Perustietoa taloudenhoidosta !

Anonyymi-ap

Eläkkeellä ja ennen Eläkkeelle Huom. Pääsemistä kannattaa hoitaa talousasiat ja eläkeasiat hyvin. Ensimmäinen ja tärkein asia on tietysti Eläkkeelle pääseminen.

Eläkkeelle pääsemiseksi ennen määrävuotta on oltava lääketieteellinen syy.. Siihen tarvitset luonnollisesti lääkärin, joka huomaa, että ryhtyy sinua auttamaan Eläkkeelle pääsemiseksi ja se on vähän, kuin teidän yhteinen projekti, joten lääkärin valinnalla on suuri merkitys. Tähän tietysti vaaditaan yksityinen sairasvakuutus. Joten aloita siitä.

Yleensä Eläkkeelle pääsemiseksi lääketieteellisen syyn perusteella on parempi, sitten muuttaa ulkomaille, koska jo kateus on kauhea. Voit olla täysin varma onnellisten maassa missä jo pelkästään KELAlle tehdään vuosittain yli 600 tuhatta ilmiantoa olisit niistä yksi. Toki muutaman vuoden kuluttua on ihan sama missä kunnossa olet. . Toki kannattaa yrittää parantua kaikilla mahdollisilla keinoilla sen jälkeen, kun on päässyt eläkkeelle. Toki on parempi heti muuttaa ulkomaille.

Taloudenhoidosta pitää sanoa, että usein on niin, että köyhän ei ole varaa ostaa halpaa ja tämä pätee pääsääntöisesti kestohyödykkeisiin esim. Huonekalut sun muut. Syystä, että niiden jälleenmyyntiarvo putoaa..Esim. antiikin ja umpi tammen ei.

Itse olen valinnut loistavasti asuinpaikan Vietnamissa aurinkorannikolla lähellä isoja metropoleita ja niissä on palvelut ja elämisen mahdollisuuksia rajattomasti. Vuokra aurinkorannikolla Vung Taulla yksiöstä on varsin kohtuullinen 140 euroa kuukaudessa ja 1600 dollarin nettoeläkkeestä jää kohtuullisen hyvin kulutukseen varoja. Joten aplodit hyvästä valinnasta. Terveydenhuolto on edullista ja liikunta ja painonhallinta on tällaisessa paikassa ja ilmastossa todella helppoa ja kivaa. . . Kukapa ei tahtoisi lenkkeillä palmurannikolla missä on ihmisiä ja vilinää.

Pukeutuminen ja siisti käytös ja tyyli on kaikkialla Aasiassa ihan inn. Esim. Thaimaassa sinun pitää pukeutua aina, kun menet viralliseen officeen, vaikka Immigrationiin. Toki hyvin pukeutuneena ja tukka siististi leikattuna ei kalju saat parempaa palvelua ja huolenpitoa. Toki kalliiden merkki vaatteiden hankinta ei välttämättä ole haaskaus, vaan elintason korotus. Kunhan niitä käyttää huomaa, että käyttää niitä.

Lentäminenkö kallista. Ei toki jos niihin osaa sisällyttää businesksiä aina. Pienistä puroista tulee suuri virta. Toki tähän auttaa internet nykyään hyvin suuresti ja hintavertailu kannattaa tehdä ja se on ihan inn. Toki riskejä kannattaa punnita esim. Tupakan ja viinan suhteen ja silläkin on merkitystä, että tuleeko suoralla vai pomppulennolla, joka mahdollistaa tupla annokset tupakkaa ja viinaa. Toinen menee ruumassa automaattisesti jatkolennolle ja vain käsimatkatavarat tutkitaan saapuessasi EU alueelle.

Itse Toki käytin Mister Norwegian lentoja aikoinaan Eurooppaan ja arvaappa ostinko juuri mitään onnellisten maasta missä on maailman toiseksi suurin kokonaisveroaste. Kyllä vaatteet shoppailin Euroopasta. Minulla oli usein monta lentoa varattuna ja pääsääntöisesti menoja. Takaisin voi tulla monella tapaa. Matkailu oli elämäni suola.

Ostin lapselleni liput huomaa Lufthansalla Bangkokiin ja maksoin 50 dollaria enemmän laadusta ja palvelusta. Itse matkustin monesti aikaisemmin Lufthansalla usein ja olen lentänyt onko nyt 6 kertaa Airbus 380 koneella. Tulin myös tänne Qatarin 380 koneella ja kerran lennolla Singapore - Frankfurt kone vaihtui Boeing 747 :aan.

Ranskalaisilla on myös tyyliä ja usein heti tarjoillaan napsit ja Bacardia ensimmäiseksi ihan Eco luokassa myös. Kiinassa ravasin usein ja ei kuulkaa ollut yhtään tappiollista lentoa, kun aikoinaan lensin Finnairilla menopaluu hintaan joku 300 euroa Shanghai ja Guangzhou. Sen kuittaa helposti siellä.
Niitäkin oli parhaimmillaan pari matkaa ostettuna ja minulla oli 6 kuukauden multiple visa Kiinaan ja Venäjälle myös vuoden viisumi. No, hinnat nousi. Mutta minä tein rahani. Oli muuten siihen aikaan kun eurolla sai liki 1,60 dollaria.

Hullu sisareni olisi varmasti käräyttänyt minut ihan kaikesta ja nytkin hän määkii naama punasena, että miten Helvxxx se on voinut kaiken tuon saavuttaa ja 5 lasta. . . Tämä asia on tullut ilmi isäni perinnönjaossa joka on vielä oikeudenkäynnissä kohta 4 vuotta. Toki minun eläkkeeni nousee sen jälkeen yli kahden tuhannen euron.

Tämän jälkeen voin todella sanoa Hastala vista. Vai mitä minä tekisin Suomessa enää silloin. Eiköhän minulla ole aika monta mahdollisuutta ihan Hono lulua myöten..

71

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet tehnyt elämässäsi oikeita valintoja. Onnittelut asenteestasi. Kaikki eivät tuohon pysty.

      • Anonyymi

        Säälittävää vastata itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää vastata itselleen.

        En muuten vastannut . . Tiesin kyllä, että täällä on sitä persu porukkaa.

        Luuletko, että olen helpolla kaiken saavuttanut. Ehei poika! Siinä on säästetty ja siinä on dyykattu roskapönttöjä ja myyty kirpputorilla kaikkea mitä löytyy.. . Kauppojen pullonpalautuspusseja on pesty ja sen semmoista .. on oltu ruokajonossa. Mutta periksi ei annettu.

        Melkein henki lähti, kun tein töitä ja rahaa.. Niin rahaa. Mutta kaikki maksettu vakuutuksia myöten. . . Kaikki sijoitettu ja tehty voittoja.

        5 lasta on saatu jonkinnäköiseen juttuun.. yhdestä tulee kansainvälisen oikeuden lakimies .. opiskelee Ruotsin Göteborgissa nyt. Joo kolme ruotsinkielistä ja kaksi ranskankielistä. Ja poika minä olen isä.

        Kuule miehessä ja miehessä on eroa. Meinaatko perkxx että tulisin nauttimaan samallaisesta terveydenhuollosta mitä minun äitini, isäni ja Veljeni sai pari hyvää tuttua sai myös pari parasta kaveria ja isän veli. Tiedätkö mitä ne kuoli. Äitini 5 vrk ja isä 10 vrk ja veli kävi ja setäni kuoli sairaalan odotustilassa, kun odotti lääkärille tai ehkä terveydenhuolto terveystarkastajalle joka katsoo pääsetkö lääkärille. Tämä kaikki on totta ja vannon Jumalan nimessä, että näin on tapahtunut. .. paras kaveri kuoli kotiin kun antoivat särkylääkettä, että vatsa on kipeä .. * hän sanoi minulle 'samoin veljeni .. Toinen paras kaveri leikattiin jalka kuoli verenmyrkytykseen just siellä sun onnellisten maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muuten vastannut . . Tiesin kyllä, että täällä on sitä persu porukkaa.

        Luuletko, että olen helpolla kaiken saavuttanut. Ehei poika! Siinä on säästetty ja siinä on dyykattu roskapönttöjä ja myyty kirpputorilla kaikkea mitä löytyy.. . Kauppojen pullonpalautuspusseja on pesty ja sen semmoista .. on oltu ruokajonossa. Mutta periksi ei annettu.

        Melkein henki lähti, kun tein töitä ja rahaa.. Niin rahaa. Mutta kaikki maksettu vakuutuksia myöten. . . Kaikki sijoitettu ja tehty voittoja.

        5 lasta on saatu jonkinnäköiseen juttuun.. yhdestä tulee kansainvälisen oikeuden lakimies .. opiskelee Ruotsin Göteborgissa nyt. Joo kolme ruotsinkielistä ja kaksi ranskankielistä. Ja poika minä olen isä.

        Kuule miehessä ja miehessä on eroa. Meinaatko perkxx että tulisin nauttimaan samallaisesta terveydenhuollosta mitä minun äitini, isäni ja Veljeni sai pari hyvää tuttua sai myös pari parasta kaveria ja isän veli. Tiedätkö mitä ne kuoli. Äitini 5 vrk ja isä 10 vrk ja veli kävi ja setäni kuoli sairaalan odotustilassa, kun odotti lääkärille tai ehkä terveydenhuolto terveystarkastajalle joka katsoo pääsetkö lääkärille. Tämä kaikki on totta ja vannon Jumalan nimessä, että näin on tapahtunut. .. paras kaveri kuoli kotiin kun antoivat särkylääkettä, että vatsa on kipeä .. * hän sanoi minulle 'samoin veljeni .. Toinen paras kaveri leikattiin jalka kuoli verenmyrkytykseen just siellä sun onnellisten maassa.

        Niin, ettäs tiädätte, olen niin helvetin erinomainen ihminen maailman paras, ja myös kersani ovat paljon parempia, kun teidän kersat, ovat tulleet isäänsä, äiti oli tyhmä, ja te muut, etenkin persut ja poliitikot yleensä ihan paskoja, sais laittaa jonnekin reservaattiin, sitten minä uhriudun , kaikki on muiden vika, kun minä elämässäni hölmöilin ja Suomen terveydenhuolloin vika, että viisaat vanhempani kuoli, mutta tyhmä siskoni saa elää …..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää vastata itselleen.

        "Olet tehnyt elämässäsi oikeita valintoja. Onnittelut asenteestasi. Kaikki eivät tuohon pysty."
        Sarkasmiahan tuo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ettäs tiädätte, olen niin helvetin erinomainen ihminen maailman paras, ja myös kersani ovat paljon parempia, kun teidän kersat, ovat tulleet isäänsä, äiti oli tyhmä, ja te muut, etenkin persut ja poliitikot yleensä ihan paskoja, sais laittaa jonnekin reservaattiin, sitten minä uhriudun , kaikki on muiden vika, kun minä elämässäni hölmöilin ja Suomen terveydenhuolloin vika, että viisaat vanhempani kuoli, mutta tyhmä siskoni saa elää …..

        Ei poika . . . Minulla ei ollut aikaa kannella lippuja ja jurnuttaa jätkäporukassa maailman hintoja ja mielikuvia. Ei poika ! Minun piti dyykata roskiksia ja myydä tavaroita ja opiskella kieliä autoa ajaessa .. eri kielikursseja.

        Minun piti lukea antiikkia ja taidetta ja koettaa oppia kaikenlaisia juttuja myös valokuvausta piti opiskella ja rakentaa oma studio missä voi kuvata tuotteet ja laittaa niitä myyntiin.

        Minun piti tehdä naisten koruja ja kävin jopa korunteko kurssin ym. Kiinasta toin koruja myyntiin ja pirusti.. Sitten tuli Aliexpress ja Alibaba sun muut.

        Kuule oli vauhtia koko ajan, en ihan ehtinyt .. opin äkistämään myös kakan ulos, koska sekin piti ajoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet tehnyt elämässäsi oikeita valintoja. Onnittelut asenteestasi. Kaikki eivät tuohon pysty."
        Sarkasmiahan tuo on.

        Tuo Vietnamin vajakki ei kaikkea ymmärrä, vaikka onkin omasta mielestä maailman viisain ihminen 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poika . . . Minulla ei ollut aikaa kannella lippuja ja jurnuttaa jätkäporukassa maailman hintoja ja mielikuvia. Ei poika ! Minun piti dyykata roskiksia ja myydä tavaroita ja opiskella kieliä autoa ajaessa .. eri kielikursseja.

        Minun piti lukea antiikkia ja taidetta ja koettaa oppia kaikenlaisia juttuja myös valokuvausta piti opiskella ja rakentaa oma studio missä voi kuvata tuotteet ja laittaa niitä myyntiin.

        Minun piti tehdä naisten koruja ja kävin jopa korunteko kurssin ym. Kiinasta toin koruja myyntiin ja pirusti.. Sitten tuli Aliexpress ja Alibaba sun muut.

        Kuule oli vauhtia koko ajan, en ihan ehtinyt .. opin äkistämään myös kakan ulos, koska sekin piti ajoittaa.

        Silti sinusta ei mitään tullut, siellä Vietnamissa katkeruuksissasi kehut itseäsi ja haukut muita , ja olet olevinnaasi joku yli ihminen, yksinäisyys tekee hulluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muuten vastannut . . Tiesin kyllä, että täällä on sitä persu porukkaa.

        Luuletko, että olen helpolla kaiken saavuttanut. Ehei poika! Siinä on säästetty ja siinä on dyykattu roskapönttöjä ja myyty kirpputorilla kaikkea mitä löytyy.. . Kauppojen pullonpalautuspusseja on pesty ja sen semmoista .. on oltu ruokajonossa. Mutta periksi ei annettu.

        Melkein henki lähti, kun tein töitä ja rahaa.. Niin rahaa. Mutta kaikki maksettu vakuutuksia myöten. . . Kaikki sijoitettu ja tehty voittoja.

        5 lasta on saatu jonkinnäköiseen juttuun.. yhdestä tulee kansainvälisen oikeuden lakimies .. opiskelee Ruotsin Göteborgissa nyt. Joo kolme ruotsinkielistä ja kaksi ranskankielistä. Ja poika minä olen isä.

        Kuule miehessä ja miehessä on eroa. Meinaatko perkxx että tulisin nauttimaan samallaisesta terveydenhuollosta mitä minun äitini, isäni ja Veljeni sai pari hyvää tuttua sai myös pari parasta kaveria ja isän veli. Tiedätkö mitä ne kuoli. Äitini 5 vrk ja isä 10 vrk ja veli kävi ja setäni kuoli sairaalan odotustilassa, kun odotti lääkärille tai ehkä terveydenhuolto terveystarkastajalle joka katsoo pääsetkö lääkärille. Tämä kaikki on totta ja vannon Jumalan nimessä, että näin on tapahtunut. .. paras kaveri kuoli kotiin kun antoivat särkylääkettä, että vatsa on kipeä .. * hän sanoi minulle 'samoin veljeni .. Toinen paras kaveri leikattiin jalka kuoli verenmyrkytykseen just siellä sun onnellisten maassa.

        Onko sinulle kaikki persuja, jotka ovat eri mieltä , kun sinä , et sitten muuta keksi.
        Vaikka sinä toimisit ja teet valintoja tavallasi, miksi meidän muiden pitäisi tehdä samoin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muuten vastannut . . Tiesin kyllä, että täällä on sitä persu porukkaa.

        Luuletko, että olen helpolla kaiken saavuttanut. Ehei poika! Siinä on säästetty ja siinä on dyykattu roskapönttöjä ja myyty kirpputorilla kaikkea mitä löytyy.. . Kauppojen pullonpalautuspusseja on pesty ja sen semmoista .. on oltu ruokajonossa. Mutta periksi ei annettu.

        Melkein henki lähti, kun tein töitä ja rahaa.. Niin rahaa. Mutta kaikki maksettu vakuutuksia myöten. . . Kaikki sijoitettu ja tehty voittoja.

        5 lasta on saatu jonkinnäköiseen juttuun.. yhdestä tulee kansainvälisen oikeuden lakimies .. opiskelee Ruotsin Göteborgissa nyt. Joo kolme ruotsinkielistä ja kaksi ranskankielistä. Ja poika minä olen isä.

        Kuule miehessä ja miehessä on eroa. Meinaatko perkxx että tulisin nauttimaan samallaisesta terveydenhuollosta mitä minun äitini, isäni ja Veljeni sai pari hyvää tuttua sai myös pari parasta kaveria ja isän veli. Tiedätkö mitä ne kuoli. Äitini 5 vrk ja isä 10 vrk ja veli kävi ja setäni kuoli sairaalan odotustilassa, kun odotti lääkärille tai ehkä terveydenhuolto terveystarkastajalle joka katsoo pääsetkö lääkärille. Tämä kaikki on totta ja vannon Jumalan nimessä, että näin on tapahtunut. .. paras kaveri kuoli kotiin kun antoivat särkylääkettä, että vatsa on kipeä .. * hän sanoi minulle 'samoin veljeni .. Toinen paras kaveri leikattiin jalka kuoli verenmyrkytykseen just siellä sun onnellisten maassa.

        Älä selitä ja taas syytät jotain persuja, sinä vastaat usein itsellesi, jollet saa vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poika . . . Minulla ei ollut aikaa kannella lippuja ja jurnuttaa jätkäporukassa maailman hintoja ja mielikuvia. Ei poika ! Minun piti dyykata roskiksia ja myydä tavaroita ja opiskella kieliä autoa ajaessa .. eri kielikursseja.

        Minun piti lukea antiikkia ja taidetta ja koettaa oppia kaikenlaisia juttuja myös valokuvausta piti opiskella ja rakentaa oma studio missä voi kuvata tuotteet ja laittaa niitä myyntiin.

        Minun piti tehdä naisten koruja ja kävin jopa korunteko kurssin ym. Kiinasta toin koruja myyntiin ja pirusti.. Sitten tuli Aliexpress ja Alibaba sun muut.

        Kuule oli vauhtia koko ajan, en ihan ehtinyt .. opin äkistämään myös kakan ulos, koska sekin piti ajoittaa.

        Lisää omakehua, ja täyttä valhetta.


    • Anonyymi

      Tuliko nyt sitten jo selväksi se, että vuokrani on 140 euroa kuukaudessa ja parturini 3 euroa kerta ja Kelaan tehdään vuosittain 6000 ilmiantoa, olen nämä jo tuhanteen kertaan maininnut, mutta ei mene perille.

      • Anonyymi

        "mutta ei mene perille."

        Tällä kerralla jäi mainitsematta, että hän asuu yksiössä. 🤣🤣🤣🤣🤣 Vuokraa maksaa vain köyhälistö, joka ei omista asuntoaan.


      • Anonyymi

        Jos vielä pari vuotta kirjoitat ja kehut itseäsi, niin joku hölmö voi jo uskoa sua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta ei mene perille."

        Tällä kerralla jäi mainitsematta, että hän asuu yksiössä. 🤣🤣🤣🤣🤣 Vuokraa maksaa vain köyhälistö, joka ei omista asuntoaan.

        Just ja kaikki suomalaiset on ulosotossa, ja saavat Kelasta rahaa , jotta pääsevät leipää ostamaan, mutta hän niin saamarin viisaana ukkona jymäytti vakuutuslääkäriä ja pääsi nuorempana eläkkeelle, kun te vajakit suomalaiset, ja lähti pakoon Aasiaan ja nyt hakee Vietnamin kansalaisuutta, hahhehaaaa….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta ei mene perille."

        Tällä kerralla jäi mainitsematta, että hän asuu yksiössä. 🤣🤣🤣🤣🤣 Vuokraa maksaa vain köyhälistö, joka ei omista asuntoaan.

        Vain vajakki ilmaisee itsensä hymiöillä, kun muuhun raukka ei pysty. Usein vielä kalju persu. Tämä on vain loogista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain vajakki ilmaisee itsensä hymiöillä, kun muuhun raukka ei pysty. Usein vielä kalju persu. Tämä on vain loogista.

        Vain katkera imbesilli ei ymmärrä hymiöiden päälle mitään, taantumuksellinen takkutukka ja olevanaas joku intellektuelli.


      • Anonyymi

        Niin ja kaikki kaljut ovat persuja, vaikka hiusten lähtö olis geneettistä, kun hiukset lähtee ei sille mitään voi, toivon että sinulta lähtis hiukset ja sairastuisit , tai vammautuisit vakavasti, ehkä sillon hiukan nöyrtyisit, kun sinusta tulee vammainen, vajakki.


    • Anonyymi

      Yleensä Eläkkeelle pääsemiseksi lääketieteellisen syyn perusteella on parempi, sitten muuttaa ulkomaille, koska jo kateus on kauhea. Voit olla täysin varma onnellisten maassa missä jo pelkästään KELAlle tehdään vuosittain yli 600 tuhatta ilmiantoa olisit niistä yksi. Toki muutaman vuoden kuluttua on ihan sama missä kunnossa olet. . Toki kannattaa yrittää parantua kaikilla mahdollisilla keinoilla sen jälkeen, kun on päässyt eläkkeelle. Toki on parempi heti muuttaa ulkomaille.

      Taloudenhoidosta pitää sanoa, että usein on niin, että köyhän ei ole varaa ostaa halpaa ja tämä pätee pääsääntöisesti kestohyödykkeisiin esim. Huonekalut sun muut. Syystä, että niiden jälleenmyyntiarvo putoaa..Esim. antiikin ja umpi tammen ei.

      Itse olen valinnut loistavasti asuinpaikan Vietnamissa aurinkorannikolla lähellä isoja metropoleita ja niissä on palvelut ja elämisen mahdollisuuksia rajattomasti. Vuokra aurinkorannikolla Vung Taulla yksiöstä on varsin kohtuullinen 140 euroa kuukaudessa ja 1600 dollarin nettoeläkkeestä jää kohtuullisen hyvin kulutukseen varoja. Joten aplodit hyvästä valinnasta. Terveydenhuolto on edullista ja liikunta ja painonhallinta on tällaisessa paikassa ja ilmastossa todella helppoa ja kivaa. . . Kukapa ei tahtoisi lenkkeillä palmurannikolla missä on ihmisiä ja vilinää.
      Tässä vielä kertausta teille vajakit.

      • Anonyymi

        Mitens poijat on pörränneet eläkkeellä. Talvi tulla tupsuttaa ja tulee lunta ja jäätä porstuaan.

        Puhin tuossa yhden kanssa ja sanoin, että kun on sellainen vanhoillinen ja ei voi muuttaa ulkomaille. Sanoin, että keitä me muut sitten ollaan. . . Meitä on täällä miljoonia. Kovin pieneksi on pää tai sisällä ollut kehä jäänyt. Niin, kyllä meitä ihmisiä on aika aika paljon täällä maailmassa.

        Tänään aamu alkoi taas perinteitä kunnioittaen Parman poikaa ja Cheddaria moniviljaleivällä. Cappucenciinoa kahvina sun muuta.. pullaa ja kiiwiä ja yogurttia ym.

        Tänään on taas parturi päivä joka toinen maanantaina. Täytyy pitää hipiä kunnossa. Pitää käydä sillä Stylistillä taas. Siitä tulee sellainen kiva olo, kun on hipiä viimeisen päälle. Kävin toissapäivänä ja eilen kävelemässä rantapromenadia tai kunto ohjelmaani kuuluvat kävelyt a' 10 kilometriä.
        Siitäkin tulee hyvä olo, kun käy suihkussa ja pukee puhtaat päälle ja vaikka merkki T-paidan esim. Timberlands.

        Niin, sitä rahaa täällä jää eläkkeestä yllin kyllin. Pitää toivoa, että ymmärtävät siellä poikia ja päästävät TK-eläkkeelle, kuin minut jo 54 vuotiaana. Joo minulla oli, siis oli Suomessa tai onnellisten maassa noita ylikiloja ja täällä Vietnamissa ja Kambodzassa olen pudottanut niitä ulkoilun ja hyvin elämän merkeissä yli 30 kiloa ja sinne jäi masennukset ja ahdistukset ja rasvat. Sinne aurinkorannikon rannoille.
        Mitenkäs mieli, no sehän on kuin Hangon keksi.. loistaa yhtä hyvin, kuin aurinkorannikolla aurinko.

        Onko poijat katsoneet tubelta Aasian matkailusta ? Eikö siellä ole joku Aurinkomatkakin mikä myy lippuja tänne?

        Joo, tässä sitä yksiössä pällistellään Vung Taulla Vietnamissa. 140 euroa on kuussa vuokra. Ostin muuten ipanalle talveksi liput tänne.. Ei senkään tarvitse kärvistellä pakkasessa. Silläkin on jotain tekemistä, kun käy katselemassa noita Metropoleja ja aurinkorantoja.

        No, siellä pilkkejä jo puhistellaan ja kesät ollaan ongella ja ollaan onnellisia. Näinhän se Näinhän se.

        Sano sedälle, että päästää TK-eläkkeelle, että pääset Etelään viettämään eläkepäiviä. Kyllä tohtorisetä ja Kela rouva on sinua auttamassa.. Eihän ne voi olla niin julmia.


      • Anonyymi

        Oletko työskennellyt Usa:ssa, kun eläkkeesi maksetaan dollareina? Olitko vallan punaniska vaiko jenkki?
        No, onhan muissakin maissa rahana dollari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työskennellyt Usa:ssa, kun eläkkeesi maksetaan dollareina? Olitko vallan punaniska vaiko jenkki?
        No, onhan muissakin maissa rahana dollari.

        Minä en saa, kuin dollareita.. euroja en ole nähnyt 6 vuoteen kohta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työskennellyt Usa:ssa, kun eläkkeesi maksetaan dollareina? Olitko vallan punaniska vaiko jenkki?
        No, onhan muissakin maissa rahana dollari.

        Tuskin Vietnamissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en saa, kuin dollareita.. euroja en ole nähnyt 6 vuoteen kohta

        No, nyt, onhan se hienompaa saada oikeen taaloja, kun jotain Suomen ja Euroopan Euroja .


      • Anonyymi

        Älä nyt, ihanko totta 😂😂😂😂


      • Anonyymi

        Toki vuokra oli se 140 euroa kuukaudessa ja siihen kuului siivousta ja lakanoita ja Ilmainen Wi-Fi... parturissa käynti maksoi alle 3 euroa... monella se on edessä nyt kuun alussa. Palmut ja Aurinkorannat toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työskennellyt Usa:ssa, kun eläkkeesi maksetaan dollareina? Olitko vallan punaniska vaiko jenkki?
        No, onhan muissakin maissa rahana dollari.

        Olen käynyt New Yorkissa, Key west, Florida, Miami ja Disney World.. Orlando.

        Toki olin Lake World ja Fort Lauderdale.
        Meinaan käydä vielä monissa paikoissa.

        Eiköhän sitä nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Vietnamissa.

        Vajakki lue edes vähän.. . Luuletko sinä, että minä alan täällä Visalla nostamaan rahaa suomen suomen pankista vai ?

        Eikö ole taloudellisesti järkevää siirtää eläke Kambodzan pankkiin ja vaihtaa käteistä hyvään kurssiin täällä kultasepän liikkeissä.

        Jos siirtää euroja Vietnamin pankkiin, niin saat ulos vain Dongeja. Tämä on ulkomaalaisille.. Vietnamilainen saa kyllä muitakin valuuttoja.

        Mutta pankki ottaa omat kulut ja huono huono kurssi.. Ehkä jopa huonompi jos Suomessa vaihtaa.

        Edullinen tilisiirto ABA Bank Cambodia ja nosto dollateina, kun kuitenkin on käytävä Kambodzassa visa runilla. Toki ABA-pankkikortti toimii myös täällä.. mutta sekin on kallista. . . No Vajakki tekee mitä tekee.

        Vietnamin pankit ei ota Vietnamin dongeja käteisellä pankkitilille. . . Voi olla, että joku pankki. . . Käteistä on, siis kassakaapissa omassa asunnossa.

        Toki en silloin näe euroja ja miten voisin ?

        Kambodzassa US dollar on virallinen valuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajakki lue edes vähän.. . Luuletko sinä, että minä alan täällä Visalla nostamaan rahaa suomen suomen pankista vai ?

        Eikö ole taloudellisesti järkevää siirtää eläke Kambodzan pankkiin ja vaihtaa käteistä hyvään kurssiin täällä kultasepän liikkeissä.

        Jos siirtää euroja Vietnamin pankkiin, niin saat ulos vain Dongeja. Tämä on ulkomaalaisille.. Vietnamilainen saa kyllä muitakin valuuttoja.

        Mutta pankki ottaa omat kulut ja huono huono kurssi.. Ehkä jopa huonompi jos Suomessa vaihtaa.

        Edullinen tilisiirto ABA Bank Cambodia ja nosto dollateina, kun kuitenkin on käytävä Kambodzassa visa runilla. Toki ABA-pankkikortti toimii myös täällä.. mutta sekin on kallista. . . No Vajakki tekee mitä tekee.

        Vietnamin pankit ei ota Vietnamin dongeja käteisellä pankkitilille. . . Voi olla, että joku pankki. . . Käteistä on, siis kassakaapissa omassa asunnossa.

        Toki en silloin näe euroja ja miten voisin ?

        Kambodzassa US dollar on virallinen valuutta.

        Ei mun tarvii mitään lukea eikä luulla, Vietnamin käytännöstä , kun minä asun Suomessa, eikä mun tarvii mitään kursseja katsoa, ja juosta maasta toiseen , imbesilli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajakki lue edes vähän.. . Luuletko sinä, että minä alan täällä Visalla nostamaan rahaa suomen suomen pankista vai ?

        Eikö ole taloudellisesti järkevää siirtää eläke Kambodzan pankkiin ja vaihtaa käteistä hyvään kurssiin täällä kultasepän liikkeissä.

        Jos siirtää euroja Vietnamin pankkiin, niin saat ulos vain Dongeja. Tämä on ulkomaalaisille.. Vietnamilainen saa kyllä muitakin valuuttoja.

        Mutta pankki ottaa omat kulut ja huono huono kurssi.. Ehkä jopa huonompi jos Suomessa vaihtaa.

        Edullinen tilisiirto ABA Bank Cambodia ja nosto dollateina, kun kuitenkin on käytävä Kambodzassa visa runilla. Toki ABA-pankkikortti toimii myös täällä.. mutta sekin on kallista. . . No Vajakki tekee mitä tekee.

        Vietnamin pankit ei ota Vietnamin dongeja käteisellä pankkitilille. . . Voi olla, että joku pankki. . . Käteistä on, siis kassakaapissa omassa asunnossa.

        Toki en silloin näe euroja ja miten voisin ?

        Kambodzassa US dollar on virallinen valuutta.

        Ei ollut nyt siitä kysymys ääliö .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvii mitään lukea eikä luulla, Vietnamin käytännöstä , kun minä asun Suomessa, eikä mun tarvii mitään kursseja katsoa, ja juosta maasta toiseen , imbesilli.

        Kiitos rehellisestyydestä .. ja todennäköisesti et edes saa ja saatikka kykenisi matkustamaan. Kerroit jo samassa lauseessa todelliset matkailukokemukset ja niitä on yksi tai nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rehellisestyydestä .. ja todennäköisesti et edes saa ja saatikka kykenisi matkustamaan. Kerroit jo samassa lauseessa todelliset matkailukokemukset ja niitä on yksi tai nolla.

        Väärin meni, olen käynyt monta kertaa Euroopan maissa ja se on kivaa, kun meillä kaikilla on yhteinen valuutta, ainoastaan Tsekeissä vaihoin korunoita, mutta olin siellä vaan kolme päivää, enää en ole matkustellut, kun se on niin hankalaa, vammauduin, ja olen osittain pyörätuolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en saa, kuin dollareita.. euroja en ole nähnyt 6 vuoteen kohta

        En ole minäkään nähnyt paperirahaa lähes 10 vuoteen , kun en tarvii sitä mihinkään, maksan kaikki korteilla, tai puhelimella.


      • Anonyymi

        Olet sitten rikollisin keinoin päässyt eläkkeelle, ja lähdit Kelaa pakoon kauas kehitysmaihin, mutta lain koura on pitkä…..
        Kaikkien oikeustajuun ei sovi, että terve ihminen menee ohituskaistaa ohi sairaiden eläkkeelle , häpeä!


    • Anonyymi

      Et muuten ole tainnut vielä kertoa vuokrasi suuruutta, parturihintoja, pitsan hintaa, oluen hintaa terassilla. Kokonaan olet unohtanut mainita miten siellä elellään ja onko lämmintä niin että kevyet merkkishortsit ja merkki-T- paita riittää. Muutenkin pukeutumisohjeita on niukanlaisesti, mutta etköhän vähän petraa sillä saralla…
      Muutenkin kovasti vähän olet kertonut sikäläisistä halvoista hinnoista ja Suomen kurjuudesta.
      Onneksi kuitenkin valistaa meitä suomalaisia viisailla elämänohjeillasi kuinka kannattaa ja parhaiten onnistuu keplottelemaan työkyvyttömyyseläkkeelle muiden kustannuksella elämään. Sijoitusvinkkejäkin olet antanut, kiitos niistäkin.

      Ja sitten tietysti tärkeää eli jumalasi ja uskontosi autuaaksi tekevä vaikutus ja hyväksi ja rehelliseksi ihmiseksi tulemisewksi sen avulla. Tässä sinulla taitaa vielä olla kovasti tekemistä ja homma ilmeisesti vielä pahasti vaiheessa…. Eiköhän se siitä, vaikka fariseuksena toki elämä on varmasti mieluisampaa…

      • Anonyymi

        Toki auttaa pitää. . . Kuka teille muuten kertoo miten ?

        Luuletko, että valtio alkaa neuvomaan vai KELA? Älä kuule luule .. olet siellä jonossa niiden vajaiden kanssa.


      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä, repesin …


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki auttaa pitää. . . Kuka teille muuten kertoo miten ?

        Luuletko, että valtio alkaa neuvomaan vai KELA? Älä kuule luule .. olet siellä jonossa niiden vajaiden kanssa.

        Satiiri tosiaan on vaikea tyylilaji. 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satiiri tosiaan on vaikea tyylilaji. 😎

        Niinpä.
        Sitä ei kaikki ymmärrä kuten tämä omasta mielestään Suomen täysin tietämättömien meidän eläkeläisten katastrofaalisen tilanteen paljastaminen meille tietämättömille ja parantamisen elämäntehtäväkseen ottanut laupias fariseutti nerokkailla ohjeistuksellaan.. juuri hänenkaltaisiaan me tarvitsemme. 🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki auttaa pitää. . . Kuka teille muuten kertoo miten ?

        Luuletko, että valtio alkaa neuvomaan vai KELA? Älä kuule luule .. olet siellä jonossa niiden vajaiden kanssa.

        No, pistäs taas kertoen vuokran hinta ja oluen sekä parturin hinta, ai niin myös pizzan hinta, myös taxin ja polttoaineen hinta.
        Onko sulla joku auto, ehkä joku vanha Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Sitä ei kaikki ymmärrä kuten tämä omasta mielestään Suomen täysin tietämättömien meidän eläkeläisten katastrofaalisen tilanteen paljastaminen meille tietämättömille ja parantamisen elämäntehtäväkseen ottanut laupias fariseutti nerokkailla ohjeistuksellaan.. juuri hänenkaltaisiaan me tarvitsemme. 🤣🤣

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Älä välitä, ei vajakin pää edes ymmärrä mitä kerroin. Elämä on joskus vauhtia. . . Et kuitenkaan usko, että ensimmäinen lapsi sai alkunsa Lichtensteinissa Vaduksin kylässä.. Siellä oltiin ja muistan edelweissin.. Tiedätkö, Että ne joklaa siellä ja se on kait Tirolia. Edelweiss on kukka. Myös Monte Carlo Monaco .. Siellä oli silloin niitä rahoja 10 frangia missä luki Prinscipaute de Monaco..

      Sinä olet kaukana minusta ja minun kokemuksista ja tiedoista.

      • Anonyymi

        Oho , voi, että vai olet nusassut oikeen Liechtensteinissa, mutta, mutta tuo Tiroli on kylläkin Itävallassa ja tuo Edelweiss on alppikukka missäs se pentu nyt tulikaan tehtyä?


      • Anonyymi

        Minullla on siihen upeat työkalut mitä monella ei ollut aikaisemmin nimittäin internet. Sieltä saa Apit ja kääntäjät ja ihan kaikki. Itselläni on älypuhelin Samsung Galaxy s24. No, se on edelläkävijä. No, problem.

        Majoituksia huh huh.. Booking tarjoaa eri tasoja ja samoin moni muukin. Tarjousappeja on kaikkialla ja aina saa alennusta. Taksikyydit kannattaa aina ja ever tilata apin kautta oli vaikka katolla ja miten päin tahansa takseja. Jostain kumman syystä niistä ei liikahda yksikään.. kun tilaat ja taksi tulee ja vie tasan tarkkaan sinne minne laitoit määränpään. . Ja hinta näkyy heti ja voit maksaa sen myös siitä samalla. Eikö teillä onnelassa ole edes tätä appia.. missä näkyy hinta ja matka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullla on siihen upeat työkalut mitä monella ei ollut aikaisemmin nimittäin internet. Sieltä saa Apit ja kääntäjät ja ihan kaikki. Itselläni on älypuhelin Samsung Galaxy s24. No, se on edelläkävijä. No, problem.

        Majoituksia huh huh.. Booking tarjoaa eri tasoja ja samoin moni muukin. Tarjousappeja on kaikkialla ja aina saa alennusta. Taksikyydit kannattaa aina ja ever tilata apin kautta oli vaikka katolla ja miten päin tahansa takseja. Jostain kumman syystä niistä ei liikahda yksikään.. kun tilaat ja taksi tulee ja vie tasan tarkkaan sinne minne laitoit määränpään. . Ja hinta näkyy heti ja voit maksaa sen myös siitä samalla. Eikö teillä onnelassa ole edes tätä appia.. missä näkyy hinta ja matka?

        Tuotan sulle pettymyksen, meillä tuo systeemi on ollut jo lähes 10 vuotta mutta tuolainen tollo kuten sinä et vaan mitään mistään tiedä.
        Suomihan on edelläkävijä maa tietotekniikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho , voi, että vai olet nusassut oikeen Liechtensteinissa, mutta, mutta tuo Tiroli on kylläkin Itävallassa ja tuo Edelweiss on alppikukka missäs se pentu nyt tulikaan tehtyä?

        Kymmenen kilometriä .. mutta kyllä siellä oli sitä Tiroli juttua ainakin silloin.. Sinä goolasit sen... et varmasti tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotan sulle pettymyksen, meillä tuo systeemi on ollut jo lähes 10 vuotta mutta tuolainen tollo kuten sinä et vaan mitään mistään tiedä.
        Suomihan on edelläkävijä maa tietotekniikassa.

        Nokia vai ?
        Eikö sitä olla myymässä nyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen kilometriä .. mutta kyllä siellä oli sitä Tiroli juttua ainakin silloin.. Sinä goolasit sen... et varmasti tiennyt.

        Olen käynyt Itävallassa hiihtämässä monta kertaa.


    • Anonyymi

      ELÄKKEELLE
      KANNATTAA JÄTTÄÄ NE VIINAT JA LOMA-MATKAT POIS JA TEHDÄ TYÖTÄ ELÄKKEENSÄ EDESTÄ.
      TYÖVELVOITE ELÄKELÄISILLE.
      PUMMEILLE EI MITÄÄN ELÄKETTÄ.
      MAKSIMI ELÄKKEENTULEE OLLA 3000 EUROA ALLE.

      • Anonyymi

        Jokainen voi suunnitella oman eläkkeellä olo aikansa ja miten tavoitteeseen päästään. Toki maximi tavoite on nuorena hyvällä eläkerahalla nautiskelemaan elämästä ja matkailusta..

        Tässä punnitaan, kuka osaa hoitaa asianas hyvin.
        Vai eikö muka ?

        Pitäisikö yli 2000 euron nettoeläkkeellä jäädä suomeen pilkkimään ahvenia vai? Olisiko muita mahdollisuuksia.. jos ei tajua, niin kyllä pysyy jonossa ja köyhänä. Eikä siinä sitten auta, kuin puolustella valtiota ja kertoa olevansa vaikka Veronmaksaja.

        Toki sanon sen verran, että kun kysytään mistä olet, niin sanotaan from Finland. Ei myöskään sanota, että Finnish, vaan I born in Finland. Jos sanot, että olet suomalainen, niin ilmoitat alemmuutesi ja vain eläimistä käytetään yleisnimeä. Sivistysoppia.


      • Anonyymi

        Älä huuda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi suunnitella oman eläkkeellä olo aikansa ja miten tavoitteeseen päästään. Toki maximi tavoite on nuorena hyvällä eläkerahalla nautiskelemaan elämästä ja matkailusta..

        Tässä punnitaan, kuka osaa hoitaa asianas hyvin.
        Vai eikö muka ?

        Pitäisikö yli 2000 euron nettoeläkkeellä jäädä suomeen pilkkimään ahvenia vai? Olisiko muita mahdollisuuksia.. jos ei tajua, niin kyllä pysyy jonossa ja köyhänä. Eikä siinä sitten auta, kuin puolustella valtiota ja kertoa olevansa vaikka Veronmaksaja.

        Toki sanon sen verran, että kun kysytään mistä olet, niin sanotaan from Finland. Ei myöskään sanota, että Finnish, vaan I born in Finland. Jos sanot, että olet suomalainen, niin ilmoitat alemmuutesi ja vain eläimistä käytetään yleisnimeä. Sivistysoppia.

        " I born in Finland"

        Mikset saman tien sano samaa enganniksi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Eli: I was born in Finland. Mene englannin kurssille, jos niitä järjestetään siellä kehitysmaassa. Ei tarvitse kirjoitella tänne mitään "the beast hotel on the peach" -tyyppisiä kommentteja. (petohotelli persikan päällä)

        There's little point in an uneducated moron trying to make an impression with the handful of English words he knows.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " I born in Finland"

        Mikset saman tien sano samaa enganniksi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Eli: I was born in Finland. Mene englannin kurssille, jos niitä järjestetään siellä kehitysmaassa. Ei tarvitse kirjoitella tänne mitään "the beast hotel on the peach" -tyyppisiä kommentteja. (petohotelli persikan päällä)

        There's little point in an uneducated moron trying to make an impression with the handful of English words he knows.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " I born in Finland"

        Mikset saman tien sano samaa enganniksi? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Eli: I was born in Finland. Mene englannin kurssille, jos niitä järjestetään siellä kehitysmaassa. Ei tarvitse kirjoitella tänne mitään "the beast hotel on the peach" -tyyppisiä kommentteja. (petohotelli persikan päällä)

        There's little point in an uneducated moron trying to make an impression with the handful of English words he knows.

        Miten olisi Bruce Springsteen
        . I WAS BORN IN THE USA ? MAYBE? VAJAKKI.

        Vai meneekö Born in the USA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi Bruce Springsteen
        . I WAS BORN IN THE USA ? MAYBE? VAJAKKI.

        Vai meneekö Born in the USA.

        "Vai meneekö Born in the USA."

        "Born in the USA" on tietysti aivan oikein oikeassa kontekstissa, eli esimerkiksi silloin, kun sen edellä ei ole subjektia. "I born in the USA" tai "I born in Finland" on kouluttamattoman suomalaisen metsäläisenglantia. Kouluttamatonkaan natiivi englannin puhuja ei tuollaista kieltä käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi Bruce Springsteen
        . I WAS BORN IN THE USA ? MAYBE? VAJAKKI.

        Vai meneekö Born in the USA.

        👎👎👎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olisi Bruce Springsteen
        . I WAS BORN IN THE USA ? MAYBE? VAJAKKI.

        Vai meneekö Born in the USA.

        Stubid!


    • Anonyymi

      Persuilusta ja miksi se vastaa kysymykseen ja olemukseen . . .

      Mieti vajakki mistä tiedän, että olet persu. Sinua lukee, kuin aapista.

      Älä viitsi puhua paskaa ... johan lottovoittoa ja mainostettiin, että katselisin vähän maailmaa.
      Se nyt on yksiä ihmisen normaaleja asioita haluta nähdä ja kokea ja jos näin EI OLE , niin siihen on jokin syy.

      • Anonyymi

        Persu, persu ja persu, vajakki, vajakki ja vajakki, etkö mistään muusta osaa kirjoittaa, kun persuista ja vajakeista on sulla pieni sanavarasto.
        Olet nolannut jo itsesi moneen kertaan sivistymättömyydelläsi, olis aika lopettaa jo.


    • Anonyymi

      Paras eläkeajan turva suomalaiselle miehelle on avioitua reilusti nuoremman, mutta hyvätapaisen ja rehellisen, aasialaisen naisen kanssa. Luonnollisesti ensin ottaa ero nykyisestä vaimostaan, jonka kanssa toivottavasti on avioehto. Loistavana esimerkkinä on tämä oululainen keikkelääkäri, joka on ollut niin Hesarissa kuin iltapäivälehdissäkin.

      • Anonyymi

        No, en mää nyt tiedä, ruveta nyt elättämään aikuista naista.
        Kyllä se pian suomalaiset arvot oppii, ja huomaa, miten suomalaiset naiset tekee, kouluttautuu ja itsenäistyy menee töihin ja sanoo hyvästit sulle, tietty sinä voit hakea sitten uuden tytön.
        Lääkärin liksoilla pystyy paremmin elättämään muijansa, kun tavallisen duunarin liksoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, en mää nyt tiedä, ruveta nyt elättämään aikuista naista.
        Kyllä se pian suomalaiset arvot oppii, ja huomaa, miten suomalaiset naiset tekee, kouluttautuu ja itsenäistyy menee töihin ja sanoo hyvästit sulle, tietty sinä voit hakea sitten uuden tytön.
        Lääkärin liksoilla pystyy paremmin elättämään muijansa, kun tavallisen duunarin liksoilla.

        Totta ja tuo lääkäri alkoi vielä lapsiakin tekee 64vuotiaana, alkaa nyt vanhana vielä kaiken uudestaan , en tiedä oliko lääkärillä exän kanssa lapsia, kuitenkin , kun lapsi, tai lapset aikuisia niin miehellä jo toinen jalka haudassa, jos elää niin kauan.
        No, kukin tavallaan.


    • Anonyymi

      Ja koukkuhan tulikin nieltyä.

    • Anonyymi

      Eikö ole kiva, kun on Rahaa. .
      Tänään voitte mennä taas kauppaan ja tulee itsetuntoa!

      Vietnamissa ei tarvitse levittää koko eläkettä heti sioille..
      Eikö ole kivaa. . . Siksi minäkin asun Vietnamissa.

      • Anonyymi

        Kuka hullu nyt koko 2000€ nettoeläkkeellä osta vain ruokaa?
        Miksi sanot ruokakauppiaita soiksi, työtään ne tekevät ja myyvät ruokaa, ala itse kauppiaaksi.


    • Anonyymi

      Alku meni hyvin mutta sitten lähti raiteilta.
      Itselläni on terveysvakuutus ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja kun tulee mittariin 60 niin haen kokoaikaista eläkettä sillä perusteella etten kykene suoriutumaan ammattini työtehtävistä.
      Tässä kohtaa suunnitelmamme eroavat.
      Remontoin parhaillaan isäni 94 rakentamaa taloa joen rannalla ja ihan suomessa.
      Remontin ideana oli tehdä talosta helppohoitoinen ja helposti liikuttava.
      Tuon terveysvakuutuksen lisäksi hankin sijoitusasuntoja eläketurvakseni ja ne ovat nyt jo alkaneet tuottamaan ja tuotolla tarkoitan rahaa, tuottoahan on tullut siinä mielessä koko ajan että vuokralaiset ovat maksaneet minun velkoja pois.
      Lisäksi nautin parhaillaan vapaaehtoista eläkettä joka jatkuu sinne eläkeikään saakka.
      Ulkomailla voin käydä pari viikkoa kerrallaan mutta en halua muuttaa kun tuli nuorena asuttua ulkomailla ja tiedän mitä se on.

      Turvallisen eläke-elämän voi suunnitella myös suomeen ei siihen tarvita halpaa viinaa.

    • Anonyymi

      "Stubid!"

      Tämä on rallienglantia! 🤣 Stupid kirjoitetaan ilman hienostelua kovalla p:llä.

      Bruce Springsteenhän muuten puhuu englantia äidinkielenään, joten ei hän suustaan saisi ulos mitään I born in the USA, tai muuta sen tapaista. Laulun sanat menevät näin:

      "Born in the USA, I was born in the USA..."

      Toisin sanoen pelkkä partisiipin perfekti toki kelpaa alkuun, jos predikaattiverbin be-osa puuttuu, eikä subjektia ole mainittu. Hieman hupaisaa on, että joku, joka ei hallitse edes peruskoulun englantia ryhtyy haukkumaan kielen kanssa noin 40 vuotta tekemisissä ollutta alan ammattilaista, joka on suorittanut yliopistotutkinnon englannin kieli pääaineenaan.

      Yhtä hyvin voisit ryhtyä kertomaan Finnairin kapteenille, miten Airbus A350-konetta pitäisi lentää. 🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Vuokrasi kerrot kerran päivässä, mutta enemmän meitä kiinnostaisi tietää, miten Vietnamissa pärjää pelkällä suomen kielellä. Käytätkö tulkkien palveluja, vai miten jokapäiväiset asiat hoituvat?

      • Anonyymi

        Etkö sinä vajakki osaa englantia?


      • Anonyymi

        Miksi kielivajakki ei vastaa, miten hyvin Vietnamissa pärjää suomen kielellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kielivajakki ei vastaa, miten hyvin Vietnamissa pärjää suomen kielellä?

        Se on totta. Ei ollenkaan pärjää suomenkielellä. Sitä voi puhua ainoastaan suomi-baareissa ja semmoisissa.

        Puhelimessa on käännettäjä ja on jo monia online puhelun kääntäjiä .. samsung galaxy s24 on tulossa suomenkielinen online puhelun kääntäjä.

        Joten tekniikka tulee avuksi. Täällä on toki muitakin Suomesta ja heillä on kyllä kaikilla melkein kilpa näyttää osaamistaan. . . Joten kyllä tärkeät asiat hoituu. Kaupassa osaat kyllä itse käydä .. sen kun lyöt tiskille ja maksat mitä kassakone näyttää.

        Mutta toki täällä ollessa kielitaito kehittyy. Mormonit ja muutkin oppivat nopeasti kielen, kuin kielen. Itse jo 6 vuotta asuneena kyllä puhe jo kulkee ainakin englanniksi. . . Kyllä se siitä lähtee.. rohkeasti vain ja joka päivä oppii.

        Olen juuri Saigonissa ei ollut kovin paljon aikaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe