https://www.iisalmensanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/7469345
Tässä tarina niille joille ei kyseistä lehteä tule.
Paras kohta jutussa oli tuo missä sanottiin jokseenkin näin: "Nykyään ihmiset niin herkkähipiäisiä että kun naiselle sanoo hyvvee huomenta niin kohta on poliisit paikalla ja syytetään ahdistelusta, ei tervettä yhteiskuntaa".
Näin se on. Miesten ja naisten välille syntynyt syvä ja leveä kuilu, ei ihme että myös syntyvyys jyrkässä laskussa.
Muutenkin Suomessa sellainen kulttuuri ja tapa että jos sanot tuntemattomalle naiselle terve tai hei niin nainen katsoo että mikähän hullu tuokin on koska normaalisti ei Suomessa tervehditä vaikkapa jos kaupan hyllyjen välissä olet ja samaa tuotetta hyllystä yhtä aikaa noukit. Itsestäni tuntuu oudolle jos siinä tilanteessa ei tervehditä. Toinen outo juttu on se kun kävelee koiran kanssa lenkillä ja vastaan tulee vaikkapa nainen, nainen sanoo koiralle jotain mutta ei edes katso ja tervehdi minua koiran taluttajaa.
Olipa hyvä juttu.
15
566
Vastaukset
- Anonyymi
Voi siinä käydä niinkin, että jos et tervehdi ja yritä seurustella, niin sinua aletaan pitämään homona.
- Anonyymi
Höpö höpö. Taas tollasta Ihme ylireagointia, hohhoijaa. Käykää joskus tämän pitäjän ulkopuolella niin huomaatte eron.
- Anonyymi
Höpö höpö, olen asunut kymmenissä eri pitäjissä ja kaupungeissa ja ihan sama juttu kaikkialla Suomessa. Mykkiä ovat ihmiset ja sehän on huomattu mm. Norjassakin kun pari Norjalaista tekee YouTubeen lyhyitä videoita joissa esittävät kuinka eri maiden ihmiset toimii missäkin tilanteissa, suomalainen esitetään aina mykkänä ja ei koskaan katso kohti eikä silmiin, ei tervehdi jne. Kyllä tämä tiedetään myös Euroopassa.
Lienee Suomi maailman ainoa maa missä ollaan vielä niin juntti asteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, olen asunut kymmenissä eri pitäjissä ja kaupungeissa ja ihan sama juttu kaikkialla Suomessa. Mykkiä ovat ihmiset ja sehän on huomattu mm. Norjassakin kun pari Norjalaista tekee YouTubeen lyhyitä videoita joissa esittävät kuinka eri maiden ihmiset toimii missäkin tilanteissa, suomalainen esitetään aina mykkänä ja ei koskaan katso kohti eikä silmiin, ei tervehdi jne. Kyllä tämä tiedetään myös Euroopassa.
Lienee Suomi maailman ainoa maa missä ollaan vielä niin juntti asteella.Ei voi yleistää, ne perustuvat omaan kokemukseesi. Ehkä voisit miettiä omaa käytöstäsi jos et ole saanut vastakaikua. Heh, you tube on you tube, jokainen voi suoltaa sinne mitä vaan skeittaa. Itse olen asunut ulkomailla ja ihmisiä on moneen junaan niinkuin täälläkin mutta ei pidä yleistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi yleistää, ne perustuvat omaan kokemukseesi. Ehkä voisit miettiä omaa käytöstäsi jos et ole saanut vastakaikua. Heh, you tube on you tube, jokainen voi suoltaa sinne mitä vaan skeittaa. Itse olen asunut ulkomailla ja ihmisiä on moneen junaan niinkuin täälläkin mutta ei pidä yleistää.
No onhan se fakta juttu että suomalainen ei ole niin sosiaalinen kuin eurooppalaiset, ihan saletti on asia näin.
- Anonyymi
Tommosen mielipidekirjoitukset on muunneltua ja liioiteltua jonniinjoutavata jorinaa. Kirjoittaisitte edes oikeista asioista.
- Anonyymi
No kirjoita itse niistä oikeista asioista.
- Anonyymi
Nainen sanoo koiralleen että nyt keskitytään omaan elämään eikä huomioida sedän koiraa eikä setääkään niin ei tule koiratappelua kadulle.
- Anonyymi
Istuttiin kahdestaan ”sillä” penkillä Paloisvirran rannalla. Siihen sitten ikänainen tuli kyselemään oletteko te pojat täällä juopottelemassa….
- Anonyymi
Pitäisikö tosiaan tervehtiä tuntematonta ihmistä ,joka kaupassa on samoja ruokia noukkimassa kuin sinä? Höpö höpö, joskus kyllä tulee jotain ko.tarvikkeesta tokaistua tai mulle tokaistaan, mutta tervehtiminen??
Ja miksi pitäisi aina tervehtiä vastaan tulevaa koiran lenkittäjää (sukupuolesta riippumatta) Höpö höpö, etenkin jos jompikumpi tai molemmat koirat alkaa murista tai haukkua, niin ohi vaan. Ei kannata jäädä turhaan höpöttelemään.
Nimim. Epäkohtelias.- Anonyymi
No kyllä se on aika noloa kun samaan hylly väliin puolen metrin päähän tullaan, katsotaan silmiin mutta ei puhuta mitään, jotkut korkeintaan vetäisee naamaan ihme virnistyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se on aika noloa kun samaan hylly väliin puolen metrin päähän tullaan, katsotaan silmiin mutta ei puhuta mitään, jotkut korkeintaan vetäisee naamaan ihme virnistyksen.
...sama juttu se on vaikkapa hississä. Suomalainen ei tervehdi, katselee vaan kengänkärkiään tai katonrajaan🤣
Norjassa kun olen asunutkin niin tuntemattomat ihmiset tervehtii AINA ja jonkun kommentin heittävät ja ihan normaalisti kuten tutulle. Jopa nuoret. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...sama juttu se on vaikkapa hississä. Suomalainen ei tervehdi, katselee vaan kengänkärkiään tai katonrajaan🤣
Norjassa kun olen asunutkin niin tuntemattomat ihmiset tervehtii AINA ja jonkun kommentin heittävät ja ihan normaalisti kuten tutulle. Jopa nuoret.https://yle.fi/a/3-10169119
Tuossa juttua aiheesta. - Anonyymi
Kyse ei olekaan sitä että pitäisi jäädä jotain höpöttämään vaan tervehtimisestä.
- Anonyymi00017
Ainoot hyvät jutut on kopsattu Savon Sanomista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3416408Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta734184Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom433552Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole953460Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1293454Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2443390Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll742987Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1032712Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2142419Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a102309