Speedot ja muut heränneet eläkepäiviään.

Anonyymi-ap

Tänään on taas itsetunto korkealla tälläkin palstalla ja loppukuuta kohden laskee, kuin lehmänhäntä.. varsinkin veronkorotuksien vauhdittamana. Joo leipä ja kahvi taitaa maksaa vähän enemmän mitä olette aina eläkepäivinä juoneet, kuka missäkin.

Tuossa kun itse laitoin tuon perinteisen aamiaisen, niin kyllä minulle tuli mieleen, että aika harva sieltä Onnellisten maasta oikeastaan voi edes poistua asumaan ulkomaille. ... Sehän on tasokorotus elämään.

Mitä teille raukoille jää nyt tästäkin eläkkeestä, kun olette ne laskut maksaneet jos moni edes pystyi. Ruokakomero on ihan varmasti yli puolella tyhjä. Siitä lentolipusta jo tulee mieleen, että se on aika lailla siinä 1000 dollarin paikkeilla ja voin olla ihan varma, että moneltakaan sitä ei tältä palstalta löydy. Siis jo pelkät menopaluu kennot Helsinki - Ho chi minh city.
Seehen voi kalju persu rotu speedo vetää nyt ne meeninsä.

Se on tasan tarkkaan niin, kuin Itselläni oli, että juuri ja juuri selvisin asumaan tänne Aasiaan tai ulkomaille eläkkeellä. Aika monella on jo tässä vaiheessa isä ja äiti kuopattu ja apuja siihen ei sitä kautta ole saavutettavissa. Itse ostin kännykän S 24 ja maksoin Ipanalle menopaluu Hki -Bangkok lennot Lufthansalla. Uusin ajokortin Kambodzassa ACEAN taas vuodeksi ja haaskasin ja haaskasin no, miten sen ottaa ajokorttiin ja vaatteisiin noin 400 dollaria. . Kaikki on nyt aika liki maksettu tai säästetty kolmessa kuukaudessa joten tästä on hyvä jatkaa kohti uusia seikkailuja.

Kyllähän se on monelle mahdotonta siellä säästää kolmessa kuukaudessa noin 1800 dollaria. .. Toki silloin voi ostaa niitä Kanarian matkoja jo ja käydä shoppailemassa. Tuossa nyt tuli pieni sade ja täyttää kirjoitella teille ja toki pitää muistaa tehdä se tilisiirto, että eläke Kambodzaan. Tulee keskiviikkona D o l l a r e i n a.

Täällä Vietnamissa ei paljon haittaa teidän arvonlisäveron korotukset, vaan itse asiassa ne korottavat vain eläkettä tulevaisuudessa. Vai viina pullo oli saanut korotuksen. . Täällä eläessä ei sellaisia tarvitse miettiä. Tiedätkö mitä ne maksaa ? . . . Enpä kerro. Lääkkeet Täällä on myös ihan omissa hinnoissa .. kun moni kuitenkin menee niitä taas ostamaan ja kerjäämään reseptiä. Vähän helpompaa. Kambodzassa sen kun menit lääkärille ja homma oli siinä . . 20 dollaria keskimäärin.. . No, ei täällä paljon reseptiä kysellä. Kambodzassa aika vapaata.
Mitä haluat?

Toi on nyt jo kuitenkin naurettavaa, että metrolipusta joutuu maksamaan oliko 4 euroa eikä edes vesipullo ja kosteuspyyhe kuului hintaan. . . Kyllä siinä pyyhettä tarvitsee, kun sillä koppu eläkkeellä meinaa vielä kaupassa käydä mitä vuokran ja laskujen jälkeen siitä jää. Olisi kyllä jo ihan kohteliasta jakaa kosteuspyyhkeitä matkalle.

Tajuatko, että minäkin maksan kolmen kuukauden vuokran yleensä aina, että ei tarvitse koko ajan olla sitä ihmettelemässä. Niin juuri 450 dollaria kolmen kuukauden vuokra yksiöstä aurinkorannikolla Vietnamissa. . . Niin, katsoppa niitä lomamatkojen hintoja tänne.. tuu toki tziikaan .. speedolla on toki jo aurinkolasit mutta fyrkat puuttuu. Siihen taas ne meemit.

Joo poijat se on taas uusi kuukausi Täällä aurinkorannikolla... Se on moro taas oliko se perinteisesti.

17

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas, tuota omakehua ja kuinka erinomainen olen, oikea Vietnamin Sokrates.
      Missä oluen hinta , parturin hinta ja taxin hinta.
      Eikö sulla tosiaan ole muuta tekemistä siellä, kun istua puhelin kädessä ja kehua itseäsi.

    • Anonyymi

      Kuukausi se vaihtui täällä Espanjan aurinkokorannikollakin ja lämpöä riittää. Talvella mukavat Suomen kesä kelit ei liian kuumaa. Mikset sinäkin tulisi tänne,2000€ netolla pärjää kivasti paikallisliikenne bussi ja juna ( Renfe) ilmaista. Sinulle tärkeä alkoholi halpaa,viini ja olut luetaan elintarvikkeeksi joten vero sen mukaan. Harrastus mahdollisuudet on hyvät esim. Sofia- opistossa lukuisia kursseja,erilaisia urheilutapahtumia runsaasti sekä musiikki artisteja Suomesta että maailmalta. Täällä saa ajan kulumaan mukavasti ja jos tulee tarvetta käydä kotimaassa niin lento vain 4,5h ollaanhan
      Euroopassa. Tänne vaan jos on mahdollista.

      • Anonyymi

        Buenos tardes, ylihuomenna lähtö Malagaan/ Fuengirolaan ja ollaan siellä maaliskuuhun asti.
        Ps, en ole tuo edellinen.


    • Anonyymi

      Näinhän se on. Se kenellä on rahaa, niin se nyt sitten nauttii elämästä. Se vastaa myös kysymykseen miksi jotkut kutsuvat itseään alisteisesti Veronmaksajaksi ja ilman itsetuntoa ja omaisuutta suomalaisiksi. Minä tänään justiinsa aamupalalla ajattelin tämän asian ja kyllä se on näin. Ihminen millä ei ole mitään ja jokainen tarvitsee itsetuntoa. Siksihän te näette usein, kun Speedo ja pakolainen tai mustalaisxxx pyörivät metroasemien luona ja painivat välillä. Kun muuta ei ole elämässä ja muuten olisi täysi nolla. Sillähän Persut ratsastaa ja kannatuksen määrä näkyy suoraan kurjuuden määränä. Jos tämä ei ole totta, niin mikä sitten on totta.

      En ole nähnyt elämäni aikana kovinkaan monen rikkaan hakevan, että olen suomalainen tai valtio olisi jotenkin merkittävä heille. Toki on näitä hännysteöijöitä, jotka hyötyvät siitä. Yksi dosentti oli tuossa kovasti minun ajatuksen vastainen ja ihmettelin todella hänen näkökantoja. Kunnes totuus alkoi loistamaan hänen verotietojen valossa ja eipä aikaakaan, kun naamio poistu. Oli viikolla lehdessä. Kaikki ei todellakaan ole aina sitä miltä näyttää.

      Kyllä itse olen tyytyväinen siihen mitä olen saavuttanut. Kerron vielä pari asiaa elämästä täällä Aasiassa. Thaimaassa on moni hypännyt parvekkeelta ja uutisoitu mitä uutisoitu on toki muitakin tapauksia. Mutta suurin syy on, että rahat on loppu. Kaveri Kambodzassa söi unilääkkeitä kouralla ja yritti nukkua eläkepäivästä toiseen. Todennäköisesti KELA lopetti eläkkeenmaksun oli asunut Kambodzassa jo yli 8 vuotta. Oli lapsikin ym.. mutta fyrksy loppuu ja velat piikissä. Pääsi pois sitten voisin sanoa, että oman käden kautta. . . Tubella tyttö Espanjassa vaikka asuu kadulla, niin ei tahdo palata suomeen ja onnelaan. .tässä tulee se, että jos muusta ei tiedä, niin toki voi pilkkiä ahvenia ja onkia kesällä eläkkeellä. Mutta on niitäkin hetkiä, kun eläinsuojelijat käyvät valtion vai kunnan rahoilla sanomassa, että koira ei saa tarpeeksi ruokaa sun muuta. Sitten välillä istutaan metsästyspyssy suussa kännissä ja mietitään joskus huomenna saisin rusakon vai mitä muuta siinä mietitään..

      Nämä on konkreettisia asioita ja Helsingissä ollaan enemmän soppa-apu jonossa ja eläkepäivinä kuulemma istutaan kauppakeskuksissa.

      Osa elää eläkkeellä, kuten minä täällä Vietnamissa aurinkorannikolla ja osa jolla on rahaa siellä Espanjassa. Mutta kyllä sieltä Espanjasta tullaan enemmän takaisin Suomeen ja onnelaan en tiedä vastentahtoisesti vai iloiten. Mutta kyllä se syy aina aina aina on ollut raha.

      No, se on taas perinteisesti moro.. ja hyvää kesää.

      • Anonyymi

        Mulla on rahaa, mutta mistä sulle saataisiin ”speedo”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on rahaa, mutta mistä sulle saataisiin ”speedo”?

        Kyllä simeliukset oli ja on paremmat kuin speedot.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sehän on ihan ok, että sinä ja muut, jotka eivät kykenisi selviytymään Suomessa, olette löytäneet mieleisensä paikan jostain Aasian köyhistä halpismaissa, jossa pääsette elelemään herroiksi suomalaisella pieneläkkeellä, kun kerran ’herroiksi eläminen’ on niin keskeistä ja tärkeää teille.
      Se tulee meille veronmaksajille halvemmaksi, kun olet siellä etkä täällä meidän maksaman sosiaaliturvan hyväksikäyttäjinä.

      Miksi et kuitenkaan ole tyytyväinen?

      • Anonyymi

        Pittää paikkansa. . Jos olet Veronmaksaja vastoin tahtoasi, niin kyllä se varmasti helpottaa ja helpottaa ainakin oloa. .Mutta sitä en tiedä mitä ne niillä rahoilla tekevät. .
        Todennäköisesti ne on pois vuokranantajalta ja päivittäistavarakaupasta. . Se mitä niille jäisi.

        Toki Toki Mutta KELA eläkkeellä ei saa edes oleskella Virossa tai Ruotsissa... Jostain kumman syystä.. eikö ole outoa silloin?


      • Anonyymi

        "Se tulee meille veronmaksajille halvemmaksi, kun olet siellä etkä täällä meidän maksaman sosiaaliturvan hyväksikäyttäjinä. "

        Tämä on erittäin hyvä pointti! Iän karttuessa lisääntyy usein myös kalliiden lääkkeiden tarve ja sairaalahoidon tarve. On mainio asia, että niitä ei makseta esimerkiksi minun verovaroistani, vaan paratiisissaan asuva maksaa ne joko itse tai paratiisivaltion veronmaksajat kustantavat kaiken myös ulkomaalaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pittää paikkansa. . Jos olet Veronmaksaja vastoin tahtoasi, niin kyllä se varmasti helpottaa ja helpottaa ainakin oloa. .Mutta sitä en tiedä mitä ne niillä rahoilla tekevät. .
        Todennäköisesti ne on pois vuokranantajalta ja päivittäistavarakaupasta. . Se mitä niille jäisi.

        Toki Toki Mutta KELA eläkkeellä ei saa edes oleskella Virossa tai Ruotsissa... Jostain kumman syystä.. eikö ole outoa silloin?

        Jos on Kelan myöntämällä eläkkeellä eikä työeläkettä ole, niin sehän tarkoittaa, ettei työelämä ole tullut tutuksi työikäisenä, vaan eläminen on rahoitettu jotenkin muuten. Ja ei taida montaa olla, joka on perinnöillä tai sijoitustuotoilla elänyt tuon noin 40 vuotta.

        Kun kerran elää veronmaksajien rahoilla, niin vähintäänkin on kohtuullista, ettei oleta niitä maksettavan ulkomaille Suomestakaan kuten ei muistakaan maista. Kelan maksamat tuet tarkoitettu vain Suomessa asuville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se tulee meille veronmaksajille halvemmaksi, kun olet siellä etkä täällä meidän maksaman sosiaaliturvan hyväksikäyttäjinä. "

        Tämä on erittäin hyvä pointti! Iän karttuessa lisääntyy usein myös kalliiden lääkkeiden tarve ja sairaalahoidon tarve. On mainio asia, että niitä ei makseta esimerkiksi minun verovaroistani, vaan paratiisissaan asuva maksaa ne joko itse tai paratiisivaltion veronmaksajat kustantavat kaiken myös ulkomaalaiselle.

        Se vaan taitaa olla niin, että kun kunto heikkenee ja tarvii päivittäin apua, niin nämä uhoojat muuttavat takaisin. Noissa EU:n ulkopuolissa ’paratiisimaissa’ kun harvoin on veronmaksajien tuottamia päivittäispalveluja vanhuksille ja huonokuntoisille laisinkaan ja kovasti kalliita ne ovatmyös suomalaiselle pientä eläkettä saavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pittää paikkansa. . Jos olet Veronmaksaja vastoin tahtoasi, niin kyllä se varmasti helpottaa ja helpottaa ainakin oloa. .Mutta sitä en tiedä mitä ne niillä rahoilla tekevät. .
        Todennäköisesti ne on pois vuokranantajalta ja päivittäistavarakaupasta. . Se mitä niille jäisi.

        Toki Toki Mutta KELA eläkkeellä ei saa edes oleskella Virossa tai Ruotsissa... Jostain kumman syystä.. eikö ole outoa silloin?

        Jaa, että ei saa edes oleskelulupaa😊


    • Anonyymi

      Niin, Todellisuudessa voit varmasti vertailla lääkkeiden hintoja eri maissa.. asia oli esillä ihan iltapäivälehdessä. Luuletko, että Vietnamissa ja näissä maissa ei ole samoja lääkkeitä ja porukkaa kuolee kadulle siksi vai.. näytä toki linkki moisesta. Alle 1/3 osa hyvinvointivaltion hinnoista.

      Luuleko persu vajakki, että täällä ei ole rikkaita ihmisiä vai ?

      Olenhan minäkin aika hyvätuloinen.. reilusti yli 2000 euroa käteen.. eläke ja metsätuotot. Mutta ei sittenkään hyvinvointivaltioon.

      Se on ihan sama sitten, kun on siinä kunnossa ja neljän seinän sisällä, kuten talvella, että missä sitä on.

      Olenko katunut, kun muutin .. No, totisesti en. Samaa sanoo kaikki jotka on menneet Espanjaan, joilla on rahaa.

      • Anonyymi

        Luuletko öykkäri kommari, ettei talvella voi mennä ulos, jos on kunto hyvä, samoin siellä kehitysmaassa, jos ei ole kunnossa niin vietät aikasi majassasi.


      • Anonyymi

        Kuka narsisti nyt myöntää tehneensä suuren virheen.


      • Anonyymi

        Oi, oi ,nyt unohdit mainita vuokrasi ja oluen hinnan.
        Hallelujah.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe