Sairastan 1-tyypin diabetesta. Olen käynyt muutaman vuoden Helsingin diabetesklinikalla pumppuhoidon aloituksesta saakka, mutta hoitotarvikkeet noutanut Vantaalta, sillä olen valinnut Vantaan hoitopaikakseni aikoinaan. Nyt minun pitäisi valita, siirrynkö takaisin Vantaalle vai pitäydynkö Helsingissä, sillä Vantaallakin on näköjään pumppuhoitoa ja vain aloitukset on järjestettävä Helsingissä. Kaipailisin muiden Helsingin ja Vantaan asiakkaiden mielipiteitä.
Plussaa Vantaalla on ainakin ollut hoitotarvikejakelun mutkaton toiminta, kun Maisan kautta hoitotarvikkeet saa tilattua lähimpään pakettipisteeseen muutamassa päivässä. Olen ymmärtänyt että Helsingissä hoitotarvikkeet tulee tilata huomattavasti etukäteen, osaako joku kerota omia kokemuksiaan?
Haaveilen automaattipumpusta tulevaisuudessa, enkä tiedä saisiko sellaisen "helpommin" Helsingissä vai Vantaalla. Ennen pumppuhoidon aloitusta viihdyin Vantaan puolella diabeteshoidossa todella hyvin, mutta näiden hyvinvointialueuudistusten jälkeen, en tiedä onko tilanne muuttunut esimerkiksi resurssien suhteen?
Helsingin hoitajat ja lääkärit ovat olleet ammattimaisia ja ystävällisiä, mutta esimerkiksi hoitouupumuksen hoitoon heillä ei ole resursseja.
Diabeteksen hoidon siirto Helsinkiin tai Vantaalle
2
297
Vastaukset
- Anonyymi
Minua myös ykkösenä kiinnostaisi pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Vantaa) erot hoidossa ja hoitotarvikkeiden saatavuudessa. Oletko saanut apua hoitouupumukseen Vantaalta?
- Anonyymi
OP tässä!
En ole pitkään aikaan ollut Vantaalla hoidossa, joten en tiedä kuinka hoitouupumuksen tukeen siellä olisi suhtauduttu, enkä ole aiemmin tarvinnut vastaavaa. Meinasin nyt sinne Vantaalle vaihtaa loppujen lopuksi.
Sekä VaKE- että Hki-alueiden hoidossa on varmasti tulossa säästöjä, mutta tällä hetkellä taidan kallistua tuohon Vantaan puolelle ihan hoitotarvikejakelun toimivuuden puolesta. Juuri tänään kävin diabeteshoitajalla ja -lääkärillä, ja satuin odotusaulassa näkemään Helsingin hoitotarvikejakelun muistutuksen tarvikkeiden tilaamisesta vähintään 2-3 vk aiemmin, vaikkakin jopa 4 vk voi tarvikkeiden toimitus kestää. Toistaiseksi olen saanut omani Vantaalta parissa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124359- 152193
- 1872004
- 1041423
- 701291
- 74952
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57927IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2869Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119804Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59726