ainakin bussikuski sai palkkansa
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/9b0718f3-f622-4e58-bb1d-48c5c258aae9
Bussinkuljettaja oli vaatinut yritykseltä reilun 14 000 euron palkkasaatavia. Kun niitä ei kuulunut, hän vei asian oikeuteen. Lapin käräjäoikeus ratkaisi tapauksen kuljettajan eduksi sillä seurauksella, että kuljetusyritys joutui asiamiehensä kanssa maksamaan palkkasaatavien lisäksi myös lähes 100 000 euroon nousseet oikeudenkäyntikulunut.
Palkkasaatavat voi saada jälkeenpäin
8
334
Vastaukset
- Anonyymi00003
se on eri asia kun,
bussikuskit kuuluu ammattiyhdistysliittoon, on kiinteät palkat ja työajat,
taksikuskeilla on joustavat työajat ja provikkapalkat joita ovat itse halunneet, eikä halua kuulua mihinkään liittoon.- Anonyymi00005
Tilaajavastuusopimus, palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia. Myös provikalla työskentelevät ovat aina oikeutettuja lakisääteisiin palkanlisiin.
Voimassa myös järjestäytymättömällä taksialalla.
Kysy ihan mistä lakitoimistosta tahansa niin saat varmistuksen.
Provikalla työskenteleminen on ainut mitä tarjotaan koska näin työnantaja voittaa kuluissa. - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tilaajavastuusopimus, palkkalaki ja työaikalaki velvoittaa kaikkia. Myös provikalla työskentelevät ovat aina oikeutettuja lakisääteisiin palkanlisiin.
Voimassa myös järjestäytymättömällä taksialalla.
Kysy ihan mistä lakitoimistosta tahansa niin saat varmistuksen.
Provikalla työskenteleminen on ainut mitä tarjotaan koska näin työnantaja voittaa kuluissa.Provikalla työskenteleminen on ainut mitä tarjotaan, koska muu ei ole mahdollista pienten tuottojen vuoksi. Edelleen sanon: Älkää alkako taksirengeiksi. Kukaan ei siihen pakota. Etsikää kunnon työpaikka, hommatkaa oma taksi, tai lopettakaa valittaminen.
- Anonyymi00004
Minä saan aina palkan jälkikäteen, isäntä maksaa sen minulle joka kuun lopussa. Ei tarvitse viedä oikeuteen.
- Anonyymi00006
Taksinkuljettajien työtunnit ja ajat ovat todennettavissa jälkikäteen keskuksen koneelta tai mittarin muistista suoraan.
Näihin on tulossa nyt valvontaa. Jokaisen kuljettajan työaika tallentuu automaattisesti pilveen viranomaisten seurantaa varten.
Siinä on moni kohta ihmeissään. Tämäkin on itse aiheutettua. Liikaa liikenneonnettomuuksia ja asiakkaiden turvallisuuden vaarantamista on ollut. moni taksinkuljettaja tekee 7 päivää viikossa töitä. Siihen on tulossa nyt loppu. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Taksinkuljettajien työtunnit ja ajat ovat todennettavissa jälkikäteen keskuksen koneelta tai mittarin muistista suoraan.
Näihin on tulossa nyt valvontaa. Jokaisen kuljettajan työaika tallentuu automaattisesti pilveen viranomaisten seurantaa varten.
Siinä on moni kohta ihmeissään. Tämäkin on itse aiheutettua. Liikaa liikenneonnettomuuksia ja asiakkaiden turvallisuuden vaarantamista on ollut. moni taksinkuljettaja tekee 7 päivää viikossa töitä. Siihen on tulossa nyt loppu.Toiveajattelua. Halpoja takseja halutaan edelleen keinoja kaihtamatta. Taksialallakaan ei saada Stockmannin laatua Anttilan hinnalla, vaikka taksiuudistuksen äänekkäimmät kellokkaat tuotakin tietämättömille katteettomasti lupailivat aikoinaan.
- Anonyymi00010
Taksiuudistus oli hyvä, mutta jätkät pilasi. Aivan kuten kommunismi: Aate hyvä - jätkät pilas.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1021534Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2181012- 124859
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42761- 8749
- 65736