Tukan pesu

Nimetön

Ennen pesin hiukseni lämpimällä vedellä ja tukan pesun jälkeen lavuaariin jäi aina tukku hiuksia.

Nyt olen pessyt hiukseni parin vuoden ajan viileällä vedellä eikä hiuksia lähde juuri nimeksikään pesun yhteydessä. Onko muut törmänneet samaan?

Olen 27 v mies.

6

3452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 34 v

      suurta eroa hiusten irtoamisessa, mutta muuten tukka tuntuu ehdottomasti paremmalta, kun pesen hiukset viileällä, tai paremminkin kylmällä vedellä!

      • Ketjun aloittaja

        Sama homma minulla. Tukka tuntuu todellakin paremmalta kun pesen sen viileällä tai kylmällä vedelle lämpimään veteen verrattuna.

        Mutta tuo hiustenlähdön ero on myös totista totta. Kun pesin tukkaani lämpimällä vedellä, saattoi lavuaariin jäädä jopa 30-40 hiusta (kyllä, joskus jopa laskin sinne jääneet hiukset!). Mutta kun pesen tukan viileällä vedellä jää hiuksia lavuaariin ehkä 5-10.

        Tämä tuskin on edes kausiluonteista, sillä vähän aikaa sitten kokeilin pestä tukkani vaihteen vuoksi jälleen lämpimällä vedellä, jolloin lavuaari oli taas täynnä hiuksia. Vaihdoin pesutavan luonnollisesti tuon jälkeen heti takaisin kylmään veteen. :)

        Minulla ei ole sinänsä kaljuusongelmaa, sillä hiukseni ovat päältä suhteellisen paksut eikä hiusraja ole viimeisen 10 vuoden aikana noussut 0.5 cm enempää, jos sitäkään. Olen ihmetellyt ja samalla ollut tyytyväinen asian suhteen, sillä isäni ja kaikki hänen veljensä kaljuuntuivat jo alle 30-vuotiaina.


      • siru

        hiusten pinnalla olevat suomut eivät aukene, kun tukan pesee kylmällä vedellä ja siten shampoo ei puhdista hiuksia liian tehokkaasti.

        Edelläoleva oli vaan tällaisen amatöörin teoria...:)


      • pipopää2
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Sama homma minulla. Tukka tuntuu todellakin paremmalta kun pesen sen viileällä tai kylmällä vedelle lämpimään veteen verrattuna.

        Mutta tuo hiustenlähdön ero on myös totista totta. Kun pesin tukkaani lämpimällä vedellä, saattoi lavuaariin jäädä jopa 30-40 hiusta (kyllä, joskus jopa laskin sinne jääneet hiukset!). Mutta kun pesen tukan viileällä vedellä jää hiuksia lavuaariin ehkä 5-10.

        Tämä tuskin on edes kausiluonteista, sillä vähän aikaa sitten kokeilin pestä tukkani vaihteen vuoksi jälleen lämpimällä vedellä, jolloin lavuaari oli taas täynnä hiuksia. Vaihdoin pesutavan luonnollisesti tuon jälkeen heti takaisin kylmään veteen. :)

        Minulla ei ole sinänsä kaljuusongelmaa, sillä hiukseni ovat päältä suhteellisen paksut eikä hiusraja ole viimeisen 10 vuoden aikana noussut 0.5 cm enempää, jos sitäkään. Olen ihmetellyt ja samalla ollut tyytyväinen asian suhteen, sillä isäni ja kaikki hänen veljensä kaljuuntuivat jo alle 30-vuotiaina.

        Minäkin olen ihmetellyt tukkaani. Älkää siis
        sokeasti uskoko niitä jotka sanovat että tukka
        lähtee jos isältäkin. Ne legurit eivät tiedä
        edes mitä follikkelissa tapahtuu. Pelkkiä
        reseptinkirjoittajia.


    • -ak-
    • täti

      Voiskohan olla niin, että kun viileä supistaa ihohuokosia ja lämmin taas avaa niitä, niin lämmin vesi sitten vaikuttaa niin, että huokoset avautuu ja se viimeinenkin iho, mikä pitää "erovuorossa" olevat hiukset vielä päässä, avautuu ja lähtemässä olevat hiukset pääsee kokonaan irtoamaan, mutta juurestaan ne on siis irronneet jo kauan sitten, tuskin lämmin vesi sinne asti vaikuttaa. Jos ei ne irtoaisi siinä pesutilanteessa niin sitten ne tippuisivat jonnekin muualle hiukan myöhemmin. Mutta mielelläni pesen haalealla ja pidän kaikki lähdössä olevatkin päässä niin kauan kuin ne siellä hiukankin pysyy!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3500
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2932
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2011
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1847
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      159
      1666
    Aihe