kuin yhdenmukaisuuden paine vaatisi.
Onneksi minulla on tuskansietokykyä.
Joskus milleniumin vaihteen tienoilla tai sitä ennen uskoin, että ihmisen ilmakehään lisäämä hiilidioksidi on aiheuttanut ilmaston lämpenemisen, jonka olin jo itsekin pannut merkille. Silloin sitä ei vielä toitotettu joka tuutista eivätkä hälytyssireenit ulvoneet. Mitä enemmän aikaa on kulunut ja tietoni lisääntyneet sitä enemmän olen alkanut epäillä koko juttua. Ilmastokatastrofin pelko ei minulle tuskaa tuota, sen sijaan politiikka ja ihmisten herkkyys massapsykoosille kyllä tuottaa.
Tieto tuottaa tuskaa. Niin käy kun tiedon takia on pakko olla eri mieltä
24
274
Vastaukset
- Anonyymi
Kun pitää silmät auki, niin tietoa tulee lisää ja onhan meillä useita professoreitakin, jotka eivät kulje tässä valtavirran mukana.
- Anonyymi
... kuten Sarkomaa ja Ruottu, jotka eivät kuitenkaan ammatikseen vaan sivutoimisena harrasteenaan tutkivat ilmakehän ilmiöitä ja sitten vertaisarvioidun tiedeartikkelin sijaan julkaisevat aiheesta virheitä vilisevän pamfletin Maaseutumediassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... kuten Sarkomaa ja Ruottu, jotka eivät kuitenkaan ammatikseen vaan sivutoimisena harrasteenaan tutkivat ilmakehän ilmiöitä ja sitten vertaisarvioidun tiedeartikkelin sijaan julkaisevat aiheesta virheitä vilisevän pamfletin Maaseutumediassa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15882703/sarkomaa-ja-ruottu-lyttaavat-ipccn-raporttia-maaseutumediassa
Tuossa tuo jo käyty S&R keskustelu niille joita asia kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö päätät, mikä on totuus?
- Anonyymi
Voi kun jakaisit sitä lisääntynyttä tietoa meillekin, niin voisimme yhdessä pohtia kuinka validia se on.
- Anonyymi
Uskovaisen kanssa ei kannata mitään pohtia. Usko kun on tietoa vahvempi. On nähty täälläkin, kuinka sokeita ne ovat.
- Anonyymi
Yhdyn sinuun täysin, paitsi että minun epäilykseni heräsivät jo 1970 luvulla. Minä kun tunsin ilmastotieteen opin kasvihuonekaasuista jo 1960 luvulla. Minun suhtautumiseni tieteeseen on kuitenkin aina ollut tieteellistä eikä uskonnollista.
Tieteeseen kuuluu ehdottomasti terve epäilys, että voidaankin olla väärässä. Ei ehdoton luottamus tieteeseen ole tervettä ajattelua. Tieteessä on edelleen paljon arvausta, jota nimitetään teoriaksi. Teoria voi olla vääräkin.
Ammatillisen opetuksen taas pitää olla mahdollisimman tarkkaan totuudenmukaista, oli sitten peruskoulussa tai lukiossa opetettu mitä tahansa soopaa. Se ammatillinen opetus ohittaa jopa yliopiston opetuksen.
Kouluissa opetetaan edelleen typerää vanhaa teoriahöttöä, joka ei käytännön elämässä toimi ollenkaan. Teknologia kun on ajanut sen ohi jo kauan sitten. Massapsykoosiin vaipuneet eivät vaan teknologian kertomaan luota.
Minulle siis opetettiin ammatillisessa koulutuksessa 1970 luvulla totuudenmukaista tietoa ilmakehän kaasujen ominaisuuksista. Eihän hoitoalalla saa sekoilla mitä sattuu, vaikka ilmastotiede ja koulun fysiikanopettaja sekoilisikin.
Ei saa sekoilla hitsari ja koneasentajakaan mitä sattuu, joten heilläkin on samaa tietoa kuin hoitoalalla. Sama perustieto kaasuista on siis olemassa suurella joukolla ihmisiä Suomessakin, ja meteorologeja on vain noin 150.
Kun minulla on hoitoalan ammatti ja useita metallipuolen ammetteja, niin minä luotan vain siihen tietoon, mitä siellä on. Siihen mitä insinöörit on opettaneet, voi taatusti luottaa. Se tieto on ollut mahdollista myös testata itse.
Nyt on tehty valtavan suuria virheitä, kun on luotettu 1800 luvun teoriahöttöön. Minunkin sukuani se repii, koska suvussa on useita, joilla on ammattinsa takia se oikea tieto, ja osa taas luottaa ilmastotieteen vanhoihin oppeihin.
Kummallista siinä on se, että juuri nuo, jotka luottavat ilmastotieteeseen, ovat ammatissaan käyttäneet nestetyppeä. Siitä huolimatta Taalaksen opit kelpasivat. Se sosiaalinen paine on niin hirveä. On vaikea olla eri mieltä.
Kun olen yhä lisää perehtynyt käytännön fysiikkaan, niin yhä enemmän on paljastunut, kuinka hirveän naurettava se 1800 luvun ilmastoteoria on. Täytyy perehtyä tuollaisiin asioihin sitä kautta, että miten käytännössä asiat toimivat.
Se miten asiat käytännössä toimivat. on sitä TODELLISTA FYSIIKKAA. Vanhat teoriat, joilla käytäntöä on yritetty selittää muinoin, voivat ollakkin täysin vääriä.
On typerää luottaa selaisiin teoreettisiin väittämiin, joiden ohi teknologia on jyrännyt jo kauan sitten. Ilmastotieteen oppikin kumottiin jo noin 100 vuotta ennen kuin se syntyi. Tämän tietää, kun ymmärtää fysiikkaa.
Ilmastotieteen opin kumosi se, kun Ruotsissa keksittiin uudentyyppinen kaakeliuuni, jossa savukaasut kiertävät, Onko siinä muka happi typpi ja argon kylmiä. Kyllä siellä taatusti kaikki kaasut ovat kuumia.
Todistaa ihmisten tyhmyydestä se, että ei ole ymmärretty, että tulisijojen toiminta kumoaa kasvihuoneopin täysin. Tuli lämpö mistä tahansa energialähteestä, niin aina se lämmittä kaikki kaasut. Mikään ei jää kylmäksi.- Anonyymi
Otetaanpa yksi pieni esimerkki. Laadukkaissa kiikareissa, kaukoputkissa ja -tähtäimissä käytetään typpitäytettä. Miksikö? Toki pääsyy on, että tällä estetään linssien huurtuminen kun sisään ei pääse vesihöyryä. Mutta toisaalta kuumissa olosuhteissa herkkä optiikka myös pysyy viileämpänä, koska sisällä ei ole lainkaan lämpöä kerääviä kasvihuonekaasuja vesihöyryä ja hiilidioksidia. Optiikkavalmistajat tämän tietävät, koska tuntevat tieteen - toisin kuin eräät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaanpa yksi pieni esimerkki. Laadukkaissa kiikareissa, kaukoputkissa ja -tähtäimissä käytetään typpitäytettä. Miksikö? Toki pääsyy on, että tällä estetään linssien huurtuminen kun sisään ei pääse vesihöyryä. Mutta toisaalta kuumissa olosuhteissa herkkä optiikka myös pysyy viileämpänä, koska sisällä ei ole lainkaan lämpöä kerääviä kasvihuonekaasuja vesihöyryä ja hiilidioksidia. Optiikkavalmistajat tämän tietävät, koska tuntevat tieteen - toisin kuin eräät.
Kovasti väärä tieto sinulla nyt on tuosta asiasta. Todennäköinen syy typen käyttöön on se että se estää hapettumisen. Kyllä noiden laitteiden täytyy olla myös vesitiiviitä.
Kyllä se typpi siellä sisällä lämpenee aivan samaan lämpötilaan kuin on lämpötila ympäristössäkin. Nämä jutut on metallimiehelle erittäin tuttuja. Työpaikallani käytettiin nestetyppeä kutistamaan laakerirenkaita, kun niitä asennettiin hydrauliikka sylintereihin.
Nestetyppi absorboi renkaista lämmön, jolloin ne kutistuivat niin, että ne saatiin käsin työntämällä lenkin sisään. Toisaalta käytettiin typpeä plasmaleikkurissa, jossa se kuumennettiin kuumemmaksi kuin auringon pintalämpötila.
Hoitoalalalla taas käytetään nestetyppeä näytteiden jäädyttämiseen ja säilyttämiseen. Lisäksi nykyään voidaan tuhota pieniä kasvaimia nestetypellä, ja hoitaa joitakin ihosairauksia ruiskuttamalla ihoon nestetyppeä.
Minä siis tiedän melkoisen paljon typen käytöstä. Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti väärä tieto sinulla nyt on tuosta asiasta. Todennäköinen syy typen käyttöön on se että se estää hapettumisen. Kyllä noiden laitteiden täytyy olla myös vesitiiviitä.
Kyllä se typpi siellä sisällä lämpenee aivan samaan lämpötilaan kuin on lämpötila ympäristössäkin. Nämä jutut on metallimiehelle erittäin tuttuja. Työpaikallani käytettiin nestetyppeä kutistamaan laakerirenkaita, kun niitä asennettiin hydrauliikka sylintereihin.
Nestetyppi absorboi renkaista lämmön, jolloin ne kutistuivat niin, että ne saatiin käsin työntämällä lenkin sisään. Toisaalta käytettiin typpeä plasmaleikkurissa, jossa se kuumennettiin kuumemmaksi kuin auringon pintalämpötila.
Hoitoalalalla taas käytetään nestetyppeä näytteiden jäädyttämiseen ja säilyttämiseen. Lisäksi nykyään voidaan tuhota pieniä kasvaimia nestetypellä, ja hoitaa joitakin ihosairauksia ruiskuttamalla ihoon nestetyppeä.
Minä siis tiedän melkoisen paljon typen käytöstä. Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu.Kaasun lämpötila kuvaa kaasumolekyylien keskimääräistä liike-energiaa. Kaikenlaisilla kaasumolekyyleillä on toki liike-energiaa. Toinen asia on sitten, mistä ne sen saavat.
Kolmiatomiset H2O ja CO2 pystyvät nappaamaan energiaa infrapunasäteilyn kvanteista, kaksiatomiset O2 ja N2 eivät juurikaan.
Kun H2O ja CO2 nappaavat säteilystä energiaa, niin ennen pitkää tämä enrgia leviää myös typen ja hapen liike-energiaksi. Kaikki ilmakehän kaasut ovat paikallisesti samassa lämpötilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasun lämpötila kuvaa kaasumolekyylien keskimääräistä liike-energiaa. Kaikenlaisilla kaasumolekyyleillä on toki liike-energiaa. Toinen asia on sitten, mistä ne sen saavat.
Kolmiatomiset H2O ja CO2 pystyvät nappaamaan energiaa infrapunasäteilyn kvanteista, kaksiatomiset O2 ja N2 eivät juurikaan.
Kun H2O ja CO2 nappaavat säteilystä energiaa, niin ennen pitkää tämä enrgia leviää myös typen ja hapen liike-energiaksi. Kaikki ilmakehän kaasut ovat paikallisesti samassa lämpötilassa.Molekyylillä täytyy olla säteilykvantin energiaa vastaava viritystila, jotta se voi kaapata kvantin. Kyseeseen tulevat kvantittuneet viritystilat ovat värähtely- ja pyörimistiloja. Viritystilojen lukumäärä ja energiat riippuvat molekyylin rakenteesta. Esim. neliatomisella metanilla (CH4) on paljon viritystiljoja. Se on voimakas kasvihuonekaasu, kuin hyvä "antenni".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molekyylillä täytyy olla säteilykvantin energiaa vastaava viritystila, jotta se voi kaapata kvantin. Kyseeseen tulevat kvantittuneet viritystilat ovat värähtely- ja pyörimistiloja. Viritystilojen lukumäärä ja energiat riippuvat molekyylin rakenteesta. Esim. neliatomisella metanilla (CH4) on paljon viritystiljoja. Se on voimakas kasvihuonekaasu, kuin hyvä "antenni".
Esim. metaani toimii ohi kiitävien säteilykvanttien "sisäänheittäjänä". Se nappaa kvantin ja ennen pitkää kiinni saatu energia leviää muidenkin kaasujen liike-energiaksi joko törmäyksissä tai niin, että metani säteilee saamansa viritysenergian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. metaani toimii ohi kiitävien säteilykvanttien "sisäänheittäjänä". Se nappaa kvantin ja ennen pitkää kiinni saatu energia leviää muidenkin kaasujen liike-energiaksi joko törmäyksissä tai niin, että metani säteilee saamansa viritysenergian.
Infrapunasäteilyn kvantteja absorboimaan kykenevät kaasut suojaavat palloa jäähtymiseltä. Kun pallon pinnalta ja alailmakehästä lähtevää energiaa absorboituu ilmakehään, niin se säteilee avaruuteen sitten keskimäärin alhaisemmasta lämpötilasta, koska ilmakehän lämpötila laskee ylöspäin mentäessä. Säteilyn intensiteettin on verrannollinen lämpötilan neljänteen potenssiin ( ~T^4).
Kun absorption takia jäähdytysteho ulos vähenee, niin energiaa jää säästöön. Lämpötila vastaavasti nousee pitkällä tähtäimellä, jotta "tulot ja menot" saadaan taas tasapainoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Infrapunasäteilyn kvantteja absorboimaan kykenevät kaasut suojaavat palloa jäähtymiseltä. Kun pallon pinnalta ja alailmakehästä lähtevää energiaa absorboituu ilmakehään, niin se säteilee avaruuteen sitten keskimäärin alhaisemmasta lämpötilasta, koska ilmakehän lämpötila laskee ylöspäin mentäessä. Säteilyn intensiteettin on verrannollinen lämpötilan neljänteen potenssiin ( ~T^4).
Kun absorption takia jäähdytysteho ulos vähenee, niin energiaa jää säästöön. Lämpötila vastaavasti nousee pitkällä tähtäimellä, jotta "tulot ja menot" saadaan taas tasapainoon.Eipä lääketieteessä juurikaan opeteta enään 1700 ja 1800 luvun oppeja, mutta pöljät fysiikanopettajat opettavat vielä pöljemmille oppilaille niinkin vanhaa fysiikkaa. Sitten sen opetuksen tuloksien puolestaa intetään tällaisella palstalla.
Mikähän siihen on syynä, että on vaikka kuinka paljon sellaisia ihmisiä vielä 2000 luvullakin, että ei uskalla yhtään mitään oppimaansa epäillä. Minä taas uskallan epäillä aivan mitä tahansa tietoa valheeksi, oli sitten kysymys tieteestä tai uskonnosta.
Epäilemällä voi päästä paljon pidemmälle kuin ne pöljät fysiikanopettajat. Tuossa nyt tuli neljältä taas sitä epäilyttävää vanhaa hapatusta, johon minä en luota ollenkaan, koska ei sitä ole käytännön kokeilla missään testattu.
Silloin kun jostakin asiasta on pelkästään hyvin vanhoja teoreettisia väittämiä, niin niitä on aina syytä epäillä valheellisiksi. En tarkoita että olisi tahallaan keksitty valheita.
Tietämättömyys ja ymmärtämättömyys on vaan silloin muinoin ollu vielä paljon suurempaa kuin nykyään. Nykyäänkin kaikilla ihmisillä on tietämättömyyttä hurjan paljon enemmän kuin tietämystä.
Kaikkea sitä tietoa joka on syntynyt ennen vuotta 1900 on terveellistä epäillä. Se aika oli kaikenlaisten puoskarien kulta-aikaa. Silloin syntyneitä harhaoppeja on sitten 1900 luvulla joutuneet eri tieteenalat kyseenalaistamaan ja kumoamaan.
Kaasuistakin tiedetään eri tieteenaloilla nykyään paljon enemmän, kuin tiedettiin silloin, kun keksittiin kaasuteoriat, joihin täällä vedotaan toistuvasti. Teoreettinen fysiikka on vaan siitä kummallinen tieteenala, että se on sälyttänyt kaiken vanhankin tiedon.
Monet muut tieteenalat on hylänneet sitä vanhaa tietoa, kun tutkimus on edennyt. Sellainen on mm. lääketiede. Lääketiedehän käyttää erittäin monia kaasuja piittaamatta niistä vanhoista teorioista. Siellä on omat pätevämmät opit.
Minä olen työskennellyt kahdella selaisella alalla, joka on hylännyt paljon vanhaa vääräksi osoittautunutta tietoa. Tieteellinen kehityshän pääsi kunnolla vauhtiin vasta 1900 luvulla. Erilaisissa 1900 luvun keksinnöissä sitä vanhaa tietoa on kumoutunut.
Paljon vanhaa teoriaa on kumoutunut 2000 luvullakin. Minä olen sitä kehitystä seurannut aika tarkkaan. Hubble teleskooppi kumosi vanhaa tiedettä. ja nyt taas Webb teleskooppi tekee saman. Ei todellinen tiede viihdy 1700 tai 1800 luvulla.
Minä seuraan aina vimeisintä kehitystä, ja voihan sitä tehdä itsekkin kokeita. Minä tein niitä jo koulupoikana, koska olin erittäin kiinnostunut fysiikasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä siis tiedän melkoisen paljon typen käytöstä. Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu.Ei ole väärää tietoa. Ei tarvitse sinun tapaasi arvailla, kun ottaa selvää ja tietää. Tässä yhden optiikkakaupan blogikirjoitus typpitäytteen eduista:
https://www.optics-trade.eu/blog/why-are-binoculars-filled-with-nitrogen/
Lainaus kohdasta, jossa puhutaan lämmöstä:
"Moisture present in air traps heat
Gases that have the characteristic of absorbing and trapping heat energy for longer periods of time are known as greenhouse gases. Although Oxygen present in the air is inherently not a greenhouse gas, the remaining constituents of air, including water vapour and carbon dioxide, are considered to be the chief greenhouse gases. Thus, the air inside conventional binoculars has a potential of trapping heat inside the binocular housing during prolonged use which can be detrimental to the lenses as well as the casing.
Nitrogen, on the other hand, does not have greenhouse properties so if it replaces the air present inside the housing under high pressure, there is little to no possibility of binocular wear and tear due to excessive heat. As a result, Nitrogen-purged binoculars can be used in places with hot climatic conditions for long periods and are ideal companions for outing and picnicking." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä siis tiedän melkoisen paljon typen käytöstä. Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu."Todennäköinen syy typen käyttöön on se että se estää hapettumisen. Kyllä noiden laitteiden täytyy olla myös vesitiiviitä."
"Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu."
Kun et osaa/halua ottaa mistään asioista selvää niin metsään menee jatkuvasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole väärää tietoa. Ei tarvitse sinun tapaasi arvailla, kun ottaa selvää ja tietää. Tässä yhden optiikkakaupan blogikirjoitus typpitäytteen eduista:
https://www.optics-trade.eu/blog/why-are-binoculars-filled-with-nitrogen/
Lainaus kohdasta, jossa puhutaan lämmöstä:
"Moisture present in air traps heat
Gases that have the characteristic of absorbing and trapping heat energy for longer periods of time are known as greenhouse gases. Although Oxygen present in the air is inherently not a greenhouse gas, the remaining constituents of air, including water vapour and carbon dioxide, are considered to be the chief greenhouse gases. Thus, the air inside conventional binoculars has a potential of trapping heat inside the binocular housing during prolonged use which can be detrimental to the lenses as well as the casing.
Nitrogen, on the other hand, does not have greenhouse properties so if it replaces the air present inside the housing under high pressure, there is little to no possibility of binocular wear and tear due to excessive heat. As a result, Nitrogen-purged binoculars can be used in places with hot climatic conditions for long periods and are ideal companions for outing and picnicking."Tuota luokkaa on siis alarmistipellen todisteet, että lainataan jotakin mainosta, Minulla on kaksikin järjestelmäkameraa, ja jos niiden objektiiveissa on pelkkää typpeä, niin tiedän kyllä ammattieni takia, mistä syystä niin on.
Minulle kun suojakaasun käyttäminen on ammattieni takia tuttu juttu. Suojakaasua käytetään sen takia, että kohteeseen ei pääsisi mitään sellaisia aineita, jotka pilaavat prosesssin. Optiikan tapauksessa vesi on pahin, joten optiikan tätyy olla myös tiivistä.
Lämpöopillisesti typen käytöllä on kyseisessä tapauksessa merkitystä noin 0,0005 % mutta kyllähän mainosmies siitäkin jutun vääntää, ja pöljät siihen uskovat.
Typen kyky sitoa lämpöä astetta kohti on kyllä pikkusen suurempi kuin ns kasvihuonekaasuilla, mutta ero on merkityksettömän pieni.
Typpeähän on ilmassa kuitenkin aina 78 %, ja noita ns kasvihuonekaasuja vesihöyry mukaanluettuna noin 0,25 %.
Minähän kerroin aiemmin, että typen käyttö on minulla ammattini kautta hyvin tuttu, koska sitä käytettiin työpaikallani. Mikä vika on alarmistien ajattelussa, kun ammaissa saatu tieto onkin mukamas epäluotettavaa.
Nimenomaan ammatillisessa koulutuksessa saadun tiedon on pakko olla maksimaalisen luotettavaa, koska kysymys on turvallisuudesta. On kyllä pää pahasti sekaisi, kun ei tätä tajua. Ei ammatissa saa sählätä mitä sattuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Todennäköinen syy typen käyttöön on se että se estää hapettumisen. Kyllä noiden laitteiden täytyy olla myös vesitiiviitä."
"Esim. lentokoneiden laskutelineiden renkaat täytetään typellä, koska se on palamista estävä kaasu."
Kun et osaa/halua ottaa mistään asioista selvää niin metsään menee jatkuvasti.Soveltaisit sinä lainaileva idiootti edes joskus tuota viimeistä lausettasi itseesi, koska sinuun se sopii. Minä taas olen saanut ensimmäiseen lainaamaasi asiaan koulutuksen, ja toinen taas paljastui yhdessä lentoturman tutkimuksessa.
Yksi todella paha lentoturma johtui siitä, että lentoyhtiö ei ollut toimittanut kentälle täysiä typpipulloja. Laskutelineiden renkaissa oli liian vähän painetta, mutta sitä vajausta ei pystytty korjamaan, kun ei ollut typpeä painepulloissa.
Lentoonlähdössä renkaat kuumenivat niin paljon, että syttyivät palamaan. Kun laskutelineet nostettiin, ne sytyttivät koneen palamaan. Kone yritti palata kentälle, mutta putosi liekehtivänä autiomaahan, ennekuin pääsi perille.
Siinä ohjelmassa selitettiin, minkä takia niissä renkaissa käytetään paineilman sijasta typpeä. Syy on nimenomaan paloturvallisuus. No täällä inttäviltä idiooteiltahan puuttuu alkeellisinkin tietämys kaasujen ominaisuuksista, ja minulla se taas on huippuluokkaa.
Minunhan on täytynyt tietää kaasujen ominaisuudet jo ammattienikin takia, ja myöhemmin olen hankkinut tarkempaakin tietoa. Mikähän siihen on syynä, että inttävät idiootit elikkä alarmistit pitävät ammatillista koulutusta ala-arvoisena.
Tiettyjen alojen ammatillisessa koulutuksessa on opettajien aivan pakko opettaa totuus, koska käytännön työssä oppilaille paljastuisi heti, jos opettaja onkin valehdellut.
Yliopistossa taas vanhoollinen fysiikan professori voi syöttää mitä tahansa pajunköyttä, eikä se välttämättä paljastuisi koskaan oppilaille valheeksi. Ammatillinen opetus onkin siis luotettavinta.
Yliopistoissakin opetetaan vanhoja valheita, joiden kuuleminen saa metallin insinöörit nauramaan tai raivostumaan. Minut taas on kouluttaneet ne insinöörit. Tyhmät alarmistit eivät millään tajua, että työläisethän ovatkin korkeasti koulutettujen kouluttamia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota luokkaa on siis alarmistipellen todisteet, että lainataan jotakin mainosta, Minulla on kaksikin järjestelmäkameraa, ja jos niiden objektiiveissa on pelkkää typpeä, niin tiedän kyllä ammattieni takia, mistä syystä niin on.
Minulle kun suojakaasun käyttäminen on ammattieni takia tuttu juttu. Suojakaasua käytetään sen takia, että kohteeseen ei pääsisi mitään sellaisia aineita, jotka pilaavat prosesssin. Optiikan tapauksessa vesi on pahin, joten optiikan tätyy olla myös tiivistä.
Lämpöopillisesti typen käytöllä on kyseisessä tapauksessa merkitystä noin 0,0005 % mutta kyllähän mainosmies siitäkin jutun vääntää, ja pöljät siihen uskovat.
Typen kyky sitoa lämpöä astetta kohti on kyllä pikkusen suurempi kuin ns kasvihuonekaasuilla, mutta ero on merkityksettömän pieni.
Typpeähän on ilmassa kuitenkin aina 78 %, ja noita ns kasvihuonekaasuja vesihöyry mukaanluettuna noin 0,25 %.
Minähän kerroin aiemmin, että typen käyttö on minulla ammattini kautta hyvin tuttu, koska sitä käytettiin työpaikallani. Mikä vika on alarmistien ajattelussa, kun ammaissa saatu tieto onkin mukamas epäluotettavaa.
Nimenomaan ammatillisessa koulutuksessa saadun tiedon on pakko olla maksimaalisen luotettavaa, koska kysymys on turvallisuudesta. On kyllä pää pahasti sekaisi, kun ei tätä tajua. Ei ammatissa saa sählätä mitä sattuu.Oli blogi sitten typpitäytteen "mainos" tai ei, niin joka tapauksessa siinä(kin) selitetään miten ilmakehän kaasut eroavat toisistaan ja vain osa niistä on ns. kasvihuonekaasuja. En väitä, että typpitäytteen käyttö merkittävästi vaikuttaisi optiikan lämpötilaan - typpikin tietysti lämpenee laitteen rungosta johtumalla. Mutta varsinkin kuumissa ääriolosuhteissa ammatti- ja sotilaskäytössä tuollakin yksityiskohdalla on jo merkitystä.
- Anonyymi
"Kasvihuoneilmiön" fysikaalinen perusta tunnetaan hyvin. Ei siitä kannata enää jankuttaa ja kinastella mielipiteistä. Mittaukset tukevat ennustettua lämpenemistä.
Miten pakokasupäästöt saadaan loppumaan tai edes vähenemään. Siinä jokainen on ainakin jonkinlainen asiantuntija. - Anonyymi
Tässähän meillä on kohta toinen aph.
- Anonyymi
Ajattelin ihan samaa. Itsetehostus ainakin alkaa olla samaa luokkaa.
Tuskinpa maailma väärässä olemiseesi kaatuu. Et edes ole ainoa, eikä käsien heiluttelulla edes yhteisöllisesti näytä olevan mitään merkitystä.
- Anonyymi
Kovin on kulunut tämä denialistien fraasi että uskaltavat ajatella omilla aivoillaan. Kunpa uskaltaisivatkin, ja olisi sitä aivokapasiteettia millä ajatella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162138Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842078- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101186Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811