Ei mihinkään rahastoon kannata laittaa rahoja, siinä tienaa vain rahaston pitäjä. Osta suoraan osakkeita jos ei ole lainoja joita nyt kannattaa lyhentää nopeasti.
Nuori, älä koskaan sijoita rahastoihin .
4
185
Vastaukset
- Anonyymi
Ei minkään pankin rahastoihin varsinkaan OP.n rahastoihin!!!
- Anonyymi
Ei mihinkään rahastoon..
https://www.talouselama.fi/uutiset/talla-keinolla-iso-osa-nuorista-uskoo-rikastuvansa/b55067f6-e265-4e81-82cd-f32873e76d0b - Anonyymi
Tuosta olen vähän eri mieltä.
Suoraan pörssissä pelaaminen vaatii sitä että seuraa koko ajan tapahtumia ja osaa ennakoida tulevaa.
Itse olen pirun huono seuraamaan tapahtumia ja olen huomannut että reagoin silloin kun muut ovat myyneet jo osakkeensa.
Otin aikoinaan eläkesijoituksen, eli maksoin maksuja rahastoon jotka olivat alussa osakesidonnaisia ja loppuosassa korkosidonnaisia.
Tässä sijoituksessa tuotto on ollut sellainen että olen tuplannut sijoitukseni 30v aikana.
Joo joo olisin pörssissä saanut aktiivisella toiminnalla moninkertsisesti enemmän mutta kun en jaksa keskittyä pörssin asioihin niin olisin todennäköisesti menettänyt sijoitukseni.
Samasta syystä sijoitin rahaa myös asuntoihin, ei mitään hurjaa tuottoa mutta yhtiö ja rahoitusvastikkeet lähtevät tililtä suoraveloituksena ja kiinteistön välittäjä hommaa vuokralaiset, minä ainoastaan allekirjoitan vuokrasopimukset ja käyn tarkistamassa asunnot mutta sitäkin keskimäärin joka toinen vuosi.
Pörssiin en voi heittää rahaa ja katsoa vuoden päästä mitä on tapahtunut.- Anonyymi00005
Ei missään rahastosta saa niin hyviä tuottoja kuin osakkeista. Mutta ole tarkka mitä ostat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934551
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2321777- 761440
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401150Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3221085Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051060- 491039
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1441011- 111995
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85954