleensä allekirjoitus, jossa vakuutetaan annetutu tiedot oikeiksi.
En haukkuisi luuseriksi, mutta epärehelliseksi. Ei hyvä. - tero_2.0
teol.kand. kirjoitti:
Mitä tarkoitat aivopesulla?
Kirkko on olemassa ihmisten uskonnollisia kysymyksiä varten. Se palvelee ihmisiä siinä. Tietysti vuosituhantinen perintö esimerkiksi Raamatun kohdalla saa kirkon ottamaan asioihin kantaa: sillä on tietoa ja näköalaa itselläänkin uskonnollisista kysymyksistä. Tarkoitin käyttäytymisen samanlaisuudella lähinnä sellaista itsetuhoista käyttäytymistä, joka ei auta ihmistä saamaan kysymyksiinsä vastauksia eikä auta heitä muutenkaan asioissa eteenpäin. Lahkoissa epäilyttävää on se, että siellä ihminen joutuu kaikkien tarpeittensa kanssa uskonnon uhriksi. Kirkko taas edellyttää, että ihmiset itse myös toimivat elämänsä puolesta ja ihminen saa rauhassa miettiä sitä, mitä hän ajttelee uskonnosta ja mikä on ihmiselle parasta.Usko Jumalaan voi tarjota ihmiselle jotakin sellaista, mitä hän ei löydä muualta."Tietysti vuosituhantinen perintö esimerkiksi Raamatun kohdalla saa kirkon ottamaan asioihin kantaa"
Olisipa tämä todellisuutta, mutta valtauskonnot/kirkot ottavat kantaa myös "hieman" raamatun ulkopuolelta. Esim. abortti, ehkäisy, esiaviollinen seksi, homoliitot ja jopa kauppojen aukioloajat. Ja näihin asioihin kirkko pyrkii siis vaikuttamaan koko yhteiskunnan alueella, ei ainoastaan jäseniensä kohdalla.
"Usko Jumalaan voi tarjota ihmiselle jotakin sellaista, mitä hän ei löydä muualta."
Jokainen joutuu itse päättämään kumpi on parempi, ehkä epämiellyttävä/lohduton todellisuus vai mahtava illuusio. Me molemmat olemme kai päätöksemme tehneet:) - Jaana--------
antilooppi kirjoitti:
Luotonantaja haluaa tietää luotonhakijan muiden luottojen määrän voidakseen arvioida tämän mkasukyvyn. Vanhojen luottojen pimittäminen on peruste sen uuden luoton irtisanomiselle, lainahakemukseen tulee yleensä allekirjoitus, jossa vakuutetaan annetutu tiedot oikeiksi.
En haukkuisi luuseriksi, mutta epärehelliseksi. Ei hyvä.kyllä ootte ns. tyhmiä ei voi muuta sanoa. Tyhmällä Rehellisyydellä ei tässä maailmassa pärjää. Mitä rehellisempi ihminen on niin sitä enemmän on ongelmia. Terkoitan tällä tyhmänrehellisiä ihmisiä. Eli rehellinen saa olla mutta ei tyhmä. Ihminen joka osaa sumplia ja välttyä ongelmilta on fiksu toisin kuin Ihminen joka jumittuu ensimmäiseen ongelmaan siksi koska on niin saatanan tyhmä. ja jos jätän tyhjäksi kohdan entiset velat ja siitä tulee sanomista, voin sanoa että oho en huomannut tai jos laitan velat kohtaan 10 000e ja velat oliskin asuntoineen 100 000e niin voin sanoa että oho yks nolla on tainnut jäädä pois vahingossa. he ei voi todistaa että olisin tahallani valehdellut! Ja jos ei kertakaikkiaan halua valehdella niin sitten on rehellisiäkin keinoja vaikka kuinka mutta ne ovat vain hankalampia ja hitaampia hakea ja hoitaa!!!
- Jaana-----------
tero_2.0 kirjoitti:
"Tietysti vuosituhantinen perintö esimerkiksi Raamatun kohdalla saa kirkon ottamaan asioihin kantaa"
Olisipa tämä todellisuutta, mutta valtauskonnot/kirkot ottavat kantaa myös "hieman" raamatun ulkopuolelta. Esim. abortti, ehkäisy, esiaviollinen seksi, homoliitot ja jopa kauppojen aukioloajat. Ja näihin asioihin kirkko pyrkii siis vaikuttamaan koko yhteiskunnan alueella, ei ainoastaan jäseniensä kohdalla.
"Usko Jumalaan voi tarjota ihmiselle jotakin sellaista, mitä hän ei löydä muualta."
Jokainen joutuu itse päättämään kumpi on parempi, ehkä epämiellyttävä/lohduton todellisuus vai mahtava illuusio. Me molemmat olemme kai päätöksemme tehneet:)kyllä ootte ns. tyhmiä ei voi muuta sanoa. Tyhmällä Rehellisyydellä ei tässä maailmassa pärjää. Mitä rehellisempi ihminen on niin sitä enemmän on ongelmia. Terkoitan tällä tyhmänrehellisiä ihmisiä. Eli rehellinen saa olla mutta ei tyhmä. Ihminen joka osaa sumplia ja välttyä ongelmilta on fiksu toisin kuin Ihminen joka jumittuu ensimmäiseen ongelmaan siksi koska on niin saatanan tyhmä. ja jos jätän tyhjäksi kohdan entiset velat ja siitä tulee sanomista, voin sanoa että oho en huomannut tai jos laitan velat kohtaan 10 000e ja velat oliskin asuntoineen 100 000e niin voin sanoa että oho yks nolla on tainnut jäädä pois vahingossa. he ei voi todistaa että olisin tahallani valehdellut! Ja jos ei kertakaikkiaan halua valehdella niin sitten on rehellisiäkin keinoja vaikka kuinka mutta ne ovat vain hankalampia ja hitaampia hakea ja hoitaa!!!
- tietäväxi
ora et labora kirjoitti:
Kirkolla ei ole. Korkeintaan joku hyvin hädänalainen voi saada kirkolta. Sinun tilanteesi on liian hyvä, jotta kirkko voisi sinua auttaa. Ehkä apu kirkolta edellyttäisi myöskin jonkinlaista aktiivisuutta seurakunnan työn suuntaan. Diakoniatyöntekijät, jotka periaatteessa ovat käytettävissä raha-asioissa painiskelevien kanssa, eivät ole välttämättä kovin hyvin perillä yhteiskunnan toiminnasta, joten he eivät ehkä ymmärrä sitä, mitä tarkoittaa maksuhäiriön saaminen.
saa just jonkun 20 e:n ruokalapun kauppaan ja ehkä sähkölaskun maksettua.. ei kannata sinne vaivautua..
- Goldie
tero_2.0 kirjoitti:
Mielestäsi isojen uskontojen toiminta ja aivopesu on puolusteltavampaa kuin pienempien lahkojen?nää lahkot tai ei" nyt tähän asiaan liityvät? juhuuuu!
- terve
Eli sovi lainanantajan kanssa sellainen kk erä jonka pystyt maksamaan, esim 200 ekee kuussa. Samalla sovi että maksat koko lopun pääoman pois esim 7 kk päästä (ns. bullet laina). Näin sinulle jää yli puoli vuotta aikaa hommata edullista rahaa jostain itsellesi. Selitä tämä perintätoimistolle niin varmaan onnistuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740