Ei mihinkään rahastoon kannata laittaa rahoja, siinä tienaa vain rahaston pitäjä. Osta suoraan osakkeita jos ei ole lainoja joita nyt kannattaa lyhentää nopeasti.
Vastaukset 8
- Anonyymi
Ei minkään pankin rahastoihin varsinkaan OP.n rahastoihin!!!
- Anonyymi00007
- Anonyymi
Ei mihinkään rahastoon..
https://www.talouselama.fi/uutiset/talla-keinolla-iso-osa-nuorista-uskoo-rikastuvansa/b55067f6-e265-4e81-82cd-f32873e76d0b - Anonyymi
Tuosta olen vähän eri mieltä.
Suoraan pörssissä pelaaminen vaatii sitä että seuraa koko ajan tapahtumia ja osaa ennakoida tulevaa.
Itse olen pirun huono seuraamaan tapahtumia ja olen huomannut että reagoin silloin kun muut ovat myyneet jo osakkeensa.
Otin aikoinaan eläkesijoituksen, eli maksoin maksuja rahastoon jotka olivat alussa osakesidonnaisia ja loppuosassa korkosidonnaisia.
Tässä sijoituksessa tuotto on ollut sellainen että olen tuplannut sijoitukseni 30v aikana.
Joo joo olisin pörssissä saanut aktiivisella toiminnalla moninkertsisesti enemmän mutta kun en jaksa keskittyä pörssin asioihin niin olisin todennäköisesti menettänyt sijoitukseni.
Samasta syystä sijoitin rahaa myös asuntoihin, ei mitään hurjaa tuottoa mutta yhtiö ja rahoitusvastikkeet lähtevät tililtä suoraveloituksena ja kiinteistön välittäjä hommaa vuokralaiset, minä ainoastaan allekirjoitan vuokrasopimukset ja käyn tarkistamassa asunnot mutta sitäkin keskimäärin joka toinen vuosi.
Pörssiin en voi heittää rahaa ja katsoa vuoden päästä mitä on tapahtunut.- Anonyymi00005
Ei missään rahastosta saa niin hyviä tuottoja kuin osakkeista. Mutta ole tarkka mitä ostat.
- Anonyymi00008
Omana mielipiteenä lisäsin vielä, että suorat osakesijoitukset suuriin kansainvälisesti toimiviin yrityksiin. Tai vähintään Pohjoismaissa.
- Anonyymi00010
En pane rahaa rahastoihin enkä osta osakkeita. Eikä minulla ole lainaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1371473- 1481081
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät69926- 68733
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi247714PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56713- 37609
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33561Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7551- 39537