Muistatteko?

Anonyymi-ap

Muistatteko joidenkin vuosien takaisen Matkahuollon tiedotteen otsikolla "Ministeri Kyllönen petti lupauksensa - seutuliput lopetetaan"? Vanhantyyppiset seutuliput todella lopetettiin, mutta miksi niiden lopettaminen oli sukuoikeusparoneille niin kova isku? Tässä viestiketjussa pureudumme tähän kysymykseen alkavalla viikolla. Pysykäähän kuulolla! Tiukkaa asiaa luvassa joukkoliikenneosaamisen huipulta.

74

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En muista mutta aihe kyllä kiinnostaa...

    • Anonyymi

      Hienoa, mahtavaa, että saadaan lukea Lauri Pyhän juhlallisia säkeitä.
      Tuskin maltan töihin lähteä, niin paljon noita pyhiä tekstejä odotan.

      • Anonyymi

        Saattavat tulla Lamminkin suunnalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattavat tulla Lamminkin suunnalta?

        Kenties peräti Valkeakoskelta, näitä joukkoliikenteen "huippuja" kun on siellä täällä


    • Anonyymi

      Ministeri Kyllönen ei pettänyt lupauksiaan. Seutulippuja on edelleen käytössä, mutta toki sellaisella tavalla, joka ei sukuoikeusparoneja miellytä. Kyseisen Matkahuollon tiedotteen otsikointi onkin tältä osin väärä ja siinä sukuoikeusparonit vain purkavat katkeraa kiukkuaan ministeriä kohtaan.

      • Anonyymi

        Huomenna määrittelemme, mikä on sukuoikeus. Pysykää kuulolla!


      • Anonyymi

        Kyllä Matkahuolto oli oikeassa, vaikka ei sitä ehkä itsekään tiennyt siinä vaiheessa. Kyllösen päätöksen, jota voimakkaasti lobbasi muutama täälläkin kirjoitteleva "asiantuntija", joukkoliikennepalvelut ovat täysin loppuneet tai ainakin ratkaisevasti vähentyneet suuressa osassa maata. Ministeri Kyllönen siis petti itse asiassa joukkoliikenteen käyttäjät. Jonkinlaisia "seutulippuja" todellakin on edelleen käytössä, mutta mikä on niiden arvo kun ei kulje busseja joissa niitä voisi käyttää. Kyllönen jää historiaan ministerinä, joka lopetti suuren osan oman hallinon alansa palveluista ja aiheutti yhteiskunnalle massiiviset lisäkustannukset, jotta edes sen verran liikennettä jää jäljelle että lapset pääsevät kouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna määrittelemme, mikä on sukuoikeus. Pysykää kuulolla!

        Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.

        Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.

        Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne.

        Huomenna selvitämme, mikä oli vanhantyyppinen seutulippu ja miksi sukuoikeuksiin yhdistettynä se oli niin tärkeä suurten sukujen sukuoikeusparoneille. Pysykää kuulolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeus oli osittainen tai jopa täydellinen tietylle suvulle liikenneministeriön myöntämä yksinoikeus, linjaliikennelupa. Sukuoikeudet jyvitettiin sukujen muodostaman Linja-autoliiton esityksen mukaisesti poliitikkoja ja virkamiehiä lahjomalla ja uhkailemalla. Linja-autoliitossa suuret suvut olivat etusijalla ja pienille suvuille jäikin vain murusia. Niiden rooli oli uhkailun ja kiristyksen kautta olla vain suurten sukujen aisankannattajina. Kun tietty suku sai jonkin sukuoikeuden, sen hallinnoinnista vastasi kyseisen suvun nokkamies/nainen, sukuoikeusoaroni. Se, ketkä muut suvut jäsenistä pääsivät nauttimaan sukuoikeuksista, oli yksin sukuoikeusparonin päätettävissä. Useissa suvuissa herättikin katkeruutta se että monet niiden jäsenistä jätettiin vaille nautintaoikeuksia sukuoikeusparonin mielivaltaisella päätöksellä.

        Tiivistelmä: sukuoikeus siis takasi yksinoikeudet sen haltijasuvulle ja etenkin sen nokkamiehelle/naiselle eli sukuoikeusparonille. Sukuoikeudet oli ajateltu Linja-autoliitossa ikiaikaisiksi mutta 2012 alkaen alalle tulleet Pekka ja Lauri kaatoivat ne.

        Siinäpä sitä olikin taas nyrjähtäneen mielen katkeria tuotoksia.
        Pitää ihmisen katkeroitua olemattomista asioista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä sitä olikin taas nyrjähtäneen mielen katkeria tuotoksia.
        Pitää ihmisen katkeroitua olemattomista asioista,

        Tämän kirjoittajan kaikki ns. yritystoiminta on päättynyt mahalaskuun. Jokainen mahalasku on täysin itse aiheutettu, mutta kyseinen henkilö ei suostu tätä ymmärtämään, vaan näkee syyllisiä kohtaloonsa vähän siellä ja täällä... Katkeruus on todella paha sairaus kun se alkaa hallita koko elämää ja kaikkea toimintaa ohjaa katkeroitunut ihmismieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna selvitämme, mikä oli vanhantyyppinen seutulippu ja miksi sukuoikeuksiin yhdistettynä se oli niin tärkeä suurten sukujen sukuoikeusparoneille. Pysykää kuulolla!

        Ja asiakkaat olivat varmaan pahoillaan siitä, että oli käytännöllinen lippu.
        Asiakkaita varmaan ketutti myös suunnattomasti, kun ostivat lipun vaikkapa Oulusta Tampereelle, niin se kelpasi jokaiseen vuoroon ja se nosti ketutusta, että kuljettajat tiesivät mitä lipuilla tehdään ja vielä osasivat neuvoa vaihtoyhteyksissä.
        Ketutuksen huippu oli tietenkin se, että bussit eivät leimahdelleet tuleen eivätkä särkyilleet päivittäin.


    • Anonyymi

      Tämä 'vanhanaikainen' seutulippu oli todella loistava keksintö. Itse ehdin käyttää työ-, asiointi- ja vapaa-ajanmatkoihini kolmea eri seutulippua: Ylä-Savon, Tampereen läntistä sekä Mäntän, yhteensä n. kymmenen vuoden ajan. Lippu oli edullinen ja kelpasi käytännössä kaikissa vuoroissa. Seutulippujärjestelmän romuttuminen oli todella huono juttu ja vähensi varmasti joukkoliikenteen käyttöä alueilla. On hyvä, että jonkinlaisia korvaavia lippuja on sinne tänne saatu aikaan, mutta yhtenäinen järjestelmä puuttuu. Lisäksi vielä bussiyhteydet ovat lähes kaikkialla huonontuneet siitä mitä olivat vuosituhannen alussa, jopa hyvinkin paljon.

      • Anonyymi

        Sillä siirrettiin verovaroja paroonin pussiin mutta olihan se matkustajalle helppo ja halpa lippu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä siirrettiin verovaroja paroonin pussiin mutta olihan se matkustajalle helppo ja halpa lippu

        Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus+vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.

        Minäkin haluan tämmöisen tsydeemin! Myyn baaristani olutta 10 e /tuoppi, asiakas maksaa siittä euron, yhteiskunta loput 9 euroa! Lisäksi vaadin että 50 km säteellä mulla on oltava sukuoikeudet eli ei muita baareja lähelleni! Mahtavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.

        Hieno homma että oikeudentunnossaan tinkimättömät Lauri, Pekka ja Merja puhkaisivat paronien mätäpaiseet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!!! Paroneilla oli monopoli (kilpailijoita apajille ei voinut tulla), asiakkailla oli heille halvat liput joista kuitenkin joka leimauksella virtasi yhteiskunnan varoja paronien kassaan. Kultakaivos! Veronmaksajat maksoivat paronien kerskaelämän! Jokuhan leimaili näitä seutulippuja ilman matkustusta rahastuslaitteisiinsa vain pumpatakseen verovaroja itselleen, käry kävi ja tuomio tuli! Tämän helpon rahan mahdollisuuden takia sukuoikeus vanhantyyppinen seutulippu oli paroneille niin kullankallis! Tilalle tulleet uudet seutuliput ilman sukuoikeuksia eivät enää mahdollistaneet yhteiskunnan varojen siirtoa paronien virkistysrahastoihin. Pekka ja Lauri kuohivat Linja-autoliiton ja sen kiristysmahti mureni.

        Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma että oikeudentunnossaan tinkimättömät Lauri, Pekka ja Merja puhkaisivat paronien mätäpaiseet!

        Ei siinä mitään, että kaikkia hulluja teorioita joku kehittelee, mutta valitettavaa on se, että kaikki eivät kykene erottamaan totuutta sadusta, vaan joku jopa uskoo noihin teorioihin, eli satuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!

        Ja siis sukuoikeudet takasivat että kukaan muu ei ilmestynyt seutulippuapajille kilpailemaan. Siksi sukuoikeus + seutulippu = sukuoikeusparonin kultakaivos. Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään, että kaikkia hulluja teorioita joku kehittelee, mutta valitettavaa on se, että kaikki eivät kykene erottamaan totuutta sadusta, vaan joku jopa uskoo noihin teorioihin, eli satuihin.

        Kyllähän siihen toki syynsä oli miksi LAL seutulipuista tykkäsi vaikka tuossa hieman kärjistetäänkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän siihen toki syynsä oli miksi LAL seutulipuista tykkäsi vaikka tuossa hieman kärjistetäänkin

        Huomauttaisin että systeemi toimi niinkinpäin että jos kortin perusmatka olikin lyhyt niin pitkätkin seutulipulla tehdyt matkat ajettiin silloin lyhyen matkan taksalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomauttaisin että systeemi toimi niinkinpäin että jos kortin perusmatka olikin lyhyt niin pitkätkin seutulipulla tehdyt matkat ajettiin silloin lyhyen matkan taksalla

        Sukuoikeussylttiläille tuli silti rahas, liktosta otettiin soitto minidteriöän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis sukuoikeudet takasivat että kukaan muu ei ilmestynyt seutulippuapajille kilpailemaan. Siksi sukuoikeus seutulippu = sukuoikeusparonin kultakaivos. Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!

        Miltähän tuntuisi olla noin tyhmä? Ihan mielenkiinnosta, onko tyhmyytesi synnynnäistä vai onko sen aiheuttanut jokin trauma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltähän tuntuisi olla noin tyhmä? Ihan mielenkiinnosta, onko tyhmyytesi synnynnäistä vai onko sen aiheuttanut jokin trauma?

        Lauri, Pekka ja Merja kaatoivat sukuoikeudet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linja-autoliitto oli painostanut ministeriön myös sellaiseen käytäntöön että verovaroja virtasi paronien virkistysrahastoon jokaisesta seutulipun leimauksesta täysi määrä vaikka matkustaja kulkisi vaikka vain pari pysäkinväliä. Eli jos seutulipun nautintaoikeus oli esim. 20 km ja matkustaja kulki esim. vain 1 kilometrin matkan niin silti paronin virkistysrahastoon talletettiin 20 km matkan taksan mukainen määrä veronmaksajien rahaa. Kultakaivos! Ei siis ihme että paroneja kismitti niin maan vietävästi että Lauri, Pekka ja Merja lopettivat tämän elostelun!

        Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
        On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
        On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan.

        Tulee vielä aika, että valkeakoskilaiset näkevät vedätyksen läpi ja sitten alkaakin jyrkkä alamäki. Minkälainen yritys kehtaa kupata oman paikkakunnan maksavia asiakkaita? Eipä ole röyhkeydellä rajoja? Tämäkin läpimätä hinnoittelusysteemi on seuraus Laurin, Pekan ja kumppaneiden sekoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi oikeudentunnossaan tinkimättömät ottavat Tampereelta Helsinkiin matkaavalta n. 10 euroa ja allekin, mutta Valkeakoskelta Helsinkiin lähtijältä ryöstetäänkin 22-24 euroa.
        On kyllä oikeudentuntoisuus huipussaan.

        Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.

        Eli myönnät ryöstöhinnoittelun oikeudenmukaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Paunun perintö Kolmostieltä. Se virtaa nyt Huhtakadun holviin.

        Se onkin virrannut muutaman sadan tuhannen euron tappioina/vuosi. Paunun aikana kaukoliikenne vielä tuotti jotakin. Miten muuten onkaan tilanne viimeisten tilinpäätösten julkaisun suhteen? Jos on vielä pimitetty, saattaa prh:lta tulla kohta postia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin virrannut muutaman sadan tuhannen euron tappioina/vuosi. Paunun aikana kaukoliikenne vielä tuotti jotakin. Miten muuten onkaan tilanne viimeisten tilinpäätösten julkaisun suhteen? Jos on vielä pimitetty, saattaa prh:lta tulla kohta postia.

        Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää.

        "Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää."

        Ei riitä ainakaan minulle. Olen ostanut VL:n tilinpäätöksen tilikaudelta 01.02.2022 - 31.01.2023 PRH:n Virre-tietopalvelusta ja saanut ainoastaan kansilehden ja tilintarkastuskertomuksen.
        Tästä olen lähettänyt kysymyksen, onko tässä lakia rikottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole pimitetty. Selvin sanoin on sanottu että VL kukoistaa. Se tieto tirkistelijöille riittää."

        Ei riitä ainakaan minulle. Olen ostanut VL:n tilinpäätöksen tilikaudelta 01.02.2022 - 31.01.2023 PRH:n Virre-tietopalvelusta ja saanut ainoastaan kansilehden ja tilintarkastuskertomuksen.
        Tästä olen lähettänyt kysymyksen, onko tässä lakia rikottu.

        Mutta minä sanon sinulle: VL kukoistaa. Nyt tiedät! Eikä edes maksa mitään. Kansilehteä en sinulle kuitenkaan toimita, mutta voitkin käyttää sitä, jonka jo olet ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta minä sanon sinulle: VL kukoistaa. Nyt tiedät! Eikä edes maksa mitään. Kansilehteä en sinulle kuitenkaan toimita, mutta voitkin käyttää sitä, jonka jo olet ostanut.

        JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!

        VL on vakavarainen, hyvin hoidettu ja kukoistava osakeyhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on vakavarainen, hyvin hoidettu ja kukoistava osakeyhtiö.

        VL on hyvämaineinen, asiakkaidensa kiittämä ja oikeamielinen liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on hyvämaineinen, asiakkaidensa kiittämä ja oikeamielinen liikennöitsijä!

        VL on 1928 perustettu liikenneyhtiö joka lähes 100 vuoden rautaisella kokemuksella ja ammattitaidolla VARMASTI osaa asiat paremmin kuin täällä mellastavat pikkusielut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS asiasta on yhä epäselvää, voinemme sopia treffit Waltikkaan niin puhutaan asiat selviksi! Ettei jää vääriä jälkipuheita kiertelemään!

        No sovitaan. Koska tulet ja mitä asiakirjoja otat mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on 1928 perustettu liikenneyhtiö joka lähes 100 vuoden rautaisella kokemuksella ja ammattitaidolla VARMASTI osaa asiat paremmin kuin täällä mellastavat pikkusielut!

        Vuonna 2028 Waltikka tulee olemaan jättimäisten juhlien näyttämö eikä siellä pikkusieluisuuksia puhuta! Jolla siis mitään poikkipuolista sanottavaa on VL:stä, sen on syytä selvittää asiat itselleen ennen vuoden 2028 100-vuotisjuhlallisuuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sovitaan. Koska tulet ja mitä asiakirjoja otat mukaan

        Minulla on kaikki asiat päässäni. Ei tarvita mitään asiakirjoja. Huomenna klo 17?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kaikki asiat päässäni. Ei tarvita mitään asiakirjoja. Huomenna klo 17?

        Kahdeksan uhoavaa kirjoitusta. Aika näyttää. mitä PRH tekee asialle, ilmiselvälle lain rikkomiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksan uhoavaa kirjoitusta. Aika näyttää. mitä PRH tekee asialle, ilmiselvälle lain rikkomiselle.

        Osakeyhtiölaki määrittelee erittäin selvästi, mitä tilinpäätöksiä tulee toimittaa PRH:een. Niihin kuuluvat mm. tuloslaskelma ja tase, joita kumpaakaan ei ole toimitettu kahdelta edelliseltä tilikaudelta. Eniten ihmetyttää, miksi vanha yritys toimii tällä tavalla? Jos tilanne on niin katastrofaalinen, että näitä pitää piilotella, ei se kannata. Tiedot tulevat ilmi ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi PRH on viime aikoina terävöittänyt otteitaan osakeyhtiölakia rikkovia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakeyhtiölaki määrittelee erittäin selvästi, mitä tilinpäätöksiä tulee toimittaa PRH:een. Niihin kuuluvat mm. tuloslaskelma ja tase, joita kumpaakaan ei ole toimitettu kahdelta edelliseltä tilikaudelta. Eniten ihmetyttää, miksi vanha yritys toimii tällä tavalla? Jos tilanne on niin katastrofaalinen, että näitä pitää piilotella, ei se kannata. Tiedot tulevat ilmi ennemmin tai myöhemmin ja lisäksi PRH on viime aikoina terävöittänyt otteitaan osakeyhtiölakia rikkovia kohtaan.

        VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!

        Aika heikkoa näiden VL ja OB-hörhöjen argumentointi.

        Onnibus on ylistetty, VL kukoistaa, Lauri on NERO ym. typeryyksillä vastaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL kukoistaa! Se on jo tullut ilmi!

        Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.

        Prh.lle on kerrottu että Koskissa kaikki hyvin Niin kuinbteillekkin tääööä. Viesti ei vaan meinaa mennä perille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kuinka kukoistaisi, niin lakia rikkoo kuitenkin. Todellisuudessa se kukoistaminenkin on hyvin kaukainen haave vain.

        Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?

        No, taas yksi, joka keksii omia lakipykäliään. Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni se oli kyllä se suurten sukujen paronien harjoittama määräävän markkina-aseman väärinkäyttö joka rikkoi lakia?

        Aika mukavat vuorovälit Tampere-Helsinki linjoilla? Tietyn väriset autot eivät aja Valkeakosken kautta? Vuorojakin sattuu olemaan molemmilla suunnilleen saman verran päivässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika mukavat vuorovälit Tampere-Helsinki linjoilla? Tietyn väriset autot eivät aja Valkeakosken kautta? Vuorojakin sattuu olemaan molemmilla suunnilleen saman verran päivässä?

        Markkinoiden jako sovittu ja samalla lippujen hinnat valkeakoskilaisille moninkertaiset verrattuna Tampereelta kyytiin nouseviin. Jos tämä ei ole kiellettyä kilpailulainsäädännön rikkomista niin sitten ei mikään. Mahtaako kilpailuviranomainen olla hereillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinoiden jako sovittu ja samalla lippujen hinnat valkeakoskilaisille moninkertaiset verrattuna Tampereelta kyytiin nouseviin. Jos tämä ei ole kiellettyä kilpailulainsäädännön rikkomista niin sitten ei mikään. Mahtaako kilpailuviranomainen olla hereillä?

        Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.

        Ei se ihan selvää ole.
        Markkina on kuitenkin vapaa ja halukkaat voivat aloitta linjoja koska vain.
        Tokihan silloin Ob asettaa lähelle vuoron ja painaa lipun hinnan tappiolliseksi; tämä sitten voisi olla jo määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan selvää ole.
        Markkina on kuitenkin vapaa ja halukkaat voivat aloitta linjoja koska vain.
        Tokihan silloin Ob asettaa lähelle vuoron ja painaa lipun hinnan tappiolliseksi; tämä sitten voisi olla jo määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä.

        Tämä juuri! JOS Valkeakosken Liikenteellä olisi jokin keino (vaikkapa viranomaisia kiristämällä tai lahjomalla kuten LAL ja paronit tekivät sukuoikeusaikoinaan) estää muita ajamasta Valkeakosken kautta niin silloin toiminta olisi härskiä. Nyt näin ei ole vaan markkina on täysin vapaa. Ja Paunuhan ajoikin Valkeakosken kautta siihen asti kunnes sen oli pakko todeta että monin tavoin pilatulle yritykselle ei löydy jatkajaa mistään. Ei kai se Valkeakosken Liikenteen syy ole että Masi ryvetti firmansa maineen niin pahoin ettei kukaan halunnut sen nimissä enää operoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä juuri! JOS Valkeakosken Liikenteellä olisi jokin keino (vaikkapa viranomaisia kiristämällä tai lahjomalla kuten LAL ja paronit tekivät sukuoikeusaikoinaan) estää muita ajamasta Valkeakosken kautta niin silloin toiminta olisi härskiä. Nyt näin ei ole vaan markkina on täysin vapaa. Ja Paunuhan ajoikin Valkeakosken kautta siihen asti kunnes sen oli pakko todeta että monin tavoin pilatulle yritykselle ei löydy jatkajaa mistään. Ei kai se Valkeakosken Liikenteen syy ole että Masi ryvetti firmansa maineen niin pahoin ettei kukaan halunnut sen nimissä enää operoida?

        Paunu ei liity tähän keissiin millään tavalla, vaan kyse on siitä että Tampereen ja Helsingin välisessä liikenteessä on tällä hetkellä kaksi yritystä, jotka oivat sopineet että toinen ajaa suoraan ja toinen kiertää Valkeakosken kautta. Tämä on kilpailulainsäädännön vastaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paunu ei liity tähän keissiin millään tavalla, vaan kyse on siitä että Tampereen ja Helsingin välisessä liikenteessä on tällä hetkellä kaksi yritystä, jotka oivat sopineet että toinen ajaa suoraan ja toinen kiertää Valkeakosken kautta. Tämä on kilpailulainsäädännön vastaista toimintaa.

        Paunun perintö virtaa Huhtakadun holviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailuviranomainen nukkuu ruususen unta, mutta jokuhan voisi tehdä tästä ilmiannon. Tilanne on niin selvä, että arvailuille ei jää varaa.

        Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.

        voivoi, kyllä se Keskisten Lapin pikavuoro oli haihattelua ja kaatui omaan mahdottomuuteensa. Kukaan ei kadehdi heidän majoitustilojaan Ylläksellä, hyvä kun on jotain puuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voivoi, kyllä se Keskisten Lapin pikavuoro oli haihattelua ja kaatui omaan mahdottomuuteensa. Kukaan ei kadehdi heidän majoitustilojaan Ylläksellä, hyvä kun on jotain puuhaa.

        Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!

        Ihmetyttää ja kummastuttaa, ettei Turku-Ylläs linja ole jo vuolemassa kultaa?
        Täytyyhän tuon olla todellinen kultavuoro ja premium-luokan majoitukset perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetyttää ja kummastuttaa, ettei Turku-Ylläs linja ole jo vuolemassa kultaa?
        Täytyyhän tuon olla todellinen kultavuoro ja premium-luokan majoitukset perillä.

        Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä

        Kuka heitä nyt kohtelee kaltoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskiset keskittyvät nykyään ruuhka-Suomen matkustajavirtoihin kakkostiellä

        Niin, peräti yhdellä vuoroparilla kolmena päivänä viikossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpa sitä nyt kovasti huolissaan. Muistutan että paronit mm. estivät Keskisten Lapin pikavuoron liikennöinnin ja kadehtivat Keskisten Ylläksen hotellia. Että suo siellä ja vetelä täällä.

        Syytä ollakin huolissaan. Tässähän on puhdas esimerkki markkinan sovitusta jakamisesta. Mitään ei varmasti ole paperilla, mutta siitä huolimatta niin selvä tapaus että ihmetellä täytyy miksi tällaiseen uhkapeliin on lähdetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!

        "Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
        Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
        Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.

        "Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.*

        Sijainti, sijainti, sijainti!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkei kadehdi enää, mutta Turku-Ylläs -pikavuoron vainon aikoina kahdehti kyllä sitten sitäkin enempi!"
        Mitähän kadehtimista on kulahtaneissa rivitalokaksioissa ja -yksiöissä.

        Kysy sitä paroneilta


    • Anonyymi

      Miksi kukaan vaivautuisi menemään mihinkään kuppaiseen läävään visvaisella bussinraadolla, kun Ylläkselle pääsee kivasti yöjunassa ja siellä on laadukkaitakin majapaikkoja

      • Anonyymi

        Keskisten residenssi on laadukas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskisten residenssi on laadukas!

        Saattaapahan se ollakin, mutta nyt puhuttiin Ylläksen majoituspaikasta.
        Kuvien perusteella näyttää juuri siltä, miltä leirikoulupaikan pitää näyttääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaapahan se ollakin, mutta nyt puhuttiin Ylläksen majoituspaikasta.
        Kuvien perusteella näyttää juuri siltä, miltä leirikoulupaikan pitää näyttääkin.

        Se on ylellinen huoneistohotelli. Silmäätekevillekin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskisten residenssi on laadukas!

        "Keskisten residenssi on laadukas!"
        En ole koskaan nähnyt Keskisten residenssiä, joka voi olla kuinka laadukas ja ylellinen vaan.
        Arvioni koskikin Keskisten tarjoamien majoitustilojen laatua, joka ei parane yhtään, vaikka
        heidän oma residenssinsä olisi miten hulppea tahansa.


    • Anonyymi

      Yllättäen ja pyytämättä tänään uutisoitiin ely-liikenteen rajuista leikkauksista Kainuussa ensi vuoden aikana. Joillakin yhteysväleillä liikenne loppuu kokonaan eikä kyseessä ole aivan pienimmät kunnat. Tässä taas yksi esimerkki nykyjärjestelmän pahasta valuviasta sekä maan talouden tilasta. Hyvä esimerkki myös siksi, että tietäjät näkivät jo yli 10vuotta sitten, mihin ollaan menossa. Silloin näille puheille lähinnä naureskeltiin ja luvattiin liikenteen jopa lisääntyvän samalla kun yhteiskunta säästää riihikuivaa rahaa kaiken hyvän lisäksi. Nämä pellet kuvittelivat ilmeisestikeksineensä ikiliikkujan.

      • Anonyymi

        Ei sukuoikeuksia voitu jatkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sukuoikeuksia voitu jatkaa

        On varmaan vaikea myöntää, että on ollut kaikessa väärässä.
        Jankuttaminen kuvitteellisista sukuoikeuksista voi toki helpottaa oloa plasebon tavoin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe