Toiminimenä huomasin edellisen jo lukitun tilikauden kirjauksissa pari kulua jotka olin merkinnyt nettona, vaikka ne ovat oikeasti alvittomia. Tästä siis muodostunut virheenä alv-velkaa jota ei ole vielä maksettu. Tulosvaikutusta ed. tilikaudelle ei kuitenkaan ole. Miten teen kirjaukset nykyisessä tilikaudessa niin, että oikaisen tuon puuttuvan alv-velan oikealle tilille esim. verovelkatilin kautta ja puuttuvan veron maksaessa sitten kuittaan pankkitililtä? Tuleeko tässä käyttää siirtovelkoja? Entäpä korkoseuraamusten kirjaukset?
Alv-velan käsittely päätetyltä tilikaudelta
3
157
Vastaukset
- Anonyymi
Minkähän suuruisesta rahasummasta tässä on kyse? Kuulostaa joiltakin kympeiltä. Ei semmoisille kannata enää tehdä yhtään mitään.
Jos se muutama kymppi on itseäsi häiritsevä jollakin kirjanpidon tililläsi, niin kirjaa ko. raha pois sieltä, vaikka Satunnaisiin Tuloihin taikka Menoihin tms., niin se katoaa.- Anonyymi
Jes, kiitos!
- Anonyymi
Siirtovelkaa tuossa edes voisi käyttää kun edellinen tilikausi on jo suljettu. Satunnainen meno kuulostaa ihan passelilta tililtä ja tosiaan kympeistä puhutaan niin iso vaikutus tällä ei ole. Toki mietin jos tämän voisi kirjata an ed. Tilik. Voitto per X jossa X joku taseen tili esim. peruspääoma ja maksaessa an pankkitili per peruspääoma ettei sotketa nykyisen kauden tulosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726303- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32889Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98864Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5819Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41769