Maalla asuminen on kallista

🙄🥪🍳 kävin eilen kotilidlissä ja oikein pelästyin kun rahaa meni niin vähän.

Tänään pitäs vielä hakea eväät huomiselle siivouskeikalle.

20

313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Just tuli tienhoitomaksu. Ei kaupungissa sellaisia ole.

• Onneksi mulla maalla on niin vähän tietä, että tienhoitomaksu on alle 50 euroa. Kiinteistövero ja kolmen pääsulakkeen sähköt maksaa oli siellä tai ei.

• Anonyymi

Kerrostalossa, tai rivarissa vuokralla asuminen on kallein asumismuoto, sen jälkeen niissä osakeomistajana asuminen.
      Oma talo on kaikkein halvin, oma kaivo ja omaa puuta polttamalla kustannukset 100 - 150€/kk. Loppukesä - syksy ei tarvitse edes kaupasta ostaa hedelmiä, ne tulee omasta puutarhasta. Eikä tarvitse edes korpeen muuttaa, niin tämä on mahdollista.
      Ei sovi tumpelolle ja laiskalle sosialistille, jotka ovat omistamista vastaan.

• Kerrostalossa ja rivareissa asumiseen kuuluu kaikenlaisia palveluita. Kaukolämpöä, lumenluontia, huoneiston kunnon ylläpitoa, rappusiivousta, jätehuoltoa, turvapalvelua ym. Voittoahan asuntoyhtiöt ei saa kerätä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Kerrostalossa ja rivareissa asumiseen kuuluu kaikenlaisia palveluita. Kaukolämpöä, lumenluontia, huoneiston kunnon ylläpitoa, rappusiivousta, jätehuoltoa, turvapalvelua ym. Voittoahan asuntoyhtiöt ei saa kerätä.

Totta, ne sopiikin laiskoille, tai muuten rajoitteisille. Kaupan päälle saa tietyllä tapaa levottoman asuinympäristön, oma rauha ja vapaus puuttuu. Ei sovi kaikille.
        Voisin luetella toistakymmentä asiaa, mitä voi tehdä ja harrastaa omassa talossa, mutta et kerrostalossa. Pohja onnelliselle elämälle rakentuu omasta kodista.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta, ne sopiikin laiskoille, tai muuten rajoitteisille. Kaupan päälle saa tietyllä tapaa levottoman asuinympäristön, oma rauha ja vapaus puuttuu. Ei sovi kaikille.
        Voisin luetella toistakymmentä asiaa, mitä voi tehdä ja harrastaa omassa talossa, mutta et kerrostalossa. Pohja onnelliselle elämälle rakentuu omasta kodista.

Se sun mielestä laiska ja rajoitteinen voi tehdä vuorotyötä hoitoalalla tai älykkyyttä vaativaa toimistotyötä johon kuuluu paljon ylitöitä. Joku voi olla onnellisempi ratkoessaan vaikeita tietojenkäsittelyongelmia kuin hikipäässsä polttopuita tehden. Ei toisenlaisten töiden tekeminen tee ihmistä huonommaksi tai sosialistiksi.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Se sun mielestä laiska ja rajoitteinen voi tehdä vuorotyötä hoitoalalla tai älykkyyttä vaativaa toimistotyötä johon kuuluu paljon ylitöitä. Joku voi olla onnellisempi ratkoessaan vaikeita tietojenkäsittelyongelmia kuin hikipäässsä polttopuita tehden. Ei toisenlaisten töiden tekeminen tee ihmistä huonommaksi tai sosialistiksi.

Kyllä voi ja moni pystyykin, mutta se takaa sitä, että kykenee tekemään ok talon rempat ja hoitamaan muut asiat itsenäisesti.

Ei polttopuiden teko mitään itsensä kiduttamista ole, koneita siinä nykypäivänä käytetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ole hyvä ja luettele!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ole hyvä ja luettele!

Tulisitko siitä onnellisemmaksi?
        Veikkaan, että sinä ja moni muu kerrostalossa asuva katkeroituisi vain entistä enemmän.

Sen verran voin vihjaista, kotoa löytyy lähes kaikki mahdollinen mitä voi olla harrastusten ja viihtyvyyden kannalta hankkia, tilat ja välineet. ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi ja moni pystyykin, mutta se takaa sitä, että kykenee tekemään ok talon rempat ja hoitamaan muut asiat itsenäisesti.

Ei polttopuiden teko mitään itsensä kiduttamista ole, koneita siinä nykypäivänä käytetään.

Suomessa on omakotitaloja on 1 171 717
        Rivitaloja 84 325
        Kerrostaloja 1 493 746
        Kaupungeissa kerrostaloissa ja rivareissa asuu enemmän ihmisiä kuin omakotitalossa. Ihmiset haluaa olla työpaikan lähellä missä on palveluita. He haluavat harrastaa muuta kuin kodin remppaamista, nurmikon leikkuuta, puiden pilkkomista tai lumenluontia. Ei se tee ihmisistä huonompia tai onnettomampia.

Onni on siellä missä rakkaimmat ihmiset asuvat.

• Anonyymi

Susitrolliäijä vaihtoi jälleen nikkiä 🤣

• Mitähän sä hourailet? Sun kannattaa olla välillä pois palstalta kun keksit näistä kirjoituksista omia juttujasi joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

Ensinnäkin mun aloitus on ihan asiallinen. Siinä ei ole mitään trollausta. Toisekseen olen tällä nimimerkillä kirjoittanut useampia vuosia, eikä mulla ole muita nimimerkkejä. Olin palstalla jo ennen sutta, enkä siis ole hän. Kolmanneksi olen vieläkin nainen enkä mikään äijä.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Mitähän sä hourailet? Sun kannattaa olla välillä pois palstalta kun keksit näistä kirjoituksista omia juttujasi joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

Ensinnäkin mun aloitus on ihan asiallinen. Siinä ei ole mitään trollausta. Toisekseen olen tällä nimimerkillä kirjoittanut useampia vuosia, eikä mulla ole muita nimimerkkejä. Olin palstalla jo ennen sutta, enkä siis ole hän. Kolmanneksi olen vieläkin nainen enkä mikään äijä.

Ei kyllä sä olet mies

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä sä olet mies

Mitä merkitystä sillä sulle on? En kirjoita sulle eikä ikinä tavata .

• Anonyymi

Mulla menee kuukaudessa ruokaan 180e ykdin siis ja ostan lidlistä. Muuten menis reilusti yli 200 jos ostasin muualta

Mut vuokra mullon vaan 400 käyttösähkö 30 kuussa ja vesi on ilmasta

• Anonyymi

Ja kämppä siis iso kaksio 53 neliötä ja rempattu, vuokra vaan 400 mutta kun asuinkunta pieni hinnat on tätä

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kämppä siis iso kaksio 53 neliötä ja rempattu, vuokra vaan 400 mutta kun asuinkunta pieni hinnat on tätä

Sullahan on hyvin asiat.

• Anonyymi

Elämä maalla ja kaupungissa juuri sellaista minkälaiseksi sen luo. Vaihtoehtoja on.

• Anonyymi

Hyviä puolia on molemmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7873
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4843
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3617
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2859
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe