Kainuun Hyvinvointialue lakkaa olemasta.

Anonyymi-ap

Petteri Orpo paljastaa aamun lehdessä että hallitus on valmis lakkauttamaan hyvinvointialueita, jos ne ei itse kykene laittamaan asioitaan kuntoon. Jos Kainuun Hva ei ole kiinnostunut laittamaan asioitaan kuntoon niin se tullaan lakkauttamaan ja yhdistämään Ouluun. Sitten sieltä saadaan niitä murusia, joita isojen poikien pöydältä tippuu.
Yhdistäminen näytästää varmalta, koska Keskusta päätti heti Eduskuntavaalien jälkeen jäädä oppositioon puskiin huutelemaan, eikä ole omaa lastaan puolustamassa.
Aluevaltuuston joutava politikointi aluejohtajan omatoimisen eroamisen johdosta varmistaa huonon lopputuloksen. Luulisi viimeistään tässä vaiheessa että puolueet ja Media lopettaisi omiin housuihin kusemisen.

34

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä puolueet ja paikalliset poliitikot tietää ettei he ikinä kykene laittamaan asioitaan kuntoon vaan on parempi että ulkopuolinen määrää mitä kaikkea Kainuusta lakkautetaan. Kainuun Hva:n lakkautus on jo hyväksytty ja nyt voidaan ajan kuluksi nostaa Aluejohtajan eroamisesta myrsky vesilasista. Jälkikäteen voidaan sitten syyttää muita. Nämä populistit jotka etsimällä etsii keinoja joilla päätösten tekoa voitaisiin asiassa kuin asiassa estää ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Lehtien palstoilla joka asiasta etsitään jotain valittamista.

      • Anonyymi

        Kai ymmärrät ja pystyt myöntämään että Kainuu ja Kymenlaakso ovat olleet HVA- alkumetreillä tarkkailumenettelyn uhan alaisina.
        Se uusien seinien rakentaminen ei tuonut tullessaan säästöjä,tehostamista eikä myöskään palveluihin laatua ja vaikuttavuutta.

        Kainuu on kuitenkin jatkossa työvoimareservi mutta tuskin kovin kysyttyä muiden Hva-alueiden rekrytoivien silmissä. Mainehaitta itse aiheutettu.

        Surullisinta tässä HVA-jupakassa on se että hyvinvointialueella on ollut velvollisuus ja oikeus valvoa oman alueen palveluiden laatua,tehokkuutta ja tuottavuutta mutta siihen ei osattu panostaa tai asian merkitystä ei sisäistetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ymmärrät ja pystyt myöntämään että Kainuu ja Kymenlaakso ovat olleet HVA- alkumetreillä tarkkailumenettelyn uhan alaisina.
        Se uusien seinien rakentaminen ei tuonut tullessaan säästöjä,tehostamista eikä myöskään palveluihin laatua ja vaikuttavuutta.

        Kainuu on kuitenkin jatkossa työvoimareservi mutta tuskin kovin kysyttyä muiden Hva-alueiden rekrytoivien silmissä. Mainehaitta itse aiheutettu.

        Surullisinta tässä HVA-jupakassa on se että hyvinvointialueella on ollut velvollisuus ja oikeus valvoa oman alueen palveluiden laatua,tehokkuutta ja tuottavuutta mutta siihen ei osattu panostaa tai asian merkitystä ei sisäistetty.

        Työntekijöille voi tarjota töitä Oulun seudulta. Hoitajien on pakko ottaa vastaan tarjottu työ kun muuten menettävät työttömyysetuudet.

        Työttömän työssäkäyntialue on kuitenkin useampi sata kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijöille voi tarjota töitä Oulun seudulta. Hoitajien on pakko ottaa vastaan tarjottu työ kun muuten menettävät työttömyysetuudet.

        Työttömän työssäkäyntialue on kuitenkin useampi sata kilometriä.

        Ei ole mitään pakkoa.
        Hakeutuvat muille aloille töihin tai yksityiselle puolelle.
        Sinne se hallitus muutenkin siirtää terveyden hoidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijöille voi tarjota töitä Oulun seudulta. Hoitajien on pakko ottaa vastaan tarjottu työ kun muuten menettävät työttömyysetuudet.

        Työttömän työssäkäyntialue on kuitenkin useampi sata kilometriä.

        Osa aika työllä elää jos vuokra on pieni ja soviteltu työkkäri. Mutta myös ammatilliset kurssit auttaa. Liikunta.


    • Anonyymi

      SE ON JO PÄÄTETTY TOI LAKKAUTUS KEVÄT TALVELLA

      • Anonyymi

        Paikalliset puolueet ja poliitikot voisi kuitenkin itse näyttää että voimme itsekin laittaa asiat kuntoon eikä keskittyä politikointiin.


    • Anonyymi

      Mitä siitä seuraa, kun kaksi köyhää liitetään yhteen? Siitä taitaa seurata kaksinkertainen köyhyys, tai toinen jää lapsipuolen asemaan.

      • Anonyymi

        Jos hyvinvointialueet typistetään viiteen niin säästyyhän ainakin monen aluejohtajan ja pikkupoliitikon palkka.


      • Anonyymi

        Kunnan pitää käyttää ne rahat kunnan pyörittämiseen eikä omiin etuihin vaan koko kunnan. Tärkeintä on hävittää käärmeet ja rotat sitten korjata mitä voi sen päälle rakentaa uudet vuokratalot myös vanhuksille. Purkaa hometalot rakentaa uimahalli syrjäkylälle ja hiihtoreitti sekä lenkki reitti ja pyörätie. Nykyään kun on muotia retkeily pyöräily. Ja fat bike. Kypärä päähän ja pyöräteitä. Ne on unionin rahoja eikä jonkun johtajan.


    • Anonyymi

      Viikon kohu Petteri Orpon päätöksestä antaa perheelleen aikaa ja lähettää Presidentti Stubb Eu-kokoukseen sijaisekseen on hyvä esimerkki maan tilasta. Media lähti innolla mukaan yritykseen nosta skandaali tyhjästä, tarkoituksena hankaloittaa hallituksen toimintaa. Tyhjästä nostetaan kohuja ja sitä mukaa kun entiset populistuset jutut ammutaan alas niin etsimällä etsitään löydettäisiinkö jotain jolla kohua voisi pitkittää.
      Viimeistään nyt luulisi että paikallinen Media ja puolueet julistaisi aluejohtajan tapauksen loppuun käsitellyksi. Koko juttu on aluejohtajan omaa pöljyyttä. Kääritään hihat ja aletaan laittaa asioita kuntoon, antaa populistien kitistä. Nämä Graanqvistit ja Kettuset valittaa aina kaikesta, ei lueta niiden horinoita ja kun kukaan ei reagoi niihin niin eiköhän nuo itse älyä lopettaa.

      • Anonyymi

        Etpä näytä sinäkään älyävän - roikut täällä :)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja maksaa. Mutta rahaa on.


      • Anonyymi

        Ennen koronaa oli jo vaikeaa mutta kotona vei asiakkaat yrityksiltä. Toisaalta moni viisastui tekemään itse ruokansa. Koronassa huomattiin ettei täällä olekaan tuettu Suomen lääketehtaita vaan Kiinan Japanin Saksan. Ääliöt. Ei edes maskeja suomessa. Ei nytkään. Vaippoja pitää kusessa päivän potilaita. Että saa johtaja Mersun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen koronaa oli jo vaikeaa mutta kotona vei asiakkaat yrityksiltä. Toisaalta moni viisastui tekemään itse ruokansa. Koronassa huomattiin ettei täällä olekaan tuettu Suomen lääketehtaita vaan Kiinan Japanin Saksan. Ääliöt. Ei edes maskeja suomessa. Ei nytkään. Vaippoja pitää kusessa päivän potilaita. Että saa johtaja Mersun.

        Kepulainen johtaja


    • Anonyymi

      Se johtajan itse erosi. Tarkoitus oli käydä kehittämiskeskusteluja, jotta ei jouduttaisi epäluottamuksen ilmapiiriin.

      Herkkänokka tuo lie ollut. Jouti mennäkin.

      • Anonyymi

        Juuri näin ja vastuussa on ne kaikki tahot jotka kannatti tällaisen Diktaattorin valintaa aluevaltuuston johtoon. Eipä taida olla monta poliitikkoa tai median edustajaa jotka voi nyt patsastella sillä että vastustin etukäteen hänen valintaa. Näitä jälkiviisaita näkyy kyllä riittävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin ja vastuussa on ne kaikki tahot jotka kannatti tällaisen Diktaattorin valintaa aluevaltuuston johtoon. Eipä taida olla monta poliitikkoa tai median edustajaa jotka voi nyt patsastella sillä että vastustin etukäteen hänen valintaa. Näitä jälkiviisaita näkyy kyllä riittävän.

        Se on Jukka Lindbergin omaa tulkintaa, että häntä on painostettu eroamaan. Olen sen verran asiaan tutustunut, että ihan normaalista kehittämiskeskustelusta siinä on ollut kyse.

        Turha syytellä aluehallitusta jälkikäteen.


    • Anonyymi

      Täällä ei omaa sairaalaa tarvita 70000 ihmiselle joista vielä suurin osa on vanhuksia, heille sopiva paikka on jonkin pörriäisen makuupaikka tai vastaava, eikä kallis erikoissairaanhoito.

      Muille on sitten Oulun ja Kuopion isot sairaalat lähellä. Niissä on laadukas hoito.

      • Anonyymi

        Näin ajattelee myös puolueet ja Kainuun Sanomat. Itsellä on varaa ostaa kaikki palvelut yksityisiltä, joten kaiken saa täältä lakkauttaa. Ehkä taiteen ja kulttuurin julkinen rahoitus pitää varmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ajattelee myös puolueet ja Kainuun Sanomat. Itsellä on varaa ostaa kaikki palvelut yksityisiltä, joten kaiken saa täältä lakkauttaa. Ehkä taiteen ja kulttuurin julkinen rahoitus pitää varmistaa.

        Kokomuksen ja Persujen vaalilupaukset oli niitä juhla puheita jotka voi unohtaa.Kekkosen jälkeen kolmas kokoomus vetoinen hallitus ja jälleen pieleen menee.Holkeri ajoi vahvan markan politiikalla Suomen konkurssiin Esko Ahon piti tulla pääministeriksi ja Suomi nousi.Katainen Stub hallitus jossa Orpokin oli ministerinä satatuhatta uutta TYÖTÖNTÄ ja kymmenen miljardia uutta velkaa Juha Sipilä tuli pääministeriksi neljän vuoden päästa valtion talous tasapainossa,uutta velkaa ei olisi tarvinnut otta,Mutta Antti Rinne kirjoitti taululle,ETTÄ RAHAA ON.


      • Anonyymi

        Hienoa kun tulet vanhaksi sinäkin venäläinen ja arabi niin nuoret sanoo sulle et sä mitään tarvi. Sulle riittää makuupaikka. Tän saat osaksesi. Karma.


    • Anonyymi

      Ja mien en täältä kainuun mökistä perkele

      lähe

      mie kun kuolen niin saatte viiä mihin halluutte

      mut niin kauan ku elän niin perkele

      ite asun omassa mökissä niin ku halluun

      • Anonyymi

        Kunnon terveysasema ja vuodeosasto akuutti sekä pitkäaikais on terveyden a ja o. Yksityiset vetää johtajille en miljoonat potilaiden rahoja ja tukirahaa. Samoin ulkomaalaiset kouluruoka bisnekset on tasoa HIRVEÄ ja rahat kypärään kunnalta heille. Tehkää itse. Meidän ammattikoulutusta valmistuu nuoria keittäjiä kokkeja. Suurtaloustyöntekijöitä. Muumaalaiset vie ne rahat myös toisiin maihin jos me hoidetaan itse ne jää kuntaan.


    • Anonyymi

      Ihan hirveää jos vanhat ja sairaat joutuvat matkustamaan Ouluun tai Kuopioon. Säilyneekö päivystys? Mihin ollaan menossa.

      • Anonyymi

        Parempaan suuntaan ollaan menossa kun pääsee Kuopioon tai Ouluun hoitoon.


      • Anonyymi

        Pitäisi olla käytäntö että kuolleet tuhkataan heti Oulussa tai Kuopiossa. Ruumisautoralli voi tulla kalliiksi.


    • Anonyymi

      Noin tulee käymään kolmen vuoden sisällä.

    • Anonyymi

      Mohaletti johtajana on sama kuin konkurssi nostaa oman palkkansa sitten edut tuet lypsää lahjukset ja lopulta jää piraatti tuotteet sekundaa ja muut on menettänyt työpaikkansa.

      • Anonyymi

        Mohaletti lypsää jo punaisen ristin rahat ja työpaikat sekä avustukset itselleen. Näitä ei vähääkään kiinnosta muut.


    • Anonyymi

      No Orpo kun "liukastuu"puolangan esterissä mökkireissulla niin saa omaalääkettään kun puolangalla ei olekkaan terveyspalveluita.

      • Anonyymi

        Kun Orpo liukastuu Puolangalla niin jos mitään ei tehdä niin on terveyskeskus jossa ei ole lääkäreitä.


    • Anonyymi

      Enempi minua huolettaa hyvinvointi hallituksen väen kohtalo, mitä ne sitten tekee, tuskin huvittaa oikea työnteko, patsastelemaan oppineet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe