Vakuudeton laina ei ole vakuudeton.

Anonyymi-ap

On sellainen hassu tilanne että tällä hetkellä ei ole tuloja, toisaalta sijoituksia pankissa on yli 100,000 edestä, mutta näitä ei kehtaisi nyt ottaa pois.. Tarvitsisin lainaa 1000 euroa 2 kk ajaksi, mahdollisimman halvalla. Lähtökohta on että kun ei ole tuloja niin pankin lainakoneet ei myönnä lainaa. Pikavippilaitokser antaisi lainaa 2000 euroa vuodeksi.
Onko ehdotuksia.
Vakuudeton laina ei ole vakuudeton kun vakuudeksi vaaditaan palkka.

18

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viesti Op pankkiin lähetetty. Saa nähdä mitä yhdyshenkilö ehdottaa.

    • Anonyymi

      Itsellä on sama tilanne kuin aloittajalla työtön, mutta rahaa on vain n. 10000€. Pankista ehdotettiin 1000€ korttia pankin omasta luottofirmasta. Emmin asiaa, mutta annoin heidän selvittää asiaa. Vastaus oli se mitä itsekin oletin. Kelan tukea vastaan ei saa luottoa. Mutta jos aloittajalla on satakiloa rahana, niin minä kyllä ottaisin sen 2000€ sieltä. Ja sataa kiloa vastaan saa kortin jos pankkiasiat on muuten kunnossa. Jos minulla olisi satatonnia salkussa en edes empisi ottaa tarvittavaa rahamäärää ”salkusta”.

      • Anonyymi

        Yli 100,000 puhtaana. Ongelmana on että 2 kuukauden päästä rahaa olisi taas. Toisaalta pärjäisin käyttötilin rahoilla, jos lykkäisin hankintoja jotka haluaisin tehdä nyt.
        Luottokorttiin vaadittaneen säännölliset tulot. Op pankissa taitaa olla ruuhkaa.


    • Anonyymi

      Osuuspankki vastasi verkkopankin kautta, yleensä ne soittaa. Pankki ei lainaa rahaa kenellekään, jos ei ole säännöllisiä tuloja. Ei vaikka pankissa on vakuutena 110,000 euroa puhtaana sijoituksina plus verot. Eikä näitä saa ulos ilman pankin lupaa.
      No odottelen pari kuukautta. Voi olla että kostan vaihtamalla vakuutusyhtiötä. Käytän bonukset nollaan ja parin vuoden päästä palaan Osuuspankkiin käyttämään ilmaisia vakuutuksia.

    • Anonyymi

      Kainuun Osuuspankin sijoitusneuvoja selitti minulle aikanaan hienon teorian. Jos sijoitan kaikki käteisvarat johonkin tuottavaan kohteeseen pitkäksikin aikaa ja jos tulee yllättäviä menoja ja niin kannattaa mieluummin lainata rahaa. Sijoitusten tuotto on korkeampi kuin lainan kulut.
      Ongelmaksi tässä teoriassa vaikuttaa tulevan se että kun yllättävä rahantarve aikanaan tulee niin pankki ei lainaakaan rahaa. Ne sijoitukset joita et saa pankista pois ei toimi vakuutena.

      • Anonyymi

        Minusta pankki hoitaa asian huonosti. Jos pankissa on ns "hyvä asiakas" niin siitä kannattaisi pitää kiinni. Pitäisi löytyä keino jolla asiakas voi saada mitättömän summan rahaa varallisuuteen verrattuna. Se että laitetaan joku lapsityöntekijä lähettämään viesti verkkopankkiin, on jopa loukkaavaa.
        Voisiko joku kilpailevan pankkiryhmän laina-tai sijoitusguru kertoa mielipiteensä. Onko laki esteenä vai pelkkä Kainuun Osuuspankin / Osuuspankki ryhmän päätös. Samalla voi suositella omaa pankkiryhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pankki hoitaa asian huonosti. Jos pankissa on ns "hyvä asiakas" niin siitä kannattaisi pitää kiinni. Pitäisi löytyä keino jolla asiakas voi saada mitättömän summan rahaa varallisuuteen verrattuna. Se että laitetaan joku lapsityöntekijä lähettämään viesti verkkopankkiin, on jopa loukkaavaa.
        Voisiko joku kilpailevan pankkiryhmän laina-tai sijoitusguru kertoa mielipiteensä. Onko laki esteenä vai pelkkä Kainuun Osuuspankin / Osuuspankki ryhmän päätös. Samalla voi suositella omaa pankkiryhmää.

        Kolmas kommentti. Pankki on perustellut luottopäätösen oikein.

        Toisaalta miksi aloittaja on laittanut kaiken salkkuun. Kyllä ”sadantonnin” määrästä pitäisi esim. kymppi jättää turvarahaksi jollekin varatilille. Käteisenä tonneista ei ole mitään muuta kuin haittaa.

        Mutta aloittajalla on jotain mitä hän ei kertonut, eikä se kuulu tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas kommentti. Pankki on perustellut luottopäätösen oikein.

        Toisaalta miksi aloittaja on laittanut kaiken salkkuun. Kyllä ”sadantonnin” määrästä pitäisi esim. kymppi jättää turvarahaksi jollekin varatilille. Käteisenä tonneista ei ole mitään muuta kuin haittaa.

        Mutta aloittajalla on jotain mitä hän ei kertonut, eikä se kuulu tänne.

        Entä jos se 10, 000 euron varatili ei riitä. Tulisikin 11000 euron ylimääräinen meno. Tullaan tilanteeseen ettet voi sijoittaa senttiäkään, jos satut tarvitsemaan enemmän, mistä sinä sen vuosia etukäteen tiedät.
        Olen varma että itse kukin pankin asiakas itse tietää, onko hänen itsensä kannalta paras vaihtoehto ottaa lyhyt laina vai käytetäänkö muita rahoja. Ulkopuolinen ei kykene ottamaan huomioon kaikkia nyansseja.
        Taustani on nuhteeton. En ole ikinä saanut edes parkkisakkoa. Ei ole tuomittu tai edes epäilty mistään. Eikä pankin kanssa ole ollut mitään ongelmaa, rahaa on aina ollut tilillä, ei maksamattomia maksuja. Lainaa en ole koskaan ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos se 10, 000 euron varatili ei riitä. Tulisikin 11000 euron ylimääräinen meno. Tullaan tilanteeseen ettet voi sijoittaa senttiäkään, jos satut tarvitsemaan enemmän, mistä sinä sen vuosia etukäteen tiedät.
        Olen varma että itse kukin pankin asiakas itse tietää, onko hänen itsensä kannalta paras vaihtoehto ottaa lyhyt laina vai käytetäänkö muita rahoja. Ulkopuolinen ei kykene ottamaan huomioon kaikkia nyansseja.
        Taustani on nuhteeton. En ole ikinä saanut edes parkkisakkoa. Ei ole tuomittu tai edes epäilty mistään. Eikä pankin kanssa ole ollut mitään ongelmaa, rahaa on aina ollut tilillä, ei maksamattomia maksuja. Lainaa en ole koskaan ottanut.

        2024-09-01 09:16:21
        kommentti

        Neljän kommentti!

        Ei kellekkään tule ( voi tulla 10 000€) yllärimenoa. Kyllä ne kymmeneien tuhansien menot on asioita jotka tiedeträän jo vuosia aiemmin ja sellainen asia jonka kustannus on luokkaa kymmenen tuhatta kannattaa unohtaa jo alusta-alkaen. Ei sellaista saa tulla.

        Kyllä minullakin on isoja unelmia, mutta ne on pakko unohtaa. Se on melkoinen kämmi jos kympin juttu lävähtää sekunnissa päälle. Tai joo... Osta vanha kymppitonnin VAG DSG tai Fordin Powersifti kympillä ja se lävähtää käsiin tuoden 5000€ osat ja 3000€ työt . Nämä on näitä asioita joista on varoiettu jo kymmen vuotta sitten.

        Toinen asia joka kannattaa muistaa on oma ikä nyt ja tulevaisuudessa. Piirrä aikajana ja sijoita itsesi sinne. Mieti todennäköisyyttä olla olemassa kymmenen vuoden päästä tai viidentoista. Jos nyt olet 30v ja työkykyinen, niin se 20v on ihan mahdollista. Jos olet 50v, niin olet jo iässä jossa pikkuhiljaa pitää alkaa suunnittelemaan eläkeiän pärjäämistä.

        20v iässä 60 on kaukana ja aika verkkaa joskaan ei niin verkkaa kuin 15v aiemmin, mutta 40v kohdalla aika on hupaa... Se on aika käsittämätöntä, että pankit antaa kymppien roskalainoja aivan yhtä helposti 40v iässä oleville kuin 60v jos vain tulot on säännölliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2024-09-01 09:16:21
        kommentti

        Neljän kommentti!

        Ei kellekkään tule ( voi tulla 10 000€) yllärimenoa. Kyllä ne kymmeneien tuhansien menot on asioita jotka tiedeträän jo vuosia aiemmin ja sellainen asia jonka kustannus on luokkaa kymmenen tuhatta kannattaa unohtaa jo alusta-alkaen. Ei sellaista saa tulla.

        Kyllä minullakin on isoja unelmia, mutta ne on pakko unohtaa. Se on melkoinen kämmi jos kympin juttu lävähtää sekunnissa päälle. Tai joo... Osta vanha kymppitonnin VAG DSG tai Fordin Powersifti kympillä ja se lävähtää käsiin tuoden 5000€ osat ja 3000€ työt . Nämä on näitä asioita joista on varoiettu jo kymmen vuotta sitten.

        Toinen asia joka kannattaa muistaa on oma ikä nyt ja tulevaisuudessa. Piirrä aikajana ja sijoita itsesi sinne. Mieti todennäköisyyttä olla olemassa kymmenen vuoden päästä tai viidentoista. Jos nyt olet 30v ja työkykyinen, niin se 20v on ihan mahdollista. Jos olet 50v, niin olet jo iässä jossa pikkuhiljaa pitää alkaa suunnittelemaan eläkeiän pärjäämistä.

        20v iässä 60 on kaukana ja aika verkkaa joskaan ei niin verkkaa kuin 15v aiemmin, mutta 40v kohdalla aika on hupaa... Se on aika käsittämätöntä, että pankit antaa kymppien roskalainoja aivan yhtä helposti 40v iässä oleville kuin 60v jos vain tulot on säännölliset.

        Taidat olla vitsiniekka. Minä elän päivä kerrallaan, en suunnittele huomista. Tänään en tiedä, mutta huomenna saatan ostaa uuden auton. Eräänä päivänä asiat vain loksahtaa kohdilleen ja sitten mennään ostoksille.


    • Anonyymi

      Toinen kommenttini. Ihmettelen tulottomaksi itseään sanovan ihmisen ajattelua että ei käytä varallisuuttaan vaan haluaa ottaa luottoa. Itsekin olen käytännössä tulostin ja minulla on vajaa kymppitonni pankin systeemissä. Itse ainakin käytän omia rahoja mielummin kuin haen esim. lainaa. Pankki olisi antanut tonnin kortin koska näyttöä taloustaidosta oli, mutta korttifirma oli kanssani samaa mieltä eikä antanut. Mitä vähemmän ihmisellä on yleisesti luottoa sitä parempi. Ne luotot tulee aina myöhemmin jollain tapaa vastaan eikä missään hyvässä mielessä. Pelkästään luoton hoito tekee kapeita kohtia kuukausittaisista menoissa ja pitkät kapeat kohdat ei koskaan ole hyviä. Se on helvetin helppo paperilla laskea iso pääoma viidelle vuodelle, mutta oikeassa tilanteessa nostettua luottoa hoitamisessa tilanne on tukala.

      • Anonyymi

        Itse olen harrastanut pienimuotoista sijoittamista Kainuun Osuuspankissa yli 35 vuotta. Aina kun olen sijoitusneuvojan luona käynyt niin ne ihmettelee kun minulla on käyttötilillä keskimäärin 20,000 - 25,000 euroa nollakorolla. Itse olen sanonut etten tiedä milloin tarvitsen isomman summan rahaa, se voi olla vuoden päästä tai 10 vuoden päästä. Jos sijoitan nyt 25,000 Euroa jonnekin rahastoon ja jos pörssikurssit syöksyy niin vuoden päästä joutuisin myymään sijoitukset tuhansien Eurojen tappiolla.
        Sijoitusneuvojien viesti on ollut että pankki antaa lainan. Kun otan vaikka 7 vuoden lainan niin pankkilainan maksut on sillä ajalla xxxx Euroa, samalla ajalla sijoittamani rahat ovat tuottaneet 2 kertaa xxxx Euroa. Teoriassa asia on näin.
        Mutta nyt kun minulla ei ole sitä 25,000 vararahastoa niin pankki ei lainaakaan. Mutta ei hätää, minä pärjään 2 kuukautta, harmittaa kyllä, mutta ensi kerralla kun Osuuspankista soitetaan niin lyön luurin korvaan, lähetelköön jatkossakin niitä verkkopankin viestejä.
        Asia on niin että laina näkyy huonolta pankin tuloksessa. Laina luokitellaan vakuudettomana, vaikka vakuuksia pankissa olisi 100 kertaa enemmän.


    • Anonyymi

      Jaa kyllä minulla on aina pankki antanut lainaa rahasto-osuuteni vakuutena, vaikka olenkin ollut työttömänä ja akuutissa lainan tarpeessa. Ehkä sitten kohdallani pankin kokonaisarvio riskitasostani on ollut eri...

    • Anonyymi

      Minun kohdallani pankin riskitaso on nolla. Uskon että kyse on vain määräysten orjallisesta toteuttamisesta.
      Osuuspankin lainat ja luotot ei ole vakuudettomia, vaikka niin väitetään. Vaaditaan palkka mitättömänkin pieneen lainaan. Jollakin on tässä yhteiskunnassa piuhat ristissä ja se en ole minä.

    • Anonyymi

      Viesti on lähetetty pankkiin, kohta on rahaa. Nyt lopetetaan pankin kannalta hyvä bisnes sijoitusvakuutus. Aina on ollut sellainen tunne ettei pankki mielellään antaisi minun muuttaa sijoitusvakuutusta rahaksi. Oletan että pankki ei ensisijaisesti ajattele tässä minun etua.

      • Anonyymi

        Jos oikeasti on satatonnia rahaa niin minkä helvetin takia se on sijoitettu viimeistä penniä myöden johonkin vakuutukseen? Kyllä jonkin verran on oltava käteisenä tai helposti saatavilla.

        Mitä tulee otsikkoon vakuudettomuudesta. Se on totta. Yksi vakuus on se, että on rahaa ja toinen säännöllisesti hyvin hoidetus raha-asiat. Kun nuo kaksi asiaa on osoitettu, niin pankki suorastaan kiinnostuu sinusta asiakaana ja miettii asioitasi. Puhun kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikeasti on satatonnia rahaa niin minkä helvetin takia se on sijoitettu viimeistä penniä myöden johonkin vakuutukseen? Kyllä jonkin verran on oltava käteisenä tai helposti saatavilla.

        Mitä tulee otsikkoon vakuudettomuudesta. Se on totta. Yksi vakuus on se, että on rahaa ja toinen säännöllisesti hyvin hoidetus raha-asiat. Kun nuo kaksi asiaa on osoitettu, niin pankki suorastaan kiinnostuu sinusta asiakaana ja miettii asioitasi. Puhun kokemuksesta.

        Ei ole sijoitettu viimeistä penniä myöten vakuutussijoitukseen, se on vain yksi osa. Itse olen suorastaan malli esimerkki hyvin hoidetuista raha-asioista. Nyt vain petti ymmärrys, en tiennyt ettei pankki myönnä edes pientä lainaa. Jatkossa rahapula ei tule yllättämään.


    • Anonyymi

      Uusin tieto on että kone teki päätöksen että minulle ei voi myöntää 1000 euroa lainaa. Lähetin pankkiin vain yleusluontoisen viestin verkkopankissa jossa ilmoitan yllättävästä rahan tarpeessa ja että sijoituksia on. Nyt muka kone luki viestini ja vastasi ettet saa lainaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe