Muistatteko joidenkin vuosien takaisen Matkahuollon tiedotteen otsikolla "Ministeri Kyllönen petti lupauksensa - seutuliput lopetetaan"? Vanhantyyppiset seutuliput todella lopetettiin, mutta miksi niiden lopettaminen oli sukuoikeusparoneille niin kova isku? Tässä viestiketjussa pureudumme tähän kysymykseen alkavalla viikolla. Pysykäähän kuulolla! Tiukkaa asiaa luvassa joukkoliikenneosaamisen huipulta.
Muistatteko?
74
738
Vastaukset
- Anonyymi
En muista mutta aihe kyllä kiinnostaa...
- Anonyymi
Hienoa, mahtavaa, että saadaan lukea Lauri Pyhän juhlallisia säkeitä.
Tuskin maltan töihin lähteä, niin paljon noita pyhiä tekstejä odotan.- Anonyymi
Saattavat tulla Lamminkin suunnalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattavat tulla Lamminkin suunnalta?
Kenties peräti Valkeakoskelta, näitä joukkoliikenteen "huippuja" kun on siellä täällä
- Anonyymi
Ministeri Kyllönen ei pettänyt lupauksiaan. Seutulippuja on edelleen käytössä, mutta toki sellaisella tavalla, joka ei sukuoikeusparoneja miellytä. Kyseisen Matkahuollon tiedotteen otsikointi onkin tältä osin väärä ja siinä sukuoikeusparonit vain purkavat katkeraa kiukkuaan ministeriä kohtaan.
- Anonyymi
Huomenna määrittelemme, mikä on sukuoikeus. Pysykää kuulolla!
- Anonyymi
Kyllä Matkahuolto oli oikeassa, vaikka ei sitä ehkä itsekään tiennyt siinä vaiheessa. Kyllösen päätöksen, jota voimakkaasti lobbasi muutama täälläkin kirjoitteleva "asiantuntija", joukkoliikennepalvelut ovat täysin loppuneet tai ainakin ratkaisevasti vähentyneet suuressa osassa maata. Ministeri Kyllönen siis petti itse asiassa joukkoliikenteen käyttäjät. Jonkinlaisia "seutulippuja" todellakin on edelleen käytössä, mutta mikä on niiden arvo kun ei kulje busseja joissa niitä voisi käyttää. Kyllönen jää historiaan ministerinä, joka lopetti suuren osan oman hallinon alansa palveluista ja aiheutti yhteiskunnalle massiiviset lisäkustannukset, jotta edes sen verran liikennettä jää jäljelle että lapset pääsevät kouluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna määrittelemme, mikä on sukuoikeus. Pysykää kuulolla!
Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.
Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.
Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne.Huomenna selvitämme, mikä oli vanhantyyppinen seutulippu ja miksi sukuoikeuksiin yhdistettynä se oli niin tärkeä suurten sukujen sukuoikeusparoneille. Pysykää kuulolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.
Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne.Siinäpä sitä olikin taas nyrjähtäneen mielen katkeria tuotoksia.
Pitää ihmisen katkeroitua olemattomista asioista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä sitä olikin taas nyrjähtäneen mielen katkeria tuotoksia.
Pitää ihmisen katkeroitua olemattomista asioista,Tämän kirjoittajan kaikki ns. yritystoiminta on päättynyt mahalaskuun. Jokainen mahalasku on täysin itse aiheutettu, mutta kyseinen henkilö ei suostu tätä ymmärtämään, vaan näkee syyllisiä kohtaloonsa vähän siellä ja täällä... Katkeruus on todella paha sairaus kun se alkaa hallita koko elämää ja kaikkea toimintaa ohjaa katkeroitunut ihmismieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna selvitämme, mikä oli vanhantyyppinen seutulippu ja miksi sukuoikeuksiin yhdistettynä se oli niin tärkeä suurten sukujen sukuoikeusparoneille. Pysykää kuulolla!
Ja asiakkaat olivat varmaan pahoillaan siitä, että oli käytännöllinen lippu.
Asiakkaita varmaan ketutti myös suunnattomasti, kun ostivat lipun vaikkapa Oulusta Tampereelle, niin se kelpasi jokaiseen vuoroon ja se nosti ketutusta, että kuljettajat tiesivät mitä lipuilla tehdään ja vielä osasivat neuvoa vaihtoyhteyksissä.
Ketutuksen huippu oli tietenkin se, että bussit eivät leimahdelleet tuleen eivätkä särkyilleet päivittäin.
- Anonyymi
Tämä 'vanhanaikainen' seutulippu oli todella loistava keksintö. Itse ehdin käyttää työ-, asiointi- ja vapaa-ajanmatkoihini kolmea eri seutulippua: Ylä-Savon, Tampereen läntistä sekä Mäntän, yhteensä n. kymmenen vuoden ajan. Lippu oli edullinen ja kelpasi käytännössä kaikissa vuoroissa. Seutulippujärjestelmän romuttuminen oli todella huono juttu ja vähensi varmasti joukkoliikenteen käyttöä alueilla. On hyvä, että jonkinlaisia korvaavia lippuja on sinne tänne saatu aikaan, mutta yhtenäinen järjestelmä puuttuu. Lisäksi vielä bussiyhteydet ovat lähes kaikkialla huonontuneet siitä mitä olivat vuosituhannen alussa, jopa hyvinkin paljon.
- Anonyymi
Sillä siirrettiin verovaroja paroonin pussiin mutta olihan se matkustajalle helppo ja halpa lippu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä siirrettiin verovaroja paroonin pussiin mutta olihan se matkustajalle helppo ja halpa lippu
Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus+vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.
Minäkin haluan tämmöisen tsydeemin! Myyn baaristani olutta 10 e /tuoppi, asiakas maksaa siittä euron, yhteiskunta loput 9 euroa! Lisäksi vaadin että 50 km säteellä mulla on oltava sukuoikeudet eli ei muita baareja lähelleni! Mahtavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.
Hieno homma että oikeudentunnossaan tinkimättömät Lauri, Pekka ja Merja puhkaisivat paronien mätäpaiseet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.
Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno homma että oikeudentunnossaan tinkimättömät Lauri, Pekka ja Merja puhkaisivat paronien mätäpaiseet!
Ei siinä mitään, että kaikkia hulluja teorioita joku kehittelee, mutta valitettavaa on se, että kaikki eivät kykene erottamaan totuutta sadusta, vaan joku jopa uskoo noihin teorioihin, eli satuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!
Ja siis sukuoikeudet takasivat että kukaan muu ei ilmestynyt seutulippuapajille kilpailemaan. Siksi sukuoikeus + seutulippu = sukuoikeusparonin kultakaivos. Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään, että kaikkia hulluja teorioita joku kehittelee, mutta valitettavaa on se, että kaikki eivät kykene erottamaan totuutta sadusta, vaan joku jopa uskoo noihin teorioihin, eli satuihin.
Kyllähän siihen toki syynsä oli miksi LAL seutulipuista tykkäsi vaikka tuossa hieman kärjistetäänkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän siihen toki syynsä oli miksi LAL seutulipuista tykkäsi vaikka tuossa hieman kärjistetäänkin
Huomauttaisin että systeemi toimi niinkinpäin että jos kortin perusmatka olikin lyhyt niin pitkätkin seutulipulla tehdyt matkat ajettiin silloin lyhyen matkan taksalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomauttaisin että systeemi toimi niinkinpäin että jos kortin perusmatka olikin lyhyt niin pitkätkin seutulipulla tehdyt matkat ajettiin silloin lyhyen matkan taksalla
Sukuoikeussylttiläille tuli silti rahas, liktosta otettiin soitto minidteriöän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis sukuoikeudet takasivat että kukaan muu ei ilmestynyt seutulippuapajille kilpailemaan. Siksi sukuoikeus seutulippu = sukuoikeusparonin kultakaivos. Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!
Miltähän tuntuisi olla noin tyhmä? Ihan mielenkiinnosta, onko tyhmyytesi synnynnäistä vai onko sen aiheuttanut jokin trauma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltähän tuntuisi olla noin tyhmä? Ihan mielenkiinnosta, onko tyhmyytesi synnynnäistä vai onko sen aiheuttanut jokin trauma?
Lauri, Pekka ja Merja kaatoivat sukuoikeudet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!
Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan.Tulee vielä aika, että valkeakoskilaiset näkevät vedätyksen läpi ja sitten alkaakin jyrkkä alamäki. Minkälainen yritys kehtaa kupata oman paikkakunnan maksavia asiakkaita? Eipä ole röyhkeydellä rajoja? Tämäkin läpimätä hinnoittelusysteemi on seuraus Laurin, Pekan ja kumppaneiden sekoilusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan.Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.
Eli myönnät ryöstöhinnoittelun oikeudenmukaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.
Se onkin virrannut muutaman sadan tuhannen euron tappioina/vuosi. Paunun aikana kaukoliikenne vielä tuotti jotakin. Miten muuten onkaan tilanne viimeisten tilinpäätösten julkaisun suhteen? Jos on vielä pimitetty, saattaa prh:lta tulla kohta postia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin virrannut muutaman sadan tuhannen euron tappioina/vuosi. Paunun aikana kaukoliikenne vielä tuotti jotakin. Miten muuten onkaan tilanne viimeisten tilinpäätösten julkaisun suhteen? Jos on vielä pimitetty, saattaa prh:lta tulla kohta postia.
Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää.
"Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää."
Ei riitä ainakaan minulle. Olen ostanut VL:n tilinpäätöksen tilikaudelta 01.02.2022 - 31.01.2023 PRH:n Virre-tietopalvelusta ja saanut ainoastaan kansilehden ja tilintarkastuskertomuksen.
Tästä olen lähettänyt kysymyksen, onko tässä lakia rikottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää."
Ei riitä ainakaan minulle. Olen ostanut VL:n tilinpäätöksen tilikaudelta 01.02.2022 - 31.01.2023 PRH:n Virre-tietopalvelusta ja saanut ainoastaan kansilehden ja tilintarkastuskertomuksen.
Tästä olen lähettänyt kysymyksen, onko tässä lakia rikottu.Mutta minä sanon sinulle: VL kukoistaa. Nyt tiedät! Eikä edes maksa mitään. Kansilehteä en sinulle kuitenkaan toimita, mutta voitkin käyttää sitä, jonka jo olet ostanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta minä sanon sinulle: VL kukoistaa. Nyt tiedät! Eikä edes maksa mitään. Kansilehteä en sinulle kuitenkaan toimita, mutta voitkin käyttää sitä, jonka jo olet ostanut.
JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!
VL on vakavarainen, hyvin hoidettu ja kukoistava osakeyhtiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL on vakavarainen, hyvin hoidettu ja kukoistava osakeyhtiö.
VL on hyvämaineinen, asiakkaidensa kiittämä ja oikeamielinen liikennöitsijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL on hyvämaineinen, asiakkaidensa kiittämä ja oikeamielinen liikennöitsijä!
VL on 1928 perustettu liikenneyhtiö joka lähes 100 vuoden rautaisella kokemuksella ja ammattitaidolla VARMASTI osaa asiat paremmin kuin täällä mellastavat pikkusielut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!
No sovitaan. Koska tulet ja mitä asiakirjoja otat mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL on 1928 perustettu liikenneyhtiö joka lähes 100 vuoden rautaisella kokemuksella ja ammattitaidolla VARMASTI osaa asiat paremmin kuin täällä mellastavat pikkusielut!
Vuonna 2028 Waltikka tulee olemaan jättimäisten juhlien näyttämö eikä siellä pikkusieluisuuksia puhuta! Jolla siis mitään poikkipuolista sanottavaa on VL:stä, sen on syytä selvittää asiat itselleen ennen vuoden 2028 100-vuotisjuhlallisuuksia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sovitaan. Koska tulet ja mitä asiakirjoja otat mukaan
Minulla on kaikki asiat päässäni. Ei tarvita mitään asiakirjoja. Huomenna klo 17?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kaikki asiat päässäni. Ei tarvita mitään asiakirjoja. Huomenna klo 17?
Kahdeksan uhoavaa kirjoitusta. Aika näyttää. mitä PRH tekee asialle, ilmiselvälle lain rikkomiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahdeksan uhoavaa kirjoitusta. Aika näyttää. mitä PRH tekee asialle, ilmiselvälle lain rikkomiselle.
Osakeyhtiölaki määrittelee erittäin selvästi, mitä tilinpäätöksiä tulee toimittaa PRH:een. Niihin kuuluvat mm. tuloslaskelma ja tase, joita kumpaakaan ei ole toimitettu kahdelta edelliseltä tilikaudelta. Eniten ihmetyttää, miksi vanha yritys toimii tällä tavalla? Jos tilanne on niin katastrofaalinen, että näitä pitää piilotella, ei se kannata. Tiedot tulevat ilmi ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi PRH on viime aikoina terävöittänyt otteitaan osakeyhtiölakia rikkovia kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osakeyhtiölaki määrittelee erittäin selvästi, mitä tilinpäätöksiä tulee toimittaa PRH:een. Niihin kuuluvat mm. tuloslaskelma ja tase, joita kumpaakaan ei ole toimitettu kahdelta edelliseltä tilikaudelta. Eniten ihmetyttää, miksi vanha yritys toimii tällä tavalla? Jos tilanne on niin katastrofaalinen, että näitä pitää piilotella, ei se kannata. Tiedot tulevat ilmi ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi PRH on viime aikoina terävöittänyt otteitaan osakeyhtiölakia rikkovia kohtaan.
VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!
Aika heikkoa näiden VL ja OB-hörhöjen argumentointi.
Onnibus on ylistetty, VL kukoistaa, Lauri on NERO ym. typeryyksillä vastaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!
Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.
Prh.lle on kerrottu että Koskissa kaikki hyvin Niin kuinbteillekkin tääööä. Viesti ei vaan meinaa mennä perille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.
Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?
No, taas yksi, joka keksii omia lakipykäliään. Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?
Aika mukavat vuorovälit Tampere-Helsinki linjoilla? Tietyn väriset autot eivät aja Valkeakosken kautta? Vuorojakin sattuu olemaan molemmilla suunnilleen saman verran päivässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika mukavat vuorovälit Tampere-Helsinki linjoilla? Tietyn väriset autot eivät aja Valkeakosken kautta? Vuorojakin sattuu olemaan molemmilla suunnilleen saman verran päivässä?
Markkinoiden jako sovittu ja samalla lippujen hinnat valkeakoskilaisille moninkertaiset verrattuna Tampereelta kyytiin nouseviin. Jos tämä ei ole kiellettyä kilpailulainsäädännön rikkomista niin sitten ei mikään. Mahtaako kilpailuviranomainen olla hereillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinoiden jako sovittu ja samalla lippujen hinnat valkeakoskilaisille moninkertaiset verrattuna Tampereelta kyytiin nouseviin. Jos tämä ei ole kiellettyä kilpailulainsäädännön rikkomista niin sitten ei mikään. Mahtaako kilpailuviranomainen olla hereillä?
Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.
Ei se ihan selvää ole.
Markkina on kuitenkin vapaa ja halukkaat voivat aloitta linjoja koska vain.
Tokihan silloin Ob asettaa lähelle vuoron ja painaa lipun hinnan tappiolliseksi; tämä sitten voisi olla jo määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ihan selvää ole.
Markkina on kuitenkin vapaa ja halukkaat voivat aloitta linjoja koska vain.
Tokihan silloin Ob asettaa lähelle vuoron ja painaa lipun hinnan tappiolliseksi; tämä sitten voisi olla jo määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä.Tämä juuri! JOS Valkeakosken Liikenteellä olisi jokin keino (vaikkapa viranomaisia kiristämällä tai lahjomalla kuten LAL ja paronit tekivät sukuoikeusaikoinaan) estää muita ajamasta Valkeakosken kautta niin silloin toiminta olisi härskiä. Nyt näin ei ole vaan markkina on täysin vapaa. Ja Paunuhan ajoikin Valkeakosken kautta siihen asti kunnes sen oli pakko todeta että monin tavoin pilatulle yritykselle ei löydy jatkajaa mistään. Ei kai se Valkeakosken Liikenteen syy ole että Masi ryvetti firmansa maineen niin pahoin ettei kukaan halunnut sen nimissä enää operoida?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä juuri! JOS Valkeakosken Liikenteellä olisi jokin keino (vaikkapa viranomaisia kiristämällä tai lahjomalla kuten LAL ja paronit tekivät sukuoikeusaikoinaan) estää muita ajamasta Valkeakosken kautta niin silloin toiminta olisi härskiä. Nyt näin ei ole vaan markkina on täysin vapaa. Ja Paunuhan ajoikin Valkeakosken kautta siihen asti kunnes sen oli pakko todeta että monin tavoin pilatulle yritykselle ei löydy jatkajaa mistään. Ei kai se Valkeakosken Liikenteen syy ole että Masi ryvetti firmansa maineen niin pahoin ettei kukaan halunnut sen nimissä enää operoida?
Paunu ei liity tähän keissiin millään tavalla, vaan kyse on siitä että Tampereen ja Helsingin välisessä liikenteessä on tällä hetkellä kaksi yritystä, jotka oivat sopineet että toinen ajaa suoraan ja toinen kiertää Valkeakosken kautta. Tämä on kilpailulainsäädännön vastaista toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paunu ei liity tähän keissiin millään tavalla, vaan kyse on siitä että Tampereen ja Helsingin välisessä liikenteessä on tällä hetkellä kaksi yritystä, jotka oivat sopineet että toinen ajaa suoraan ja toinen kiertää Valkeakosken kautta. Tämä on kilpailulainsäädännön vastaista toimintaa.
Paunun perintö virtaa Huhtakadun holviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.
Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.
voivoi, kyllä se Keskisten Lapin pikavuoro oli haihattelua ja kaatui omaan mahdottomuuteensa. Kukaan ei kadehdi heidän majoitustilojaan Ylläksellä, hyvä kun on jotain puuhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voivoi, kyllä se Keskisten Lapin pikavuoro oli haihattelua ja kaatui omaan mahdottomuuteensa. Kukaan ei kadehdi heidän majoitustilojaan Ylläksellä, hyvä kun on jotain puuhaa.
Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!
Ihmetyttää ja kummastuttaa, ettei Turku-Ylläs linja ole jo vuolemassa kultaa?
Täytyyhän tuon olla todellinen kultavuoro ja premium-luokan majoitukset perillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmetyttää ja kummastuttaa, ettei Turku-Ylläs linja ole jo vuolemassa kultaa?
Täytyyhän tuon olla todellinen kultavuoro ja premium-luokan majoitukset perillä.Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä
Kuka heitä nyt kohtelee kaltoin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä
Niin, peräti yhdellä vuoroparilla kolmena päivänä viikossa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.
Syytä ollakin huolissaan. Tässähän on puhdas esimerkki markkinan sovitusta jakamisesta. Mitään ei varmasti ole paperilla, mutta siitä huolimatta niin selvä tapaus että ihmetellä täytyy miksi tällaiseen uhkapeliin on lähdetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!
"Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä."Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.*
Sijainti, sijainti, sijainti!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.Kysy sitä paroneilta
- Anonyymi
Miksi kukaan vaivautuisi menemään mihinkään kuppaiseen läävään visvaisella bussinraadolla, kun Ylläkselle pääsee kivasti yöjunassa ja siellä on laadukkaitakin majapaikkoja
- Anonyymi
Keskisten residenssi on laadukas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskisten residenssi on laadukas!
Saattaapahan se ollakin, mutta nyt puhuttiin Ylläksen majoituspaikasta.
Kuvien perusteella näyttää juuri siltä, miltä leirikoulupaikan pitää näyttääkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaapahan se ollakin, mutta nyt puhuttiin Ylläksen majoituspaikasta.
Kuvien perusteella näyttää juuri siltä, miltä leirikoulupaikan pitää näyttääkin.Se on ylellinen huoneistohotelli. Silmäätekevillekin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskisten residenssi on laadukas!
"Keskisten residenssi on laadukas!"
En ole koskaan nähnyt Keskisten residenssiä, joka voi olla kuinka laadukas ja ylellinen vaan.
Arvioni koskikin Keskisten tarjoamien majoitustilojen laatua, joka ei parane yhtään, vaikka
heidän oma residenssinsä olisi miten hulppea tahansa.
- Anonyymi
Yllättäen ja pyytämättä tänään uutisoitiin ely-liikenteen rajuista leikkauksista Kainuussa ensi vuoden aikana. Joillakin yhteysväleillä liikenne loppuu kokonaan eikä kyseessä ole aivan pienimmät kunnat. Tässä taas yksi esimerkki nykyjärjestelmän pahasta valuviasta sekä maan talouden tilasta. Hyvä esimerkki myös siksi, että tietäjät näkivät jo yli 10vuotta sitten, mihin ollaan menossa. Silloin näille puheille lähinnä naureskeltiin ja luvattiin liikenteen jopa lisääntyvän samalla kun yhteiskunta säästää riihikuivaa rahaa kaiken hyvän lisäksi. Nämä pellet kuvittelivat ilmeisestikeksineensä ikiliikkujan.
- Anonyymi
Ei sukuoikeuksia voitu jatkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sukuoikeuksia voitu jatkaa
On varmaan vaikea myöntää, että on ollut kaikessa väärässä.
Jankuttaminen kuvitteellisista sukuoikeuksista voi toki helpottaa oloa plasebon tavoin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975