Linkki uutiseen: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c101517e-a8c8-4309-bf6b-fea9d96f24c6
Kahvinjuonnin voi hyvin lopettaa. Vieroitusoireet voi tosin olla melkoiset, jos on tottunut monta pannullista päivässä ryystämään, mutta ne helpottavat noin viikossa. Itse onnistuin lopettamaan vähentämällä ensin päivittäistä kahvin määrää asteittain, sitten lopettaessa vielä vaihdoin siirtymäajaksi mateehen (erittäin kofeiinipitoinen tee). Päähän koski ja väsytti noin viikon ajan, mutta sitten koitti vapaus. Ei enää rahanmenoa kahviin. Virkeänä pysyn ulkoilemalla päivittäin ja huolehtimalla täysipainoisesta ja säännöllisestä ravitsemuksesta. Kahvia en keinotekoiseksi piristeeksi enää tarvitse. :)
Kahvi kallistuu taas
9
356
Vastaukset
- Anonyymi
Koitas laskee paljonko maksaa 1 kuppi kaffia, jos ite keität. .Aika vähän. Baarissa/abc 2€-2.50€.
- Anonyymi
Mutta ei se yksi paketti kauaa riitä jos käyttää ohjeen mukaan 60g/litra, perheessä ei riitä montaa päivää jos vaikka kolme pannullista päivässä keittää.
Ennen tehtiin paljon miedompaa, minä käytän edelleenkin vain 1/3, on terveellisempää ja voi juoda niin paljon kuin tekee mieli, meneekin yksin pannullinen päivässä ja silti paketti riittää kuukaudeksi.
- Anonyymi00004
Saa paulig nostaa ihan vapaasti hintojaan, ostan halpaa ulkomaista.
- Anonyymi00005
Lidlin euron Ellu eli Emilia mun valinta. Maistuu itse asiassa paremmalle kuin Kulta Katriinat. Eiku avoimin makunystyröin kokeilemaan. 🙂
Tv TimmyH - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lidlin euron Ellu eli Emilia mun valinta. Maistuu itse asiassa paremmalle kuin Kulta Katriinat. Eiku avoimin makunystyröin kokeilemaan. 🙂
Tv TimmyHEikös Emilia ole 2€, joku muu oli 1€. Ihan hyvä kahvi ainakin hintaisekseen, olisi vaan pannujauhatuksenakin.
Suomessa on kahvi kalliimpaa kuin muualla ja tuskin laskee suklaankaan hinta vaikka kaakaon hinta romahti. Onneksi ei suklaa pahemmin kiinnosta edes. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Eikös Emilia ole 2€, joku muu oli 1€. Ihan hyvä kahvi ainakin hintaisekseen, olisi vaan pannujauhatuksenakin.
Suomessa on kahvi kalliimpaa kuin muualla ja tuskin laskee suklaankaan hinta vaikka kaakaon hinta romahti. Onneksi ei suklaa pahemmin kiinnosta edes.Just eilen katsoin Emilian hinnan. 1,28. Ainoo vaan että taitaa olla lähes aina loppuun myyty. Pitäisi olla max 3 pkt per asiakas. Kun mieleen tuli että joku pizzerian omistaja ostaa kärryllisen täyteen kahvia. Tää tuli mieleen kun kerran näin kävi.
Tv TimmyH - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Just eilen katsoin Emilian hinnan. 1,28. Ainoo vaan että taitaa olla lähes aina loppuun myyty. Pitäisi olla max 3 pkt per asiakas. Kun mieleen tuli että joku pizzerian omistaja ostaa kärryllisen täyteen kahvia. Tää tuli mieleen kun kerran näin kävi.
Tv TimmyHTäällä on Intenso halvinta euron paikkeilla ja lehdessäkin ollut juttua, en muista olenko juonut.
Emilia oli n. 2€, ok kun ei laita liikaa tai maistuu palaneelta. 6€ Vilhelmiina enemmän omaan makuun, pitää maistella muitakin. Jostakin vihreästä paketista en tykännyt. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Täällä on Intenso halvinta euron paikkeilla ja lehdessäkin ollut juttua, en muista olenko juonut.
Emilia oli n. 2€, ok kun ei laita liikaa tai maistuu palaneelta. 6€ Vilhelmiina enemmän omaan makuun, pitää maistella muitakin. Jostakin vihreästä paketista en tykännyt.Emilia siitä hyvä että peittää paremmin makeutusaineen maun.
- Anonyymi00010
Kahvi on halpaa, jos sitä rahalla saa!
Ja ilmaston kannalta on hyvä nauttia puuvartisista kasveista peräisin olevia tuotteita, koska puut ja pensaat sitoo hiiltä ihan eri tavalla kuin yksivuotiset kasvit.
Ilmastotekona siirryin mm. viskistä calvadokseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583979Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k172809Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552016Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2081789- 721436
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55914Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906