beetakaroteeni auttoi mulla

maallikko

Söin 2 viikkoa 6 mg/pvä beetakaroteenikapseleita, joissa on myös E-vitamiinia. Mustapäät hävisivät ja iho kuivui huomattavasti. Aluksi finnit vaivasivat hoidon alussa, kun huokoset kutistuivat mustapäille liian pieniksi :) Ne lähtivät viikon kuluessa pois!
Lisäsin annostusta ajan mittaan, koska teho heikkeni. Nyt syön 24 mg/pvä eikä ole tarvinnut lisätä annostusta. Käytän siis luonnonaineista puristettua beetakaroteenia, ettei tule keuhkosyöpää.
A-vitamiinia ei beetakaroteenin kanssa kannata hirveästi syödä - vesiliukoisesta beetakaroteenista valmistuu elimistössä rasvaliukoista, varastoituvaa A-vitamiinia.
Muuten, kaikki kokeilemani ihovoiteet ovat pahentaneet aknea. Ne siis käsivoiteiksi vaan. Ihon tehokas, mutta hellävarainen puhdistaminen jollakin kasvopesulla päivittäin on kuitenkin tarpeen.
VETTÄ ON TIETYSTI JOUTAVA PALJON, JOTTA IHON KOSTEUSTASAPAINO PYSYY KUNNOSSA EIKÄ UUTTA TALIA MUODOSTU LIIKAA IHOLLE!
Kaikki antioksidantit ovat hyväksi ihon terveydelle.

12

13557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      sitä saa ja paljon maksaa? tuleks sulle nyt uusia finnejä vai auttoiks toi poistamaan ne kokonaan?

    • Mahdoton tapaus

      On vaikea uskoa, että olisit saanut vaikutuksia parissa viikossa, kun Roaccutaniakin pitää syödä 3 kk ennen kuin näkyy mitään vaikutuksia. Minulla ei Roaccutanista ollut mitään apua. Aion silti syksyllä syödä 5 kk isotretinoiinikuurin, koska mikään muukaan ei ole auttanut.

    • tytteliini

      nyt minuakin alkoi kiinnostaa että mistä noita saa..tabletteja..?:)minkä hintasia...?

      • nina

        Apteekissa myydään ainakin Karovit-nimistä beetakaroteeni valmistetta joka on tabletti muodossa, maksaa n.7e. Päivittäinen suositus on siis tuo 6mg ja tuntuu kyllä epäilyttävälle onkohan suuri yliannostus päivittäin ainakaan pitemmän päälle terveellistä. Liika a-vitammini voi aiheuttaa myrkytys oireita...


      • maallikko
        nina kirjoitti:

        Apteekissa myydään ainakin Karovit-nimistä beetakaroteeni valmistetta joka on tabletti muodossa, maksaa n.7e. Päivittäinen suositus on siis tuo 6mg ja tuntuu kyllä epäilyttävälle onkohan suuri yliannostus päivittäin ainakaan pitemmän päälle terveellistä. Liika a-vitammini voi aiheuttaa myrkytys oireita...

        Itse käytän Bio -merkkisiä kapseleita. Ne maksavat n. 17 e/150 kapselia tavaratalon luontaistuoteosastolla.
        A-vitamiinia valmistuu elimistössä vain tarpeen mukaan. Jos sitä ei siis ravinnosta saa kovin paljon, yliannostuksen vaaraa ei pitäisi olla. Muuten, eräissä aknenhoitokapseleissakin on beetakaroteenia ja suositus 12 mg/pvä. Olen kuullut paljon suuremmistakin suosituksista. Täytynee tarkistaa asia.


      • maallikko
        maallikko kirjoitti:

        Itse käytän Bio -merkkisiä kapseleita. Ne maksavat n. 17 e/150 kapselia tavaratalon luontaistuoteosastolla.
        A-vitamiinia valmistuu elimistössä vain tarpeen mukaan. Jos sitä ei siis ravinnosta saa kovin paljon, yliannostuksen vaaraa ei pitäisi olla. Muuten, eräissä aknenhoitokapseleissakin on beetakaroteenia ja suositus 12 mg/pvä. Olen kuullut paljon suuremmistakin suosituksista. Täytynee tarkistaa asia.

        Olin kyllä mahdoton tapaus ennen beeakaroteenin syömistä. Rasvaa tirskui erityisesti nenän ja kaulan alueilta niin paljon, että päivittäin oli puristeltava huokoset tyhjiksi. Joskus kyllä finnejä tulee, esim. kun aurniko alkoi paistaa ja olin paljon ulkona, naama työnsi talven jätökset ulos - meni ohi, kun iho tottui. Aina en juo tarpeeksi, ja tämä aiheuttaa rasvan kertymistä ihohuokosiin. Kaula on puhdistunut huomattavimmin, sinne kertyi rasvaa myös.
        Sitrushedelmät aiheuttavat joskus näppyjä, mutta niitä en ole jaksanut vältellä.


      • nina
        maallikko kirjoitti:

        Olin kyllä mahdoton tapaus ennen beeakaroteenin syömistä. Rasvaa tirskui erityisesti nenän ja kaulan alueilta niin paljon, että päivittäin oli puristeltava huokoset tyhjiksi. Joskus kyllä finnejä tulee, esim. kun aurniko alkoi paistaa ja olin paljon ulkona, naama työnsi talven jätökset ulos - meni ohi, kun iho tottui. Aina en juo tarpeeksi, ja tämä aiheuttaa rasvan kertymistä ihohuokosiin. Kaula on puhdistunut huomattavimmin, sinne kertyi rasvaa myös.
        Sitrushedelmät aiheuttavat joskus näppyjä, mutta niitä en ole jaksanut vältellä.

        Niin, kyllä varmasti beetakaroteenilla on hyvin positiivinen vaikutus ihon ongelmiin, ovathan kaikkein tehokkaimmat akne lääkkeetkin, kuten roaccutan, a-vitamiini johdannaisia. Olen nyt itsekin alkanut käyttää kyseistä ainetta, otan näin aluksi 9mg päivässä joka on siis 150% yleisestä saanti suosituksesta. En minäkään usko,että ainakaan suht pienet ylitykset mitään vakavaa aiheuttaisivat, enkä ole nyt edes tarkistanut asiaa mutta muistelisin että olen useaan otteeseen kuullut että rasvaliukoisia vitamiineja voi saada liikaa, koska ne kertyvät elimistöön. Mutta jos olo on hyvä, ei tietty mitään ongelmia pitäisi olla!


      • Leksa
        nina kirjoitti:

        Niin, kyllä varmasti beetakaroteenilla on hyvin positiivinen vaikutus ihon ongelmiin, ovathan kaikkein tehokkaimmat akne lääkkeetkin, kuten roaccutan, a-vitamiini johdannaisia. Olen nyt itsekin alkanut käyttää kyseistä ainetta, otan näin aluksi 9mg päivässä joka on siis 150% yleisestä saanti suosituksesta. En minäkään usko,että ainakaan suht pienet ylitykset mitään vakavaa aiheuttaisivat, enkä ole nyt edes tarkistanut asiaa mutta muistelisin että olen useaan otteeseen kuullut että rasvaliukoisia vitamiineja voi saada liikaa, koska ne kertyvät elimistöön. Mutta jos olo on hyvä, ei tietty mitään ongelmia pitäisi olla!

        Beetakaroteenia voi ottaa vapaasti ja hyvällä mielellä aina 25mg asti! Vaikka enemmänkin jos haluaa. Ei ole toksinen !!!


      • beetakaroteeni
        Leksa kirjoitti:

        Beetakaroteenia voi ottaa vapaasti ja hyvällä mielellä aina 25mg asti! Vaikka enemmänkin jos haluaa. Ei ole toksinen !!!

        Minäkin olen siinä käsityksessä, että beetakaroteenin turvallinen saannin yläraja olisi 25 mg/vrk. Itse olen syönyt 4 x 6 mg eli 4 tablettia päivässä. Tuntuu vaikuttavan positiivisesti. Ja ainakin kun nyt olin jonkin aikaa syömättä purkin loppumisen takia, niin heti alkoi pukata finniä leukaan...


    • Anonyymi

      Minä herkistynyt näille, käytin 3 VK. Iho kuhisee. Miten kauan vaikutus kestää ?

    • Anonyymi

      Lopettakaa margariinin syönti.

      Ei keinotekoisesti kovetettuja rasvoja.

    • Anonyymi

      Syökää porkkanoita.
      Punasia kasviksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe