Tytär patistaa töihin

Anonyymi-ap

Minulla on äitinsä luona asuva 16 vuotias tytär. Hän käy lukiota. Itse olen eläkkeellä. Tyttäreni aika usein kysyy, miksi en mene töihin. Hän sanoo, että äidin palkka on pieni ja hän tarvii asioita, joihin eläkkeeni ei riitä. Ei minua töihin (puolipäivä esim.) niin kovin vastenmieliseltä ajatukselta kuulosta, koska olen hyvässä kunnossa. Mutta ikäiseni 66 v. on mahdotonta löytää töitä kun Suomessa on niin vahva ikärasismi. Tyttäreni ei tätä ymmärrä. Minua hänen sanansa saavat tuntemaan oloni syylliseksi. Mitä pitäisi tehdä? Muutenkin suhteeni tyttäreni äitiin on vaikea joka lisää ahdistuneisuuttani. Ei tunnu mukavalta, mitä tehdä?

14

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lukiotyttö saa lapsilisää ja voi käyttää sen ostoksiinsa. Eläkeläiseltä on kohtuutonta pyytää rahaa.

      • Anonyymi

        Äiti ja tyttö saa lisäksi elatustuet.


    • Anonyymi

      Pistä tyttö ulkoruokintaan. Ei pennut määrää äitiänsä. Eikä 66 v
      tarvitse mennä työhön, jos ei itse halua. Sinun eläkeikäsi on ollut noin
      63-65 vuotta.
      Muuten, miten on mahdollista, että olet saanut lapsen viisikymppisenä?
      Myöhäiseksi on mennyt perillisen teko!

      • Anonyymi

        Kysyjä taitaa olla 66v mies joka asuu eri osoitteessa kuin tytär ja äitinsä.


    • Anonyymi

      Mee töeehin.

    • Anonyymi

      Näinpä se tämäkin aloitus lähti. "Lieksassa"

    • Anonyymi

      Syyllisyyttä sinun ei varmasti tarvitse tuntea, sillä jos tytär äitinsä kanssa jotain haluaa, niin hankkikoot omilla rahoillaan ja menkööt itse töihin. Sinä et ole kenenkään henkilökohtainen sosiaalihuolto, joten voit toivottaa rahan pyytäjät kohteliaasti sinne minne ei päivä paista ja elää omaa elämääsi omilla rahoillasi. Ne on sinun eikä kenellekään muille tarkoitettu!

    • Anonyymi

      50 v. ei kukaan akka lapsia tee, ei edes lieksassa.
      Huuhaa aloitus.

      • Anonyymi

        Olisikin jo ollu ihme jos lieksalaisena olist ymmärtänyt mitä tuossa kirjoitetaan! Turha on kaltaisellesi vähälle jääneelle alkaa asiaa selittämäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin jo ollu ihme jos lieksalaisena olist ymmärtänyt mitä tuossa kirjoitetaan! Turha on kaltaisellesi vähälle jääneelle alkaa asiaa selittämäänkään.

        Kirjoittaja nyt 66 vuotias. Tytär on nyt 16 vuotias. 66 - 16 = 50.
        Kirjoittaja olisi siis tyttären syntyessä ollut 50 vuotias, mitä minä en kyllä usko!
        50 vuotias akka on jo maho, eikä takuulla tee enää tyttäriä.
        Niin että valehtelepa lisää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja nyt 66 vuotias. Tytär on nyt 16 vuotias. 66 - 16 = 50.
        Kirjoittaja olisi siis tyttären syntyessä ollut 50 vuotias, mitä minä en kyllä usko!
        50 vuotias akka on jo maho, eikä takuulla tee enää tyttäriä.
        Niin että valehtelepa lisää!

        Eiköhän tuo aloitus ollut isän kirjoittama. Eiks se Ecclestonekin saannu lapsen kaheksankytvuotisena.


    • Anonyymi

      Tyttö, anna vanhojen olla rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe