vedän puoleeni ihmisiä jotka pitää mua uskottunaan. Se ei sitten toimi toisin päin. Jos kerron asioistani, ihmiset menevät paniikkiin. Aika usein viime aikoina tullut olo, ettei millään jaksaisi enää. Mutta en halua myöskään pois oman käden kautta.
Kyllä tuntuu, että ne kortit on jaettu jo kauan sitten. Osaansa on paha muuttaa. Kulissiperhe, kaltoinkohtelu syntymästä asti ja iankaikkinen syyllistäminen jättää jälkensä. Edesmennyt ystävä aina väitti, että olen syntynyt kultalusikka suussa. Ei tuntunut hyvältä, kun ei se nyt kuitenkaan niin ollut.
Olen maksanut kaikesta kovan hinnan ja menettänyt paljon. Ja sitten valittiin siihen osaan, että olin molemmista suvuista sylkykuppi ja mustalammas. Niin hienoja luulevat/luulivat olevansa.
Olen todella traumatisoitunut ja olen ajatellut etten pengo niitä asioita enempää. Riittää että tiedostan mitä on tapahtunut. Ei ne asiat siitä muutu. Yritän muuttaa ajattelutapaani ja opetella rakastamaan itseäni. Ei sekään kyllä näin yksinäisenä niin kovin helppoa ole.
Koska olen enimmäkseen rauhallinen,
7
210
Vastaukset
- Anonyymi
En osaa arvioida, että trollaatko, mutta koska tilanteesi on kuitenkin jollekin maailmassa olemassa niin siihen kommentoin. On totta, että jotkut ihmiset ottavat toisen raskaan olon raskaasti, mutta aina ihmiset eivät käyttäydy niin. Eri asia tietenkin, jos ihminen huutaa joka solulla ja aina negatiivisuutta, mutta muuten olen esimerkiksi itse sellainen, että toisen paha olo ei työnnä minua pois, vaan saa ottamaan osaa ja haluamaan yrittää auttaa. Vielä jos sellainen ihminen on rakas, niin mitään muuta haluaisikaan.
- Anonyymi
En mielestäni ole kovin negatiivinen normaalisti. Mutta siinä murheen keskellä, kun on vaikeuksia, kaipaisin lohtua. No sitä lohtua ei tule kun käännetään selkä paniikissa. Ja näiden samojen ihmisten lukuisat ja taas lukuisat murheet olen kuunnellut. Ajattelen toisaalta, että ihmisiltä ei saa odottaa liikaa, ettei pety. Mutta tiedän sen, että ihmiset ei vaan pysty tai ei halua mennä asemaani.
Olen ehkä välittänyt sellaisen kuvan, että minä pärjään kyllä. Varmaan niinkin, koska en halua että minua säälitään. Siinä on sellaisessa hyvin alisteisessa asemassa. Ja sillä hetkellä, kun kerron jonkun murheeni, olen varmaan jonkun mielestä ns negatiivinen, kun monet ei sitä kestä. Kelpaan silloin, kun olen hauska ja vauhdikas. Silloin musta tykätään, kun jaan iloa.
On mulla pari ystävää, jotka on aidosti ystäviä. Mutta ei hekään pysty menemään sillä tavalla minun asemaani. Taitaa olla niin, että ihmiset ei ymmärrä asioita joista ei ole omakohtaista kokemusta. Mulle riittäisi joskus kuuntelu, vähän empatiaa ja tsemppiä. Se myötätunnon osoitus auttaisi pääsemään jo hetkessä eteenpäin. Se kun tietää, että joku välittää. Rakkauden puutteesta kai nämä tällaiset, että menen tosi alas, johtuu. En vaadi paljoa, sitä vaan toivoisin että tietäisin jonkun välittävän, kun elämä kolhii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mielestäni ole kovin negatiivinen normaalisti. Mutta siinä murheen keskellä, kun on vaikeuksia, kaipaisin lohtua. No sitä lohtua ei tule kun käännetään selkä paniikissa. Ja näiden samojen ihmisten lukuisat ja taas lukuisat murheet olen kuunnellut. Ajattelen toisaalta, että ihmisiltä ei saa odottaa liikaa, ettei pety. Mutta tiedän sen, että ihmiset ei vaan pysty tai ei halua mennä asemaani.
Olen ehkä välittänyt sellaisen kuvan, että minä pärjään kyllä. Varmaan niinkin, koska en halua että minua säälitään. Siinä on sellaisessa hyvin alisteisessa asemassa. Ja sillä hetkellä, kun kerron jonkun murheeni, olen varmaan jonkun mielestä ns negatiivinen, kun monet ei sitä kestä. Kelpaan silloin, kun olen hauska ja vauhdikas. Silloin musta tykätään, kun jaan iloa.
On mulla pari ystävää, jotka on aidosti ystäviä. Mutta ei hekään pysty menemään sillä tavalla minun asemaani. Taitaa olla niin, että ihmiset ei ymmärrä asioita joista ei ole omakohtaista kokemusta. Mulle riittäisi joskus kuuntelu, vähän empatiaa ja tsemppiä. Se myötätunnon osoitus auttaisi pääsemään jo hetkessä eteenpäin. Se kun tietää, että joku välittää. Rakkauden puutteesta kai nämä tällaiset, että menen tosi alas, johtuu. En vaadi paljoa, sitä vaan toivoisin että tietäisin jonkun välittävän, kun elämä kolhii.Mulla edellisellä on sama sillä tavalla, että todellisten murheideni äärellä ei ole juuri ihmisiä, jotka ymmärtäisivät niitä.
Olen huomannut tuon, että todellisten äärellä se "empaattisin" ei jaksakaan ja häipyy.
En jää tänne nyt keskustelemaan(enkä eleensäkään), on kiire.
- Anonyymi
Manipulointia.
- Anonyymi
Millaiseeen lopputulokseen aloitus, jota en jaksanut lukea mielestäsi tähtää ja keitä hän mielestäsi manipuloi?
- Anonyymi
Kiitos keskustelun avauksesta, miespuolinen filosofi (pöh). Itselleni on myös uskouduttu usein tuntemattomien ihmisten toimesta. Siitä voi olla otettu, tosin voi joutua erottelemaan ne, jotka tilittää tilittämistään muusta motiivista
- Anonyymi
Oletko aloittaja mies? Minä en ainakaan mene paniikkiin jos joku kertoo ongelmistaan, päin vastoin se helpottaa omaa paniikkia kun toinenkin puhuu ongelmistaan.
Tunnen erään rauhallisen miehen jonka pinnan alla sykkii herkkä ja tunteellinen sydän. Hän on raskasmielinen ja hänessä on synkkää yksinäisyyttä. Jokaisella on oma ristinsä jo oman itsensä suhteen kun omakuva on kaikilla jotenkin vääristynyt.
Siinä mielessä ollaan kaikki samanarvoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343723
Mä koin helpompana
Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv192858Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."
Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm212426Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan
Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen2042188Mahtava huomata
Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k362047Tappelen mielelläni palstalla
Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.511718Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko211644- 341635
- 541583
Luovutitko jo nainen?
En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja631439