Kun yhteiskunta pakottaa monia käyttämään neuroleptejä, niin käyttäkät eivät ole vastuussa teoistaan neurolepteissä.
Ei vastuussa teoistaan
39
558
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tekemisistään on ihan itse vastuussa neurolepteistä huolimatta.
Itse syyllistyin väkivaltaiseen tekoon pilleripäissäni, ja seuraukset kannoin ihan itse, ei kukaan muu.- Anonyymi
Neurolepteissä ei ole oma itsensä. Siksi ei ole vastuussa. Paine on kova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neurolepteissä ei ole oma itsensä. Siksi ei ole vastuussa. Paine on kova.
Paine mihin? Vastuuttomuuteenko?
- Anonyymi
Miksi uhriutuva narsisti ei ole koskaan mistään vastuussa itse?
- Anonyymi
Miksi ihminen olisi heti narsisti, jos hän ajattelee eri tavalla kuin vaikkapa sinä ?
Jokaisella saa olla omat mielipiteet huolimatta siitä, miten joku toinen ajattelee asioista.
Olen sama, joka kirjoitin tuossa yhdessä kommentissa, etä kyllä ihminen on itse vastuussa itsestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihminen olisi heti narsisti, jos hän ajattelee eri tavalla kuin vaikkapa sinä ?
Jokaisella saa olla omat mielipiteet huolimatta siitä, miten joku toinen ajattelee asioista.
Olen sama, joka kirjoitin tuossa yhdessä kommentissa, etä kyllä ihminen on itse vastuussa itsestään.Huumeissa ei ole vastuussa itsestään. Aivot eivät toimi normaalisti.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sama, joka kirjoitin tuossa yhdessä kommentissa, etä kyllä ihminen on itse vastuussa itsestään.Teknisesti ottaen tekstissä puhutaan uhriutuvista narsisteista, eikä muista ihmisistä, tai siitä että joku on eri mieltä, ja sen takia uhriutuva narsisti.
Narsisti sanaa käytetään ihan varmasti väärin, mutta ehkä tässä tapauksessa joutuisit itse selittämään, että miksi oletat että sitä tässä asiayhteydessä on käytetty väärin? Miksi uhriutuva narsisti ei käyttäiytyisi niin kuin yleensä käyttäytyy? - Anonyymi
Älkää vastatko tälle narsistijankkaajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaisko onnistua? Tutkimusten mukaan narsku haluaa aina viimeisen sanan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti ottaen tekstissä puhutaan uhriutuvista narsisteista, eikä muista ihmisistä, tai siitä että joku on eri mieltä, ja sen takia uhriutuva narsisti.
Narsisti sanaa käytetään ihan varmasti väärin, mutta ehkä tässä tapauksessa joutuisit itse selittämään, että miksi oletat että sitä tässä asiayhteydessä on käytetty väärin? Miksi uhriutuva narsisti ei käyttäiytyisi niin kuin yleensä käyttäytyy?Oikeastaan ja vain siitä syystä, kun tuntuu olevan kovin yleistä tuon sanan , narsisti, käyttö psykiatrian puolella. Ei sitä muualla kamalasti " viljellä ".
Terveet ihmiset ilmeisesti tietävät paremmin sanan perimmäisen tarkoituksen, eivätkä käytä sitä turhaan, väärissä yhteyksissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumeissa ei ole vastuussa itsestään. Aivot eivät toimi normaalisti.,
Itsehän niitä huumeita vetää, näinkin voisi sanoa.
Minullekin lääkäri pillerit määräsi, mutta ihan itse ne ostin ja nielin, kukaan ei kaatanut niitä kurkkuun.
Oikeisiin huumausaineisiin en edes koskisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän niitä huumeita vetää, näinkin voisi sanoa.
Minullekin lääkäri pillerit määräsi, mutta ihan itse ne ostin ja nielin, kukaan ei kaatanut niitä kurkkuun.
Oikeisiin huumausaineisiin en edes koskisi.Minun tapauksessani minulla ei ole oikeutta päättää, haluanko injektion vai en. Minulle vain tullaan laittamaan se, vaikka en halua sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei tiedä, minkälaisia natsistit todella ovat. Hän on vain joku mieltään osoittava metelöitsijä.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknisesti ottaen tekstissä puhutaan uhriutuvista narsisteista, eikä muista ihmisistä, tai siitä että joku on eri mieltä, ja sen takia uhriutuva narsisti.
Narsisti sanaa käytetään ihan varmasti väärin, mutta ehkä tässä tapauksessa joutuisit itse selittämään, että miksi oletat että sitä tässä asiayhteydessä on käytetty väärin? Miksi uhriutuva narsisti ei käyttäiytyisi niin kuin yleensä käyttäytyy?Kun et tiedä, minkälainen narsisti on, älä viitsi jauhaa lapsellisia väitteitäsi. Lue Liisa Keltikangas-Järvisen Hyvä itsentunto. Sen jälkeen saat hävetä tietämättömiä kirjoituksiasi.
- Anonyymi
Kyllähän se on itse sairaus joka saa ihmisen tekemään asioita mitä ei terveenä tekisi .
- Anonyymi
Kerro tässä vaiheessa se, kun ihminen on sairastanut, sanotaan vaikka 30 vuotta samaa sairautta, ja erehtyy yhden kerran olemaan väkivaltainen ollessaan lääkkeistä aivan sekaisin, ja päästyään osastohoidosta ulos täydessä psykoosissa puhuen sekavia, sattuu seurauksena väkivaltainen teko, niin mihin se perustuu, että se johtuu sairaudesta ?
Lisättäköön vielä, että ennen tekoa on mennyt alkoholia suuria määriä lääkitysten kanssa samaan aikaan, eikä kyseinen ihminen ole koskaan muulloin ole ollut väkivaltainen ketään kohtaan.
Jos kymmeniä vuosia on sairastanut, niin luulisi, että väkivaltaisuutta olisi paljon enemmän, jos se sairaudesta johtuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro tässä vaiheessa se, kun ihminen on sairastanut, sanotaan vaikka 30 vuotta samaa sairautta, ja erehtyy yhden kerran olemaan väkivaltainen ollessaan lääkkeistä aivan sekaisin, ja päästyään osastohoidosta ulos täydessä psykoosissa puhuen sekavia, sattuu seurauksena väkivaltainen teko, niin mihin se perustuu, että se johtuu sairaudesta ?
Lisättäköön vielä, että ennen tekoa on mennyt alkoholia suuria määriä lääkitysten kanssa samaan aikaan, eikä kyseinen ihminen ole koskaan muulloin ole ollut väkivaltainen ketään kohtaan.
Jos kymmeniä vuosia on sairastanut, niin luulisi, että väkivaltaisuutta olisi paljon enemmän, jos se sairaudesta johtuisi.Jos ihminen ei itsekkään tiedä, niin mitä helvetin iloa on yrittää lukea tai arvata jonkun yksittäisen ihmisen ajatuksia?
- Anonyymi
No se tietää reissua vaasaan tai kuopioon jos ei ole vadtuussa. Parikymmentä vuotta sairaalassa pakkohoidossa kyllä kuluu melko nopsaan
- Anonyymi
Täällä on seuraukset tiedossa.
Parikymmentä vuotta tosin on liioittelua, selvisin neljällä.
Ja kyllä, nopsaan se meni.
Toisaalta, se pelasti elämäni, parempaan suuntaan. - Anonyymi
Typeriä nuo uhkaukset. Kun on lääkkeissä, ei uhkaukset auta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typeriä nuo uhkaukset. Kun on lääkkeissä, ei uhkaukset auta mitään.
Ei ketään saa uhkailla, on lääkkeissä tai ei.
- Anonyymi
Tuo onkin mielenkiintoinen filosofinen kysymys onko vastuussa rikoksista jos on lääkkeistä sekaisin. Valitettavasti yhteiskuntamme vähättelee lääkkeiden päätä sotkevaa vaikutusta joten vastaus on, ihminen on syyllinen vaikka kärsii lääkkeen negatiivisista vaikutuksista käytökseensä. Ne usein vain diagnosoidaan mielenterveysongelmana jos kärsii lääkkeen negatiivisista vaikutuksista käytökseensä. Mutta onko ihminen silloin kuitenkaan moraalisessa mielessä syyllinen, esimerkiksi mietitään vaikka kouluampumistapauksia joissa masennuslääkkeet on saattaneet näytellä roolia ja niitä on nuorelle syötetty ja ne on sitten lisänneet vaikka aggressiota tai vähentäneet inhibitioita. Oma kokemus psykoositilasta on se että olen siitä huolimatta ollut tilassa missä en satuttaisi ketään vaikka käytökseni inhibitioilta on ollut erilaista mutta ymmärrän toki syyntakeettomuuden määritelmän siinä suhteessa että ihminen esimerkiksi uskoisi jonkun asian todellisuuteen mikä ei ole totta. Oma kokemus on että siinäkin tilassa ihminen voi kuitenkin osittain navigoida kuitenkin todellisuudenkin puolella kuin kahdella tasolla. Mieli on mielenkiintoinen.
- Anonyymi
Siis esimerkiksi siltä osin että vaikka tyyliin luulisi että kaikki on jotain palkkatappajia perässäsi ja koet henkesi olevan uhattuna ja esimerkiksi sinun pitäisi puolustautua, mutta silti koet että on väärin satuttaa ketään ja et satuta ketään silläkin uhalla että psykoositilassa pelkäät henkesi olevan uhattuna. Ja ehkä ihminen voi hetkittäin jopa kyseenalaistaa ajatuksiaan että lieköhän kuitenkaan olen palkkatappajien ympäröimä. Uskon että tätä tapahtuu kumminkin psykooseissakin.
- Anonyymi
Katinka Newman niminen nainen meni psykoosiin lääkekokeilujen seurauksena ja kirjoitti kirjan kokemuksistaan sekavuudesta joka puhkesi masennuslääkkeiden aloituksen seurauksena jotka hän aloitti paljon lievempään tilaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3OiM9bCa5E
https://www.madinamerica.com/2024/03/brink-of-murder-antidepressant/
Hän mm koki että hän alkoi hallusinoida ja näki mielessään väkivaltaisia kuvia kuten esimerkiksi olisi puukottanut itseään tai lapsiaan. Millään ei ollut hänen mielessään oikeasti enää väliä ja hän ei ollut todellisuudentajuinen. Hän meni osastolle missä hänelle diagnosoitiin psykoottinen depressio.
Hänen lapsensa kuvasivat kuinka hänestä tuli osastolla ihminen jolla ei oikein ollut mitään tunnetta. Eikä hän kyennytkään tuntemaan mitään.
Hän vietti vuoden huonossa tilassa popsien pillereitä ja lopulta hän käytti kahta neuroleptiä, masennuslääkettä, epilepsialääkettä, unilääkettä ja kaksi bentsoa.
Psykiatrin mielestä Katinkalla oli hoitoresistentti masennus. Hänet siirrettiin toiseen sairaalaan kun hänen vakuutukensa ei enää kattanut hoitoa. Siellä lopetettiin kaikki lääkkeet seinään. Tuo on todella vaarallista ja voi johtaa pahoihin harmeihin. Mutta hänen päänsä tokeni ja hän palautui ja kykeni kokemaan taas rakkautta lapsiaan kohtaan. Hänen lapsilleen jäi tunne kuinka lääkkeet olivat muuttaneet äidin negatiivisella tavalla.
Hän on tehnyt dokumentteja aiheesta jossa lääkkeet ovat voineet olla myötävaikuttamassa tällaiseen sekavuuteen ja jopa tapauksiin jossa joku on ollut väkivaltainen.- Anonyymi
Hän pääsi vähällä, jos vietti vain vuoden huonossa tilassa.
Kohdallani meni samaisessa tilassa vajaat viisitoista vuotta.
Pystyn hyvinkin sanomaan, millaista oli olla vuodet vahvasti lääkittynä, ja millaista on ollut olla ilman lääkkeitä.
Lääkittynä todellisuudentaju enimmäkseen pysyi yllä, ajoittain meni psykoosin puolelle.
Järkeäkin jossain määrin pystyi käyttämään, ylilyöntejäkin tuli.
Ulkoinen habituskin oli vähän sitä sun tätä, mieliala heitteli aivan laidasta laitaan, millään ei ollut oikeastaan mitään väliä, mikään ei tuntunut miltään, itsetuhoisuus oli voimissaan, jne.
Ei tuo Katinka ainakaan tyhjiä puhele, kokemuksensa varmasti täyttä totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän pääsi vähällä, jos vietti vain vuoden huonossa tilassa.
Kohdallani meni samaisessa tilassa vajaat viisitoista vuotta.
Pystyn hyvinkin sanomaan, millaista oli olla vuodet vahvasti lääkittynä, ja millaista on ollut olla ilman lääkkeitä.
Lääkittynä todellisuudentaju enimmäkseen pysyi yllä, ajoittain meni psykoosin puolelle.
Järkeäkin jossain määrin pystyi käyttämään, ylilyöntejäkin tuli.
Ulkoinen habituskin oli vähän sitä sun tätä, mieliala heitteli aivan laidasta laitaan, millään ei ollut oikeastaan mitään väliä, mikään ei tuntunut miltään, itsetuhoisuus oli voimissaan, jne.
Ei tuo Katinka ainakaan tyhjiä puhele, kokemuksensa varmasti täyttä totta.Tuo Katinkan kokemuksen lukeminen lähes pelottaa minua koska minulla oli samanlaisia kokemuksia. Esimerkiksi minulle tuli lääkkeissä tuollaisia samantyylisiä sekavia oloja kuin joku uni olisi ollut totta ja tapahtunut. Minun psykoosini puhkesi unihäiriöistä mitä lääkevieroitus puhkesi mitä sitten lääkittiin ja LÄÄKEKOKEILUJEN AIKANA muutuin sekavaksi. Uneni oli pitkään todella sekaisin tämän kaiken jälkeen. Palautuminen ja uni.
Minulle tuli myös ekstrapyramidaalijärjestelmän oireita joissa en esimerkiksi pystynyt istumaan terapiassa aloillani koska kehoni pakotti minua liikkumaan kuin koko kehoni sisällä olisi kihelmöinyt todella kammottavalla tavalla joka oli kuin koko kehon levottomat jalat mutta pahempi vielä koska siihen sisältyy semmoinen voimakas kauhun tunne. Ymmärrän nykyään että kyseessä oli toksinen neurologinen haitta joka kertoi että asiat olivat alkaneet mennä pieleen lääkityksen kanssa. Ymmärsikö kukaan hoitojärjestelmässä kokemusta? Ei. He vain lääkitsivät minua lisää mikä pahensi tuota ja yrittivät kuitata sen jonain muuna sivuuttaen ja lääkiten minua lääkkeillä jotka voivat pahentaa ja puhkaista tuota oiretta. Sitten sain yhden lääkärin uskomaan tuohon ja sen jälkeen en olekaan sitten syönyt enää lääkkeitä.
Lääkitykset muutti myös ajattelua tavalla mitä Katinka kuvasi, ei voi ajatella, tai juuri noita tungettelevia mielikuvia. Tunteettomuus lääkkeissä oli myös jotain mitä en koskaan ollut kokenut sillä tavalla. Muistan heränneeni aamulla ja ensimmäinen kammottava tunne oli se että tajusi että joku on pahasti pielessä ja heräsin pilleripöhniin. Saatoin nähdä unta vain lyhyen aikaa tapahtuneista asioioista ennen tuota ordealia ja yhtäkkiä heräsin kamalaan epätodelliseen luonnottomaan oloon. Aamut oli pahimpia. Jos siis edes nukuin lääkkeissä.
Minulla on tunne että olin jatkuvan hädän vallassa tuosta olosta jossa toimin tavalla jossa tyyliin joku olisi hyökkämässä kimppuuni. Olin tosiaan paljon äkkipikaisempi kuin mitä yleensä olen silloin.
Ja kyllä, hän on onnekas koska tuo sotku kesti vuoden. Minun sotkuni oli vuosien lääkeputken jälkeen niin paha että siitä on kestänyt vuosia parantua ja esim ekstrapyramidaalijärjestelmän oireet eivät pahentamisen jälkeen ihan heti parantuneetkaan, siinä oli vielä paljon lääkevieroitusta tehtävänä joka oli kanssa täysi helvetti. Jos olisin vetänyt lääkkeet seinään olisin varmaan kuollut koska se voi pahentaa vielä ekstrapyramidaalioireita. Koska minulla on niin pitkä lääkehistoria ja harmit oli niin voimakkaita en tiedä tulenko koskaan täysin parantumaan koska hermostoni meni niin sekaisin kaikilta osin, oireet oli niin pahoja.
Minulla lääkkeissä taas todellisuudentaju ei pysynyt yllä. Kaikkein hulluimmat kokemukseni olen kokenut lääkkeissä. Kun ajoin niitä alas minulle kävi sama kuin Katinkalle. Heräsin. Pystyin prosessoimaan että mitä ihmettä on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Katinkan kokemuksen lukeminen lähes pelottaa minua koska minulla oli samanlaisia kokemuksia. Esimerkiksi minulle tuli lääkkeissä tuollaisia samantyylisiä sekavia oloja kuin joku uni olisi ollut totta ja tapahtunut. Minun psykoosini puhkesi unihäiriöistä mitä lääkevieroitus puhkesi mitä sitten lääkittiin ja LÄÄKEKOKEILUJEN AIKANA muutuin sekavaksi. Uneni oli pitkään todella sekaisin tämän kaiken jälkeen. Palautuminen ja uni.
Minulle tuli myös ekstrapyramidaalijärjestelmän oireita joissa en esimerkiksi pystynyt istumaan terapiassa aloillani koska kehoni pakotti minua liikkumaan kuin koko kehoni sisällä olisi kihelmöinyt todella kammottavalla tavalla joka oli kuin koko kehon levottomat jalat mutta pahempi vielä koska siihen sisältyy semmoinen voimakas kauhun tunne. Ymmärrän nykyään että kyseessä oli toksinen neurologinen haitta joka kertoi että asiat olivat alkaneet mennä pieleen lääkityksen kanssa. Ymmärsikö kukaan hoitojärjestelmässä kokemusta? Ei. He vain lääkitsivät minua lisää mikä pahensi tuota ja yrittivät kuitata sen jonain muuna sivuuttaen ja lääkiten minua lääkkeillä jotka voivat pahentaa ja puhkaista tuota oiretta. Sitten sain yhden lääkärin uskomaan tuohon ja sen jälkeen en olekaan sitten syönyt enää lääkkeitä.
Lääkitykset muutti myös ajattelua tavalla mitä Katinka kuvasi, ei voi ajatella, tai juuri noita tungettelevia mielikuvia. Tunteettomuus lääkkeissä oli myös jotain mitä en koskaan ollut kokenut sillä tavalla. Muistan heränneeni aamulla ja ensimmäinen kammottava tunne oli se että tajusi että joku on pahasti pielessä ja heräsin pilleripöhniin. Saatoin nähdä unta vain lyhyen aikaa tapahtuneista asioioista ennen tuota ordealia ja yhtäkkiä heräsin kamalaan epätodelliseen luonnottomaan oloon. Aamut oli pahimpia. Jos siis edes nukuin lääkkeissä.
Minulla on tunne että olin jatkuvan hädän vallassa tuosta olosta jossa toimin tavalla jossa tyyliin joku olisi hyökkämässä kimppuuni. Olin tosiaan paljon äkkipikaisempi kuin mitä yleensä olen silloin.
Ja kyllä, hän on onnekas koska tuo sotku kesti vuoden. Minun sotkuni oli vuosien lääkeputken jälkeen niin paha että siitä on kestänyt vuosia parantua ja esim ekstrapyramidaalijärjestelmän oireet eivät pahentamisen jälkeen ihan heti parantuneetkaan, siinä oli vielä paljon lääkevieroitusta tehtävänä joka oli kanssa täysi helvetti. Jos olisin vetänyt lääkkeet seinään olisin varmaan kuollut koska se voi pahentaa vielä ekstrapyramidaalioireita. Koska minulla on niin pitkä lääkehistoria ja harmit oli niin voimakkaita en tiedä tulenko koskaan täysin parantumaan koska hermostoni meni niin sekaisin kaikilta osin, oireet oli niin pahoja.
Minulla lääkkeissä taas todellisuudentaju ei pysynyt yllä. Kaikkein hulluimmat kokemukseni olen kokenut lääkkeissä. Kun ajoin niitä alas minulle kävi sama kuin Katinkalle. Heräsin. Pystyin prosessoimaan että mitä ihmettä on tapahtunut.Ja koska tiedän kuinka sekavaan tilaan lääkitykset voi ihmisen laittaa, olen aivan sataprosenttisen varma että psyykenlääkkeet ovat yhteydessä väkivaltatapauksiin ja täten ne voivat oikeasti viedä ihmisen kapasiteettia ymmärtää todellisuutta, tehdä hänestä äkkipikaisemman ja levottomamman ja tavallaan jatkuvassa hädässä elävän. Lisäksi ne voivat alentaa ihmisen prosessointikapasiteettia oikeasti tehden tunteen että pää ei toimi.
Ja varmasti myös sekakäyttö ja kaikki muu tällainen voi lisätä riskiä väkivaltaiselle käytökselle. Mutta ironista on että myös ihan lääkärin määräämä lääke. Akatisia on yksi olennainen ulottuvuus tässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska tiedän kuinka sekavaan tilaan lääkitykset voi ihmisen laittaa, olen aivan sataprosenttisen varma että psyykenlääkkeet ovat yhteydessä väkivaltatapauksiin ja täten ne voivat oikeasti viedä ihmisen kapasiteettia ymmärtää todellisuutta, tehdä hänestä äkkipikaisemman ja levottomamman ja tavallaan jatkuvassa hädässä elävän. Lisäksi ne voivat alentaa ihmisen prosessointikapasiteettia oikeasti tehden tunteen että pää ei toimi.
Ja varmasti myös sekakäyttö ja kaikki muu tällainen voi lisätä riskiä väkivaltaiselle käytökselle. Mutta ironista on että myös ihan lääkärin määräämä lääke. Akatisia on yksi olennainen ulottuvuus tässä.Lisäksi psyykenlääkkeet voi myös sotkea unta haittana tai vieroituksessa ja sekavimmat kokemukseni olenkin kokenut siis unihäiriöisenä. Toki joitakin pillerit auttaa nukkumaan mutta vuosien käytön jälkeen liaan nopealla vähennyksellä puhkesi pahoja unihäiriöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi psyykenlääkkeet voi myös sotkea unta haittana tai vieroituksessa ja sekavimmat kokemukseni olenkin kokenut siis unihäiriöisenä. Toki joitakin pillerit auttaa nukkumaan mutta vuosien käytön jälkeen liaan nopealla vähennyksellä puhkesi pahoja unihäiriöitä.
Joidenkin lääkesekoitusten kanssa en pystynyt paljon muuta kuin nukkumaan, olivat aika lamaavia.
Nukkua olisi voinut varmaan 24/7. Ja kun oli hereillä, oli koko ajan tajuton väsymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin lääkesekoitusten kanssa en pystynyt paljon muuta kuin nukkumaan, olivat aika lamaavia.
Nukkua olisi voinut varmaan 24/7. Ja kun oli hereillä, oli koko ajan tajuton väsymys.Mäkin muistan että joskus mirtatsapiinilla vedin niin hillittömiä yöunia että siinä ei ollut mitään järkeä. Oli toinen masennuslääke päivällä. Päivätkin meni vähän väsynyeenä. Mut vieroituksessa mentiin toiseen äärilaitaan, en saanut enää nukuttua. Se oli kamalaa. Palautumisessa meni pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska tiedän kuinka sekavaan tilaan lääkitykset voi ihmisen laittaa, olen aivan sataprosenttisen varma että psyykenlääkkeet ovat yhteydessä väkivaltatapauksiin ja täten ne voivat oikeasti viedä ihmisen kapasiteettia ymmärtää todellisuutta, tehdä hänestä äkkipikaisemman ja levottomamman ja tavallaan jatkuvassa hädässä elävän. Lisäksi ne voivat alentaa ihmisen prosessointikapasiteettia oikeasti tehden tunteen että pää ei toimi.
Ja varmasti myös sekakäyttö ja kaikki muu tällainen voi lisätä riskiä väkivaltaiselle käytökselle. Mutta ironista on että myös ihan lääkärin määräämä lääke. Akatisia on yksi olennainen ulottuvuus tässä.Näin on ihan tutkitustikin. Periaatteessa ei pitäisi antaa mitään nappeja jos on epäily päihdeongelmasta. Pahimmillaan sitten on seurauksena kauhee inhimillinen tragegia ja miljoonien lasku veronmaksaajille, kun hakataan lapsia/naisia ja tulee vankilaa sekä lastensuojelua ja kaiken huipuksi tämmösen annetaan jatkua. PItäs olla tarpeeksi koppihoitoa mikä sekin on lepokoti, kun vertaan moniin vanhuksiin ja kroonisesti sairaisiin.
Sitten määrätyille pitäisi tehdä hyvissä ajoin sterilointi. Harvemmin ne ongelmat ihan puskista tulee, vaan kyllä ne on nähtävissä etukäteen.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on ihan tutkitustikin. Periaatteessa ei pitäisi antaa mitään nappeja jos on epäily päihdeongelmasta. Pahimmillaan sitten on seurauksena kauhee inhimillinen tragegia ja miljoonien lasku veronmaksaajille, kun hakataan lapsia/naisia ja tulee vankilaa sekä lastensuojelua ja kaiken huipuksi tämmösen annetaan jatkua. PItäs olla tarpeeksi koppihoitoa mikä sekin on lepokoti, kun vertaan moniin vanhuksiin ja kroonisesti sairaisiin.
Sitten määrätyille pitäisi tehdä hyvissä ajoin sterilointi. Harvemmin ne ongelmat ihan puskista tulee, vaan kyllä ne on nähtävissä etukäteen.
lajijasurisPeriaatteet on vaan periaatteita.
Itse sain kovat lääkitykset alkoholiongelmista huolimatta. Kun käytin lääkkeitä alkoholin kanssa, psyyke oireilu paheni, sitten taas vaihdettiin uusiin lääkkeisiin, ja sitten taas vaihtoa, jne. Koska " sairauteni oli pahentunut " psykiatrien mielestä.
Varsinainen oravanpyörä.
- Anonyymi
Valta ja vastuu.
Jos ei ole vastuussa tekemisistään, niin ei varmaan ole valtaa päättääkkään siitä että mitä saa tehdä ja mitä ei. Eli pakkohoitoon vaan.- Anonyymi
Tiesitkö että pakkohoidetut käy lomillakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö että pakkohoidetut käy lomillakin?
Ja pikkuhiljaa kotilomia pidennetään eikä kukaan kysy oletko vastuullinen vai et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pikkuhiljaa kotilomia pidennetään eikä kukaan kysy oletko vastuullinen vai et.
Pitääkö sitä oikeasti mennä erikseen kysymään, vai pitäisikö sen näkyä päällepäin siinä miten ne lomat sujuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö sitä oikeasti mennä erikseen kysymään, vai pitäisikö sen näkyä päällepäin siinä miten ne lomat sujuu?
Vain lomalainen itse tietää, kuinka ne lomat sujuu.
Jotkut ovat yllättävänkin hyviä myös valehtelemaan hoitavalle taholle. - Anonyymi
Ketään ei pidetä loputtomiin pakkohoidossa. Joten tilanne on sivan sama, niin kauan kun psykoosilääkkeitä joutuu käyttämään. Toisia vielä injektoidaan, halusi tai ei. Eikä psykoosilääkkeissä eli neurolepteissä pärjää normaalissa elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketään ei pidetä loputtomiin pakkohoidossa. Joten tilanne on sivan sama, niin kauan kun psykoosilääkkeitä joutuu käyttämään. Toisia vielä injektoidaan, halusi tai ei. Eikä psykoosilääkkeissä eli neurolepteissä pärjää normaalissa elämässä.
Niinpä. Lääkkeet voi vetää pään sekasiin seka hoidossa että kotona. Enemmän toki riskinä on muille kun on kotona. Mutta ei ketään tosiaan loppupeleissä pidetä pakkohoidoss jatkuvasti yleensäa. Ja onhan se eettisesti väärin vetää ihmisten pää aineilla sekaisin tai puhkaista vaikka akatisia joka on yhteydessä aggressioon, äärimmäisen pahaan oloon ja itsemurha-ajatuksiin.
Jotkut on varmasti tehneet väkivallantekoja ja kun on pää selvinnyt aineista on kyseessä sitten huume tai lääke on ollut silleen "mitä minä olen tehnyt."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323827- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1241294VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371259- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102995