Kahvi kallistuu taas

Anonyymi-ap

Linkki uutiseen: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c101517e-a8c8-4309-bf6b-fea9d96f24c6

Kahvinjuonnin voi hyvin lopettaa. Vieroitusoireet voi tosin olla melkoiset, jos on tottunut monta pannullista päivässä ryystämään, mutta ne helpottavat noin viikossa. Itse onnistuin lopettamaan vähentämällä ensin päivittäistä kahvin määrää asteittain, sitten lopettaessa vielä vaihdoin siirtymäajaksi mateehen (erittäin kofeiinipitoinen tee). Päähän koski ja väsytti noin viikon ajan, mutta sitten koitti vapaus. Ei enää rahanmenoa kahviin. Virkeänä pysyn ulkoilemalla päivittäin ja huolehtimalla täysipainoisesta ja säännöllisestä ravitsemuksesta. Kahvia en keinotekoiseksi piristeeksi enää tarvitse. :)

9

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koitas laskee paljonko maksaa 1 kuppi kaffia, jos ite keität. .Aika vähän. Baarissa/abc 2€-2.50€.

      • Anonyymi

        Mutta ei se yksi paketti kauaa riitä jos käyttää ohjeen mukaan 60g/litra, perheessä ei riitä montaa päivää jos vaikka kolme pannullista päivässä keittää.

        Ennen tehtiin paljon miedompaa, minä käytän edelleenkin vain 1/3, on terveellisempää ja voi juoda niin paljon kuin tekee mieli, meneekin yksin pannullinen päivässä ja silti paketti riittää kuukaudeksi.


    • Anonyymi00004

      Saa paulig nostaa ihan vapaasti hintojaan, ostan halpaa ulkomaista.

      • Anonyymi00005

        Lidlin euron Ellu eli Emilia mun valinta. Maistuu itse asiassa paremmalle kuin Kulta Katriinat. Eiku avoimin makunystyröin kokeilemaan. 🙂

        Tv TimmyH


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Lidlin euron Ellu eli Emilia mun valinta. Maistuu itse asiassa paremmalle kuin Kulta Katriinat. Eiku avoimin makunystyröin kokeilemaan. 🙂

        Tv TimmyH

        Eikös Emilia ole 2€, joku muu oli 1€. Ihan hyvä kahvi ainakin hintaisekseen, olisi vaan pannujauhatuksenakin.

        Suomessa on kahvi kalliimpaa kuin muualla ja tuskin laskee suklaankaan hinta vaikka kaakaon hinta romahti. Onneksi ei suklaa pahemmin kiinnosta edes.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eikös Emilia ole 2€, joku muu oli 1€. Ihan hyvä kahvi ainakin hintaisekseen, olisi vaan pannujauhatuksenakin.

        Suomessa on kahvi kalliimpaa kuin muualla ja tuskin laskee suklaankaan hinta vaikka kaakaon hinta romahti. Onneksi ei suklaa pahemmin kiinnosta edes.

        Just eilen katsoin Emilian hinnan. 1,28. Ainoo vaan että taitaa olla lähes aina loppuun myyty. Pitäisi olla max 3 pkt per asiakas. Kun mieleen tuli että joku pizzerian omistaja ostaa kärryllisen täyteen kahvia. Tää tuli mieleen kun kerran näin kävi.

        Tv TimmyH


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Just eilen katsoin Emilian hinnan. 1,28. Ainoo vaan että taitaa olla lähes aina loppuun myyty. Pitäisi olla max 3 pkt per asiakas. Kun mieleen tuli että joku pizzerian omistaja ostaa kärryllisen täyteen kahvia. Tää tuli mieleen kun kerran näin kävi.

        Tv TimmyH

        Täällä on Intenso halvinta euron paikkeilla ja lehdessäkin ollut juttua, en muista olenko juonut.

        Emilia oli n. 2€, ok kun ei laita liikaa tai maistuu palaneelta. 6€ Vilhelmiina enemmän omaan makuun, pitää maistella muitakin. Jostakin vihreästä paketista en tykännyt.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Täällä on Intenso halvinta euron paikkeilla ja lehdessäkin ollut juttua, en muista olenko juonut.

        Emilia oli n. 2€, ok kun ei laita liikaa tai maistuu palaneelta. 6€ Vilhelmiina enemmän omaan makuun, pitää maistella muitakin. Jostakin vihreästä paketista en tykännyt.

        Emilia siitä hyvä että peittää paremmin makeutusaineen maun.


    • Anonyymi00010

      Kahvi on halpaa, jos sitä rahalla saa!

      Ja ilmaston kannalta on hyvä nauttia puuvartisista kasveista peräisin olevia tuotteita, koska puut ja pensaat sitoo hiiltä ihan eri tavalla kuin yksivuotiset kasvit.

      Ilmastotekona siirryin mm. viskistä calvadokseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      58
      3979
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      17
      2809
    3. Jorma Lind kuollut

      Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2016
    4. Hitaille omat kassat

      Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      208
      1789
    5. Mikä on kaunein

      Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1436
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

      Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1290
    7. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

      Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    8. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1089
    9. Mitä yhteistä sinulla

      on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      55
      914
    10. Olisit ollut niin

      Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      906
    Aihe