Olipa hyvä juttu.

Anonyymi-ap

https://www.iisalmensanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/7469345

Tässä tarina niille joille ei kyseistä lehteä tule.
Paras kohta jutussa oli tuo missä sanottiin jokseenkin näin: "Nykyään ihmiset niin herkkähipiäisiä että kun naiselle sanoo hyvvee huomenta niin kohta on poliisit paikalla ja syytetään ahdistelusta, ei tervettä yhteiskuntaa".

Näin se on. Miesten ja naisten välille syntynyt syvä ja leveä kuilu, ei ihme että myös syntyvyys jyrkässä laskussa.
Muutenkin Suomessa sellainen kulttuuri ja tapa että jos sanot tuntemattomalle naiselle terve tai hei niin nainen katsoo että mikähän hullu tuokin on koska normaalisti ei Suomessa tervehditä vaikkapa jos kaupan hyllyjen välissä olet ja samaa tuotetta hyllystä yhtä aikaa noukit. Itsestäni tuntuu oudolle jos siinä tilanteessa ei tervehditä. Toinen outo juttu on se kun kävelee koiran kanssa lenkillä ja vastaan tulee vaikkapa nainen, nainen sanoo koiralle jotain mutta ei edes katso ja tervehdi minua koiran taluttajaa.

15

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi siinä käydä niinkin, että jos et tervehdi ja yritä seurustella, niin sinua aletaan pitämään homona.

• Anonyymi

Höpö höpö. Taas tollasta Ihme ylireagointia, hohhoijaa. Käykää joskus tämän pitäjän ulkopuolella niin huomaatte eron.

• Anonyymi

Höpö höpö, olen asunut kymmenissä eri pitäjissä ja kaupungeissa ja ihan sama juttu kaikkialla Suomessa. Mykkiä ovat ihmiset ja sehän on huomattu mm. Norjassakin kun pari Norjalaista tekee YouTubeen lyhyitä videoita joissa esittävät kuinka eri maiden ihmiset toimii missäkin tilanteissa, suomalainen esitetään aina mykkänä ja ei koskaan katso kohti eikä silmiin, ei tervehdi jne. Kyllä tämä tiedetään myös Euroopassa.
        Lienee Suomi maailman ainoa maa missä ollaan vielä niin juntti asteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, olen asunut kymmenissä eri pitäjissä ja kaupungeissa ja ihan sama juttu kaikkialla Suomessa. Mykkiä ovat ihmiset ja sehän on huomattu mm. Norjassakin kun pari Norjalaista tekee YouTubeen lyhyitä videoita joissa esittävät kuinka eri maiden ihmiset toimii missäkin tilanteissa, suomalainen esitetään aina mykkänä ja ei koskaan katso kohti eikä silmiin, ei tervehdi jne. Kyllä tämä tiedetään myös Euroopassa.
        Lienee Suomi maailman ainoa maa missä ollaan vielä niin juntti asteella.

Ei voi yleistää, ne perustuvat omaan kokemukseesi. Ehkä voisit miettiä omaa käytöstäsi jos et ole saanut vastakaikua. Heh, you tube on you tube, jokainen voi suoltaa sinne mitä vaan skeittaa. Itse olen asunut ulkomailla ja ihmisiä on moneen junaan niinkuin täälläkin mutta ei pidä yleistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi yleistää, ne perustuvat omaan kokemukseesi. Ehkä voisit miettiä omaa käytöstäsi jos et ole saanut vastakaikua. Heh, you tube on you tube, jokainen voi suoltaa sinne mitä vaan skeittaa. Itse olen asunut ulkomailla ja ihmisiä on moneen junaan niinkuin täälläkin mutta ei pidä yleistää.

No onhan se fakta juttu että suomalainen ei ole niin sosiaalinen kuin eurooppalaiset, ihan saletti on asia näin.

• Anonyymi

Tommosen mielipidekirjoitukset on muunneltua ja liioiteltua jonniinjoutavata jorinaa. Kirjoittaisitte edes oikeista asioista.

• Anonyymi

No kirjoita itse niistä oikeista asioista.

• Anonyymi

Nainen sanoo koiralleen että nyt keskitytään omaan elämään eikä huomioida sedän koiraa eikä setääkään niin ei tule koiratappelua kadulle.

• Anonyymi

Istuttiin kahdestaan ”sillä” penkillä Paloisvirran rannalla. Siihen sitten ikänainen tuli kyselemään oletteko te pojat täällä juopottelemassa….

• Anonyymi

Pitäisikö tosiaan tervehtiä tuntematonta ihmistä ,joka kaupassa on samoja ruokia noukkimassa kuin sinä? Höpö höpö, joskus kyllä tulee jotain ko.tarvikkeesta tokaistua tai mulle tokaistaan, mutta tervehtiminen??
      Ja miksi pitäisi aina tervehtiä vastaan tulevaa koiran lenkittäjää (sukupuolesta riippumatta) Höpö höpö, etenkin jos jompikumpi tai molemmat koirat alkaa murista tai haukkua, niin ohi vaan. Ei kannata jäädä turhaan höpöttelemään.
      Nimim. Epäkohtelias.

• Anonyymi

No kyllä se on aika noloa kun samaan hylly väliin puolen metrin päähän tullaan, katsotaan silmiin mutta ei puhuta mitään, jotkut korkeintaan vetäisee naamaan ihme virnistyksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä se on aika noloa kun samaan hylly väliin puolen metrin päähän tullaan, katsotaan silmiin mutta ei puhuta mitään, jotkut korkeintaan vetäisee naamaan ihme virnistyksen.

...sama juttu se on vaikkapa hississä. Suomalainen ei tervehdi, katselee vaan kengänkärkiään tai katonrajaan🤣
        Norjassa kun olen asunutkin niin tuntemattomat ihmiset tervehtii AINA ja jonkun kommentin heittävät ja ihan normaalisti kuten tutulle. Jopa nuoret.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...sama juttu se on vaikkapa hississä. Suomalainen ei tervehdi, katselee vaan kengänkärkiään tai katonrajaan🤣
        Norjassa kun olen asunutkin niin tuntemattomat ihmiset tervehtii AINA ja jonkun kommentin heittävät ja ihan normaalisti kuten tutulle. Jopa nuoret.

https://yle.fi/a/3-10169119

Tuossa juttua aiheesta.

• Anonyymi

Kyse ei olekaan sitä että pitäisi jäädä jotain höpöttämään vaan tervehtimisestä.

• Anonyymi00017

Ainoot hyvät jutut on kopsattu Savon Sanomista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      341
      6408
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      73
      4184
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      43
      3552
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      95
      3460
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      129
      3454
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      244
      3390
    7. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      74
      2987
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      103
      2712
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      214
      2419
    10. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      10
      2309
    Aihe