Voiko ulkokissoja silittää?

Anonyymi-ap

Olin pyöräilemässä ja näin lampaita. Asun maaseudulla uusimaalla, ja jäin katselemaan niitä lampaita hetkeksi. Puskasta tuli kissa (sillä oli kaula panta ja siinä puhelinnumero, ja todennäköisesti ulkokissa) ja aloin silittää sitä kun se sitä tuli kerjäämään. Sen hammas osui mun käteen silleen entä tuli ihan pieni naarmu, enkä siitä oo niin huolissaan, mutta mietin vain että onko koti-ulkokissoilla rabiesta tai mitään sellaista? Oon vaan tosi ahdistunut just tälläisistä taudeista yms... Oon viel parin päivän päästä menossa lomalle ja mietin että onko nyt niin vakavaa että tarvitsee ottaa joku rokote?🥲 Oon viel aika nuori niin en oikeen osaa näitä juttuja.

4

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unohdin lisätä että kissa ei ollut millään tavalla aggressiivinen tai sen oloinen että sillä olisi mitään.

• Anonyymi

Eläimen pureman jälkeen suositus on jäykkäkouristusrokotus, jos se ei ole voimassa. Mutta jos olet nuori ihminen, niin eiköhän se ole, kuuluu käsittääkseni kansalliseen rokotusohjelmaan. Eli ei huolta, mutta voithan kysyä vielä vaikka terveydenhoitajalta koulussa. Ja jos naarmu tulehtuu, niin sitten lääkäriin hakemaan antibioottia.

• Anonyymi

Joo ei oo kauheen kauaa siitä kun otin sen rokotteen :) kiitos!

• Anonyymi

KIssaa, kuin kissaa voi silittää, jos se sitä tulee pyytämään, mutta sitä ei saa pakottaa, muuten käy köpelösti.

Koirani omalla maalla näki kissan ja jahtasi sen ranta pensaan juureen, mutta koiralle tuli äkkilähtö. En tiedä mitä tapahtui, mutta koira tuli salamana kotiin.
      Menin uteliaisuuttani katsomaan kissaa, joka makasi selällään pensaassa. Minulla oli paksut nahkarukkaset kädessä, kun yritin lähestyä kissaa. Kuului vain terävä napsahdus ja tunsin kuinka jokin hipaisi sormeani. Katsoin rukkasta ja siinä oli parikymentä parsinneulan mentävää reikää.
      Onneksi rukkanen oli niin suuri, ettei hampaat ylettyneet sormiini.

Luin joitakin aikoja sanomalehestä, kuinka kissa oli toimittanut murtovarkaan sairaalaan.
      Liikkeen omistaja oli unohtanut kissa yöksi liikkeeseen ja kun varas tuli sisään hyökkäsi kissa ja repi tänän sairaalakuntoon.
      Varas jäi kiinni ja kissa sai urhoollisuus mitallin.

Tämä tapahtuis USA:ssa. Suomessa varas olisi saanut suuren korvauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2625
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      402
      2141
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1962
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      130
      1642
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1611
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1123
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1122
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1029
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe