Minulla on äitinsä luona asuva 16 vuotias tytär. Hän käy lukiota. Itse olen eläkkeellä. Tyttäreni aika usein kysyy, miksi en mene töihin. Hän sanoo, että äidin palkka on pieni ja hän tarvii asioita, joihin eläkkeeni ei riitä. Ei minua töihin (puolipäivä esim.) niin kovin vastenmieliseltä ajatukselta kuulosta, koska olen hyvässä kunnossa. Mutta ikäiseni 66 v. on mahdotonta löytää töitä kun Suomessa on niin vahva ikärasismi. Tyttäreni ei tätä ymmärrä. Minua hänen sanansa saavat tuntemaan oloni syylliseksi. Mitä pitäisi tehdä? Muutenkin suhteeni tyttäreni äitiin on vaikea joka lisää ahdistuneisuuttani. Ei tunnu mukavalta, mitä tehdä?
Tytär patistaa töihin
14
293
Vastaukset
- Anonyymi
Lukiotyttö saa lapsilisää ja voi käyttää sen ostoksiinsa. Eläkeläiseltä on kohtuutonta pyytää rahaa.
- Anonyymi
Äiti ja tyttö saa lisäksi elatustuet.
- Anonyymi
Pistä tyttö ulkoruokintaan. Ei pennut määrää äitiänsä. Eikä 66 v
tarvitse mennä työhön, jos ei itse halua. Sinun eläkeikäsi on ollut noin
63-65 vuotta.
Muuten, miten on mahdollista, että olet saanut lapsen viisikymppisenä?
Myöhäiseksi on mennyt perillisen teko!- Anonyymi
Kysyjä taitaa olla 66v mies joka asuu eri osoitteessa kuin tytär ja äitinsä.
- Anonyymi
Mee töeehin.
- Anonyymi
Näinpä se tämäkin aloitus lähti. "Lieksassa"
- Anonyymi
Syyllisyyttä sinun ei varmasti tarvitse tuntea, sillä jos tytär äitinsä kanssa jotain haluaa, niin hankkikoot omilla rahoillaan ja menkööt itse töihin. Sinä et ole kenenkään henkilökohtainen sosiaalihuolto, joten voit toivottaa rahan pyytäjät kohteliaasti sinne minne ei päivä paista ja elää omaa elämääsi omilla rahoillasi. Ne on sinun eikä kenellekään muille tarkoitettu!
- Anonyymi
50 v. ei kukaan akka lapsia tee, ei edes lieksassa.
Huuhaa aloitus.- Anonyymi
Olisikin jo ollu ihme jos lieksalaisena olist ymmärtänyt mitä tuossa kirjoitetaan! Turha on kaltaisellesi vähälle jääneelle alkaa asiaa selittämäänkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikin jo ollu ihme jos lieksalaisena olist ymmärtänyt mitä tuossa kirjoitetaan! Turha on kaltaisellesi vähälle jääneelle alkaa asiaa selittämäänkään.
Kirjoittaja nyt 66 vuotias. Tytär on nyt 16 vuotias. 66 - 16 = 50.
Kirjoittaja olisi siis tyttären syntyessä ollut 50 vuotias, mitä minä en kyllä usko!
50 vuotias akka on jo maho, eikä takuulla tee enää tyttäriä.
Niin että valehtelepa lisää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja nyt 66 vuotias. Tytär on nyt 16 vuotias. 66 - 16 = 50.
Kirjoittaja olisi siis tyttären syntyessä ollut 50 vuotias, mitä minä en kyllä usko!
50 vuotias akka on jo maho, eikä takuulla tee enää tyttäriä.
Niin että valehtelepa lisää!Eiköhän tuo aloitus ollut isän kirjoittama. Eiks se Ecclestonekin saannu lapsen kaheksankytvuotisena.
- Anonyymi
Tyttö, anna vanhojen olla rauhassa.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422997Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262859Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342826Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392531Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1521848Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 291106