Mutta minulle se on opettanut miten elämässä menestytään.
Kotiseutuni on köyhä. Mutta paikallinen kulttuuri on opettanut minulle, kuinka elää erinomaista elämää. Olin jo myymässä metsiäni, kunnes tuli tuulisähkö buumi. Nyt saan vuokrana metsistäni tuulimyllyjen kautta, niin paljon että se riittää kaikkeen, jää ylikkin huomattavia summia. Veroa menee mutta kuuluukin mennä tuloista. heillä suunnitelmia uusista tuulimyllyistä, sanoinkin että siitä suunnitelkaa ja toteuttakaa. Nämä valmistuu yllättävän nopeasti, kun tiet keväälle valmiina ja myllyjen pohjat suunniteltu, alkaa kesän armoton rampa, ne syksyllä on valmiina, osa ainakin useista. Eteneminen näissä nopeaa, nyt valmistuneet saa seuraa ensi syksynä. 3 vuotta sitten tulleet pyörii hullun lailla 10 voimalaa aiemmin rakennetut, viime syksyyn tuli 6 lisää. Nyt suunnitelma 15 voimalaan..
Moni luulee kotiseutuani surkeuden tyyssijaksi
21
187
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä parasta: tulee puhdasta, saasteetonta energiaa! Ultra Bra jo tuulienergiasta aikoinaan lauloi Anni Sinnemäen sanoituksin, mutta kommunistit ja demarit pilkkasivat tuota laulua.
- Anonyymi
Vasemmisto vastustaa tuulivoimaloita, koska epäilevät niistä kertyvien voittojen valuvan kapitalistien taskuihin. Vihreillä ei syytä vastustaa, koska ovat kokoomuksen puisto-osasto.
- Anonyymi
Siitäkin ollaan toista mieltä. Kun puhtaus ideologiassa, se ei ole aitoa puhtautta. Mutta sitten kun valmista, se ei ei vie fossiilista energiaa lainkaan. Olen kanssasi samaa mieltä. Aina rakennus sotkee mutta nämä herrat niin tottuneita, kaikki toimii, jää siistit jäljet. Erinäköistä kuin vihreitten leirissä Pyhäjoella.>ZZ
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001170202.html
Totuttuun tapaansa he tuostakin muita syyttävät sotkemisesta.
Olen erittäin tyytyväinen tuulimyllyjen toimintaan, kun olen paikan päällä seuraillut.
Ulkomaalaisia aika paljon porukassa. Olen muutaman kerran heitä käyttänyt kahvilla, kieli ei ole este, kun puhutaan myös kieltään, joka heillä työkielenä Englanti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin ollaan toista mieltä. Kun puhtaus ideologiassa, se ei ole aitoa puhtautta. Mutta sitten kun valmista, se ei ei vie fossiilista energiaa lainkaan. Olen kanssasi samaa mieltä. Aina rakennus sotkee mutta nämä herrat niin tottuneita, kaikki toimii, jää siistit jäljet. Erinäköistä kuin vihreitten leirissä Pyhäjoella.>ZZ
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001170202.html
Totuttuun tapaansa he tuostakin muita syyttävät sotkemisesta.
Olen erittäin tyytyväinen tuulimyllyjen toimintaan, kun olen paikan päällä seuraillut.
Ulkomaalaisia aika paljon porukassa. Olen muutaman kerran heitä käyttänyt kahvilla, kieli ei ole este, kun puhutaan myös kieltään, joka heillä työkielenä Englanti.Nuo vihreät silloin huusivat silloin Pyhäjoen leirillään Anni Sinnemäen johdolla:
"Eikä vieläkään tuulivoimaa, tuulivoimaa, tuulivoimaa".
https://www.youtube.com/watch?v=47lh5jr8cIg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo vihreät silloin huusivat silloin Pyhäjoen leirillään Anni Sinnemäen johdolla:
"Eikä vieläkään tuulivoimaa, tuulivoimaa, tuulivoimaa".
https://www.youtube.com/watch?v=47lh5jr8cIgTaisivat olla melkoisia maanomistajia itsekkin, kun tuulivoiman perään huusivat.
- Anonyymi
Mielikuvituksen tuotetta taas kerran, kuten se sveitsiläinen alppimajasikin.
- Anonyymi
Meinaat ettei rakenneta tuulivoimaa lisää. Kyllä nyt kova vimmma päällä rakentamiseen. En tiedä kpl määrää mutta muistelen viimevuonna olleen valmiina yli 1600 myllyä. Kapasiteetti ylittänee ensivuoden loppuun 10000 MW -silloin kun tuulee rivakasti. Kävin aikanaan Amerikoissa ja Kanadassa, maasudulla, sillä oli jossain aina öljypumppuja, sellaisia joita aina näkynyt, jotka heiluu eeestaas. Ne oli siinä pelloillakin, ympärilla viljeltiin. Isännät sai pienen korvauksen vuokrana. Tuulimyllyistä tulee korvausta myös rajanaapurille, he sellaisen mallin tehneet. Itse maan omistajan mailla sitä revitään paljon, teitä pitää tehdä paljon, ja myllyjen paikat laajasti puhdistetaan puustosta. Samoin kun sopivaa kalliota, sepeli tehdään paikan päällä, siitäkin maksetaan maanomistajille. Omistajuus länsimaisessa järjestelmässä suojeltu hyvin. Kallioita riittää kuin turvettakin joka sekin kokee uusherätyksen vielä.
- Anonyymi
Taitaa olla mielikuvistasi Sveitsiläinen alppimajasi. Mitäpä haittaa rikas mielikuvitus. Lienet käynytkin alppimajassasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla mielikuvistasi Sveitsiläinen alppimajasi. Mitäpä haittaa rikas mielikuvitus. Lienet käynytkin alppimajassasi.
Pankkolängvitsi menee alppimajaan lampaan kanssa, morsiamensa. Majastaan hokee.
Tien allakin hiihtää. Eri veijari sossuksikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankkolängvitsi menee alppimajaan lampaan kanssa, morsiamensa. Majastaan hokee.
Tien allakin hiihtää. Eri veijari sossuksikin.Kai siitäkin vuokran perit, kun alppimajasi tuollaiseen käyttöön lainaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat ettei rakenneta tuulivoimaa lisää. Kyllä nyt kova vimmma päällä rakentamiseen. En tiedä kpl määrää mutta muistelen viimevuonna olleen valmiina yli 1600 myllyä. Kapasiteetti ylittänee ensivuoden loppuun 10000 MW -silloin kun tuulee rivakasti. Kävin aikanaan Amerikoissa ja Kanadassa, maasudulla, sillä oli jossain aina öljypumppuja, sellaisia joita aina näkynyt, jotka heiluu eeestaas. Ne oli siinä pelloillakin, ympärilla viljeltiin. Isännät sai pienen korvauksen vuokrana. Tuulimyllyistä tulee korvausta myös rajanaapurille, he sellaisen mallin tehneet. Itse maan omistajan mailla sitä revitään paljon, teitä pitää tehdä paljon, ja myllyjen paikat laajasti puhdistetaan puustosta. Samoin kun sopivaa kalliota, sepeli tehdään paikan päällä, siitäkin maksetaan maanomistajille. Omistajuus länsimaisessa järjestelmässä suojeltu hyvin. Kallioita riittää kuin turvettakin joka sekin kokee uusherätyksen vielä.
Tottakai uutta tuulivoimaa rakennetaan, mutta ei sinun maillesi, koska sinulta puuttuvat ne maat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Majuri voi heittää stemmat ECO ZULUN kanssa, uiuiuiuiuiuii"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17954384/rotia-pankkomajurin-ja-persutrollien-horinoihin-keskustan-oikeistolaisuudesta!#comment-123007440
Pitkään piditkin turpasi kiinni, kun selvisi että se "oma alppimajasi" olikin paikallisen hiihtokeskuksen omaisuutta. Ja Pysty taisi käryttää siitä "kaikille kuntalaisille avoimeksi tarkoittamastasi" kuntoradastakin?
HAH HAH HAA!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Kommunisti ja demari mainittu.
- Anonyymi
Maaseutu tulee kasvamaan kaupunkitukien pienennyttyä. Itsestä huolehtiminen tulee kasvamaan. Terve suunta.
- Anonyymi
Osta ensin osuus tuulivoimalasta ja vuokraa maasi sille kovaan hintaan. Sen päälle vielä sähkön tuotto. Ja jos olet vielä perustanut kaiken virolaisen firmasi varaan, voi silkkinen elämäsi alkaa.
- Anonyymi
Ei tuolla takuueläkeläisellä ole varaa toteuttaa ehdotustasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla takuueläkeläisellä ole varaa toteuttaa ehdotustasi.
Metsiä nyt monillakin, kun saa malleen tuulimyllyjä se kuin lottovoitto. Paljonko myllyjä olikaan? liki 2000 ainakin ensivuonna. Niin onhan niistä jakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsiä nyt monillakin, kun saa malleen tuulimyllyjä se kuin lottovoitto. Paljonko myllyjä olikaan? liki 2000 ainakin ensivuonna. Niin onhan niistä jakaa.
Niin, monilla on, mutta sinulla ei. Ja kuten edellä käy ilmi, niin ihan ymmärrettävästä syystä vieläpä.
- Anonyymi
Älähän nyt itke ja valita, kuvista päätelleen aivan huippu paikka Suomessa, muistuttaa täysin Sveitsiä! Olet onnenpekka ja toivottavasti tuulimyllyt onnistuu alpeilla hyvin. Juusto teillä päin on älyttömän hyvää, poika on siellä töissä ja tuo aina välillä, kun Finnairin hapsumatolla pääsee käymään täällä. Tänään lähti taas takaisin teidän kuvankauniisiin maisemiin. Joskus väittänyt, että hänen työhuoneen ikkunasta näkyy muka Mount Blanc, mutta Halti se on todellisuudessa.
- Anonyymi
Selkäkeikkanaurua :)))))))))))))))))
Majurin ulkomailla asuvilla, jalkapalloa pelaavilla lapsenlapsilla on suora lentoyhteys eteiskäytävänsä kiitoradalle. Majurilla itsellään löytyy myös "kauppakassi" lyhyempiä matkojaan varten eli kynnysmatto ;)))
- Anonyymi
Ei luulla, vaan tiedetään. Mutta jos se seutu on siellä sinun pienessä mielikuvituksessa, niin hyvä homma, elelet siellä ihan rauhassa ja tuulimyllyt jauhaa sinulle särvintä. Kepulaisen unelmaa, rahaa tekemättä mitään ja muiden kustannuksella, sanoi raakukusi Hukka joella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412685Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4102190Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212066Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171815Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371669Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211153Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741039
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935