Ahvenanmaa ei kuulu suomelle

Anonyymi-ap

Ahvenanmaan historia alkoi, kun Ahvenanmaan muodostama maa-alue asutettiin noin 4200 eKr. Ahvenanmaan väestö kääntyi kristinuskoon 1000-luvun alussa. Ahvenanmaa oli osa Ruotsia vuoteen 1809, jolloin Suomi ja Ahvenanmaa Haminan rauhassa menivät Venäjälle. Venäjän aikana vuosina 1809–1917 rakennettiin Bomarsundin linnoitus ja perustettiin Maarianhamina. Kun Suomi julistautui itsenäiseksi 1917, ahvenanmaalaiset halusivat liittyä uudelleen Ruotsiin. Sen sijaan Ahvenanmaa saavutti rajoitetun autonomian osana Suomea vuonna 1922 Kansainliiton päätöksellä.''

23

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neuvosto-venäjä erotettiin Kansainliitosta, kun se hyökkäsi Suomeen 1939. Et varmaan paljoa arvosta moisen fasisti-laitoksen päätöksiä.

      Mitä muuta Pietarissa tänään?

      • Anonyymi

        ahvenanmaa ei kuulu EUn perustuslaki-sopimukseen-

        eli eivät ole allekirjoittaneet Lissabonin sopimusta... siksikö sinne ei oteta edes pakolaisia?

        porvari-Vanhanen jätti uutisoimatta tuon asian..


      • Anonyymi

        Kansainliitto oli kolonialistinen ja täysin turha järjestö.

        Miksi monet ihmiset on nykyään niin mielisairaita, että jos joku ei ole samaa mieltä kuin he, niin heti olettavat, että kyseessä olisi ryssän tai naton trolli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansainliitto oli kolonialistinen ja täysin turha järjestö.

        Miksi monet ihmiset on nykyään niin mielisairaita, että jos joku ei ole samaa mieltä kuin he, niin heti olettavat, että kyseessä olisi ryssän tai naton trolli?

        Putin on naZi.


    • Anonyymi

      Tärkeintä on että se ei kuulu venäjälle. Köningsburg sen sijaan pitäisi tarkastaa kenelle se kuuluu.

      • Anonyymi

        Venäjä vapauttaa Suomen- ja Nurnberg koittaa natseille...


    • Anonyymi

      Eihän silloin ollut ainuttakaan ihmistä olemassa. Ihminen luotiin kuusi tuhatta vuotta sitten. Maapallon ikä on huikeasti pitempi.

    • Anonyymi

      Kaikki keksinnöt ovat alun perin venäläisiä. Valehtelukin.

    • Itsehallinnolliset ns. Sinettimaakunnat: Ahvenanmaa, Häme, Varsinais Suomi, Satakunta ja Uusimaa saivat osittaisen itsehallintonsa 1300 luvulla, pohjana oli silloiset linnaläänisäädökset.
      Ahvenanmaa on edelleen osa Suomi.

      • Anonyymi

        1300-luvulla Suomea valtiona ei ollut olemassakaan vaan kaikki nuo alueet kuuluivat Ruotsiin. Ihan yhtä lailla Ahvenanmaa voisi olla osa Ruotsia, mutta Suomen itsenäistyttyä vain Ahvenanmaa liitettiin Suomeen, vaikka Ahvenanmaan asukkaat olisivat halunneet olla osa Ruotsia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1300-luvulla Suomea valtiona ei ollut olemassakaan vaan kaikki nuo alueet kuuluivat Ruotsiin. Ihan yhtä lailla Ahvenanmaa voisi olla osa Ruotsia, mutta Suomen itsenäistyttyä vain Ahvenanmaa liitettiin Suomeen, vaikka Ahvenanmaan asukkaat olisivat halunneet olla osa Ruotsia.

        Silloin päätös on tehty - lue tarkemmin.


      • Anonyymi
        kaskisaar kirjoitti:

        Silloin päätös on tehty - lue tarkemmin.

        Niin, päätös Ahvenanmaan Suomeen kuulumisesta tapahtui lopullisesti 1921, ei sitä aiemmin. 1300-luvulla mitään Suomea ei ollut olemassa. Kaikki nuo mainitsemasi alueet olivat osa Ruotsia.


    • Anonyymi

      No annetaan heille lupa liittyä vaikkas Venäjään. Aivan sama, rasitehan tuo maapläntti on. Sama vaikka hyökyaalto pyyhkäis yli.

      • Anonyymi

        Ahvenanmaa on nettomaksaja Suomen valtiontaloudelle. Uliko ullatus persulle !


    • Siinäpä sitä onkin Venäjällä tekemistä, jos koettaisi saada ahvenanmaalaiset kannattamaan Venäjään liittymistä.

      🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Ei kai se ole mikään ongelma, jos Venäjän federaation virallisen kannan mukaan Suomelle (muka) kuuluvalla Ahvenanmaalla asuu enemmän venäläisiä kuin suomalaisia. Ahvenanmaa on siten enemmän venäläinen kuin suomalainen ja vanha venäläinen Ahvenanmaa onkin väkipakolla ja suomalaisten kieroilulla ja raakuudella riistetty Äiti Venäjän lämpimästä ja turvallisesta sylistä.

        Vanha venäläinen kaupunki Viipuri vapautettiin 1944 fasismin ikeen alta, kuten Viipurin vanhan venäläisen linnan museossa kerrotaan.
        On jo aika vapauttaa Ahvenanmaa ja Alaska! Molemmat ovat vanhoja venäläisiä alueita, jotka on kieroudella riistetty Venäjältä.
        Putin ei kieroile vaan suorailee ja siten palauttaa hallintaansa molemmat alueet samassa rytäkässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se ole mikään ongelma, jos Venäjän federaation virallisen kannan mukaan Suomelle (muka) kuuluvalla Ahvenanmaalla asuu enemmän venäläisiä kuin suomalaisia. Ahvenanmaa on siten enemmän venäläinen kuin suomalainen ja vanha venäläinen Ahvenanmaa onkin väkipakolla ja suomalaisten kieroilulla ja raakuudella riistetty Äiti Venäjän lämpimästä ja turvallisesta sylistä.

        Vanha venäläinen kaupunki Viipuri vapautettiin 1944 fasismin ikeen alta, kuten Viipurin vanhan venäläisen linnan museossa kerrotaan.
        On jo aika vapauttaa Ahvenanmaa ja Alaska! Molemmat ovat vanhoja venäläisiä alueita, jotka on kieroudella riistetty Venäjältä.
        Putin ei kieroile vaan suorailee ja siten palauttaa hallintaansa molemmat alueet samassa rytäkässä.

        🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Asiassa ei ole mitään epäselvää, Ahvenanmaa on ja pysyy osana Suomea.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe