Valokuidun tarpeellisuus?

Valokuitunen soittelee Oulun omakotitalojen asukkaille ja tarjoaa viime hetken mahdollisuutta liittyä valokuidun piiriin.

Minulle on jäänyt epäselväksi, miten tarpeellinen palvelu tämä olisi, koska olemassa olevalla teknologialla kaikki toimii ihan hyvin.

Taloon tulee Oulun Puhelimen, nykyinen DNA, aikoinaan vetämä kaapeli eli ns. tv-kaapeli.
Voiko sitä käyttää myös tietoliikennekaapelina?

Käytössä on langaton verkko, jota hyödynnetään verkkolehtien ja sometilien selailuun, suoratoiston katseluun, laskujen maksuun ja tavanomaiseen sähköiseen asiointiin,

Vanhenevilla asukkailla on käytössä läppärit, kännykät ja ipad.

Emme koodaa, pelaa tai käytä työyhteisöissä tuttuja raskaita ohjelmia.

Tuleeko olemassa olevilla yhteyksillä toimeen?

Miksi pitäisi vielä ottaa valokuitukin?

Kertokaa viisaammat?

16

507

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei mitään pidä ottaa ellei tarvi.

Eikä kukaan valokuitua tarvi, joka ei tiedä mitä etua siitä saa ja miksi. Se etu on siis sen verran pieni peruskäyttäjälle.

Ja valokuitusen ehdot ei ainakaan meilläpäin olleet hyvät. En ottanut. Sen jälkeen pari muuta tarjoajaa ilmaantui paremmilla ehdoilla.

Ei ole mitään ainutlaatuista siis.

• Anonyymi

Olen tutustunut Valokuitusen tarjoukseen pari vuotta sitten ja ei otettu, eikä otettu nytkään kun kävivät uudestaan kauppaamassa, eivätkä tienneet että olivat 2 vuotta sittenkin käyneet. Molemmilla kerroilla "sattuvat juuri sopivasti olemaan vetämässä tälle alueelle kaapeleita".

• Anonyymi00017

Kyllä

• Anonyymi

Tottakai olemassa olevilla yhteyksillä tulee toimeen. Jokainen voi ostaa omaan kotiinsa juuri niin nopean modeemin ja liittymän kuin haluaa, eikä ole ikuista kuukausimaksua kuten Valokuitusella.

• Anonyymi

Se kuitunen luule rahastaa niistä liittymistäkin välistä, että melko huono diili.

• Anonyymi00012

Ota yhteys.

• Anonyymi

Pelkkää kusetusta. Meillä langaton 5G DNA Matkamokkula (kosketusnäytöllä) jolla pärjätään oikein hyvin. nopeus 200M, mokkulan voi ottaa mökille myös mukaan. Hyvin näkyy formulat yms. Yhteyden voi jakaa jopa 32 laitteelle.

Liittymän hinta 23 e / kk.

• Anonyymi

Edellyttäen että linkki asema tarpeeksi likellä

• Anonyymi

Valokuitusella on koko valokuitualan suolaisimmat diilit. Käytännössä mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi. Jopa 5G

• Anonyymi00013

Hyvin pelittää meillä.

• Anonyymi

Meille kans käyneet tyrkyttämäsä valokuitua. Taloomme tulee DNA:n kaapeli tv piuhaa pitkin netti yhteys jo ja on puolta halvempi kuin nämä kuitu firmojen. Kaapeli tv piuhan kautta saa kohta ouluunkin 2M nettiyhteyden ja nyt jo 1M kuka normaali ihminen etes tuota nopeutta tarvii? Ihan kusetusta nämä kuidun myyjin jutut. Mutta on jokaisen oma valinta kaivattaa tonttiliittymänsä, pihansa auki ja vielä teettää kuidulle reikä seinään.

• Anonyymi

Onhan heillä kuitenkin hieno mainoslehtinen, jossa on tosin hyvin vähän tietoa. Missähän maassa herra Valokuitunen asuu?

• Anonyymi00015

Valokuitunen on Oulun seudulla ollut suosittua ja hyvin on kuulema toiminut.

• Anonyymi00011

Mokkulalla on pärjännyt ihan hyvin.Naapurissa on valokuitu ja mokkula.Tällähetkellä ei kuulemma ottaisi valokuitua.Täytys tulla sellainen laki että kaikkien täytyy ottaa kuitu.Sähköautoissa on nyt sama homma.Ihmiset haluaa ajaa ilman paneelin näpälöintiä.Ennen riitti kun potki renkaat ennen lähtöä.Nykyään joka rengas piippaa.Ottaisin mielummin vararenkaan jonka itse asensin ja heitin purkit helvettiin.

• Anonyymi00016

Yes

• Anonyymi00014

Kuitunen on kaiken parasta mitä yleensä saa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1693
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1300
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      219
      936
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      867
    5. 55
      766
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      737
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      725
    8. 89
      691
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      637
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe