Koska olen enimmäkseen rauhallinen,

Anonyymi-ap

vedän puoleeni ihmisiä jotka pitää mua uskottunaan. Se ei sitten toimi toisin päin. Jos kerron asioistani, ihmiset menevät paniikkiin. Aika usein viime aikoina tullut olo, ettei millään jaksaisi enää. Mutta en halua myöskään pois oman käden kautta.

Kyllä tuntuu, että ne kortit on jaettu jo kauan sitten. Osaansa on paha muuttaa. Kulissiperhe, kaltoinkohtelu syntymästä asti ja iankaikkinen syyllistäminen jättää jälkensä. Edesmennyt ystävä aina väitti, että olen syntynyt kultalusikka suussa. Ei tuntunut hyvältä, kun ei se nyt kuitenkaan niin ollut.

Olen maksanut kaikesta kovan hinnan ja menettänyt paljon. Ja sitten valittiin siihen osaan, että olin molemmista suvuista sylkykuppi ja mustalammas. Niin hienoja luulevat/luulivat olevansa.

Olen todella traumatisoitunut ja olen ajatellut etten pengo niitä asioita enempää. Riittää että tiedostan mitä on tapahtunut. Ei ne asiat siitä muutu. Yritän muuttaa ajattelutapaani ja opetella rakastamaan itseäni. Ei sekään kyllä näin yksinäisenä niin kovin helppoa ole.

7

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En osaa arvioida, että trollaatko, mutta koska tilanteesi on kuitenkin jollekin maailmassa olemassa niin siihen kommentoin. On totta, että jotkut ihmiset ottavat toisen raskaan olon raskaasti, mutta aina ihmiset eivät käyttäydy niin. Eri asia tietenkin, jos ihminen huutaa joka solulla ja aina negatiivisuutta, mutta muuten olen esimerkiksi itse sellainen, että toisen paha olo ei työnnä minua pois, vaan saa ottamaan osaa ja haluamaan yrittää auttaa. Vielä jos sellainen ihminen on rakas, niin mitään muuta haluaisikaan.

• Anonyymi

En mielestäni ole kovin negatiivinen normaalisti. Mutta siinä murheen keskellä, kun on vaikeuksia, kaipaisin lohtua. No sitä lohtua ei tule kun käännetään selkä paniikissa. Ja näiden samojen ihmisten lukuisat ja taas lukuisat murheet olen kuunnellut. Ajattelen toisaalta, että ihmisiltä ei saa odottaa liikaa, ettei pety. Mutta tiedän sen, että ihmiset ei vaan pysty tai ei halua mennä asemaani.

Olen ehkä välittänyt sellaisen kuvan, että minä pärjään kyllä. Varmaan niinkin, koska en halua että minua säälitään. Siinä on sellaisessa hyvin alisteisessa asemassa. Ja sillä hetkellä, kun kerron jonkun murheeni, olen varmaan jonkun mielestä ns negatiivinen, kun monet ei sitä kestä. Kelpaan silloin, kun olen hauska ja vauhdikas. Silloin musta tykätään, kun jaan iloa.

On mulla pari ystävää, jotka on aidosti ystäviä. Mutta ei hekään pysty menemään sillä tavalla minun asemaani. Taitaa olla niin, että ihmiset ei ymmärrä asioita joista ei ole omakohtaista kokemusta. Mulle riittäisi joskus kuuntelu, vähän empatiaa ja tsemppiä. Se myötätunnon osoitus auttaisi pääsemään jo hetkessä eteenpäin. Se kun tietää, että joku välittää. Rakkauden puutteesta kai nämä tällaiset, että menen tosi alas, johtuu. En vaadi paljoa, sitä vaan toivoisin että tietäisin jonkun välittävän, kun elämä kolhii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mielestäni ole kovin negatiivinen normaalisti. Mutta siinä murheen keskellä, kun on vaikeuksia, kaipaisin lohtua. No sitä lohtua ei tule kun käännetään selkä paniikissa. Ja näiden samojen ihmisten lukuisat ja taas lukuisat murheet olen kuunnellut. Ajattelen toisaalta, että ihmisiltä ei saa odottaa liikaa, ettei pety. Mutta tiedän sen, että ihmiset ei vaan pysty tai ei halua mennä asemaani.

Olen ehkä välittänyt sellaisen kuvan, että minä pärjään kyllä. Varmaan niinkin, koska en halua että minua säälitään. Siinä on sellaisessa hyvin alisteisessa asemassa. Ja sillä hetkellä, kun kerron jonkun murheeni, olen varmaan jonkun mielestä ns negatiivinen, kun monet ei sitä kestä. Kelpaan silloin, kun olen hauska ja vauhdikas. Silloin musta tykätään, kun jaan iloa.

On mulla pari ystävää, jotka on aidosti ystäviä. Mutta ei hekään pysty menemään sillä tavalla minun asemaani. Taitaa olla niin, että ihmiset ei ymmärrä asioita joista ei ole omakohtaista kokemusta. Mulle riittäisi joskus kuuntelu, vähän empatiaa ja tsemppiä. Se myötätunnon osoitus auttaisi pääsemään jo hetkessä eteenpäin. Se kun tietää, että joku välittää. Rakkauden puutteesta kai nämä tällaiset, että menen tosi alas, johtuu. En vaadi paljoa, sitä vaan toivoisin että tietäisin jonkun välittävän, kun elämä kolhii.

Mulla edellisellä on sama sillä tavalla, että todellisten murheideni äärellä ei ole juuri ihmisiä, jotka ymmärtäisivät niitä.
        Olen huomannut tuon, että todellisten äärellä se "empaattisin" ei jaksakaan ja häipyy.
        En jää tänne nyt keskustelemaan(enkä eleensäkään), on kiire.

• Anonyymi

Manipulointia.

• Anonyymi

Millaiseeen lopputulokseen aloitus, jota en jaksanut lukea mielestäsi tähtää ja keitä hän mielestäsi manipuloi?

• Anonyymi

Kiitos keskustelun avauksesta, miespuolinen filosofi (pöh). Itselleni on myös uskouduttu usein tuntemattomien ihmisten toimesta. Siitä voi olla otettu, tosin voi joutua erottelemaan ne, jotka tilittää tilittämistään muusta motiivista

• Anonyymi

Oletko aloittaja mies? Minä en ainakaan mene paniikkiin jos joku kertoo ongelmistaan, päin vastoin se helpottaa omaa paniikkia kun toinenkin puhuu ongelmistaan.

Tunnen erään rauhallisen miehen jonka pinnan alla sykkii herkkä ja tunteellinen sydän. Hän on raskasmielinen ja hänessä on synkkää yksinäisyyttä. Jokaisella on oma ristinsä jo oman itsensä suhteen kun omakuva on kaikilla jotenkin vääristynyt.
      Siinä mielessä ollaan kaikki samanarvoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2886
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2559
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2448
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2417
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      143
      1795
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1345
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe